Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin kdv

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Apr 2014 12:54

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat die leidsters spelletjes op hun telefoon aan het spelen waren. Tenminste, ik denk niet dat iemand daar harde bewijzen voor heeft of iets over kan zeggen. Dat is eerder zo'n verhaal dat iemand op Facebook zet om het nog even erger te laten lijken, en dat nu door heel veel mensen opgepakt wordt.

♥♥
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 13:12

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Elliot schreef:Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat die leidsters spelletjes op hun telefoon aan het spelen waren. Tenminste, ik denk niet dat iemand daar harde bewijzen voor heeft of iets over kan zeggen. Dat is eerder zo'n verhaal dat iemand op Facebook zet om het nog even erger te laten lijken, en dat nu door heel veel mensen opgepakt wordt.

Dat geloof ik ook niet.

Daarbij, op mijn werk hebben we een algemene smartphone waarmee we whatsapps naar ouders kunnen/mogen sturen, af en toe een foto'tje van hun kind sturen enzo. Als iemand niet beter weet en mij met die telefoon aan de slag ziet, zouden ze ook zo kunnen zeggen dat ik aan het spelen was met m'n telefoon.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Apr 2014 14:10

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Oh bah, hier krijg ik echt een brok van in mijn keel! Ik hoop écht écht dat ze niet vaker buiten aan hun lot worden overgelaten zoals er bij stond maar ik hoop vooral dat dit nóóit meer voorkomt! Arme kindjes!!

L. gaat naar een kdv maar ik heb er echt alle vertrouwen in dat ze dat daar zo niet aanpakken. Ook al ben ik er nooit bij, ik kan het me gewoon niet voorstellen!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 04 Apr 2014 14:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 04 Apr 2014 14:14

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik durf het filmpje niet te kijken, op het nieuws hoor ik het kindje al huilen en daarvan staan de tranen al in mijn ogen. Ik vind het werkelijk waar verschrikkelijk dat zoiets voorkomt. Dat een kindje krijst omdat hij/zij haar zin niet krijgt kan altijd maar ik vind niet dat je kinderen zomaar buiten moet sluiten dat ze aan hun lot worden overgelaten. Ben benieuwd met welke verklaring de leidsters komen en welke sancties volgen.

Ook vind ik het wel erg om te lezen dat er mensen zijn die hierdoor kinderdagverblijven als slecht bestempelen, ouders als slecht bestempelen omdat ze hun kinderen daarheen brengen, ... Ik vind het juist goed voor de ontwikkeling van F dat hij naar een gastouder gaat en ook voor mezelf dat ik kan gaan werken om nog een andere bezigheid te hebben dan het moeder zijn.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 04 Apr 2014 14:42

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik heb wel gelezen dat de des betreffende leidster op non-actief zijn gezet.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Apr 2014 14:44

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik kijk er niet naar maar zag het net ook op AT5 staan en toen was ik even benauwd over welke kdv het was in Amsterdam.. Maar gelukkig niet de kdv van m'n zoontje :)
#teammaple🍁
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 04 Apr 2014 17:10

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik zag net een heel klein stukje op het nieuws! Ik heb de link van het filmpje bewust niet geopend. Hartverscheurend zoiets.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Apr 2014 17:53

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Bah, ik wordt hier zoo verdrietig van :(
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem261

Bericht 04 Apr 2014 18:03

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ooh bah, ik kan hier zo slecht tegen, het zal je kind maar zijn :(
<<

Anoniem187

Bericht 04 Apr 2014 18:10

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik kan hier zo slecht tegen. Kinderen zijn zo hopeloos en dat laat je ze zo aan hun lot over. Misselijkmakend.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 04 Apr 2014 18:27

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Hoorde net op hart van Nederland dat het Kdv een week dicht blijft omdat de GGD de emotionele ontwikkeling van de kinderen niet kan garanderen.
Het Kdv heeft 5 werkdagen om met een oplossing te komen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem187

Bericht 04 Apr 2014 18:36

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Heftig. Wel goed dat de GGD er direct achteraan gaat.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 04 Apr 2014 18:37

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Vreselijk, ik zag hem ook. Wilde het filmpje helemaal niet kijken maar hij begon op de één of andere manier al.
<<

Anoniem30

Bericht 04 Apr 2014 18:39

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik vind het héél erg om te zien, en heb het ook niet afgekeken, omdat ik het te zielig vond, maar ben toch wel benieuwd naar het verhaal erachter, het wáarom.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 04 Apr 2014 18:52

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Kwak schreef:Hoorde net op hart van Nederland dat het Kdv een week dicht blijft omdat de GGD de emotionele ontwikkeling van de kinderen niet kan garanderen.
Het Kdv heeft 5 werkdagen om met een oplossing te komen.

Wat goed dit. ik kan hier zooooo kwaad om worden
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Apr 2014 18:55

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Pippa schreef:Ik vind het héél erg om te zien, en heb het ook niet afgekeken, omdat ik het te zielig vond, maar ben toch wel benieuwd naar het verhaal erachter, het wáarom.


Ik ook. Mijn hart breekt echt, het zal je kind maar betreffen!
L2014 & H2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Apr 2014 19:02

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Fijn dat er ingegrepen wordt door de GGD en dat ze naar een oplossing moeten gaan zoeken. Ik durf het filmpje niet te kijken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem74

Bericht 04 Apr 2014 19:12

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Bah wat verdrietig. Vooral toen ze om mama en papa riep :snik:

Overigens ook niet bepaald een kindvriendelijke binnenplaats.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Apr 2014 20:36

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Na tien seconden zat ik al te janken, en na minder dan n minuut stond het uit. Gatverdamme wat misselijk. Ik hoop dat die leidsters nooit meer met kinderen mogen werken
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 20:40

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik denk haast dat de organisatie niets anders kan dan tot ontslag overgaan, het is nu zó groot bekend geworden dat de organisatie niet eens overeind zou blijven als ze de betrokken medewerkers aanhouden. Dat zou voor zoveel ophef en negatieve verhalen zorgen... En als medewerker, dan krijg je toch ook direct een behoorlijk slechte referentie mee. Ik weet ook niet wat dat doet voor je verklaring omtrent het gedrag trouwens.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Apr 2014 21:12

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik vraag me wel echt af wat er achter zit, wat het idee erbij is waarom ze dat deden. Of ze er überhaupt over nagedacht hebben etc.
Nou ja, op de een of andere manier wil ik het 'goedpraten' omdat ik hoop dat er iets 'redelijken' of logisch achter zit.
Ik vind het nog steeds zo'n akelig idee, die kindjes, moederziel alleen op die speelplaats en niet naar binnen mogen.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Apr 2014 21:36

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Ik schrik hier best wel van, vooral van de reacties. Ik heb namelijk zelf bij een KDV gewerkt waar een keer een peuter buitengesloten is geraakt op de binnenplaats (die dag werkte ik niet). Hij zat onder de glijbaan te spelen of zo toen iedereen weer naar binnen ging. Toen hij door kreeg dat hij alleen was ging hij huilend bij de deur staan. Een buurtbewoner heeft toen aangebeld om het te melden. Dat peutertje was ook best wel overstuur en al het personeel ontzettend geschrokken. Sindsdien wordt er heel nauwkeurig koppen geteld bij naar buiten en naar binnen gaan. Maar vreemd aan dit verhaal is dat het maar liefst twee kinderen zijn en dat het - volgens degene die het filmpje heeft gemaakt - ook een keer met 7 kinderen is gebeurd. Dat kan niet meer per ongeluk zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Apr 2014 21:41

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Pompoen schreef:Ik vraag me wel echt af wat er achter zit, wat het idee erbij is waarom ze dat deden. Of ze er überhaupt over nagedacht hebben etc.
Nou ja, op de een of andere manier wil ik het 'goedpraten' omdat ik hoop dat er iets 'redelijken' of logisch achter zit.
Ik vind het nog steeds zo'n akelig idee, die kindjes, moederziel alleen op die speelplaats en niet naar binnen mogen.
Ja dat heb ik dus ook! Ik heb het hele filmpje niet gezien, maar blijkt daar uit dat de leidsters wel wisten waar de kinderen waren, maar ze bewust buiten hebben gelaten? Als dat zo is vind ik het heel erg. Al is 'vergeten worden' ook vreselijk voor kinderen natuurlijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Apr 2014 21:42

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Filoria schreef:Ik schrik hier best wel van, vooral van de reacties. Ik heb namelijk zelf bij een KDV gewerkt waar een keer een peuter buitengesloten is geraakt op de binnenplaats (die dag werkte ik niet). Hij zat onder de glijbaan te spelen of zo toen iedereen weer naar binnen ging. Toen hij door kreeg dat hij alleen was ging hij huilend bij de deur staan. Een buurtbewoner heeft toen aangebeld om het te melden. Dat peutertje was ook best wel overstuur en al het personeel ontzettend geschrokken. Sindsdien wordt er heel nauwkeurig koppen geteld bij naar buiten en naar binnen gaan. Maar vreemd aan dit verhaal is dat het maar liefst twee kinderen zijn en dat het - volgens degene die het filmpje heeft gemaakt - ook een keer met 7 kinderen is gebeurd. Dat kan niet meer per ongeluk zijn.



Nou ja, ik probeer dus inderdaad scenario's te bedenken zoals jij omschrijft. Ik kán me namelijk voorstellen dat zoiets kan gebeuren. Maar niet als het ook al eens bij 7 kinderen is gebeurd. Maar ja dan moeten we die mensen van dat filmpje dus maar op hun woord geloven. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets verzint, maar toch. Ik hoop gewoon écht dat het niet moedwillig is gedaan!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Apr 2014 21:44

Re: Kinderen staan minutenlang krijsend en smekend in tuin k

Filoria schreef:
Pompoen schreef:Ik vraag me wel echt af wat er achter zit, wat het idee erbij is waarom ze dat deden. Of ze er überhaupt over nagedacht hebben etc.
Nou ja, op de een of andere manier wil ik het 'goedpraten' omdat ik hoop dat er iets 'redelijken' of logisch achter zit.
Ik vind het nog steeds zo'n akelig idee, die kindjes, moederziel alleen op die speelplaats en niet naar binnen mogen.
Ja dat heb ik dus ook! Ik heb het hele filmpje niet gezien, maar blijkt daar uit dat de leidsters wel wisten waar de kinderen waren, maar ze bewust buiten hebben gelaten? Als dat zo is vind ik het heel erg. Al is 'vergeten worden' ook vreselijk voor kinderen natuurlijk.


Op het filmpje zie je 8 minuten lang twee kindjes alleen op de speelplaats. Eén meisje brult hartverscheurend bij de deur, echt gillen, dat andere kindje drentelt wat rond en komt er af en toe bij staan. Op het laatst zie je de deur open gaan met de arm van ik denk de leidster en dan gaan die twee kindjes naar binnen. De filmster brult dan dat ze het allemaal gefilmd heeft en gaat melden aan de directie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers