Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk en overlijden

<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 15 Apr 2014 19:06

Re: Werk en overlijden

Palliatieve zorg en het afleggen van mensen zou mijn werk niet zijn, ik ga ook nooit kijken als iemand opgebaard ligt. Als kind erg geschrokken toen ik bij mijn opa ben gaan kijken en daarna me voorgenomen nooit meer te gaan kijken, uitzondering gemaakt voor mijn moeder :snik:

Ik heb er in mijn werk ook niet direct mee te maken, alhoewel ik wel in de ouderenzorg werk. In de afgelopen 10 jaar dus al veel cliënten gehad die zijn overleden en bij veel begrafenissen geweest. Zo'n uitvaart doet me altijd wel wat, haalt ook herinneringen boven. Bij de een heb ik er meer moeite mee dan bij de ander, je hebt nu eenmaal ook meer met de ene dan met de andere cliënt. Als het me raakt dan kan ik het eigenlijk altijd wel met een collega bespreken, dat is fijn. En als je bij iemands overlijden bent of iemand moet verzorgen dan denk ik dat het ook wel heel belangrijk is dat je de ruimte voelt om het met collega's te bespreken.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 15 Apr 2014 19:14

Re: Werk en overlijden

Caramba schreef:Heb er vorig jaar nog wel over na zitten denken wat afleggen betreft. Nu wil de familie het vaak doen en komt de bode ervoor. Wij doen het inprincipe niet.
Maar zou het zo uitkomen dat ik daar de zorg voor zou moeten doen samen met collega, zou ik het wel doen.
Ik kan beter voor de leeuwen gegooid worden. Mij happy voelen zien we erna wel.


Het hoort bij je werk en de situatie zoals die eerder werd geschetst, iemand een dienst lang laten liggen zonder verzorging lijkt me geen optie. Over je grenzen heen gaan lijkt me echter ook geen optie! Als jij er lichamelijk zo sterk op reageert dan zou ik mezelf toch wel in acht nemen. Lastig situatie! Ik zou het zeker bespreekbaar houden op je werk.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron