Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eettafel netjes houden

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 01 Apr 2014 15:37

Re: Eettafel netjes houden

Hier alleen iets van decoratie op de tafel en verder hebben we de vaste plekken voor alle spulletjes/post en ruimen we dat gelijk op.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Apr 2014 16:04

Re: Eettafel netjes houden

Marin schreef:Ja dat is dan dus precies wat ik niet snap? Jij ontvangt toch ook post (= enveloppen). Jij doet toch ook bankzaken (= e-dentifier). Je hebt vast ook wel een zonnebril, horloge en usb-sticks. Dat noem ik juist troepjes. Dat zijn precies de kleine dingetjes die altijd overal slingeren. In principe heb ik wel voor al die dingen een vaste plek hoor, maar na verloop van tijd slingert het dan toch weer rond. Hoewel die vaste plek ook niet meer is dan alleen een bakje op het dressoir.

Ik heb zo'n soort bakje in de hal staan:
Afbeelding
Daar gaan alle poststukken in waar ik iets mee moet, de rest gooi ik gewoon direct weg.
Ik zit bij de ING, dus ik bankier zonder apparaatje. Mijn vriend zit bij de Rabo en hij heeft wel zo'n reader, die zit in de koektrommel bij alle andere kleine troepjes. Mijn zonnebril zit in mijn tas of ligt in de auto, mijn horloge heb ik altijd in mijn make-uptasje bij alle andere sierraden, usb-sticks gebruik ik nooit maar er zit er wel ééntje in de koektrommel. Ik laat het gewoon nooit rondslingeren, die paar keer dat ik dingen gebruik leg ik het na afloop gewoon weer terug waar ik het vandaan had.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 01 Apr 2014 16:05

Re: Eettafel netjes houden

Alibi schreef:
Harrison schreef:
Jip83 schreef:Ja, het is heel simpel. Pakketjes liggen soms een week ongeopend op de tafel. Zal ook een deel laksheid zijn en als ik voor mezelf spreek 'te druk in mijn hoofd' om op te kunnen ruimen. Was net aan het stofzuigen, dan zie ik ergens stof liggen, haal ik een doekje, ondertussen zie ik dat de wasdroger klaar is, ruim ik de was op, kom ik weer beneden zie ik dat ik met stofzuigen bezig was... Zo gebeurt het ook met postdingen. Ik lees het, leg het neer, zie ondertussen iets anders, etc.

Haha heel herkenbaar. Maar ik kijk dan voor ik op de bank ga zitten altijd even of ik nog losse dingetjes ben vergeten en ruim dat meteen op.


Dan zou ik nooit meer op de bank kunnen zitten. :redface:

Ja maar jij hebt kinderen haha!
<<

Anoniem30

Bericht 01 Apr 2014 16:22

Re: Eettafel netjes houden

Maar marin, wij hebben een la waar zonnebril/reader enz in liggen op 1 plek, een houder waar alle post in zit en daarna in onze mappen, een pot met alle USB sticks etc, schoenlepel over kledingrek heen, telefoonladers in bakje met afstandsbedieningen, boeken in kast, tijdschriften in bak. Op eettafel staat het postbakje, fruitschaal en grote lantaarn met kaarsen, en nu ook vaas met paastak, meer niet.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 16:36

Re: Eettafel netjes houden

Het lijkt me zo onhandig om altijd die dingen te moeten pakken dan. Zeker dingen die je dagelijks gebruikt zoals opladers enzo. Nu heb ik ze binnen handbereik. Haha ik ben te lui ik weet het.
<<

Anoniem38

Bericht 01 Apr 2014 16:45

Re: Eettafel netjes houden

Haha Marin toch!! Andere dingen hebben bij ons wat dat betreft wel een vaste plek!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Apr 2014 17:01

Re: Eettafel netjes houden

Marin bij ons ligt de random reader bij de laptop ik heb zn laptop kussen daar zit die in. Zonnebrillen liggen in de la. USB sticks in de la of boven in het kantoor. Zelfde geld voor een harde schijf. Schoenlepel hangt in de hal bij schoenenkast. Afstandsbedieningen liggen voor bij de salontafel. Mijn man laat ze altijd op de salontafel. Ik erger me daar dood aan. En leg ze onder de salontafel . Daar zit een open gedeelte. Zn postvakje die eerder geplaatst werd zo iets heb ik ook. Daar doe ik nadat ik de post geopend heb de post in. En de lege enveloppen meteen bij het oud papier. Net zoals folders even bekijken en naar het oud papier.
Afbeelding
<<

Anoniem30

Bericht 01 Apr 2014 18:15

Re: Eettafel netjes houden

Haha, maar al die dingen liggen gewoon in de woonkamer, zo gepakt dus
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 01 Apr 2014 18:38

Re: Eettafel netjes houden

Ik heb geen tips, want onze tafel is ook altijd een grote bende. Die bakjes die ik hier in het topic voorbij zie komen die heb ik ook, maar die zijn leeg. Dat werkt voor mij niet. Ik vergeet gewoon dat ik er post in heb gestopt of dat ik er wat mee moet doen.

Nu moet ik ook zeggen dat we behoorlijk klein wonen en gewoon ruimte gebrek hebben. Zo liggen er heel veel studieboeken op tafel omdat het niet meer in de boekenkast past. Verder ligt er ook heel veel spul van de hobby van mijn vriend, omdat we geen kastruimte hebben en ook geen ruimte hebben om een kast ergens te plaatsen. Verder helpt het ook niet dat we midden in een verhuizing zitten. Dit waren de excuses. Ik ben ook gewoon heel erg lui.

Ik hoop dat we ons nieuwe huis wel wat netter kunnen houden. We hebben in ieder geval meer ruimte.
<<

Anoniem29

Bericht 01 Apr 2014 18:53

Re: Eettafel netjes houden

Het enige wat er bij ons op tafel beland is post of schoolboeken.

Post vind ik niet zo'n probleem. Ruim ik meestal gelijk op (geeft ook rust). Maar die schoolboeken... Ik ben altijd bang dat als ik ze opruim dat ik het dan weer vergeet. (Zoals nu, liggen ze alweer 2 weken in de kast zonder dat ik ze aangeraakt heb). Als ik mijn klapper op tafel laat liggen blader ik er wel eens in omdat ik dan voel dat het 'moet'.

Maar rommeltjes hebben wij niet echt last van gelukkig. Heb ook niet zoveel prullaria (thank god. Ik word daar zo onrustig van).
<<

Anoniem178

Bericht 01 Apr 2014 19:22

Re: Eettafel netjes houden

Een andere dumpplek zoeken helpt echt. :laughcry: Toen ik nog samenwoonde was de eettafel het eerste oppervlak wat je tegenkwam wanneer we thuiskwamen, dus alle post, aankopen, boodschappen en troepjes belandden daar. Hij was nooit opgeruimd en we waren zo een paar uur bezig als we ons ertoe zetten.
Nu woon ik weer alleen, het appartement is bijna hetzelfde, bijna dezelfde meubels, maar de eettafel staat ten opzichte van de voordeur helemaal achterin. Nu hoef ik er nooit meer iets op te ruimen, maar is het blad in de keuken altijd een bende, die kom ik nu het eerst tegen. Om te voorkomen dat ik er ook stapels post verzamel heb ik postvakken opgehangen. Wekelijks ruim ik het nu op en heb me er maar bij neergelegd dat er één plek in huis is die troep verzamelt. Gelukkig zie ik het niet vanaf de bank.
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Apr 2014 19:46

Re: Eettafel netjes houden

Ik merk al dat ik een sidetable op m'n lijstje moet zetten voor in de gang! Nu leg ik de post namelijk op tafel, omdat ik niet weet waar 't post anders moet... Sowieso gaat er een hoop veranderen in huis, zodra ik mijn gang mag gaan! ;) Veel meer georganiseerd. Ik ben sowieso al meer van de mandjes en plekjes.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Apr 2014 20:41

Re: Eettafel netjes houden

Echt precies hetzelfde als bij Cotton. Wordt je niet knettergek van alle zooi?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Apr 2014 20:58

Re: Eettafel netjes houden

Ik heb voor kleine troeperige dingetjes verschillende laatjes.

La 1- dagelijks gebruik. Denk aan sleutels, laders, muis vd laptop,fietslampjes
La 2- wekelijks gebruik. Denk aan uitnodigingen, pennen, schrift, kladpapier, stiften, bureauspulletjes
La 3- weinig gebruik. Denk aan batterijen, verjaardagsvlaggetjes, nieuwe lampen, nieuwe kaarten
La 4- wel bewaren, niet gebruiken. Denk aan foto's, gekregen kaarten, brieven, gedichten
La 5- apotheekla. Neusspray, pijnstiller, tepelklovencreme, melatonine enz.

Verder hebben we nog een krantenbak voor tijdschriften/kranten en in de kast allebei een plank administratie.

Alles wat ik opruim bedenk ik me wanneer ik het weer nodig denk te hebben. Is dat snel gaat het in de bovenste la en zo naar beneden. Vind ik echt een heel handig systeem.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem74

Bericht 01 Apr 2014 21:15

Re: Eettafel netjes houden

Ik kan momenteel erg slecht tegen rommel, dus ik houd het allemaal zo rustig en opgeruimd mogelijk.
Alles meteen opruimen is echt de oplossing. Ik moet dan nu ook echt van mijzelf...nu man nog overtuigen. :)
<<

Anoniem50

Bericht 01 Apr 2014 21:41

Re: Eettafel netjes houden

In de rechterhoek ligt mijn schrijfblok, mijn agenda, mijn stiften, mijn pennen, tip-ex en voor de rest een grote schaal waar de kassabonnen ingaan en ergens op het midden een chocolade/koekjes pot met groenten en fruit. Meer wil ik niet op de tafel hebben. Al lukt dat niet altijd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Apr 2014 21:44

Re: Eettafel netjes houden

Waarom bewaar je tip ex op tafel? Dat gebruik je toch maar zelden?
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Apr 2014 00:39

Re: Eettafel netjes houden

Marin schreef:
Cotton schreef:Schoenlepel op tafel. :banaan:


Ja da's nou echt hetgene dat daadwerkelijk elke dag precies daar gebruikt wordt. M'n vriend doet altijd aan de eetkamertafel z'n schoenen aan en dat moet met schoenlepel. Het alternatief is dat ie op de bank ligt, of in de vensterbank.


Maar als je ergens iets gebruikt hoeft het daar toch niet te liggen? Ik gebruik elke dag de muesli aan tafel maar die zet ik ook elke dag weer in het voorraadhok. De afstandsbediening gebruiken we op de bank maar die ligt 's avonds weer in het kastje onder de tv.. En zo kan ik nog wel even doorgaan :laughcry: Niet onaardig bedoeld hoor, ik probeer je te helpen.

De schoenlepel hangt hier bij de schoenen. Als je je schoenen pakt kan je dat ding ook wel meenemen :ja:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem58

Bericht 02 Apr 2014 10:57

Re: Eettafel netjes houden

Ik dacht de simpele tip te geven, gewoon alles afruimen na het eten, dan is de eettafel weer leeg. Maar zo simpel is het dus niet.
Mijn eettafel is op een enorme bak snoep na, helemaal leeg. Ik zou echt niet in zo'n troep kunnen leven.
Waar ik de kleine troepjes leg is, in een lade onder de salontafel. Post sorteer ik meteen zodra ik het uit de brievenbus haal. Pennen enzo ook onder de salontafel, oplader vaste plek in een stopcontact of daarnaast. Sleutels in de duet of een sleutelgaten. En voor de rest zou ik niet weten wat er nog allemaal rond moet slingeren.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Apr 2014 11:13

Re: Eettafel netjes houden

Marin schreef:
Jip83 schreef:Wij eten er ook nooit aan. Ik ga straks alles in een plastic tasje gooien. En lijkt het al een stuk netter, dan hoeft alleen de inhoud van dat tasje nog opgeruimd te worden..


Zorg dan dat je wel plekjes hebt voor die dingen. Want een plastic tasje is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing. Je kunt beter een vaste plek voor dingen maken, voor de post enzo.

Maar ik heb er ook last van hoor. Ik heb zo veel troep waarvan ik niet weet waar ik het moet leggen.

Ik schaam me er voor maar dit is onze eettafel:

*Foto uit quote gehaald*

:redface:

Zo veel spullen waarvan ik denk "ik weet niet waar het moet!!"


Misschien is het een idee om nog zo'n plank tussen de boekenkasten te hangen, daar een paar mandjes op te zetten en al het kleine, losse spul in te mikken. Heb je het toch binnen handbereik, maar niet in het zicht.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Apr 2014 11:30

Re: Eettafel netjes houden

Op die planken kan absoluut niets zwaar staan want de muur is te zwak. Fotolijstjes kunnen echt net!

Maar we hebben wel een Expedit staan hoor voor troepjes, maar al die kleine dingetjes slingeren gewoon altijd overal. Ik weet wel hoe het moet, maar ik kan het gewoon niet. Maar ik heb hoop op een nieuw huis want dan hebben we iig meer bergruimte. Het kan me nu hier gewoon niks meer schelen, het is toch wel een teringzooi dus laat dan maar.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Apr 2014 11:39

Re: Eettafel netjes houden

Haha Marin ik moet een beetje om je lachen. Ik denk heel eerlijk dat je dezelfde troepjes in een nieuw huis ook laat slingeren hoor. Die opruimplekken heb je nu ook al, maar je hebt gewoon geen zin om alles telkens op te ruimen. Prima hoor, als het jou niet in de weg ligt. Zolang jij en je vriend jullie er niet aan storen is er toch niks aan de hand? Ik denk alleen niet dat het in een nieuw huis anders zal gaan :wink:

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 02 Apr 2014 11:41

Re: Eettafel netjes houden

Nee ik ben ook bang van niet. Maar ik houd dat mezelf maar een beetje voor.
<<

Anoniem132

Bericht 02 Apr 2014 12:47

Re: Eettafel netjes houden

Ik heb gisteren dankzij dit topic de eetkamer tafel opgeruimd. Bij ons komt het echt omdat we nu zo weinig plek hebben. We wonen nu in een twee kamer appartement, dus veel plek is er gewoon niet. In ons nieuwe huis (oeh dat klinkt goed :P ) hebben we bijvoorbeeld een ingebouwde opbergkast in de woonkamer en daar gaan dan gewoon bijvoorbeeld de laptops in. En hebben we gewoon ruimte! Kan niet wachten...
<<

Anoniem60

Bericht 02 Apr 2014 21:43

Re: Eettafel netjes houden

Ik snap het echt niet.
Voor al die 'troepjes' waar jullie over spreken, kun je toch een la vrij houden?
Ik zou gek worden van al die meuk op tafel.

Wij hebben een rommella, daar gaan al dat soort dingen in. Dan zijn ze uit het zicht en we kunnen er toch makkelijk bij.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers