Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


S'nachts wakker..

<<

Anoniem57

Bericht 01 Apr 2014 01:37

S'nachts wakker..

.. En ik vind het zo sneu!

Ze is echt een engeltje, ze wordt wakker, roept me en zegt 'mama, klaar?' Op dat moment heeft ze geslapen van 19-00. Als ik dan zeg, nee liefje, het is nacht dan doe ik het muziekje aan gaat ze weer liggen. Wachten tot ze weer in slaap valt of het morgen is. Hartstikke goed van haar, maar dit breekt toch wel mijn hart hoor, mijn kleine, grote meid zo wakker in bed.

Ze wil nu ook steeds het licht aan, nu het grote licht in haar kamer (zijn op vakantie, thuis is het het licht op de overloop), zodat ze kan 'kijken' (zegt ze zelf). Ineens snap ik hem, ze wil gewoon wat te zien hebben als ze wakker wordt. Ze gaat wel gelijk slapen als ze moe is, en huilen doet ze ook niet, roepen ook niet, alleen als ze leven hoort of ik kom kijken.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil hoor, ik hoef eigenlijk geen tips ofzo, we luisteren naar wat zij wil en daar reageert ze heel goed op. S'middags slaapt ze vaak niet meer, en dan gaat ze 19.30 uur naar bed en tussen 8.30 uur-9.30 uur wordt ze wakker.

De gedachte dat ze daar zo alleen voor zich uit ligt te staren, met haar knuffel in haar hand, ach gerem!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Apr 2014 01:58

Re: S'nachts wakker..

Als ze iets heeft om naar te kijken vind ze het zelf misschien niet zo erg? Wel schattig hoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 01 Apr 2014 05:09

Re: S'nachts wakker..

Hier Is mijn kleine meisje ook al 3 nachten op rij ineens wakker om 5 uur. Hele brabbel verhalen heeft ze. Niet huilen ofzo. Geen idee waarom ze dat doet. Ze sliep perfect door van 21:00 tot 9!
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 01 Apr 2014 07:00

Re: S'nachts wakker..

Wat sneu voor haar.
Ik leg altijd een paar kleine boekjes naast haar bed. Als ze s ochtends vroeg wakker is pakt ze die een gaat ze 'lezen' meestal valt ze dan wel weer in slaap.
Misschien vindt ze een klein nachtlampje op haar kamer fijn?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Apr 2014 09:10

Re: S'nachts wakker..

Ik zou eerlijk gezegd blij zijn dat ze zo makkelijk in haar eigen bedje blijft liggen.
Ze huilt niet, ze is niet verdrietig, dus kennelijk vindt ze het zelf niet zo heel erg.
Boekje erbij, knuffel erbij, eventueel nachtlampje aan en klaar.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Apr 2014 09:13

Re: S'nachts wakker..

Lejow schreef:Ik zou eerlijk gezegd blij zijn dat ze zo makkelijk in haar eigen bedje blijft liggen.
Ze huilt niet, ze is niet verdrietig, dus kennelijk vindt ze het zelf niet zo heel erg.
Boekje erbij, knuffel erbij, eventueel nachtlampje aan en klaar.


+1 :redface:

Ik heb vandaag vrij genomen omdat ik oververmoeid ben doordat we niet slapen 's nachts.
Aanstaande maandag hebben we een afspraak bij de slaappoli in het ziekenhuis en wordt Y. binnenkort opgenomen om te kijken of ze een verklaring kunnen vinden.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Apr 2014 09:22

Re: S'nachts wakker..

Hoelang ligt ze eigenlijk wakker en hoelaat? Als het halve nachten zijn is dat voor haarzelf inderdaad ook niet fijn. Een collega van mij, haar dochtertje is 13 en die kán niet uit haarzelf slapen en gebruikt daar medicatie voor.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Apr 2014 09:23

Re: S'nachts wakker..

Annie24 schreef:
Lejow schreef:Ik zou eerlijk gezegd blij zijn dat ze zo makkelijk in haar eigen bedje blijft liggen.
Ze huilt niet, ze is niet verdrietig, dus kennelijk vindt ze het zelf niet zo heel erg.
Boekje erbij, knuffel erbij, eventueel nachtlampje aan en klaar.


+1 :redface:

Ik heb vandaag vrij genomen omdat ik oververmoeid ben doordat we niet slapen 's nachts.
Aanstaande maandag hebben we een afspraak bij de slaappoli in het ziekenhuis en wordt Y. binnenkort opgenomen om te kijken of ze een verklaring kunnen vinden.



He, wat heftig Annie!! :hug:
<<

ChiQ

Bericht 01 Apr 2014 09:40

Re: S'nachts wakker..

Ik vind het zielig! Ik had dit een tijd geleden ook met Julian, hij huilde niet maar ik vond het zo sneu dat hij zo in zijn uppie lag. Julian liep toen net, ik denk dat hij dag verwerkte. Misschien moet L ook iets verwerken?

Annie, ik vind het vreselijk voor jullie. Hoe gaan de nachten dan precies?
<<

Anoniem57

Bericht 01 Apr 2014 09:48

Re: S'nachts wakker..

Nou ja ze moet wel blijven liggen natuurlijk, het is een ledikant. Ze slaapt nog niet in een groot bed en dat stellen we graag zo lang mogelijk uit.

Ik heb geen idee hoe lang ze wakker ligt, maar een uur zeker. Ik denk dat ze vannacht 2 uur heeft wakker gelegen en daarna werd ze om 9 uur wakker.

Het 'zielige' eraan vind ik dat ze daar zo lief, alleen ligt. Ik wil haar het liefste in alles steunen, en 'troosten' maar ik weet ook dat ik het haar moet leren dat het niet erg is alleen, wakker in bed te liggen, dat kan gebeuren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Apr 2014 10:11

Re: S'nachts wakker..

Maar volgens mij ben jij nu degene die het erg vindt dat ze alleen ligt, en niet zij.

En in een ledikant kun je een hele hoop andere dingen doen dan blijven liggen hoor :P
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Apr 2014 10:16

Re: S'nachts wakker..

Ik snap wel wat Parel bedoelt....
Wij hebben een zeer slechte slaper gehad, die het nu gelukkig super doet! - even afkloppen-
Nu kon hij laatst niet in slaap komen en lag hij anderhalf uur te draaien, kreunen, steunen maar gelukkig huilde hij niet! Daar lag ik wel op te wachten. Uiteindelijk is hij zelf in slaap gevallen maar kreeg ook zo medelijden met hem dat hij lag te worstelen! Heel stom!

Snap ook dat ouders van kinderen die juist veel huilen weer denken:' zeur niet, alles beter dan dit! '...haha!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 01 Apr 2014 10:18

Re: S'nachts wakker..

Ik denk inderdaad ook dat jij het erger vindt dan dat zij het vindt.
Ik snap je idee wel hoor dat je het zielig vindt, maar als ze het echt erg zou vinden, zou ze denk ik wel weer gaan roepen of huilen?
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 10:21

Re: S'nachts wakker..

Lejow schreef:Maar volgens mij ben jij nu degene die het erg vindt dat ze alleen ligt, en niet zij.

En in een ledikant kun je een hele hoop andere dingen doen dan blijven liggen hoor :P



Dit was ook mijn gedachte! Als ik de openingspost zo lees vindt ze het niet erg. Gelukkig maar voor haar ook. Vindt het juist heel schattig hoe ze reageert.

Annie, wat naar. Sterkte voor jullie!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Apr 2014 10:41

Re: S'nachts wakker..

ChiQ schreef:Annie, ik vind het vreselijk voor jullie. Hoe gaan de nachten dan precies?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar?

Hier zijn de nachten ook nog steeds zo waardeloos. Ook al zijn slaapproblemen bekend bij zijn aandoening, het vooruitzicht dat het nóg jaren zo doorgaat maakt ons wel eens moedeloos. Volgens mij zouden we zoveel leuker zijn mét voldoende slaap :ja: .
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Apr 2014 11:04

Re: S'nachts wakker..

@Chiq en de rest, maar jij was als eerste :laughcry:

Ik geef even afgelopen weekend als voorbeeld: We hebben toen 4 uur geslapen over 2 nachten. Het gemiddelde is denk ik 3-4 uur per nacht slaap en dat elke nacht, niet af en toe. Y. gaat om 19 uur naar bed en ik volg om 20 uur. Ik ben vaak alleen thuis omdat mijn vriend in de horeca werkt en het was zo dramatisch en ik voelde me zo verloren daar zittend op de overloop met een kind dat niet wilde slapen dat ik mijn vriend een berichtje stuurde (die was inmiddels al klaar met werken, maar drinkt dan nog wat met zijn collega's) dat hij NU naar huis moest komen omdat ik in de staat was Y.uit het raam te gooien. Niet dat ik dat écht zou doen, maar zo rot voelde ik me.

Dit speelt nu ongeveer een half jaar en ik was er zo klaar mee dat ik maandagochtend direct de huisarts heb gebeld. Die heeft de kinderarts gebeld en vandaar de afspraak a.s. maandag. Y. blijft overdag gewoon zichzelf en lijkt nergens last van te hebben, maar wij des te meer. Ik functioneer op de automatische piloot en loop rond als een zombie. Daarom vandaag ook maar vrij genomen. Y. is op de opvang en over een half uurtje komen ze ons nieuwe tuinstel brengen. Daarna duik ik mijn bed in tot 17 uur om even wat uurtjes slaap in te halen.

Volgende week heb ik 2 dagen cursus in Arnhem inclusief overnachting en ik kijk er zoooooooooooooo naar uit :banaan:
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 01 Apr 2014 11:10

Re: S'nachts wakker..

Wat naar Annie, maar is hij overstuur of huilt hij dan de hele tijd?
<<

Anoniem57

Bericht 01 Apr 2014 11:20

Re: S'nachts wakker..

Ik zeg toch ook juist dat ik degene ben die het sneu vindt, ik vind het zelf heerlijk om alleen te zijn, maar vind het voor een ander dan weer zielig. Ik heb er ook totaal geen vat op of het elke nacht gebeurd, maar in principe is ze overdag heel goed te pas, dus ik maak me geen zorgen.

Ben wel blij dat er meerdere kindjes het kennelijk hebben :-)
<<

Anoniem57

Bericht 01 Apr 2014 11:20

Re: S'nachts wakker..

Annie, dat is met recht echt heel erg vreselijk! Sterkte!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Apr 2014 11:48

Re: S'nachts wakker..

Annie, dat is idd killing! Ook wij hebben met regelmaat die momenten dat we hem buiten in de schuur willen zetten als hij weigert te slapen en alles en iedereen wakker zit te houden met zijn geschreeuw. Niet dat we het zouden doen, maar het is gewoon onmacht! Ik begrijp je dan ook echt volkomen. Zelfs onze orthopedagoog sloeg steil achterover van het aantal uur slaap wat we gemiddeld maken. Ik ben heel erg benieuwd naar het onderzoek wat jullie gaan doen. Zou je me op de hoogte willen houden evt. via pm?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 01 Apr 2014 11:54

Re: S'nachts wakker..

Ow Annie wat heftig! Veel sterkte en ook tevens veel plezier voor volgende week!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Apr 2014 22:21

Re: S'nachts wakker..

Annie, wat hebben jullie het zwaar op het moment! Ik kan me (helaas) een heel goede voorstelling maken hoe het is. Een goede keuze wat mij betreft om naar de slaappoli te gaan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Apr 2014 22:23

Re: S'nachts wakker..

Hier ligt N. trouwens ook geregeld wakker zonder geroep of gehuil. Ik vind het dan ook een soort van zielig, in ieder geval erg aandoenlijk. Ik zou dan zó graag onzichtbaar in haar kamer willen zijn en haar gedachten kunnen lezen. Kan je maar eens af en toe in dat koppie kijken..

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers