Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keuze gordijnen - update!

<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 15:29

Keuze gordijnen - update!

Ik vind het zo ontzettend lastig! Nu ons huis eindelijk een beetje vorm begint te krijgen en we niet meer alleen hoeven na te denken over welke elektradraad of verwarmingsbuis waar moet komen, kunnen we ook langzaam aan beginnen met de aankleding. Onze woonkamer is op het zuiden, dus we willen goede verduisterende gordijnen. We denken eraan om eerst rolgordijnen te nemen en daarna overgordijnen aan te schaffen. Maar er is zoveel keus! En welke kleur kies je dan?

Qua laminaat hebben we gekozen voor een donkergrijze Golv van de Ikea (kan helaas geen foto vinden op de website)
De keuken wordt ecru met een zwart composieten blad.
De muren worden wit (ral 9010) net zoals de kozijnen. We willen 1 muur lichtgrijs verven.
Qua meubels hebben we een donkergrijze (antraciet) kleurige hoekbank en deze buffetkast met bijpassende tafel http://www.debommelmeubelen.nl/meubels/ ... cacia-hout (rest van de meubels word met de tijd vervangen dus daar wil ik geen rekening mee houden).

Qua ramen zijn het 3 gedeeltes die we eigenlijk over hetzelfde willen hebben:
-Voor en achter allebei een groot raam van bijna 4 meter breed en ongeveer 230 hoog. Op 2/3e is het kozijn opgedeeld waardoor je dus eigenlijk 2 delen krijgt.
-Zijraam van 2 meter breed

Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen om een idee te geven, heb ze nu niet bij de hand. Maar wat zouden jullie voor grote ramen aanraden qua gordijnen? Ik wil geen vitrage dat vind ik niet mooi, dus daarom dachten we rolgordijnen en later overgordijnen. Maar ja dan welke kleur?
Laatst gewijzigd door Anoniem173 op 06 Jun 2014 17:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 15:37

Re: Keuze gordijnen

Hmm, ik zou iets neutraals doen want muren zijn makkelijker/goedkoper te veranderen van kleur dan je gordijnen. Maar zoals ik het nu hoor is alles al heel neutraal. Hou je wel van kleur?
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 15:40

Re: Keuze gordijnen

ja ik hou wel van kleur, alleen ik ben er een beetje klaar mee denk ik. Mijn studentenkamer had een knalgele muur wat ik 3 jaar lang echt geweldig heb gevonden. Het huisje wat we nu hebben heeft een kiwigroene muur in de woonkamer met een groot rood schilderij, een rode boekenkast en rode gordijnen. De slaapkamer een knalblauwe muur. Omdat ik nu dus voor het eerst een grotmensenhuis heb wil ik daarom de basis een beetje rustig en neutraal houden en qua aankleding meer zoeken in de kleur.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 15:45

Re: Keuze gordijnen

Oke! Snap het!
Zoiets?
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 15:47

Re: Keuze gordijnen

Oh wauw heel mooi <3

Ja zoiets bedoel ik inderdaad. Hoewel de tinten in ons huis net anders worden. Hmm denk dat toch maar witte rolgordijnen.
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 15:48

Re: Keuze gordijnen

hebben mensen nog tips waar je goed gordijnen op maat kunt laten maken?
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 15:50

Re: Keuze gordijnen

Ik vind rolgordijnen nooit zo heel mooi, doe je dan echt van die blinderende gordijnen?
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 15:58

Re: Keuze gordijnen

hmm ja ik denk het? Ik weet het niet zo goed hoor, wat voor opties je dan nog meer hebt. Ik vind het vooral heel lastig mss maar gewoon eens in een winkel gaan kijken ofzo.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 16:01

Re: Keuze gordijnen

Ik heb gewoon alleen maar inbetweens. Zou op zich nog wel echt gordijnen er bij willen hebben maar van blinderende rolgordijnen snap ik het nut nooit zo goed, in de woonkamer. Maar als jij het mooi vindt en handig zou ik het gewoon doen! Haha. Ik ben ook geen gordijnen expert hoor!
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 16:06

Re: Keuze gordijnen

Ja maar jullie wonen toch ook boven? :P
Ik wil verduisterende gordijnen omdat we anders echt een hele warme woonkamer krijgen in de zomer. En de overgordijnen dan een beetje langs de zijkant draperen om inkijk te voorkomen. (zet ook wel een paar grote planten neer ofzo). Dus echt het idee van het plaatje.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 16:07

Re: Keuze gordijnen

Haha ehh ja dat is waar. Maar mijn ouders hebben ook helemaal geen rolgordijnen ofzo.. Die wonen alleen wel ver van de weg af dus je kijkt niet heel makkelijk naar binnen.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 16:08

Re: Keuze gordijnen

Ik ben gewoon een gordijnen zeikerd blijkbaar hahaha.
<<

Anoniem253

Bericht 31 Mrt 2014 16:10

Re: Keuze gordijnen

Ik kan je leenbakker aanraden voor gordijnen. Ze hebben daar trouwens regelmatig kortingsacties.
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 16:15

Re: Keuze gordijnen

Champagne schreef:Ik kan je leenbakker aanraden voor gordijnen. Ze hebben daar trouwens regelmatig kortingsacties.

Oke goede tip! Zal er eens gaan kijken binnenkort :)

Haha harrison ach maakt niet uit, je denkt goed mee!

Hoe heten trouwens gordijnen die je in het midden kunt hangen en dan zowel naar boven of beneden kunt uitvouwen? iemand een idee?
<<

Anoniem222

Bericht 31 Mrt 2014 16:20

Re: Keuze gordijnen

Dat heet volgens mij plissé!
<<

Anoniem253

Bericht 31 Mrt 2014 17:11

Re: Keuze gordijnen

Ja plisse gordijnen idd.. Erg mooi! Wat vindt je van houten jaloezieen?
<<

Anoniem75

Bericht 31 Mrt 2014 17:25

Re: Keuze gordijnen

Ik twijfel ook wbt raambekleding beneden. Ik vind die Plissé gordijnen echt super mooi en die wil ik sowieso voor achter bij de zithoek. Nu twijfel ik alleen of ik ze ook in de keuken wil of ik daar zo'n duo rolgordijn wil. Deze in het wit :

http://www.brabanttapijt.nl/duo-rolgord ... oven/.html

Voor de inkijk denk ik beter (icm een stukje plakfolie) maar misschien toch ook wel Plissé gordijnen voor het geheel. Ik ben er dus ook niet uit.
<<

Anoniem253

Bericht 31 Mrt 2014 18:34

Re: Keuze gordijnen

Razz schreef:Ik twijfel ook wbt raambekleding beneden. Ik vind die Plissé gordijnen echt super mooi en die wil ik sowieso voor achter bij de zithoek. Nu twijfel ik alleen of ik ze ook in de keuken wil of ik daar zo'n duo rolgordijn wil. Deze in het wit :

http://www.brabanttapijt.nl/duo-rolgord ... oven/.html

Voor de inkijk denk ik beter (icm een stukje plakfolie) maar misschien toch ook wel Plissé gordijnen voor het geheel. Ik ben er dus ook niet uit.

Hmm ik zou voor plisse gaan.. Die kan je zo hoog/laag zetten als je wilt en savonds kan je ze ook dicht doen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Mrt 2014 20:00

Re: Keuze gordijnen

Wij hebben ook net een nieuw huis en qua kleuren beschrijving lijkt het op jouw huis. Wij hebben robuust eiken op de vloer, ral 9010 op de muren en licht eiken meubels met blauw/grijze banken.
Qua gordijnen zijn we voor plise gordijnen gaan, we hebben de kleur naturel gekozen. Wij vinden het ideaal tegen de inkijk, hebben ze overdag een beetje onderaan/midden hangen tegen de inkijk. 's Avonds doen we ze helemaal dicht. Als overgordijnen willen we nog iets van inbetweens, maar dat komt nog wel.

Bij plise gordijnen via de Hema heb je wel maximale breedtes/hoogtes, dus wellicht moet je eerst even kijken of het groot genoeg kan voor jouw ramen.

(Je gekleurde muren en volwassen huis stukje komt mij trouwens ook erg bekend voor haha. Ik wil ook alles een beetje neutraal en door mooie groene planten en een paar accessoires geef ik het sfeer en kleur)
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Mrt 2014 20:32

Re: Keuze gordijnen

Qua kleuren hebben we bijna dezelfde inrichting, alleen hebben wij naturel eiken op de vloer.
Wij hebben gekozen voor grijs geruite gordijnen en witte rolgordijnen met een aluminium onderrand.
Achter (tuin op het zuiden) zijn de rolgordijnen verduisterend, maar ik vind dit niet héel goed werken. Ik zou eerder kiezen voor goede verduistering buiten (bijvoorbeeld een zonnescherm).
Laatst gewijzigd door Zoethout op 02 Apr 2014 23:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Leven en laten leven
<<

Anoniem75

Bericht 31 Mrt 2014 21:02

Re: Keuze gordijnen

AM wij hebben trouwens dezelfde buffetkast :)
<<

Anoniem173

Bericht 06 Jun 2014 17:20

Re: Keuze gordijnen

Even een update, vandaag zijn onze nieuwe rolgordijnen gekomen. Ik ben er echt blij mee, het staat mooi en strak :).
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 07 Jun 2014 12:04

Re: Keuze gordijnen - update!

Heel mooi!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem75

Bericht 07 Jun 2014 21:32

Re: Keuze gordijnen - update!

Mooi!

Wij hebben ook besloten om bij de keuken alvast rolgordijnen te hangen. 3 stuks van de Ikea en dan ben ik voor 45 euro klaar. Ik wil aan de ene kan nog steeds Plisse gordijnen maar ik twijfel nog een beetje. Maar die lamellen die er nu hangen vind ik echt verschrikkelijk lelijk dus vind ik dit een prima oplossing. Wie weet hangen ze er 20 jaar of wil ik na een jaar toch Plisse gordijnen. Ben ik iig niet zoveel geld kwijt.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Jun 2014 09:29

Re: Keuze gordijnen - update!

Leuk! Ze hebben ook een aluminium onderrand?
In dat geval zou ik je aan willen raden om er op de hoeken kleine filtjes achter te plakken, zodat ze niet klapperen tegen de kozijnen. Is behoorlijk irritant namelijk.
Leven en laten leven

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers