Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin kdv

<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 11:34

Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin kdv

http://www.at5.nl/artikelen/124982/ophe ... agverblijf

Dit filmpje ben ik vanmorgen al een paar keer tegen gekomen op Facebook/Twitter. Ik vind het toch zo sneu voor die kindjes, dat ze überhaupt alleen met een gesloten deur buiten zijn, maar vooral dat het zó lang moet duren en je halverwege het filmpje ziet dat het meisje haar hoop maar op lijkt te geven en alle hoop op een andere deur vestigt.

Ik hoef niet te vragen wat je hiervan vindt, want ik denk dat alle meningen hierover wel gelijk zijn. Maar ik vind het wel jammer dat ik al reacties gelezen heb als "en dit is precies de reden waarom ik mijn kind niet naar de kinderopvang breng". Vrijwel alle kinderopvangorganisaties streven naar hoogwaardige kinderopvang en dan vind ik het erg dat één pedagogisch medewerkster het voor de hele branche min of meer zou verpesten. Ik vind het wél goed dat dit gefilmd is trouwens, goed dat dit aan de kaak gesteld wordt. Maar die pedagogisch medewerkster mag wat mij betreft op staande voet onstlagen worden.

De overkoepelende organisatie zegt met een reactie te komen vandaag, ik ben benieuwd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2014 11:36

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik vind het ook erg sneu.

Op het Vivaforum lees ik ook wel reacties van mensen die het wel mee vinden vallen en die de reacties maar soft vinden. Dus de meningen zijn niet zo gelijk als je denkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2014 11:38

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Overigens zijn de mensen die zeggen dat dit de reden is dat ze hun kind niet naar een kinderdagverblijf brengen mensen die daar dus toch al niet voor kiezen en waarschijnlijk voor dit filmpje ook al een negatief beeld ervan hadden. Ik denk niet dat ouders die tevreden zijn over hun kinderdagverblijf nu hun kind eraf halen. Hooguit ouders van wie het kind op dat kinderdagverblijf of een ander kinderdagverblijf van die organisatie zit (dat zal ook afhangen van de reactie van de organisatie) maar dat is dan niet onterecht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 11:40

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Oh serieus? Dit gaat me als PM'er echt wel aan het hart, ik zou dit echt niet willen. Zelfs al zóú je het bewust doen om een statement richting die kinderen te maken, dan kies je toch hooguit voor een minuutje ofzo, maar niet minimaal acht minuten lang (wie weet hoe lang het voor die tijd al bezig was).
<<

ChiQ

Bericht 04 Apr 2014 11:42

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Mijn hart breekt, en die leidsters zouden lang niet jarig zijn als ik hierachter zou komen. Hier is geen enkel goed excuus voor.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 11:47

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik lees net dat de betrokken medewerkers op non-actief zijn gezet en er gesprekken gaan volgen vandaag over wat de precieze situatie is geweest. Al denk ik dat ze dit gewoon netjes omschreven hebben, want ik denk niet dat er ook maar één situatie is die dit rechtvaardigt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2014 11:51

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ah, heel zielig. Bah, ik kreeg helemaal een naar gevoel in mijn buik van dat gekrijs.
Ik denk trouwens niet dat nu meteen de hele branche een slechte naam heeft hoor, ik denk dat vooral de mensen die sowieso al slecht dachten over kinderopvang nu zogezegd hun vermoedens bevestigd zien worden. Of dat terecht is, is natuurlijk een twistpunt.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 04 Apr 2014 11:53

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik vind dit zo zielig, die radeloosheid van die kindjes, nee ik kan idd geen enkele reden bedenken waarmee dit gerechtvaardigd kan worden idd Dundas. Tenzij een leidster een hartaanval heeft gekregen of een ander kind binnen stikt in zijn melk maar goed, that's not the case.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 11:54

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Oh, dat snap ik wel, maar ik bedoel meer dat er dus kennelijk wel degelijk mensen zijn die denken dat dit de dagelijkse gang van zaken is in de kinderopvang. Dat dat mensen zijn die geen gebruik maken van kinderopvang lijkt me logisch (want anders wist je dat het niet zo was), maar het feit dat dat blijkbaar door een handjevol mensen wel gedacht wordt vind ik wel jammer.
<<

Anoniem58

Bericht 04 Apr 2014 11:56

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik kijk dat filmpje niet kan daar heel slecht tegen. Waarom hebben die leidsters de kinderen dan buiten laten staan?
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 11:56

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Dat is onbekend.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2014 11:56

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Dat vertelt het verhaal niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2014 11:57

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Maar dat zie je natuurlijk overal Dundas. Ik werk bij een rechtbank, er zijn ook ontzettend veel mensen die vinden dat rechtbanken corrupt zijn of te lage straffen uitdelen. Zo is er over iedere branche wel iets te zeggen.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 04 Apr 2014 12:00

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Elliot schreef:Maar dat zie je natuurlijk overal Dundas. Ik werk bij een rechtbank, er zijn ook ontzettend veel mensen die vinden dat rechtbanken corrupt zijn of te lage straffen uitdelen. Zo is er over iedere branche wel iets te zeggen.


Ik snap wat je wil zeggen, maar ik snap wel wat Dundas zegt hoor. KDV's lopen al leeg, vanwege de hoge kosten en dit maakt nou niet bepaald aantrekkelijk je kind er op te doen, want feitelijk vertrouw je je kostbaarst bezit toe aan andere mensen die een paar keer per week een aantal uur verantwoordelijk zijn voor jouw kind.
<<

Anoniem58

Bericht 04 Apr 2014 12:01

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ah ok, nou ik denk dat mijn kind daar de laatste keer geweest zou zijn als hij daar zou moeten krijsen en wanhopig zou worden.
Ik vind het jammer dat de kinderopvang steeds meer negatief in het nieuws komt, maar anderzijds hoor ik om mij heen wel heel veel klachten over de de opvang. Christian heeft vorige week 35 minuten op school moeten wachten totdat de leidster van de bso hem uiteindelijk is komen halen. En dat is niet de eerste keer. Hij hoeft gelukkig nog maar 1 dag in de week, en over twee maanden helemaal nietmeer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2014 12:06

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

ChiQ schreef:
Elliot schreef:Maar dat zie je natuurlijk overal Dundas. Ik werk bij een rechtbank, er zijn ook ontzettend veel mensen die vinden dat rechtbanken corrupt zijn of te lage straffen uitdelen. Zo is er over iedere branche wel iets te zeggen.


Ik snap wat je wil zeggen, maar ik snap wel wat Dundas zegt hoor. KDV's lopen al leeg, vanwege de hoge kosten en dit maakt nou niet bepaald aantrekkelijk je kind er op te doen, want feitelijk vertrouw je je kostbaarst bezit toe aan andere mensen die een paar keer per week een aantal uur verantwoordelijk zijn voor jouw kind.


Ja daar heb je gelijk in hoor, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ik bedoelde alleen te zeggen dat dat niet exclusief voor de kinderopvang geldt. Niet dat de kinderopvang daar iets aan heeft natuurlijk.

♥♥
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Apr 2014 12:23

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik heb het filmpje doorgespoeld naar het einde. Ik vind het zo zielig. Maar bah bah, ik zou niet voor mezelf in staan eigenlijk als ik erachter zou komen. Wtf zijn ze aan het doen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem50

Bericht 04 Apr 2014 12:30

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik zag hem al op Facebook voorbij komen. Het schijnt dat de leidsters binnen spelletjes op hun telefoon aan het spelen zijn. Als je niet van je werk houdt, dan zorg je toch dat je ander werk zoekt? Kindjes zo aan hun lot overlaten is gewoon niet acceptabel.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 04 Apr 2014 12:39

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik heb het niet heel snel maar ik moest echt huilen toen ik dit filmpje zag. Zo zielig...en dat meisje dat maar probeert toch naar binnen te mogen. Als dit het KDV of deBSO van mijn kinderen was zou ik echt woest worden.

Aan de andere kant vind ik die reacties als 'een kdv is altijd zielig' of 'daarom blijf ik lekker thuis bij mijn kind' ook kansloos. Dit is natuurlijk totaal niet representatief. Mijn kinderen gingen en gaan altijd met plezier naar de opvang. En ik zie van heel veel leidsters de liefde voor de kinderen afspatten.
<<

Anoniem134

Bericht 04 Apr 2014 12:44

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik heb niet het hele filmpje gekeken, hartverscheurend om zo'n klein meisje bij de deur te zien proberen binnen te komen en het andere kindje dat verloren rondloopt.

Ik kan me ook werkelijk niet voorstellen dat er iets is wat dit goed kan praten. Las op Facebook inderdaad dat de leidster spelletjes op haar telefoon zou spelen.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 12:46

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Elliot schreef:
ChiQ schreef:
Elliot schreef:Maar dat zie je natuurlijk overal Dundas. Ik werk bij een rechtbank, er zijn ook ontzettend veel mensen die vinden dat rechtbanken corrupt zijn of te lage straffen uitdelen. Zo is er over iedere branche wel iets te zeggen.


Ik snap wat je wil zeggen, maar ik snap wel wat Dundas zegt hoor. KDV's lopen al leeg, vanwege de hoge kosten en dit maakt nou niet bepaald aantrekkelijk je kind er op te doen, want feitelijk vertrouw je je kostbaarst bezit toe aan andere mensen die een paar keer per week een aantal uur verantwoordelijk zijn voor jouw kind.


Ja daar heb je gelijk in hoor, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ik bedoelde alleen te zeggen dat dat niet exclusief voor de kinderopvang geldt. Niet dat de kinderopvang daar iets aan heeft natuurlijk.

Maar dat zei ik ook niet :wink:
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 12:53

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Vervelend trouwens dat jij ook geen fijne ervaringen hebt met de kinderopvang, Bolletje. Ik adviseer ouders om bij álles waar ze geen fijn gevoel over hebben, gewoon even naar ons of de leidinggevende te komen. Dit om te voorkomen dat het bij jou als ouder opstapelt en wij vervolgens onszelf afvragen waarom wij dot niet eerder wisten.
<<

Anoniem58

Bericht 04 Apr 2014 13:03

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Dundas dat heb ik ook gedaan hoor, de vaste leidster had verlof en er was vanuit de planning geen vervanging. Dus uiteraard heb ik daar aan de bel getrokken.
<<

Anoniem31

Bericht 04 Apr 2014 13:28

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Na 30 sec heb ik afgezet. Zat bijna te janken. Wat moet dit vreselijk zijn voor die kleintjes. Ik schrik erg van reacties op het artikel dat de kindjes ws lastig geweest moeten zijn en dat het goed is om ze zo te straffen. Vind dat niet normaal meer.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Apr 2014 13:37

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik heb het filmpje weggedrukt, want ik kan er gewoon niet naar kijken. Zo hartverscheurend! En die radeloosheid inderdaad. Hier is echt geen excuus voor en ik ben echt benieuwd met welke verklaring het kdv komt.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers