Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

<<

Anoniem123

Bericht 03 Apr 2014 10:07

Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Er zijn hier best flinke wachtlijsten voor de psz.
S staat nu al paar maanden ingeschreven en ik was benieuwd wanneer hij aan de beurt zou zijn.
Ik heb gemaild en in de mail terug staat dat er in juni waarschijnlijk plek is. Dan zou hij 4 keer gaan en dan 6 weken niet ivm vakantie.
De vraag was of wij dit willen of pas na de vakantie.
Ik neig naar na de vakantie maar dan ben ik ook al bijna uitgerekend en dat is ook al een hele verandering voor hem.
Als ik hem in juni laat gaan dan is hij wel net gewend en is er weer vakantie, maar dan hoeft hij niet te wennen meer aan de psz als zijn broertje of zusje komt.

Wat is wijsheid hierin?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Apr 2014 10:10

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik denk dat als hij vier weken gaat en dan weer zes weken niet, hij weer opnieuw moet wennen. Ik zou dat te rommelig vinden, ik zou dan nog eerder overwegen om hem na de herfstvakantie te laten gaan. Al kan ik me wel voorstellen dat het balen is dat het nog zo lang duurt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Apr 2014 10:11

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik vond dat sowieso echt een minpunt van de peuterspeelzaal, dat ze in schoolvakanties dicht waren. Natuurlijk gaan mensen op vakantie, maar niet altijd allemaal tegelijk en niet de hele zes weken. Ik weet zeker dat Yrsa het erg leuk had gevonden om in de weken dat wij thuis waren wel naar de peuterspeelzaal te kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Apr 2014 10:24

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Kan je hem niet eeen ochtend naar een kdv doen? Hier zijn ze altijd druk met 'leren' op het niveau van het kind, niet alleen opvangen en verzorgen.

Het kdv is maar een klein beetje duurder dan de psz en het hele jaar geopend.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Apr 2014 10:28

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Een ochtend naar het kinderdagverblijf zou ik zelf niet doen, de meeste kinderen gaan wel een paar hele dagen en als je er dan maar een ochtend per week bent dan kun je ook niet echt wennen en zit je in een heel ander ritme dan de rest, je gaat ook altijd eerder weg. Zeker als je ouder wordt voelt dat toch anders dan dat je gewoon op gelijke tijden begint en eindigt,ik denk dat Yrsa dat zeker wel had gemerkt.

Bij ons heb je wel peuteropvang voor halve dagen, dat gaat volgens mij wel door in vakanties. Dat is wel duurder, maar je kunt er geloof ik wel weer kinderopvangtoeslag voor krijgen als je allebei werkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 03 Apr 2014 10:37

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Hier is de peuterspeelzaal en kdv in een. Dus de kdv kinderen draaien het peuterspeelzaalprogramma mee, en het is met dezelfde leidsters/leiders en in dezelfde groep. D gaat op dinsdag alleen de middag naar de peuterspeelzaal en vrijdag de hele dag kdv. Ze heeft er geen 'last' van dat ze eerder/later opgehaald wordt. Ongeveer de helft van de groep wordt eerder opgehaald ( peuterspeelzaalkindjes) en de andere helft blijft langer. Ze worden dan weer samen gevoegd tot 1 groep want er zijn 2 peuterspeelzaal groepen.

On topic: ik zou idd neigen naar na de herfstvakantie omdat alles dan weer rustig is bij jullie thuis
14-01-2011
01-04-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 03 Apr 2014 10:56

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik zou denk ik kiezen voor na de vakantie. De vakantie duurt 6 weken dus anders moet hij misschien 2x wennen.

Y. gaat in september naar het psz. Hij zou nu al kunnen, maar er komen zoveel vrije dagen en vakanties aan dat we ervoor gekozen hebben hem pas na de vakantie te laten plaatsen. Hij blijft daarnaast wel gewoon zijn dag kdv houden. We wilden hem daar eerst afhalen, maar de pzs is maar zo kort (1x een ochtend van 2 uur en 15 minuten en 1x een middag van 2 uur) dat we hem gewoon op het kdv laten voor die ene dag.
Hij gaat meer naar de psz om de kindjes en de omgeving te leren kennen. De psz zit in hetzelfde gebouw als waar hij in januari naar schooltje toe gaat en veel kindjes van de psz stromen door naar groep 1.

wbt kosten zit er hier per maand een verschil van 40 euro. Maar de psz is wel minder uren dan het kdv.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Apr 2014 11:06

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik had hem wel voor de vakantie gedaan. Mocht je de laatste weken van je zwangerschap niet optimaal voelen heb je even wat extra tijd om te rusten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Apr 2014 14:55

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik zou hem lekker voor de vakantie al laten gaan. Kan hij alvast een beetje wennen. En dan is het na de vakantie niet ineens iets heel nieuws. Al zal het vast wel weer opnieuw even wennen zijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Apr 2014 15:04

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Hier gaan heel veel kinderen halve dagen naar de opvang, bijna niemand blijft een hele dag. Vandaar dat ik er aan dacht :) De meeste kinderen komen volgens een flex-contract.
R. 2013
D. 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Apr 2014 19:55

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik zou hem ook voor de vakantie al laten gaan. Hij zal vast na de vakantie weer even moeten wennen maar ik denk dat dat heel snel gaat. Hier is dochter een week of 3 geleden gestart en ze wist nog heel veel dingen van de tijd dat haar broer er naartoe ging en hij is al ruim een half jaar weg daar. Het was voor haar dus geen onbekend terrein meer en ze vindt het helemaal geweldig en was er echt aan toe. Plus dat het inderdaad ook lekker kan zijn dat je zelf even rust hebt, met name als je een lastige zwangerschap hebt of al wat verder bent.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem85

Bericht 03 Apr 2014 20:05

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Carool schreef:Hier gaan heel veel kinderen halve dagen naar de opvang, bijna niemand blijft een hele dag. Vandaar dat ik er aan dacht :) De meeste kinderen komen volgens een flex-contract.



Hier ook zo, mijn zoontje gaat ook maar een dagdeel. De hele dag door worden kinderen gebracht en gehaald, ook daaraan wennen ze. Als hij toe is aan de peuterspeelzaal moeten we even kijken of we de uren kdv uitbreiden of de speelzaal erbij doen.

Maar om antwoord te geven op je vraag, wat is het voor een kind? Went hij snel, is hij makkelijk op zijn gemak op vreemden, hoe is hij in contact met andere kinderen? Als hij bijvoorbeeld snel op zijn gemak is dan zou ik hem voor de zomer al doen, als wennen hem echt moeite zal kosten dan pas na de zomer.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Apr 2014 20:28

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik werk zelf met peuters en hier moeten ze na de zomer opnieuw wennen. Dus dan neig ik naar na de vakantie. Alleen dat zijn idd wel veel veranderingen tegelijk! Lastig hè! Ik laat I met tweeëneenhalf jaar beginnen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 04 Apr 2014 07:22

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Bedankt voor de antwoorden!

Een ochtend kdv is uitgesloten, want er is maar 1 kdv in het dorp en daar moet je minimaal 2 dagdelen afnemen.
S gaat 1 ochtend naar de psz en is dan ook 1,5 dag bij een gastouder. Dat vind ik dan ook wel genoeg.

Wij hebben het besluit genomen om hem meteen na de zomervakantie te laten starten. Omdat je ook de zomervakantie waarschijnlijk gewoon door moet betalen en dat vind ik dan ook beetje zonde van het geld. En dan hoeft hij niet twee keer te wennen. Wij hebben dit jaar vroeg zomer vakantie dus hij gaat dan rond 17 augustus beginnen. Dan kan hij nog even wennen voor de baby komt (maand later). Nu is S wel een makkelijk kind qua wennen maar dat kan zomaar eens een keer anders zijn.


Herfstvakantie vind ik weer te laat. Hij is er wel aan toe om er heen te gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Apr 2014 07:27

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Bij ons betaalde je niet door in de zomervakantie. Dat had ik ook wel heel raar gevonden want het was echt heel duur. In de andere vakanties betaalde je wel door.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem162

Bericht 04 Apr 2014 07:33

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik zou hem voor de zomervakantie al laten gaan. Dan zijn niet alle veranderingen in 1x na de vakantie.
Wij betalen in de zomervakantie (en andere vakantie's) niet, we betalen alleen wat hij daar is.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Apr 2014 08:07

Re: Wat zouden jullie doen? --> psz vraag

Ik had voor de zekerheid nog even gekeken op hun site, maar daar staat dit:

De ouderbijdrage wordt in de eerste week van elke nieuwe maand afgeschreven. De kosten zijn omgeslagen in 12 maandelijkse termijnen. Dit houdt in dat er elke maand een vast bedrag wordt geïncasseerd, ook tijdens vakanties.

Als hij er al een half jaar op zat zou ik het prima vinden. Maar nu starten we gewoon wat later.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers