Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis kopen zonder wc beneden?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Apr 2014 08:20

Huis kopen zonder wc beneden?

Dag dames!

In de stad waar wij graag een huis willen kopen, komen we steeds terug bij huizen in 1 bepaalde straat. Allemaal superleuke huizen staan daar, voldoen aan veel wensen die we hebben. De meeste van die huizen hebben echter geen toilet beneden, maar op de 1e verdieping. De woonkamer etc is dan wel gewoon beneden. In de paar huizen die wij de afgelopen maanden bezichtigd hebben hier zit het toilet dan wel meteen bovenaan de trap, en niet bij de badkamer in iig.

In mijn omgeving zegt iedereen dat je dit eeeeecht niet moet doen. Als je straks kindjes hebt en die komen met hun 10 buurtkindertjes bij je spelen en die moeten allemaal naar boven… of als je oma langskomt (niet dat dat gaat gebeuren maar toch) dan moet die altijd naar boven, etc etc. Ik zelf weet het niet, hoewel ik ook wel denk dat het heeeeel onhandig is. Of is het gewoon gewenning? Iemand ervaring of een idee? In onze huurwoning hebben we ook een supergekke indeling, met de badkamer beneden, en slaapkamer 2 verdiepingen hoger, en soms vinden we dat wel onhandig maar goed, we waren er ook zo aan gewend.

(Toilet nog inbouwen kan helaas niet :))
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 06 Apr 2014 08:26

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Zou voor mij een no go zijn. Maar ik reageer vanuit mindervalide perspectief. Als jij of je vriend ooit iets breekt dan kun je amper in je eigen huis wonen. Lijkt me ook niet prettig dat bezoek altijd naar boven moet.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Apr 2014 08:34

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Als het op een soort tussen verdieping zou zijn zou ik t wel prima vinden. Maar echt naar boven lijkt me onhandig. Zit er dan nog wel een andere wc boven of is er maar eentje?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Apr 2014 08:40

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Oeh Feline, dat is natuurlijk OOK een hele goede reden om het niet te willen!

Marin, het huis heeft dan een 1e en een 2e verdieping. Op de 1e is dan badkamer, toilet, en een aantal slaapkamers. In totaal slechts 1 wc.

Wij vinden het sowieso zo fascinerend dat het mensen daar niet uit lijkt te maken. Deze huizen zijn de enige huizen die echt letterlijk per direct verkocht worden zodra ze te koop komen. Gisteren op de open dag was er ook 1 maar die was de dag ervoor al verkocht, en de dag daarvoor pas te koop gekomen! En dat zijn allemaal jonge gezinnen…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem97

Bericht 06 Apr 2014 08:49

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Nee dat zou ik echt niet willen.
Ik merk dat ik het heel fijn vind om nu 2 wc's te hebben ook idd met kinderen.
En met verjaardagen enzo zou ik echt niet willen dat iedereen steeds naar boven loopt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Apr 2014 08:53

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Als er geen tweede wc is zou ik dat niet willen. Als jij dan bezoek hebt en je vriend ligt al op bed komen ze elkaar tegen op de gang.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem85

Bericht 06 Apr 2014 09:12

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Mijn ouders hebben het toilet ook niet op dezelfde verdieping als de woonkamer keuken, ik heb dat nooit onhandig gevonden, maar dat huis is wel anders. 3 verdiepingen en op de eerste en tweede verdieping een toilet en op de derde de woonkamer en keuken. Toen ik mijn voet had gebroken moest ik dus helemaal beneden blijven, waar wel een toilet was.

Als de rest van het huis helemaal naar jullie wensen is, dan zou ik het er persoonlijk niet om laten.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Apr 2014 09:13

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Ik zou het niet handig vinden, maar als het andersom zou, dus alleen WC boven zou ik dat wel heel vervelend vinden (Omdat ik 's nachts nogal vaak naar de toilet moet). Maar inderdaad met kinderen en bezoek is het ook niet handig.. Is er geen mogelijkheid om toch een wc te plaatsen beneden?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Apr 2014 09:14

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Het is onhandig ja. Maar ik snap wel dat het voor mensen geen dealbreaker is. Als je daar echt graag wilt wonen..
Mijn huis heeft ook zwaar onhandige dingen, zoals de tuin die alleen via de slaapkamers toegankelijk is, en de badkamer waarvoor je eerst de keuken door moet.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Apr 2014 09:15

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Wij hebben dat ook, we hebben een drive in woning. Al hebben we wel 2 toiletten. 1 op de begane grond, en 1 op de tweede verdieping. Woonkamer en keuken zijn op de eerste verdieping.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 06 Apr 2014 09:27

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Mij zou het niets uitmaken. Het is even wennen maar datzelfde zou ik hebben met een wc alleen beneden (snachts dus).
Mijn ooms wonen in een drive inn woning en hebben boven de woonkamer en beneden de wc.

Dingen wennen snel als het huis verder helemaal naar je zin is!
30-04-2017
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 06 Apr 2014 09:30

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Voor mij zou het ook echt een no go zijn. Om meerdere redenen die hierboven al genoemd zijn.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2014 09:49

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Wij zouden zo'n huis niet kopen. Het zou betekenen dat mijn schoonmoeder (door haar handicap kan ze niet traplopen) nooit bij ons naar het toilet zou kunnen. En daardoor zou ze nooit bij ons op visite kunnen komen.
2014 2016
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 06 Apr 2014 09:53

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Voor mij zou het ook een no go zijn. Voor kinderen of mensen die moeilijk ter been zijn bijvoorbeeld.
Mocht er een wc op de begane grond ingebouwd kunnen worden dan zou ik het zeker wel doen maar anders niet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem162

Bericht 06 Apr 2014 09:54

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Ik zou het echt niet handig vinden maar als het mijn droomhuis zou zijn dan zou ik het toch kopen en verbouwen zodat er beneden wel een wc zit (misschien zo'n sanibroyeur principe).
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Apr 2014 10:15

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Ik denk niet dat ik zoiets zou willen, lijkt me niet prettig dat iedereen naar boven moet en kan me ook voorstellen dat 't lastig is als de een al in bed ligt en de ander visite heeft die naar t toilet moet, ik zou daar wakker van worden.

Ik zou er ook niet voor kiezen om dan te kijken of er zo'n wc met vermaler te installeren is. Wij hebben zo'n wc gehad in een huurhuis en t was een regelrechte ramp. Een klein velletje papier kon 't ding nog wel handelen, maar ontlasting ging zeer moeizaam.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem162

Bericht 06 Apr 2014 11:12

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Ik ken het verder ook niet hoor rebecca, of het goed werkt maar ik zou me daar wel in verdiepen als het echt mijn droomhuis zou zijn.
<<

Anoniem129

Bericht 06 Apr 2014 11:52

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Ik heb gewoond in een huis met een toilet boven. Heb nooit nagedacht over die dingen die jullie noemen en zo heb ik het ook nooit ervaren. Ik was maar alleen en later met mijn vriend maar dat ging wel goed.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Apr 2014 11:59

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Als het mijn droomhuis was, dan zou ik het toitletprobleem wel door de vingers zien.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 06 Apr 2014 12:08

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

is het niet mogelijk om beneden een wc te realiseren?
<<

ChiQ

Bericht 06 Apr 2014 12:10

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Veel succes als je straks een kindje hebt die zindelijk moet worden. Ik ben bezig met Julian's zindelijkheid en wij gaan zo'n 38x per uur naar de wc.. Haha
<<

Anoniem51

Bericht 06 Apr 2014 12:11

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Maar die is toch nog helemaal geen twee? Wil hij zelf al zo graag joh?
<<

ChiQ

Bericht 06 Apr 2014 12:23

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Dundas schreef:Maar die is toch nog helemaal geen twee? Wil hij zelf al zo graag joh?



Hij is 15 maanden maar het viel ons 2 weken geleden op dat hij: asse asse zei. En ik zei dan: 'asse?' Jaa wassen he?' Tot ik zag dat hij dan in zijn kruis greep en toen wist ik: hij bedoeld plassen! Dus nu plassen we 38x per uur op de wc waarvan 2x echt haha. Die dondersteen vind het ook leuk om zomaar te roepen maar ik word er doodmoe van want nu wacht hij ook tot zijn luier af is met poepen.. Pfff! Of hij doet wat ie echt niet op kan houden en dan de rest op de grond..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Apr 2014 13:17

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Oef Chiq, je moet er maar zin in hebben :) Hier roept m'n zoontje ook sinds dat hij een jaar is dat er gepoept gaat worden, maar ik heb het twee keer geprobeerd met het potje en het beviel me niet, ik vind hem er toch nog te klein voor en heb geen zin in die perikelen die jij beschrijft haha.
#teammaple🍁
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 06 Apr 2014 13:26

Re: Huis kopen zonder wc beneden?

Uit eigen ervaringen kan ik je zeggen dat het wel went. Wij hebben enige tijd geleden onze toilet beneden verbouwt en konden hem niet gebruiken en gingen naar boven. Inmiddels is de toilet beneden klaar en verbouwd, maar wij blijven zelf naar boven gaan naar het toilet. De enige die het toilet beneden gebruiken zijn familie/vrienden die langs komen en onze dochter.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers