Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 05 Apr 2014 13:48

Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Stel: je krijgt onverwacht een hoge erfenis (zeg 100.000 euro). Wat zou je daar dan mee doen?
<<

Anoniem198

Bericht 05 Apr 2014 13:49

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Voor een deel gebruiken voor de aankoop van een nieuw huis. Gebruiken voor eventuele aanpassingen in dat huis en mocht er nog wat over zijn op onze spaarrekening zetten of gebruiken voor de inrichting.
<<

Anoniem51

Bericht 05 Apr 2014 13:52

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Aflossen, een deel opzij zetten, en van de rest m'n rijbewijs halen, auto kopen en op reis. Beste erfenis trouwens!
<<

Anoniem50

Bericht 05 Apr 2014 13:53

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Na lang twijfelen toch besloten om een andere hypotheek te nemen en dan minstens de helft van het geld inleggen op de hypotheek, zodat de maandlasten lager zijn. Ik zou een nieuwe auto kopen. En op vakantie gaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Apr 2014 13:56

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

schulden aflossen. Andere auto kopen en de rest op de rekening laten.
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 05 Apr 2014 13:58

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Mijn droom waar maken: Emigreren. Ik wil heel heel heeeeeeel graag bij mijn stage bedrijf gaan werken, maar dat is alleen mogelijk als mijn vriend hier ook werk vind, ( of ik moet mijn vriend dumpen en alleen gaan :P ) want het salaris is gewoon te laag om hier te leven met 2 personen. Als ik zo'n groot bedrag zou hebben zou ik dus die droom wel uit kunnen laten komen, en iedere maand mn salaris aan kunnen vullen met 200/300 euro waardoor het leven hier wel mogelijk is.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 05 Apr 2014 13:59

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Dundas schreef:Aflossen, een deel opzij zetten, en van de rest m'n rijbewijs halen, auto kopen en op reis. Beste erfenis trouwens!

Zeker een beste erfenis!
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 05 Apr 2014 14:01

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou t zo zonde vinden om af te lossen/hypotheek te verlagen. Dan heb je er niet echt iets bijzonders mee gedaan, waarvan je later zegt: Oh weet je nog?
<<

Anoniem87

Bericht 05 Apr 2014 14:02

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou m'n restschuld aflossen, laten we zeggen €50.000 aflossen van onze hypotheek en rest van het geld bewaren voor een mooie reis.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Apr 2014 14:03

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Wow wat een geld!

Ik zou er mijn studieschuld mee aflossen, mijn vriend zijn studieschuld en een deel van de hypotheek aflossen, een mooie verre reis maken en trouwen. Ook zou ik nog een bedrag op de spaarrekening zetten voor uitgaven die ik nu nog niet kan bedenken. Hmm kan dat eigenlijk nog wel met 100.000 euro :smile: ?

Oooooh en ik zou graag een zeilbootje kopen :heart:
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Apr 2014 14:05

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Schulden afbetalen, die van mezelf en een paar van m'n vader zodat ik daar geen omkijken naar heb... En de huiskamer met 2 meter uitbouwen, nieuwe keuken erin helemaal naar mijn smaak (m'n vriend vindt het alleen belangrijk dat alles erin zit en praktisch is, terwijl ik een warme keuken wil, 'hart van het huis' en zo. Bovendien kook ik 9 van de 10 keer) en avondje uit met m'n vriend (uit eten, naar Anne, theaterstuk in Amsterdam en nacht verblijven in luxe hotel) en daarna weet ik 't niet. Rijbewijs halen, denk ik. M'n vriends autolening bij z'n vader inlossen. Verder wegzetten op de rekening.
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Apr 2014 14:06

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Oh en ligt eraan van wie de erfenis komt, als ik close ben met diegene, koop ik een mooi sieraad of iets anders 'blijvends'. Maar ik heb genoeg ooms en zo met wie ik niks heb...
<<

Anoniem123

Bericht 05 Apr 2014 14:11

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een rondreis van een paar maanden door Amerika met man en kindjes (hond niet dat vind ik zielig wbt vliegreis). Camper huren daar en tuffen maar. Go with the flow. Lijkt me geweldig!

Voor de rest zouden we het maandelijks gewoon wat beter hebben. Dan koop je er wel niets groots en speciaals voor maar je leven wat leuker maken met wat geld meer elke maand is ook leuk.
<<

Anoniem50

Bericht 05 Apr 2014 14:15

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bacio schreef:Ik zou t zo zonde vinden om af te lossen/hypotheek te verlagen. Dan heb je er niet echt iets bijzonders mee gedaan, waarvan je later zegt: Oh weet je nog?


Het is misschien zonde, maar mocht ik een erfenis krijgen en de kans hebben om de hypotheek te verlagen, dan heb ik ook de mogelijkheid om eindelijk te verhuizen. Huis laag in de verhuur, nieuwe woning kopen/huren, bouwen aan de toekomst. Mocht ik 90 jaar worden, dan denk ik dat ik wel zou zeggen:"Weet je nog het moment dat ik aan de toekomst heb gewerkt en hoe goed ik er nu bij zit?"
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Apr 2014 14:20

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Dat ligt eraan van wie de erfenis is, van een aantal personen zou ik het geld niet eens willen. Anders zou ik het gewoon opsparen, m'n studieschulden afbetalen en m'n rijbewijs halen. En een autootje kopen. En een tof klimmeubel voor Poedie :)
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Apr 2014 14:22

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Joanie, als jij 't nou van iemand krijgt die je niet tof vindt, dan geef je 't toch gewoon aan mij? Koop ik wel een auto voor je en een klimmeubel voor Poeds! :yes:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Apr 2014 14:39

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Van een deel grote reis maken. Rest aflossen op hypotheek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem75

Bericht 05 Apr 2014 14:44

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een deel aflossen op hypotheek, aanbouw huis, nieuwe keuken/badkamer/toilet en de zolder aanpakken en voor mijn ouders een nieuwe vloer en keuken kopen en laten plaatsen. Oh en nog een hoop kleding kopen voor mij en mijn man en kindjes.

Duss dat zou wel goed terecht komen ja :ja:
<<

Anoniem304

Bericht 05 Apr 2014 14:46

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Heel veel erfbelasting betalen en de rest als eigen geld in de hypotheek stoppen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Apr 2014 14:49

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bacio schreef:Ik zou t zo zonde vinden om af te lossen/hypotheek te verlagen. Dan heb je er niet echt iets bijzonders mee gedaan, waarvan je later zegt: Oh weet je nog?

Hoezo zonde? Het is toch juist fantastisch als je je huis ineens voor de helft/kwart of whatever af kunt betalen? Dan is het nog eerder echt van jezelf. Lijkt me alles behalve zonde eigenlijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Apr 2014 14:53

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Cotton schreef:
Bacio schreef:Ik zou t zo zonde vinden om af te lossen/hypotheek te verlagen. Dan heb je er niet echt iets bijzonders mee gedaan, waarvan je later zegt: Oh weet je nog?

Hoezo zonde? Het is toch juist fantastisch als je je huis ineens voor de helft/kwart of whatever af kunt betalen? Dan is het nog eerder echt van jezelf. Lijkt me alles behalve zonde eigenlijk.


Ja mij ook! Je huis aflossen en zo min mogelijk schulden hebben is de beste vrijheid die er is. Kan geen drie weken vakantie tegenop..
<<

Anoniem286

Bericht 05 Apr 2014 14:56

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Met de ene helft: Stukje hypotheek aflossen, leningen afbetalen en een rondreis door amerika doen van enkele maanden. De andere helft op de spaar, stukje voor s als ze groot is etc.
<<

Anoniem51

Bericht 05 Apr 2014 15:22

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou een erfenis ook niet gebruiken om ene hypotheek gedeelte lijk af te lossen. Een andere schuld aflossen vind ik wat anders, want dan ga je direct schuldenvrij door het leven. Ik vind het persoonlijk denk ik fijner om er iets van waarde mee te doen. Die ene droom die je zo graag waar wilt maken, die ene reis, datgeen wat je altijd al wilde doen maar nooit geld voor had, etc etc. Ik gebruik een erfenis liever voor een blijvende ervaring dan dat ik hem in de hypotheek steek die anders ook wel afgelost wordt. Maar hey, ieder z'n ding :)
<<

Anoniem97

Bericht 05 Apr 2014 15:36

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een wereldreis maken met ons vieren. Als er nog wat overblijft dan op de spaarrekening zetten.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 05 Apr 2014 16:04

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

1/3 sparen, 1/3 hypotheek, 1/3 reizen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers