Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

<<

caribbeanlover

Bericht 06 Apr 2014 14:00

Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2247 ... ode__.html

Heel vervelend, maar ben wel benieuwd waar hij allergisch voor was. Als het voor hem bij bepaald voedsel levensgevaarlijk is, dan vraagt hij wel wat erin verwerkt zit en of het apart bereidt kan worden.
Als ik zoiets had en ik zou twijfelen dan at ik het niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Apr 2014 14:06

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Ik denk pinda? Misschien was hij met een grotere groep, had hij de andere wrap besteld en heeft hij per ongeluk de verkeerde geopend en al een hap genomen? Bij pinda-allergie is een kleine hoeveelheid al gevaarlijk.

Wel opvallend dat ze 'uit respect voor de familie' die wrap uit het assortiment hebben gehaald. Zouden mensen het echt als respectloos zien als ze die wrap zouden blijven verkopen? Of zou het toch zijn gedaan uit angst dat zoiets nog eens gebeurt?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 06 Apr 2014 14:08

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Misschien was hij allergisch voor pinda, maar heeft hij nooit een (ernstige) allergische reactie gehad en was hij zich dus van geen kwaad bewust. Zo kunnen mensen volgens mij ook ineens overlijden aan een anafylactische shock (zeer heftige allergische reactie) na een wespensteek terwijl ze daarvoor nooit iets hadden als ze gestoken werden door een wesp. Pinda is wel iets waar heftig op gereageerd kan worden.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 14:30

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Ik vind het persoonlijk wel overdreven dat die wrap eruit gehaald is. Wel heel netjes hoor van de MC, maar nodig? Nee..
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 06 Apr 2014 15:03

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Ik vraag me af in hoeverre dit echt zo is zoals het in de krant staat. Al die mensen met een eet verslaving of met morbide obesitas.
Het is ook niet dat ze uit 'respect' voor deze mensen nu die mega grote BigMac uit het assortiment halen of zo.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Apr 2014 15:05

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Nee, en als het wel een pinda-allergie is: ik denk ook dat er al heel wat keren iets is misgegaan met pindakaas (dat schijnt al gevaarlijk te zijn als een kind uit de klas het eet), dat is ook nog steeds niet uit de schappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem121

Bericht 06 Apr 2014 20:37

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Toevallig hadden we het hier vorige week nog over de mcwrap. Ik had ook een mcwrap besteld en was er van overtuigd dat er mosterdsaus tussen zou zitten. Na de eerste hap bleek het saté te zijn, voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat het dodelijk is als je wel een notenallergie hebt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Apr 2014 21:49

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Vreselijk he? Ik weet er ook het fijne niet van, ik vraag het me wel af.
R. 2013
D. 2016
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Apr 2014 21:58

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Ik dacht ook gelijk aan pinda/notenallergie en snap niet dat de reden ervan niet gemeld word. Als het zo, dan snap ik die jongen ook niet. Je kijkt toch wel of er dan echt geen satésaus in zit ook als hij het gevraagd heeft zonder. Uit het respect het uit het menu halen vind ik ook nutteloos, die ouders krijgen hun zoon er niet meer terug. Die wrap komt toch wel weer terug.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Apr 2014 22:01

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Ik betwijfel of hij terug komt cb. En wat ik weet was het idd pinda/notenallergie.
R. 2013
D. 2016
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Apr 2014 22:07

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Tja we zien wel. Hoe weet jij dat? Nergens is genoemd voor zover ik weet.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Apr 2014 22:31

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Suusie schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit echt zo is zoals het in de krant staat. Al die mensen met een eet verslaving of met morbide obesitas.
Het is ook niet dat ze uit 'respect' voor deze mensen nu die mega grote BigMac uit het assortiment halen of zo.


Het is waar helaas.
Laatst gewijzigd door CCC op 06 Apr 2014 22:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Apr 2014 22:33

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

caribbeanlover schreef:Tja we zien wel. Hoe weet jij dat? Nergens is genoemd voor zover ik weet.


Inside information :^^:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem151

Bericht 06 Apr 2014 22:34

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Pluis schreef:Toevallig hadden we het hier vorige week nog over de mcwrap. Ik had ook een mcwrap besteld en was er van overtuigd dat er mosterdsaus tussen zou zitten. Na de eerste hap bleek het saté te zijn, voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat het dodelijk is als je wel een notenallergie hebt.


Dit had ik ook, wist niet dat 'ie verandert was.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Apr 2014 22:38

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Het was inderdaad een pinda allergie. De wrap eruit halen was het minste wat ze konden doen.

-
Laatst gewijzigd door CCC op 07 Apr 2014 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Apr 2014 23:30

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Dat ze die wrap eruit halen uit voorzorg snap ik. Het is inderdaad riskant omdat je bij die wrap niet ziet wat voor saus erin zit - al vind ik het ook wel goed stom dat ze die wrap dezelfde naam hebben gegeven als die wrap met honing-mosterdsaus. Dat ze dus voor de veiligheid die wrap eruit hebben gehaald snap ik wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Apr 2014 03:08

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Carool schreef:
caribbeanlover schreef:Tja we zien wel. Hoe weet jij dat? Nergens is genoemd voor zover ik weet.


Inside information :^^:


En daarom zou ik erg oppassen met het plaatsen van zoiets op een openbaar forum. ;-)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Apr 2014 08:57

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Susan schreef:Nee, en als het wel een pinda-allergie is: ik denk ook dat er al heel wat keren iets is misgegaan met pindakaas (dat schijnt al gevaarlijk te zijn als een kind uit de klas het eet), dat is ook nog steeds niet uit de schappen.


Maar zolang diegene die de allergie heeft het niet eet is er toch niks aan de hand?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Apr 2014 08:58

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Suusie schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit echt zo is zoals het in de krant staat. Al die mensen met een eet verslaving of met morbide obesitas.
Het is ook niet dat ze uit 'respect' voor deze mensen nu die mega grote BigMac uit het assortiment halen of zo.


Waarom zouden ze liegen? Dat jij daaraan denkt vind ik raar het is al erg genoeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Apr 2014 09:00

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

CCC, het heet toch niet voor niets satewrap? Hoe weet jij dit? Carool en jij?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Apr 2014 09:03

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Lady schreef:
En daarom zou ik erg oppassen met het plaatsen van zoiets op een openbaar forum. ;-)


Er staat in de meeste nieuwsberichten ook al wel dat het om een allergie ging. Dat het een allergie voor pinda's is kunnen de meeste mensen dan zelf wel invullen. En dat die wrap eruit is, heeft McDonalds zelf ook al gezegd. Dus het is nou niet dat ze enorm vertrouwelijke informatie aan het onthullen is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Apr 2014 09:05

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Lady schreef:
Carool schreef:
caribbeanlover schreef:Tja we zien wel. Hoe weet jij dat? Nergens is genoemd voor zover ik weet.


Inside information :^^:


En daarom zou ik erg oppassen met het plaatsen van zoiets op een openbaar forum. ;-)


Ik ben slechts crewtrainer, ik heb echt geen informatie van het hoofdkantoor hoor :nerd: Vond het gewoon grappig om te zeggen, ik heb het gezien op een filmpje waar iemand van het hoofdkantoor het voorval uitlegt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 53

Bericht 07 Apr 2014 15:32

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Susan schreef:Dat ze die wrap eruit halen uit voorzorg snap ik. Het is inderdaad riskant omdat je bij die wrap niet ziet wat voor saus erin zit - al vind ik het ook wel goed stom dat ze die wrap dezelfde naam hebben gegeven als die wrap met honing-mosterdsaus. Dat ze dus voor de veiligheid die wrap eruit hebben gehaald snap ik wel.

Hij heette duidelijk Small Wrap Saté, net zoals de andere Small Wrap Honing Mosterd heette.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 07 Apr 2014 15:50

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

caribbeanlover schreef:
Suusie schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit echt zo is zoals het in de krant staat. Al die mensen met een eet verslaving of met morbide obesitas.
Het is ook niet dat ze uit 'respect' voor deze mensen nu die mega grote BigMac uit het assortiment halen of zo.


Waarom zouden ze liegen? Dat jij daaraan denkt vind ik raar het is al erg genoeg.

Er staat toch nergens dat ik denk of zeg dat ze liegen? Dat jij dat voor mij invult vind ik raar.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Apr 2014 16:08

Re: Jongen overlijdt door het eten van Mc Donalds wrap.

Je zegt toch ''ik vraag me af.....................''.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers