Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 31 Mrt 2014 21:40

Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ik denk eraan om Zumba te gaan doen. Zijn er hier ook meiden (met fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit) die aan Zumba doen? Heb je daarna veel last van je lichaam? Kun je alle oefeningen gewoon meedoen? Als ik terug kom van het hardlopen ben ik daarna al doodop. :snik: Met genoeg rust gaat het daarna wel weer.

Ben dus benieuwd naar ervaringen (en eventueel tips).
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Mrt 2014 23:38

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ik denk dat het voor iedereen anders is, ik zou het gewoon proberen, tenzij je er gelijk aan vast zit ouzo, maar anders gewoon proberen, je kunt dan het beste bepalen of je er last van hebt denk ik.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 09:34

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Uiteraard is het voor iedereen verschillend, maar het is altijd fijn om de do's en dont's uit te wisselen. :)

Ik zit er niet aan vast. Ik kan naast een maand- of jaarabonnement de lessen los betalen of gebruik maken van een 10-rittenkaart.

In ieder geval bedankt voor je reactie. :thumbup:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2014 09:42

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ja ik kan je niet helpen met zumba, maar ik heb me door mijn fibromyalgie nooit zo laten tegenhouden om iets te doen wat ik leuk vind. Maar goed, ik heb een heupgewricht wat niet meewerkt dus ik zou sowieso geen zumba oid kunnen doen.
Maar mijn ervaring is dus wel dat waar de een met fibro last van heeft voor de ander juist goed en prettig is. Veel plezier!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 10:06

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Pompoen schreef:Ja ik kan je niet helpen met zumba, maar ik heb me door mijn fibromyalgie nooit zo laten tegenhouden om iets te doen wat ik leuk vind. Maar goed, ik heb een heupgewricht wat niet meewerkt dus ik zou sowieso geen zumba oid kunnen doen.
Maar mijn ervaring is dus wel dat waar de een met fibro last van heeft voor de ander juist goed en prettig is. Veel plezier!


Ik heb me tot nu toe ook niet laten tegenhouden, maar zoals ik al aangaf met het hardlopen... daarna ben ik dood-en doodop (en ren dan niet eens lang). Ach, ik kan daarna wel goed uitrusten. Wil ondanks alles inderdaad gewoon genieten en doen wat ik leuk vind. Het is geen complete beperking, maar die vermoeidheid is gewoon vervelend.

Wat jammer dat je zoiets dergelijks niet zou kunnen doen. Mocht dit niet lukken, dan kijk ik verder voor iets wat ik wel kan doen en wat dan beter bij me past. Er is nog zoveel meer gelukkig.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem32

Bericht 01 Apr 2014 10:14

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ik heb bekkeninstabiliteit gehad en heb vrij actief zumba gedaan. Op zich is het te doen als je maar naar je lichaam luistert. Indien een beweging niet gaat, ook niet gaan forceren. En rust momenten tussen de lessen door nemen.
Gewoon even aanvoelen of het lukt ja of nee. Voor mij was het wel goed te doen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 10:16

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Stuiterbal schreef:Ik heb bekkeninstabiliteit gehad en heb vrij actief zumba gedaan. Op zich is het te doen als je maar naar je lichaam luistert. Indien een beweging niet gaat, ook niet gaan forceren. En rust momenten tussen de lessen door nemen.
Gewoon even aanvoelen of het lukt ja of nee. Voor mij was het wel goed te doen.


Klinkt goed Stuiterbal! Dankjewel (voor de tips).
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 01 Apr 2014 10:26

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

bij mij ging het met bekkeninstabiliteit niet zo goed, ik heb toen een poos fitness en pilates gedaan om alle spieren goed aan te sterken. Nu gaat het goed ,alleen als ik een drukke week heb gehad qua bekkenbelasting kies ik een andere les.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 01 Apr 2014 10:30

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ik heb fibromyalgie en heb een paar jaar zumba geprobeerd. Helaas kan ik het gewoon niet volhouden.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 10:32

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Bolus26 schreef:bij mij ging het met bekkeninstabiliteit niet zo goed, ik heb toen een poos fitness en pilates gedaan om alle spieren goed aan te sterken. Nu gaat het goed ,alleen als ik een drukke week heb gehad qua bekkenbelasting kies ik een andere les.


Dat is ook een beetje waar ik bang voor ben. Als ik besluit een jaarabonnement te nemen dan kan ik ook andere lessen volgen en eventueel fitnessen. Ik doe ook aan salsa dansen en dat gaat op zich wel goed met de nodige rustpauzes tussendoor. Natuurlijk is dat wel weer iets anders. Al gaan je heupen daar ook vaak heen en weer. :bounce:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 10:33

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Chocolate Cookie schreef:Ik heb fibromyalgie en heb een paar jaar zumba geprobeerd. Helaas kan ik het gewoon niet volhouden.


Wat jammer Chocolate Cookie. :snik:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2014 10:36

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ja hardlopen... dan noem je ook wat :smile:

Haha ik heb altijd een gruwelijke hekel gehad aan hardlopen (achteraf ook omdat mijn heupgewricht niet lekker voelde als ik dat deed) en heb nooit begrepen wat mensen daar aan vinden ;-).

Mijn ervaring is dat je met fibromyalgie ook prima conditie op kunt bouwen en dat dat heel erg kan helpen wat minder uitgeput te raken. Tenminste, dat was dan gewoon een ander soort vermoeidheid of zo.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 01 Apr 2014 16:11

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Sheherazade schreef:
Chocolate Cookie schreef:Ik heb fibromyalgie en heb een paar jaar zumba geprobeerd. Helaas kan ik het gewoon niet volhouden.


Wat jammer Chocolate Cookie. :snik:

Ja, ik vind het ook nog steeds super jammer. Maar heb me er bij neer moeten leggen. Doe nu yoga en dat gaat super!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:15

Bericht 01 Apr 2014 17:45

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Zo'n 3 jaar geleden zat ik op zumba, toen had ik al wel rugproblemen maar wist nog niet dat ik fibromyalgie had, of überhaupt dat het bestond.) en voor mij was het te veel.
Na de les had ik het gevoel alsof ik gewichten aan mijn rug had hangen en alsof mijn rug in brand stond.

Bij de meeste sportscholen kan je ook een gratis proefles nemen, zodat je het een keer kan proberen of het niet te zwaar is voor je.

Je schrijft ook dat je op salsadansen zit, dan beweeg je toch dezelfde spiergroepen? En het is niet erg als je eens een nummer overslaat of je bewegingen aanpast aan je eigen vermogen.
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Apr 2014 20:26

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Pompoen, ik vind het echt leuk om te gaan hardlopen. Doe het puur om wat meer conditie/uithoudingsvermogen te hebben.

Chocolate Cookie, yoga lijkt me ook echt super leuk om te doen. Punt is alleen dat het weer en eind hier uit de buurt is en aangezien ik (nog) geen auto heb is dat wat lastiger. Daarbij ben ik ook wel gebonden aan uren. Wil voornamelijk gaan sporten als mijn dochter op school zit zodat ik niet steeds een oppas hoef te regelen.

Mrs. Lovett, geen prettige ervaring zo te lezen. Ik zal inderdaad eens navragen of een proefles mogelijk is. Zag op hun website namelijk niks staan hierover. Ik wist niet dat je dan dezelfde spiergroepen beweegt. Als dat het geval is, dan zou dat een mooie uitkomst zijn.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:15

Bericht 02 Apr 2014 14:23

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Sheherazade schreef:
Mrs. Lovett, geen prettige ervaring zo te lezen. Ik zal inderdaad eens navragen of een proefles mogelijk is. Zag op hun website namelijk niks staan hierover. Ik wist niet dat je dan dezelfde spiergroepen beweegt. Als dat het geval is, dan zou dat een mooie uitkomst zijn.


Als je je situatie uitlegt, dan lijkt me dat ze daar toch niet zo moeilijk over doen? Maarja, je weet maar nooit!

Het is allebei dansen, en voornamelijk vanuit je heupen.
Veel succes!
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 02 Apr 2014 20:20

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Mrs. Lovett schreef:
Sheherazade schreef:
Mrs. Lovett, geen prettige ervaring zo te lezen. Ik zal inderdaad eens navragen of een proefles mogelijk is. Zag op hun website namelijk niks staan hierover. Ik wist niet dat je dan dezelfde spiergroepen beweegt. Als dat het geval is, dan zou dat een mooie uitkomst zijn.


Als je je situatie uitlegt, dan lijkt me dat ze daar toch niet zo moeilijk over doen? Maarja, je weet maar nooit!

Het is allebei dansen, en voornamelijk vanuit je heupen.
Veel succes!


Ik denk het ook niet. Bij de vorige sportschool waar ik Body Balance deed was het in ieder geval geen enkel probleem.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Apr 2014 19:36

Re: Zumba (fybromialgie en/of bekkeninstabilliteit). Wie?

Ik heb fybromialgie en heb een tijd lang zumba gedaan. Ik had er niet echt last van maar net zoals pompoen last ik mij niet tegen houden als ik iets wil doen. Gewoon proberen en dan kan je er meer over zeggen en het zal dan nog per keer verschillen vrees ik.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers