Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vraag jij je af?

<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2014 20:28

Wat vraag jij je af?

Gewoon, in de breedste zin van het woord.

Ik vraag me af of Printje ook nog terug komt, of al terug is?

En ik vraag me af waarom bloemkool een vaste prijs heeft, terwijl je broccoli af moet wegen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Mrt 2014 20:40

Re: Wat vraag jij je af?

Ik hoef mijn broccoli ook nooit af te wegen bij de ah?

Printje heeft het volgens mij goed naar dr zin zonder het forum.

Wij hebben een lamp en die gaat harder en zachter als je m aanraakt. Hoe werkt dat?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2014 20:41

Re: Wat vraag jij je af?

Nee dat doen ze bij de Appie zelf. Maar ik bedoel meer, waarom is er dan geen vaste prijs voor broccoli, en gaat dat op gewicht?

Je moet de stang dan denk ik van de lamp even vast houden, zie je vanzelf wat er gebeurt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Mrt 2014 20:49

Re: Wat vraag jij je af?

Haha, wij praten echt zo langs elkaar!

Ik snap je nu, je bedoelt dat de bloemkool per stuk gaat en de broccoli per gram. Dat weet ik ook niet. Wel vind ik het opvallend dat je voor een bloemkool waar je veel van kunt eten (dus bijna geen blad) even veel betaald als een bloemkool waar heel veel groen aan zit en weinig kool..

En dat die stang werkt als je aanraakt dat begrijp ik haha. Maar hoe dan? Zit er in die hele stang dan een sensor?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2014 20:51

Re: Wat vraag jij je af?

hahaaa... Ik moet om mezelf lachen. Natuurlijk weet je wel hoe je het licht feller om minder krijgt. Je wil alleen weten hoe dat dan werkt. Ik denk inderdaad dat er dan een sensor in zit.


Ik vind bloemkool gewoon stom. Ik neig er altijd naar de grootste te nemen, want dan heb ik meer waar voor mijn geld. Terwijl ik heus wel weet dat ik de helft dan overhoud.
Echt broccoli is zoveel beter.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Mrt 2014 21:06

Re: Wat vraag jij je af?

Same here! Ik heb dan genoeg bloemkool voor een weeshuis :palm:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 31 Mrt 2014 21:12

Re: Wat vraag jij je af?

Ik zat me gisteren af te vragen toen ik de opkomende mierenplaag op mijn terras zat te bekijken waarom mieren niet verdrinken als het stortregent en of citroenafwasmiddel echt tegen mieren help. Of diezelfde mieren het niet gruwelijk irritant vinden als ik het zand dat ze net tussen mijn tegels heb weggehaald weer terugveeg. En vooral of ze geen gruwelijke wraakactie op touw gaan zetten.

Wat iedereen buiten hoort als ik binnen in de badkamer aan het kuchen, hoesten ed ben. Nooit uitgeprobeerd maar ik hoor af en toe geluiden buiten van buren en vraag me dan af of zij hetzelfde van mij horen of dat ik hopelijk iets minder vreselijke geluiden maak/hoorbaar ben.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2014 21:16

Re: Wat vraag jij je af?

Zo ijverig als een mier zegt het spreekwoord toch? Dus misschien zijn ze je juist wel dankbaar als je het zand weer tussen de tegels veegt. :)
<<

Anoniem186

Bericht 31 Mrt 2014 21:17

Re: Wat vraag jij je af?

Haha, dat van die bloemkool, nu je het zegt! Echt geen idee!

Ik vroeg mezelf van de week ook iets af. Toen moest ik aan dit soort topics denken. Maar ik ben vergeten wat het ook al weer was...
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Mrt 2014 21:28

Re: Wat vraag jij je af?

Soms heb ik ineens een hele felle stekende pijn in m'n borstkas, die erger wordt als ik diep ademhaal, maar die een paar seconden daarna weer weg is. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik vraag me wel af wat er dan eigenlijk gebeurt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 31 Mrt 2014 21:38

Re: Wat vraag jij je af?

Tangerine schreef:hahaaa... Ik moet om mezelf lachen. Natuurlijk weet je wel hoe je het licht feller om minder krijgt. Je wil alleen weten hoe dat dan werkt. Ik denk inderdaad dat er dan een sensor in zit.


Ik vind bloemkool gewoon stom. Ik neig er altijd naar de grootste te nemen, want dan heb ik meer waar voor mijn geld. Terwijl ik heus wel weet dat ik de helft dan overhoud.
Echt broccoli is zoveel beter.


Handige website :smile: http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tui ... ing.101172

Komt het van die mieren niet omdat ze gewoon de grond in kruipen? Je kan het uitproberen door ze in een bakje te doen met water en kijken of ze dan wel verdrinken.....maar erg lief is dat natuurlijk niet :nopompom:

Ik vraag mij zo vaak iets af, maar nu op dit moment weet ik even niks.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2014 21:51

Re: Wat vraag jij je af?

Ik denk dat mieren drijvend, daarom verdrinken ze niet?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 31 Mrt 2014 23:27

Re: Wat vraag jij je af?

Lonely Goatherd schreef:Soms heb ik ineens een hele felle stekende pijn in m'n borstkas, die erger wordt als ik diep ademhaal, maar die een paar seconden daarna weer weg is. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik vraag me wel af wat er dan eigenlijk gebeurt.

Zijn dit niet van die longblaasjes? Dat er een longblaasje 'klem' zit bij een zenuw of zo en dat het bij heel diep ademhalen of uitademen 'knapt'. De pijn is dan ook vaak gelijk weg. Ik heb het ook weleens. Naar gevoel.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 07:52

Re: Wat vraag jij je af?

Parisienne schreef:
Lonely Goatherd schreef:Soms heb ik ineens een hele felle stekende pijn in m'n borstkas, die erger wordt als ik diep ademhaal, maar die een paar seconden daarna weer weg is. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik vraag me wel af wat er dan eigenlijk gebeurt.

Zijn dit niet van die longblaasjes? Dat er een longblaasje 'klem' zit bij een zenuw of zo en dat het bij heel diep ademhalen of uitademen 'knapt'. De pijn is dan ook vaak gelijk weg. Ik heb het ook weleens. Naar gevoel.


Oh zou dat zoiets zijn? Ik heb wel eens dat ik dan ademhaal en ineens een super scherpe pijn voel. Ik noem het zelf altijd alsof er een gaatje in m'n long zit. Zo voelt het, alsof de lucht er door heen gezogen wordt. Maar dat is het natuurlijk niet (want dat zou denk ik heel erg zijn). Een blaasje ofzo dus? Ik herken die felle stekende pijn wel.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2014 07:55

Re: Wat vraag jij je af?

Tangerine schreef:En ik vraag me af waarom bloemkool een vaste prijs heeft, terwijl je broccoli af moet wegen.

Ik haal altij brocolli bij de Lidl en daar wordt het voor je gewogen.

Nu kocht ik er laatst 1 bij de Jumbo en daar stond bij 'Brocolli altijd 80 cent' en dat was het. Kwam ik bij de kassa, moestie toch gewogen worden. Wist ik veel. :palm:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Apr 2014 08:00

Re: Wat vraag jij je af?

Cotton schreef:
Tangerine schreef:En ik vraag me af waarom bloemkool een vaste prijs heeft, terwijl je broccoli af moet wegen.

Ik haal altij brocolli bij de Lidl en daar wordt het voor je gewogen.

Nu kocht ik er laatst 1 bij de Jumbo en daar stond bij 'Brocolli altijd 80 cent' en dat was het. Kwam ik bij de kassa, moestie toch gewogen worden. Wist ik veel. :palm:


Huh? Hoezo moet hij dan gewogen worden als hij toch altijd 80cent is? Of kunnen ze bij de Jumbo niet ontdoen dat het een broccoli is?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2014 08:05

Re: Wat vraag jij je af?

Schijnbaar was het 'altijd 80 cent' voor een bepaald aantal gram, maar dat stond er op het bordje niet bij. Daarom ging ik er gewoon vanuit dat alle brocolli's die er lagen 80 cent waren.

Dat kassameisje zei dat het heel vaak gebeurde. Heb maar gezegd dat ze het dan misschien anders op het bordje moeten zetten. :P
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Apr 2014 09:16

Re: Wat vraag jij je af?

@Cotton Ik had hetzelfde gedaan en zo die broccoli op de band gelegd ;)

Ik vraag me momenteel vooral af wat er mis is mijn wasmachine. Als ik hem aan zet, staat er in het schermpje dat ie 55 minuten later klaar is, maar somehow doet ie er altijd langer over. Z'n innerlijke klok is altijd al kapot geweest gok ik.
Verder vraag ik me af waar ik straks lekker op een terrasje ga zitten om te lunchen.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Apr 2014 09:49

Re: Wat vraag jij je af?

Ik vraag me af waar de Pauw bij ons in de tuin vandaan komt. Ze is een paar dagen geleden aan komen lopen en gaat niet meer weg. Nu vinden wij dat echt niet erg, ze scharrelt lekker door het bos en bij het kippenhok rond, maar ze zal vast ergens gemist worden. Op amivedi kan ik niets vinden en de dierenambulance en asiel weten ook van niets. Dus we laten haar hier maar lopen..
10.04.17
<<

ChiQ

Bericht 01 Apr 2014 10:00

Re: Wat vraag jij je af?

Of slechte mensen altijd al zo zijn geweest. Zijn ze zo geboren? Of worden ze zo? Zijn ze ook een schattige baby geweest?
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Apr 2014 10:02

Re: Wat vraag jij je af?

Adolfje.

Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 01 Apr 2014 10:05

Re: Wat vraag jij je af?

Bazinga schreef:Adolfje.

Afbeelding


Omdat ik weet dat het Adolf is, vind ik hem niet schattig, hij kijkt leeg, maar als ik niet zou weten dat hij het is had ik wel gedacht lieve baby.
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Apr 2014 10:14

Re: Wat vraag jij je af?

Ja, bol, rond. 'Gewoon' een baby. Maar goed, wat vind jij 'slecht'? Bedoel je Adolf-slecht? Want bij hem is 't gewoon een ziekte geweest volgens mij, een psychisch iets, ontstaat in zijn jeugd. Als kind was hij in ieder geval niet 'slecht', hij had ambities en dromen. Maar zijn vader was een alcoholist en geen familieman en mishandelde zijn kinderen, dus daar is 't o.a. al mis gegaan...

Bij seriemoordenaars geloof ik dat er ook psychisch iets niet goed zit en dan al vanaf geboorte af aan. Je hoort vaak dat zulke figuren als kind zijnde al poppen martelen bijv.. Dan geloof ik echt dat er gewoon een steekje los zit.

Alleen kunnen ze dan alsnog schattige baby's zijn geweest natuurlijk.
<<

Anoniem 49

Bericht 01 Apr 2014 10:16

Re: Wat vraag jij je af?

Hoe kan ik mensen die mij volgen op Twitter ervoor zorgen dat zij dit niet meer kunnen?
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2014 10:21

Re: Wat vraag jij je af?

Majira schreef:Hoe kan ik mensen die mij volgen op Twitter ervoor zorgen dat zij dit niet meer kunnen?

In het overzicht van je followers die personen opzoeken en dan bij het tandwieltje blokkeren.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx