Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je alles kwijt zou raken...

<<

Anoniem66

Bericht 05 Apr 2014 09:56

Als je alles kwijt zou raken...

Wat zou je dan doen met je leven? Hoe zou je je leven omgooien?

Ik zit in die situatie nu. Kan elke kant op die ik wil eigenlijk (tot op bepaalde hoogte natuurlijk).
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 05 Apr 2014 10:12

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik heb het 2,5 jaar geleden gehad. Ik was letterlijk alles kwijt doordat mijn huis was afgebrand. Ik woonde weer bij mijn ouders en kon in principe alle kanten op.

Ik heb destijds dezelfde gedachten gehad. Ik heb ook gedacht om mijn leven totaal om te gooien. Mijn baan op te zeggen en te gaan reizen of zo. Maar eigenlijk voelde ik me het veiligst bij de routine die er nog wel was. Mijn werk, mijn familie. En de drang om iets te 'doen' zakte langzaam weer af.

Ik heb er geen spijt van dat ik niks drastisch heb veranderd.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Apr 2014 12:40

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik denk dat je nooit alles kwijt kan raken. Je hebt bijv altijd nog vrienden en/of familie over of spullen waar je waarde aan hecht. In het geval wat de forumster hierboven omschrijft ben je al je spullen kwijt en je huis, wat me echt verschrikkelijk lijkt, maar je hebt nog wel een baan, een goede gezondheid, vrienden en familie.
Wat ik probeer te zeggen: op zo'n moment lijkt het dat je alles kwijt bent, maar dat is niet zo. Je ziet 't alleen eventjes niet op die manier.

Wat heb je altijd willen doen? Waar heb je altijd stiekem van gedroomd? Probeer dat eens voor jezelf op te schrijven. Hoe groots en gek de dromen misschien waren. Bedenk eerst wat ze waren, dan kan je daarna bedenken of dat nog steeds je dromen zijn. En daarna pas hoe je ze realistisch kunt maken.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 05 Apr 2014 14:03

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik denk dat ik weinig om zou gooien, wel een fijne gedachte. Ben ontzettend blij met de mensen om me heen, mijn werk en de manier waarop ik mijn leven inricht.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Apr 2014 14:34

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik denk dat luce ook niet alles in de enge zin bedoelt. Ik denk op een punt staan om je helemaal ook anders vorm kunt gooien.

Ik heb het nog nooit gehad. Wel eens gedacht va Hmmm ik zou best een half jaar bijv naar het buitenland willen, alleen mezelf hebben en nieuwe vrienden maken.
<<

Anoniem50

Bericht 05 Apr 2014 14:57

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik ben een wegloper. Dus ik zou dat wat ik nog had oppakken en vertrekken naar een ver, ver land en daar een nieuw, maar beter bestaan opbouwen.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Apr 2014 16:05

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Het punt waar jij nu staat heb ik uiteraard ook gestaan. Alles was weg, mijn familie, mijn stabiele basis, mijn afhankelijkheid alles. Ik had alleen mijn zoon nog en mijn vaste baan.
Ik heb ervoor gekozen om een weg in te slaan en nooit meer achterom te kijken hoe ik ooit nog was.
'
Van afhankelijk ben ik ontzettend zelfstandig geworden. Ik heb mijn vaste baan opgegeven en ben mijn droom achterna gegaan voor verpleegkundige te worden. Ik heb in mijn familie contacten en sociale contacten flink wat veranderingen gebracht. En dat alles heeft mij een compleet ander mens gemaakt. Een veel beter mens ik ben er zo op vooruit gegaan.

Nooit spijt gehad van een keuze die ik toen gemaakt had maar eigenlijk toe gedwongen ben geworden. Ik ben blij dat ik dat met beide handen heb aangepakt ondanks alle pijn en verdriet wat ik ervoor te verwerken kreeg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Apr 2014 16:48

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Als je kinderen, een ex en co-ouderschap hebt dan kun je niet álles omgooien en dan kun je niet naar een ver land vertrekken om opnieuw te beginnen. Dus net als Atelier Madame denk ik ook niet dat ze het zo letterlijk bedoelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem60

Bericht 05 Apr 2014 17:58

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Luce, ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoelt.
Je relatie is over, je hebt nog wel je kinderen, je vrienden/vriendinnen, familie.

Je bent niet alleen en met die gedachte moet je weer gaan bouwen aan je eigen stabiele basis. Stapje voor stapje.
<<

Anoniem124

Bericht 05 Apr 2014 18:23

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Wat zeg je dat prachtig Stuit. Heel beeldend ook. Ik zie echt zo een film voorbijrollen van een deel van je leven.

Luce, ik hoop maar denk wel bijna zeker te weten dat jij er over een hele tijd net zo op terug zal kijken als Stuiterbal. Dat je je innerlijke leidraad hebt hervonden en weer oppakt en nieuw vormgeeft. Je zult leren terugkijken op wat je nu mist en zien dat het niet goed was en je sterker en gelukkiger bent geworden.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Apr 2014 18:47

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Dank je m-train. Ik ben er ook van overtuigd dat luce dit ook over een tijd zegt. Het kost tijd, pijn, verdriet en is een ware investering. Maar achteraf zal ze zeggen dat het allemaal meer dan waard was.
<<

Anoniem117

Bericht 05 Apr 2014 19:52

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik sluit me aan bij M-train en Stuiterbal. Met kinderen en een co- of omgangsregeling heb je niet de vrijheid alle schepen te verbranden, maar je hebt wel de vrijheid in je hoofd. Je kan (weer) worden wie je wil zijn. Probeer (weer) dingen te doen die jij leuk vindt, waar je een geluksgevoel/voldoening uithaalt. En ben vrij in je denken, dan kom je later wel op goede ideeën en dromen voor de toekomst.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Apr 2014 10:17

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik heb er ook over nagedacht.. wat wil ik nu? Ons huis werd verkocht, en het laatste stukje zekerheid werd van me afgenomen. Hiermee ook een last, de laatste band met mijn ex etc etc en toen dacht ik: wat nu. Ik ben 31, geen kinderen, familie woont ver weg, vrienden wonen verspreid door het land dus ik kon echt wel letterlijk alle kanten op. Mijn baan had ik zo kunnen opzeggen, zonder een huis etc heb je die ook nét wat minder nodig.

Maar toen dacht ik: wil ik dat wel? En waar wil ik dan naartoe? Ik heb hier nu ene bestaan opgebouwd, het is mijn ding geworden.. dus ik heb een andere stap genomen, en heb niet alles omgegooid. Alles is al onzeker en moeilijk genoeg geweest, het is tijd voor leuke, nieuwe, frisse dingen.

De afgelopen twee jaar heb ik mijn huwelijk zien stranden (Dat is nu letterlijk twee jaar geleden), is mijn vader overleden, heb ik énorm liefdesverdriet gehad en nu is het wel een keer klaar met alle ellende. Geen idee wát de toekomst voor me in petto heeft, maar wat ik wel in controle heb gaat gewoon leuk worden.

Dus mijn advies is inderdaad wat de anderen ook al zeggen, je bent gebonden aan bepaalde dingen maar de nieuwe dingen:daar kan je je eigen vrijheid in zoeken. Een nieuwe plek, een eigen huisje en hoe eng dat idee ook is.. het kan ook opluchting geven. Want dat is van JOU. Niet samen met je ex, niet de plek waar alles is gebeurd, maar een nieuw begin.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 12:58

Re: Als je alles kwijt zou raken...

Ik word verdrietig van dit topic. Ik kan je niet helpen Luce, maar ik hoop echt voor je dat je maar snel gelukkig mag worden.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers