Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Apr 2014 23:13

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een vriendin van me zit toevallig echt in deze situatie: jaloers! Ze gaat er een huis van kopen.

Zelf zou ik mn studieschuld aflossen, een deel van mn hypotheek aflossen, autootje kopen, een paar schitterende reizen maken, een nieuwe garderobe aanschaffen en de rest op de spaarrekening zetten. Oooh was het maar zo'n feest.
❤ 7 juni 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Apr 2014 23:17

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik durf daar niet eens over na te denken. Ik weet het echt niet. Als ik schulden zou hebben zou ik die sowieso aflossen, maar die heb ik niet. Misschien wel lekker op vakantie gaan. Verder het huis tegen een leuke prijs te koop zetten zodat hij wek verkocht raakt en dan een mooier, groter huis kopen waarbij we een hoop extra kunnen bijfinancieren. Of het geld gebruiken voor diverse zaken in het huis om op te knappen en/of nieuwe meubels.

De rest op de spaar.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 06 Apr 2014 01:53

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou mijn studieschulden aflossen en mijn oudste broer opzoeken in Suriname samen met mijn ouders en voor hun ook betalen. Mijn andere broer een dik kado geven en hem terug betalen, hij heeft mijn road trip door Californië gefinancierd vorig jaar en nooit gevraagd voor een terugbetaling. Wat ik natuurlijk wel wil terug betalen zsm. De rest op een spaarrekening zetten als buffertje.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 06 Apr 2014 02:07

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

A la minute bij mijn werkgever aangeven dat ik 4 uur minder ga werken! Dat zou veel beter voor mij zijn maar nu twijfelachtig of het financieel mogelijk is.
En verder gewoon op mijn spaarrekening zetten. Er zijn geen dingen die ik nu perse wil maar wel handig om gewoon de dingen te kunnen doen die je wilt zonder je zorgen te maken over geld!

Misschien ook wat aan een goed doel geven maar ja, welke dan?

Oh en ik denk helpen bij het opzetten van een onderneming die mijn vader misschien op wil zetten. Dan zou ik nog een paar uur minder gaan werken en me daar voor inzetten!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Apr 2014 06:58

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Deel opzij zetten voor een eventuele koopwoning in de toekomst.
Sparen en beleggen.
Een lange motorreis maken en in dat land een motor kopen om te kunnen rijden.
Tweede motor voor erbij kopen plus extra kleding. Zodat ik ook eens mensen achterop kan nemen.
Kledingkast een flinke update geven.
Familie luxe mee uit eten nemen, waarbij mijn neefjes en nichtje er ook bij zijn.
Nieuwe bank en TV kopen.

Wat dan over is gaat op de spaar/belegingsrekening erbij en zo ga ik mijn pensioen vergroten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Apr 2014 07:35

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een deel gebruiken voor een geweldige bruiloft. Op vakantie gaan en flink aflossen op de hypotheek of verhuizen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem193

Bericht 06 Apr 2014 07:47

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bliss schreef:Een vriendin van me zit toevallig echt in deze situatie: jaloers! Ze gaat er een huis van kopen.

Zelf zou ik mn studieschuld aflossen, een deel van mn hypotheek aflossen, autootje kopen, een paar schitterende reizen maken, een nieuwe garderobe aanschaffen en de rest op de spaarrekening zetten. Oooh was het maar zo'n feest.

Een erfenis krijg je doorgaans omdat er iemand is overleden die je dierbaar is. Om dat nou een feest te noemen?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 06 Apr 2014 08:46

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou er een mooie reis van maken, wat schulden afbetalen bij familie en nog wat dingen kopen voor in ons huis (bank, bed, kledingkast).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Apr 2014 08:59

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Alibi schreef:
Bliss schreef:Een vriendin van me zit toevallig echt in deze situatie: jaloers! Ze gaat er een huis van kopen.

Zelf zou ik mn studieschuld aflossen, een deel van mn hypotheek aflossen, autootje kopen, een paar schitterende reizen maken, een nieuwe garderobe aanschaffen en de rest op de spaarrekening zetten. Oooh was het maar zo'n feest.

Een erfenis krijg je doorgaans omdat er iemand is overleden die je dierbaar is. Om dat nou een feest te noemen?


Nee in t geval van mn vriendin is het een oom die zn hele leven nauwelijks wat uit heeft gegeven en verder geen erfgenamen heeft. Hij geeft het haar en haar broertje gewoon nu alvast. Uiteraard hoop ik niet dat er iemand doodgaat ofzo :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 06 Apr 2014 09:11

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Dundas schreef:
Esperanza schreef:Daar zou ik een huis van kopen

Nou zijn de huizenprijzen wel wat gedaald, maar een huis van een ton is lastig te vinden hoor :)

Als toevoeging op de hypotheek. Ik kan nu niet genoeg lenen om iets naar m'n zin te kopen. Maar als ik zelf een ton zou hebben, dan wel.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 06 Apr 2014 13:32

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou ook gaan aflossen op de hypotheek. Meer profijt kun je niet hebben ervan! Je ziet iedere maand weer dat je niet zoveel meer hoeft te betalen :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2014 13:45

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Meubels kopen voor in ons nieuwe huis en direct de keuken en badkamer opknappen.
Van de rest verder sparen.
2014 2016
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 14:04

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een personal trainer inhuren en de rest op de spaarrekening.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 06 Apr 2014 15:00

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een deel aflossen op de hypotheek, een grotere auto kopen, badkamer verbouwen, de 2e verdieping van ons huis aanpakken(2 slaapkamers en een washok creëren), nieuwe keuken.... Och dat geld komt hier wel op, haha!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Apr 2014 15:33

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Nieuwe fiets, nieuwe bank, tuinset, eens lekker shoppen, groot gedeelte op de spaarrekening en een nog veel groter gedeelte de hypotheek mee aflossen.
December 2009
juli 2012
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 06 Apr 2014 15:36

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Reizen, sparen en aan ons huis (zolder verbouwen, nieuwe meubels).
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Apr 2014 15:40

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

De helft zou ik gebruiken om een deel van onze hypotheek af te lossen waardoor onze maandlasten lager zijn. De rest voor nog wat (kleine) aanpassingen in ons huis, eens goed gaan shoppen en wat overblijft op de spaarrekening.
2012 & 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Apr 2014 15:42

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Besteden aan een koophuis. Het lijkt me heerlijk om minder maandlasten te hebben of een huis te kunnen verbouwen naar je eigen wens.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 06 Apr 2014 17:35

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Deel hypotheek aflossen, nieuwe voortuin, dakkapel, keuken en bed en wat dan nog over is sparen ;-)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 06 Apr 2014 20:50

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Leuk om te lezen dat iedereen zulke verschillende wensen heeft! Wij weten t nog niet en hebben besloten het de komende 6 maanden op een rekening te zetten met een hoge rente. Dan kunnen we het even rustig laten bezinken.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 21:40

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ohh je krijgt dit dus echt? Wow. Ik dacht dat het 'gewoon' een vraag was! Hahaha.
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Apr 2014 22:05

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Serendipity schreef:Ohh je krijgt dit dus echt? Wow. Ik dacht dat het 'gewoon' een vraag was! Hahaha.


+1 !
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Apr 2014 22:20

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Wauw! Wat een erfenis zeg! Ik dacht ook dat het een hypothetische situatie was.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Apr 2014 23:16

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Huis te koop zetten en de restschuld van betalen, investeren in een mooi nieuw huis en een deel sparen.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 07 Apr 2014 10:09

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou mijn studieschuld aflossen, met mijn vriend op vakantie gaan, wat vriendinnen meenemen voor weekendjes weg en de rest op de spaarrekening.
"Worry is a misuse of imagination"
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers