Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Golfen

<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 11:39

Golfen

Is er hier iemand die kan golfen? Wat voor les heb je gehad? Heb je eerst alleen baanpermissie gehaald of direct voor je GVB? En vind je het leuk? Hoe snel heb je dingen zoals clubs, tas en schoenen aangeschaft? Ga je nu vaak golfen?
Was het GVB lastig te halen, met name theorie? Ik ken al best wat terminologie, maar de regels en met name het tellen lijkt me lastig om te leren.

Ik wil golfles gaan nemen deze lente/zomer, maar twijfel of ik eerst gewoon alleen baanpermissie zal halen voor die baan (en dan met name de par 3) of direct door voor m'n GVB zodat ik ook op vakantie kan golfen. Zo'n cursus van aantal lessen heeft voor mij denk ik weinig nut omdat ik altijd onregelmatig werk en dus ook lessen onregelmatig in moet plannen (niet één vaste dag in de week, wil wel eens per week gaan dan). Dus neig dan eerder naar privé les.

Iemand die ook golft die het leuk vindt om er over te kletsen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Apr 2014 11:43

Re: Golfen

Ik zit er ook al tijden over te denken om golflessen te nemen, maar ik vind het vrij prijzig. Ik zou dan wel gelijk mijn GVB willen halen. Ik heb me nog niet goed verdiept in de theorie, dat lijkt mij ook vrij ingewikkeld. Maar een kennis van mij heeft wel zijn GVB gehaald en dat ging vrij gemakkelijk allemaal.

♥♥
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 11:44

Re: Golfen

Ja ik, heb al sinds mijn 14e ofzo mijn gvb. Ook jaren actief gespeeld bijeen club en had destijds handicap van 22 geloof ik. Nu weer 36, want speel bijna nooit meer (geen tijd, geen lid meer, geen mensen om mee te spelen). Loop eigenlijk nog maar paar keer per jaar (in de zomer haha) een baan. Wel zonde, want ik ben er nog steeds goed in, alleen is golf echt iets wat je regelmatig met doen, dus ieder jaar aan het eind van de zomer gaat het weer prima en dan het jaar erop verpruts (vooral op het pitchen/putten, afslaan blijft altijd wel goed) ik weer verschrikkelijk veel slagen.

Anyway: speel dus bijna nooit meer, valt ook vrij weinig over te kletsen. ;)

Edit: oh wacht, die nieuwe regelgeving nu natuurlijk omtrent NGF/handicap. Ik moest destijds een tweede examen doen en dan begon je vanaf 36, maar tegenwoordig mag je met je gvb gelijk kaarten lopen en is de max. 54. Dan zal ik nu ook wel op 54 zitten, want heb al jaren geen kaart ingeleverd.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 01 Apr 2014 11:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 11:49

Re: Golfen

Leuk Elliot! Er zit vast ook eentje bij jou in de buurt. Ik weet in elk geval dat er eentje vlak bij mijn huis zit: http://www.amsteldijk.nl/ Misschien heb je daar wat aan.

Het is wel heel duur inderdaad. Maar als je zo'n basis cursus (dan wel baanpermissie dan wel GVB) doet, bespaar je vaak wel kosten. Ik ben bang dat het voor mij alleen niet loont omdat ik gewoon niet kan garanderen dat ik elke vrijdagmiddag (bijv) zou kunnen. Dus ik denk dat ik wel privé lessen zal moeten nemen (en m'n vriend wilde wel mee om aan z'n swing te werken dan).

Ik kan me nu al helemaal verheugen op nieuwe spullen uitzoeken en kopen :nerd:
Ik weet in elk geval al welke visor ik wil ;)

Afbeelding

Deze van Titleist vind ik zo mooi! En dan in het lichtblauw natuurlijk.


En ik zou dolgraag zo'n soort tas willen:

Afbeelding

Maar die is wel heel duur! ;)


Moet even kijken of ik eerst maar even dingen kan lenen, want het is zo duur om alles in één keer te kopen! Wat zou je nou écht nodig hebben in 't begin? Er van uitgaande dat je wel clubs en ballen kunt huren bij de golfbaan.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 11:53

Re: Golfen

Whatever schreef:Ja ik, heb al sinds mijn 14e ofzo mijn gvb. Ook jaren actief gespeeld bijeen club en had destijds handicap van 22 geloof ik. Nu weer 36, want speel bijna nooit meer (geen tijd, geen lid meer, geen mensen om mee te spelen). Loop eigenlijk nog maar paar keer per jaar (in de zomer haha) een baan. Wel zonde, want ik ben er nog steeds goed in, alleen is golf echt iets wat je regelmatig met doen, dus ieder jaar aan het eind van de zomer gaat het weer prima en dan het jaar erop verpruts (vooral op het pitchen/putten, afslaan blijft altijd wel goed) ik weer verschrikkelijk veel slagen.

Anyway: speel dus bijna nooit meer, valt ook vrij weinig over te kletsen. ;)



Balen dat je het niet echt meer bijhoudt, Whatever! Je GVB verlies je niet zomaar toch? Alleen is de beginners handicap van tegenwoordig naar 54 gegaan ipv 36. Misschien zou je weer eens wat lessen kunnen nemen in de toekomst als je er weer meer aan toe komt. Over tien, twintig en dertig jaar is het ook nog leuk om te doen (misschien zelfs wel leuker nog, als je er meer tijd voor hebt).

Het lijkt mij ook gewoon super leuk om het samen met partner te kunnen doen. M'n vriend kan ook golfen (doet het ook weer steeds vaker, maar geen hoog niveau ofzo), dus het lijkt me ook super leuk om samen met hem te kunnen golfen, zeker op vakantie! :) En als hij met vrienden of z'n ouders gaat golfen moet ik altijd thuis blijven, da's ook niet leuk. En met m'n stiefvader en moeder lijkt me ook leuk. Dus genoeg mensen in m'n omgeving.
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 11:55

Re: Golfen

Was net mijn post aan het editten inderdaad.. misschien moet ik deze zomer eens een paar kaarten lopen, want onder de 54 moet ik makkelijk komen! :)))
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 11:56

Re: Golfen

Nee, je gvb is levenslang inderdaad. Je verleert het (als je het een beetje kunt) ook echt niet zo snel en de etiquette regels zijn zo moeilijk niet. Moet alleen altijd weer even nadenken over aantal strafslagen. ;)
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 11:56

Re: Golfen

Ja zou je dan eens moeten kijken. Qualifying heet dat toch? Zou lekker zijn als je dan onder de 54 komt!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Apr 2014 11:59

Re: Golfen

Marin, ik ben inderdaad al eens bij die club die jij noemt geweest (daar kun je overigens ook super lekker lunchen, in een riviera maison-ingerichte brasserie, heel leuk!). In Nieuwkoop zit er ook één, die is ongeveer net zo ver van mijn huis vandaan. Liemeer heet die volgens mij.

♥♥
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 12:01

Re: Golfen

Marin schreef:Moet even kijken of ik eerst maar even dingen kan lenen, want het is zo duur om alles in één keer te kopen! Wat zou je nou écht nodig hebben in 't begin? Er van uitgaande dat je wel clubs en ballen kunt huren bij de golfbaan.


Handschoen en schoenen (ik kan echt niet lekker spelen op gewone schoenen). Als je echt de baan in gaat: tees, pitchfork evt. balmarkertje - maar zit vaak op je handschoen en je kan een tee gebruiken evt.). Kleding als je niets golf-proofs hebt, maar dat heb je wel denk ik jouw gardarobe kennende.. ;) Ik vergeet vast duizend dingen nu. Ballen lenen kan lijkt me alleen op driving range/oefengreen (en zelfs bij die laatste vaak al niet), dus zou wel zelf ballen halen. Tas heb je nog niet nodig zolang je geen clubs hebt.

Clubs hangt een beetje af van waar je mee leert spelen en wat je dan ontdekt fijn te vinden. Ik heb een eigen set, want ik vind ijzers echt verschrikkelijk en speel dus met graphite. En bovendien ben ik te lang voor damesclubs en vind ik herenclubs ook niet fijn. Ik heb dus verlengde damesclubs.

Nu zijn clubs sowieso iets wat ik dus pas aan zou schaffen als je weet wat voor jou werkt en je kunt ook prima met een halve set beginnen dan.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 01 Apr 2014 12:05, in totaal 4 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 12:02

Re: Golfen

Oh da's leuk om te weten van die brasserie, leuk voor een zondagmiddag sowieso een keertje.
Ik ga ook even bij die Liemeer kijken, goeie tip!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Apr 2014 12:06

Re: Golfen


♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 12:07

Re: Golfen

Dank je voor de tips, Whatever!

Handschoentje is inderdaad wel belangrijk om direct te kopen en niet 's werelds grootste aankoop ;)
Volgens m'n vriend kon ik eerst prima op andere sportschoenen les nemen, zeker als je op de driving range staat.
Polo's heb ik inderdaad genoeg ;) Maar niet zoveel lekkere luchtige. En hij moet lang zijn voor mij. Ik zie dat nu al weer voor me dat ik anders tijdens het afslaan in m'n blote buik sta. Dat is echt iets voor mij. Een lange, luchtige polo dus.

Golf jij in een rokje of broekje of gewoon lange broek?

Qua set kan ik misschien wel eerst even tijdelijk de set van m'n schoonzus lenen. Die golft op dit moment toch niet en is precies even lang als ik.

Karretje voor de golftas kan ik van m'n vriend overnemen, die wil een nieuwe, en theoretisch staat hier nog een ongebruikte tas in de berging maar die is lelijk ;) Maar kan altijd tijdelijk.

Zal wel weer duur grapje worden als ik alles ga kopen natuurlijk, dus even goed nadenken wat echt essentieel is voor met lessen. Clubs (idd een halve set) lijkt me ook prima leuk verjaardagscadeau een keertje!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 12:09

Re: Golfen

HAHAHA! Nerd. Google ik dus op Golf Polo...




Afbeelding


:palm:
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 12:09

Re: Golfen

Jah, duh, natuurlijk heb ik een eigen set na jarenlang actief golfen. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik vrij snel een eigen set had (ruim voor mijn gvb al) omdat ik met de (meestal nog ijzeren ook) leenclubs van de baan niet uit de voeten kon, zowel die van mannen als van vrouwen niet. :')
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 12:13

Re: Golfen

Ja, het kan wel inderdaad. Zal ook wel deels van je schoenen afhangen en wat je gewend bent. Zeker je allereerste lessen als je nog moet ontdekken of je het echt wel leuk vindt, kan best op gewone schoenen. Maar voor mij zouden schoenen wel aardig bovenaan mijn lijstje staan. Ik mis echt grip anders tijdens mijn swing en ga zwabberen. Maar zal vast ook deels persoonlijk zijn.

Het hangt er een beetje vanaf waar ik speel. Ik heb met golfkleding (net als met normale) vaak het probleem dat dingen te kort zijn. Dus netjes tot op de knie volgens etiquette kleding, is bij mij vaak ruim boven de knie en dus officieel niet toegestaan. In Frankrijk bij ons huisje speel ik daar vaak wel gewoon in en heeeeeel soms maar word ik aangesproken en maak ik er een grapje van mbt. tot mijn lengte. Als ik weet dat het een strenge baan is, heb ik meestal gewoon een lange broek aan.
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 12:14

Re: Golfen

Marin schreef:HAHAHA! Nerd. Google ik dus op Golf Polo..

Afbeelding

:palm:


:lol:
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 12:15

Re: Golfen

Ah oke! Ja ik weet niet of dat persé nodig is dan voor mij. Eerst maar eens proberen.

Ben momenteel aan het uitzoeken welke golfbanen leuk en geschikt zijn, eentje waar je ook makkelijk en leuk na de baanpermissie op een 9 Holes Par 3 kunt lopen bijvoorbeeld.

Goed om te lezen van die schoenen. Dan houd ik daar rekening mee dat dat één van de eerste aankopen zullen zijn.

Lastig, die kleding met je lengte! Dan zou je misschien eens moeten kijken of je een rokje echt tot op je knie kunt vinden en die altijd kunt dragen.
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 12:19

Re: Golfen

Oh, eventueel (ook afhankelijk van de baan waar je speelt en de voorzieningen daar) een rubber tee voor in de mat op de driving range (zeker vanaf moment dat je met een driver aan de gang gaat). :)
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 12:21

Re: Golfen

Dat zou wel fijn zijn ja. De baan in is toch het leukst. Trouwens (ik ben dus helemaal niet van de nieuwe regels op de hoogte qua beginnen met golf en gvb en dus best kans dat ik verkeerd zit), hoef je tegenwoordig niet ook geen praktijkexamen meer te doen? Dan moet gvb helemaal prima vrij snel te regelen zijn. :)))
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 12:26

Re: Golfen

Whatever schreef:Dat zou wel fijn zijn ja. De baan in is toch het leukst. Trouwens (ik ben dus helemaal niet van de nieuwe regels op de hoogte qua beginnen met golf en gvb en dus best kans dat ik verkeerd zit), hoef je tegenwoordig niet ook geen praktijkexamen meer te doen? Dan moet gvb helemaal prima vrij snel te regelen zijn. :)))


Oh dat weet ik eigenlijk niet! Ik weet wel dat er het een en ander veranderd is, maar wat precies weet ik niet, want ik weet ook niet hoe 't eerst was natuurlijk.

Ik zie sowieso best wel tegen het GVB examen op, nu al ;) Maar komt ook omdat ik ook m'n theorie rij examen weer moet halen, en dat heeft prioriteit, en ik denk dat ik daarna weer even uitgeleerd ben met theorie dingetjes. Maar goed, golfen moet leuk zijn (het is immers vrije tijd), dus ik denk dat het misschien wel mee valt en dat ik gewoon dat examen maar moet gaan halen. Zou leuk zijn als dat voor ons tripje in de herfst naar Amerika nog lukt, kunnen we daar golfen.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Apr 2014 19:34

Re: Golfen

Ik heb ook m'n GVB. Járen geleden gehaald, ik heb vroeger gewerkt op een golfbaan en het zo ook geleerd. Maar al jaren niet meer gedaan, terwijl de golfbaan eigenlijk praktisch om de hoek is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Apr 2014 21:27

Re: Golfen

Mijn nieuwe zwager golft als werk. (Huh zeg je dat zo?). En dat was alles wat ik toe te voegen heb, maar vind het wel tof om te vertellen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem130

Bericht 01 Apr 2014 21:30

Re: Golfen

Carool schreef:Mijn nieuwe zwager golft als werk. (Huh zeg je dat zo?). En dat was alles wat ik toe te voegen heb, maar vind het wel tof om te vertellen :)


Is professioneel golfer? Golfprofessional? Golf pro? Pro golfer? :good:
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 02 Apr 2014 12:03

Re: Golfen

Marin in Amsterdam Noord zit een golfbaan die ernaast nog een niet zo goed onderhouden baan heeft en daar mag je gratis (en zonder ervaring) op golfen (omdat ie dus niet goed onderhouden is, maar echt prima om als onervaren golfer op te spelen:). Ben even vergeten hoeveel holes hij heeft.. toch wel een aantal. Wellicht leuk om daar een keer te golfen nu je je GVB nog niet hebt.
Make happy memories
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers