Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wie heeft de tip?

<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 02 Apr 2014 08:54

wie heeft de tip?

Ik ben al een aantal dagen stront verkouden ontzettende keelpijn en dus ook oorpijn van krijg. Heel me hoofd zit vol. . Ik mag er niets voor ivm de zwangerschap. De dokter zegt uitzieken. Jullie nog tips die ik kan proberen?
<<

Anoniem123

Bericht 02 Apr 2014 08:58

Re: wie heeft de tip?

Een zout oplossing (ook verkrijgbaar in spray) mag je volgens mij wel.
Ik gebruik graag dan een beetje dampo om in ieder geval lekker in slaap te vallen.
Scherpe keelsnoepjes een idee?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Apr 2014 09:01

Re: wie heeft de tip?

Je mag ook xylometazoline-neusspray hoor, als je het maar niet te lang achter elkaar gebruikt (een week of anderhalve week is de max). Ik mocht dat van de gynaecoloog in het ziekenhuis gewoon gebruiken.
<<

Anoniem113

Bericht 02 Apr 2014 09:08

Re: wie heeft de tip?

Zoutoplossing idd. En lekker even stomen met een pan kokend water en een handdoek over je hoofd. Komt het lekker los.
<<

Anoniem 146

Bericht 02 Apr 2014 09:17

Re: wie heeft de tip?

Stomen?
<<

Anoniem97

Bericht 02 Apr 2014 09:48

Re: wie heeft de tip?

Je mag best neusspray maar met mate dus bijv alleen voor de nacht.
En je mag ook gewoon een paracetamol.
Beterschap.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 02 Apr 2014 09:56

Re: wie heeft de tip?

In de nacht een opengesneden ui naast je bed, dan kan je tenminste door je neus ademen. Wel zo fijn.
Verder elke dag 1000mg vitamine c, zodat je iets eerder weer beter bent (het schaad iig niet, en ik heb zelf het idee dat het wel helpt).
Make happy memories
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Apr 2014 10:25

Re: wie heeft de tip?

Stomen met Kamille of zout mag ook toch?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Apr 2014 10:29

Re: wie heeft de tip?

Ik ben bij de drogist geweest, en heb gevraagd of ze hoestdrank hebben die je in mag nemen als je zwanger bent. Ik heb advies gekregen en van de Mediq apotheek thijmsiroop mee gekregen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 41

Bericht 02 Apr 2014 11:00

Re: wie heeft de tip?

Voor oorpijn zoete olie en dan een watje.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 02 Apr 2014 18:41

Re: wie heeft de tip?

Stomen, een ui onder je bed, evt wat vicks op je rug smeren ?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem80

Bericht 03 Apr 2014 07:21

Re: wie heeft de tip?

Vicks en dampo mag niet als je zwanger bent... En ik denk inderdaad dat je niet teveel kan doen nu, dan bovengenoemde tips helaas. Beterschap!
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 03 Apr 2014 11:10

Re: wie heeft de tip?

Ik was ook verkouden tijdens mijn zwangerschap en mocht de xylometazoline neusspray niet gebruiken van de verloskundige. Dit omdat het de bloedvaatjes vernauwd en omdat het in het lichaam wordt opgenomen kan dit ook gebeuren in de placenta waardoor de bloeddoorstroming minder kan zijn. En dat kan een probleem zijn als je bijvoorbeeld al een verminderde doorstroom van bloed hebt in de placenta. Alleen vaak weet je dit niet van tevoren, omdat dit niet standaard wordt gemeten. Daarom mocht ik het niet gebruiken. En heb dat ook niet gedaan, ondanks dat in de bijsluiter stond dat het wel gebruikt kon worden..Dus ik denk dat je dit voor jezelf moet bepalen. Je bent er niet minder lang ziek door, deze neusspray zorgt er alleen voor dat je je beter voelt omdat je weer kunt ademen

Stukje uit bijsluitertekst:
Zwangerschap en borstvoeding
Xylometazoline HCl Sandoz neusspray 1,0 mg/ml kan voor zover bekend zonder gevaar volgens
voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Opname in het
bloed vanuit het neusslijmvlies kan optreden, maar blijft meestal zonder nadelige gevolgen voor u
en het ongeboren kind. Voorzichtigheid is geboden wanneer u last heeft van een hogere bloeddruk
of er sprake is van een verminderde doorbloeding van de placenta (moederkoek). Bij langdurig
gebruik van hoge doseringen kan een verminderde doorbloeding van de placenta niet worden
uitgesloten.
Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 03 Apr 2014 14:11

Re: wie heeft de tip?

Dank voor de tips. Voel me al beterder dan gisteren. Stomen helpt idd om het los te krijgen. Alleen me stem is nog, lekker rustig voor me man haha.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron