Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reflux, hoe kwam je er achter?

<<

Anoniem75

Bericht 02 Apr 2014 09:29

Reflux, hoe kwam je er achter?

Ik heb sinds een dag of 3 ineens een heel ander kind. De eerste 2 weken was het een rustig tevreden mannetje dat nauwelijks huilde en veel sliep. Nu sinds 3 dagen spuugt hij ineens heel veel (ook zo'n 1,5 uur na de voeding) en echt in golfjes van zo'n 20 cm ver en het is soms ook vrij dik. Ook heeft hij echt veel last van krampjes en gilt het soms echt uit :( terwijl we al 1,5 week Infacol gebruiken. Hij huilt nu ook veel meer en slaapt daardoor minder en hij ligt het liefst op z'n zij in iemands armen. Kan dit Reflux zijn? Hoe kwamen jullie er zelf achter?
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 02 Apr 2014 09:54, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 02 Apr 2014 09:42

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

De hele dag spugen , voeding en maagzuur. Het rook enorm zuur. En heel veel huilen.
Hij heeft nooit de vervelende ph onderzoeken gehad.
Gelukkig trof ik een kinderarts die mij serieus nam en bevestigde wat ik dacht.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 02 Apr 2014 10:31

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Beschreven zoals hierboven.... ik heb het gefilmd en dat laten zien aan huisarts en toen werden we doorgestuurd naar de kinderarts.
Bij de oudste was het de verborgen vorm daar was iets lastiger achter te komen.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Apr 2014 11:07

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Dus het moet echt zuur ruiken dus? Dat is bij T. niet het geval. Misschien dat het dan toch aan de krampjes ligt dan. Echt zo zielig als hij zo hard moet huilen :(
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Apr 2014 11:18

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Hier spuugde beide kindjes wel. De jongste hoestte erbij. Volgens de ha was dat door reflux. Ik ben bij de osteopaat geweest. Hij spuugd nog wel eens maar dat hoesten is weg. Verder slikte j. Vaak na de voeding.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem286

Bericht 02 Apr 2014 11:55

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Hier spuugde ze niet (weinig in ieder geval) maar boerde ze vreselijk, rook ze zuur en haar middenrif kneep heel vaak samen, dat voelde je van buitenaf
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Apr 2014 19:52

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Hier was er de eerste 2 weken ook niks aan de hand, daarna drama, veel huilen en spugen. Ik ben toen infacol en jbpm gaan gebruiken, toen ging het veel beter. Hier trouwens verder nooit gekeken naar reflux ofzo.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem33

Bericht 02 Apr 2014 20:18

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Ik hoorde hele goede verhalen over sab simplex. Bestellen via Internet vanuit Duitsland.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 03 Apr 2014 20:13

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

T heeft vanaf dag 1 slech willen drinken, onrustig, veel huilen en veel spugen. met 8 weken in het ziekenhuis en toen diagnose reflux.
M was de eerste 3 weken een voorbeeldige baby, maar spuugde vanaf dag 1 heel veel maar niet onrustig. Tot week 3 toen begon hij met huilen en dit was 14 uur p dag. Je zag hem echt opboeren en slikken en met golven spugen. Eerst bij de osteopaat geweest, maar dat hielp niets. Toen met 5 weken begonnen met nexium, dit hadden we bij T ook gehad en met 2 dagen zagen we al een groot verschil.
Als je twijfelt trek alsjeblieft aan de bel, want als de slokdarm echt kapot gaat krijg je een kindje wat zoveel pijn heeft en duurt echt lang voor het genezen is.
Succes en bij vragen pm maar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 03 Apr 2014 21:28

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Reflux en koemelk intolerantie gaan ook nog wel eens samen. Misschien een idee om koemelk een tijdje uit jou menu te schrappen? Ik eet sinds een maandje koemelk vrij en merk duidelijk verschil bij T.
Mother of 3 adorable children
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 03 Apr 2014 21:28

Re: Reflux, hoe kwam je er achter?

Hoe is zijn ontlasting? Weet niet of het verhaal van varian is bij gebleven?
Afbeelding]

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny