Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag offerte

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Apr 2014 12:56

Vraag offerte

Ik heb een vraag voor de dames met een aannemer als man, of zelf ervaring met een vouwwand.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en in plaats van een dubbele tuindeur of iets dergelijks hebben wij gekozen voor een harmonica vouwwand.
We hebben gekozen voor type SL80/81 met een loopdeur. De afmetingen zijn 2,60m hoog en 4,75m breed, bestaande uit 5 panelen. Nu vraagt het bedrijf hier 8,000 euro voor. Nu vragen wij ons af of dit een redelijk bedrag is? Of is het beter hier achteraf iemand voor in te huren omdat het dan goedkoper kan.

Op internet is zeer weinig te vinden over prijzen.

Alvast bedankt!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 13:46

Re: Vraag offerte

Kun je niet bij ander bedrijf die dit ook doen offertes opvragen?
<<

Anoniem50

Bericht 06 Apr 2014 13:50

Re: Vraag offerte

Ik zou meerdere offertes aanvragen en daarnaast letten op de btw. Deze is dit jaar voor klussen aan eigen huis slechts 6% ipv 21% zoals hij in 2013 was.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Apr 2014 14:09

Re: Vraag offerte

Ik vind het zo stom om bij een ander bedrijf een offerte aan te vragen. Als we het door een ander bedrijf laten doen wordt het sowieso pas volgend jaar zomer. En het huis moet nu dus nog gebouwd worden.

Of is dat niet raar?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Apr 2014 14:18

Re: Vraag offerte

Nee, ik vind dat niet raar. Ik zag verschillende sites die deze Solarlux vouwwand aanboden en ook met daarop zo'n button vraag offerte aan. Ik zou gewoon kijken wat voor reactie je krijgt. Gaat je denk ik toch om de globale bedragen. Op de site van Solarlux kun je ook op dealers zoeken dus als er 1 bij je in de buurt zit zou ik er eens langs gaan voor informatie en een ca. prijs. Dan krijg je een inschatting en kun je bepalen of dit echt veel prijsvoordeel oplevert als je dit later apart gaat doen. Ik denk dat als je echt dit type vouwwand zit iedereen wel vast zit aan de prijzen van Solarlux, dan kan er iemand wel wat van af doen, met zijn eigen montagekosten omlaag gaan maar denk dan misschien ook aan dingen als dat je dit dan pas na de oplevering van je woning kunt laten (mag je tussendoor laten inmeten oid, Solarlux zal ook een levertijd van 2-3 maanden hebben), moet je dan opnieuw stucwerk doen, zitten er nog andere bouwkundige werkzaamheden bij die je dan nog weer moet laten aanpassen etc.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Apr 2014 14:22

Re: Vraag offerte

Marley schreef:Ik zou meerdere offertes aanvragen en daarnaast letten op de btw. Deze is dit jaar voor klussen aan eigen huis slechts 6% ipv 21% zoals hij in 2013 was.


Dat lage BTW tarief geldt alleen voor aanpassingen aan woningen die ouder zijn dan 2 jaar. Dus heb je bij een nieuwbouwwoning geen voordeel van. Het lagere BTW tarief is ook alleen van toepassing op arbeid en niet op materialen. Dus als een leverancier die SL vouwwand compleet inkoopt zou je bij een oudere woning ook alleen over zijn montagekosten het lagere BTW tarief krijgen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem129

Bericht 06 Apr 2014 14:25

Re: Vraag offerte

Dingen die je door de aannemer zelf laat doen zijn altijd duurder dan wanneer je het later laat doen omdat het een aanpassing is op de bouwtekening.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 14:29

Re: Vraag offerte

Ik vind dat helemaal niet raar! Gewoon doen joh. Dat doen heel veel mensen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Apr 2014 15:07

Re: Vraag offerte

Oke, dan doen we dat gewoon. Bedankt!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 15:15

Re: Vraag offerte

Succes!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers