Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger of niet?

<<

JackyO

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 31 Mrt 2014 13:59

Bericht 31 Mrt 2014 14:20

Zwanger of niet?

Hallo forum dames,

Ik zit met een 'probleem' wat in in real life met niemand kan/wil delen, vandaar dat ik even een account heb aangemaakt. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Per 1 januari jl.. ben ik gestopt met de pil. Ik werd keurig op het juiste moment weer ongesteld, dus mijn hele cyclus werkt nog als de beste. Deze maand hebben we in mijn vruchtbare periode (een week of 1,5-2 geleden) seks gehad. Gelijk een paar dagen daarna kreeg ik pijnlijke en grotere borsten, steeds een gevoel van misselijkheid (zojuist voor het eerst boven de pot gehangen) en heb ik iedere dag wel even krampen in mijn baarmoeder. Soort van menstruatiepijn, wat ik normaal gesproken nooit heb als ik ongesteld moet worden.
De grote hamvraag is nu: zou ik zwanger kunnen zijn?

Als ik op internet een beetje rondsnuffel, zouden deze symptonen minimaal pas na een week of twee kunnen komen. Bij mij speelt het al ruim een week! Dit weekend moet ik ongesteld worden en dan weet ik het natuurlijk zeker, maar dat wachten duurt nog zo lang!

Ik ben echter wel heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hadden jullie al gelijk een gevoel van zwangerschap en klopte dit ook?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 14:22

Re: Zwanger of niet?

Een test doen is geen optie?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 31 Mrt 2014 14:28

Re: Zwanger of niet?

Mijn ervaring is dat als je zanger bent de meeste symptomen pas na een paar weken komen en niet direct bij de bevruchting. Je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden als je zwanger wilt worden dus ik zou daar niet op af gaan maar gewoon een test doen.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Mrt 2014 14:29

Re: Zwanger of niet?

Ik zou gewoon even een test doen.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem75

Bericht 31 Mrt 2014 14:29

Re: Zwanger of niet?

De kans is aanwezig dat je zwanger bent. Alleen een zwangerschapstest kan je nu duidelijkheid geven.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Mrt 2014 14:29

Re: Zwanger of niet?

Testen geeft zekerheid!!!

Wij hebben IUI gehad, 3e keer was het raak. Aangezien we na de 3e poging even rust wilden, namen we het er wel van inseminatie gehad en de volgende avond samen over gedaan (sorry weet niet hoe anders te omschrijven). Voelde me wel iets moe, en wat last van mijn borsten. Gelukkig was ik wel voorbereid en had een paar verpakkingen testen van de action liggen (5). En tja getest, eigenlijk veel te vroeg (5 dagen voor NOD en mocht van het ziekenhuis eigenlijk pas 7 dagen later testen), maar binnen 5 minuten een 2e vage streep. Haast iedere dag een test gedaan en iedere dag een 2e streep binnen de 5 minuten en natuurlijk een Clearblue die mij nog meer duidelijkheid gaf, aangezien de strepen wel wat licht waren. Ben nu alweer bijna 24 weken zwanger :smile:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 14:31

Re: Zwanger of niet?

Ik voelde het trouwens al wel zo snel, in elk geval de tweede keer toen ik de symptomen herkende. Ik was toen een week na de bevruchting al emotioneel, moe en had een rare eetlust. Ik had dus al een heel groot vermoeden dat ik zwanger was en dat bleek ook zo te zijn. Dat was dus ook al voor de vier weken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

JackyO

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 31 Mrt 2014 13:59

Bericht 31 Mrt 2014 14:38

Re: Zwanger of niet?

Bedankt voor de tip om een test te doen;-) Ik was gister inderdaad zover dat ik dat wilde gaan doen, maar op de gebruiksaanwijzing staat dus dat je het pas kan doen wanneer je menstruatie uitblijft, anders zou het nog geen zin hebben... Vandaar dat ik nog niets gedaan heb.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 31 Mrt 2014 14:38

Re: Zwanger of niet?

Susan schreef:Ik voelde het trouwens al wel zo snel, in elk geval de tweede keer toen ik de symptomen herkende. Ik was toen een week na de bevruchting al emotioneel, moe en had een rare eetlust. Ik had dus al een heel groot vermoeden dat ik zwanger was en dat bleek ook zo te zijn. Dat was dus ook al voor de vier weken.


+1
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

JackyO

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 31 Mrt 2014 13:59

Bericht 31 Mrt 2014 15:17

Re: Zwanger of niet?

Maar, volgens jullie kan ik dus al een test doen voordat ik eigenlijk ongesteld moet worden, en dat je dan toch het juiste resultaat ziet? Dan ga ik die vanavond maar eens doen als mijn man thuis is!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 31 Mrt 2014 15:22

Re: Zwanger of niet?

JackyO schreef:Maar, volgens jullie kan ik dus al een test doen voordat ik eigenlijk ongesteld moet worden, en dat je dan toch het juiste resultaat ziet? Dan ga ik die vanavond maar eens doen als mijn man thuis is!


Het kan zijn dat hij nog negatief is terwijl je toch zwanger bent, maar het kan ook zijn dat hij positief is.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 31 Mrt 2014 15:24

Re: Zwanger of niet?

Ik voelde het ook al zo snel, testte met 3w3d al positief
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Mrt 2014 15:45

Re: Zwanger of niet?

Het zou kunnen dat je eerder je eisprong hebt gehad en dat je bij een evt zwangerschap dus al vroeg symptomen hebt. Ik had de eerste symptomen een week na de eisprong.

Maar wat de rest ook al zegt, je kan zwanger zijn, maar alleen een test kan duidelijkheid geven.
Je kan al wel testen, maar de kans op vals negatief is natuurlijk wel groot.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem85

Bericht 31 Mrt 2014 15:52

Re: Zwanger of niet?

Maar als je cyclus normaal is, en je 2 tot 1,5 week geleden seks hebt gehad, dan moet je toch zo ongesteld worden?

Als je een normale cyclus hebt zou ik gewoon afwachten totdat je overtijd bent, en dan pas gaan testen. 1 het is dan meer betrouwbaar, kans dat je positief test is groter en 2 als je nu test en hij is negatief en morgen word je ongesteld volgens schema dan heb je geld weggegooid.

Misschien was ik daar makkelijker in, (in afwachten) maar ik zou bij een normale cyclus die altijd even lang duurt niet gaan testen voordat de menstruatie hoort te komen. Bij een negatieve test ben je nog niets wijzer.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 31 Mrt 2014 15:56

Re: Zwanger of niet?

Ik heb ook getest voordat ik ongesteld moest worden. Volgens mij met 3 weken en 3 dagen. Ik 'voelde' me ook zwanger. Maar misselijk zo snel was ik nog niet. Ik zou inderdaad gewoon testen. Misschien beter om morgenvroeg te doen? En inderdaad als hij nu negatief aangeeft kan je alsnog wel zwanger zijn. Maar dan zou ik wachten met weer testen mocht je niet ongesteld worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 16:00

Re: Zwanger of niet?

Sun schreef:Maar als je cyclus normaal is, en je 2 tot 1,5 week geleden seks hebt gehad, dan moet je toch zo ongesteld worden?


Je wordt niet per se zwanger op de dag dat je seks hebt, sperma kan wel een paar dagen overleven in je lichaam en je kunt ook pas een of meer dagen later een eisprong hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

JackyO

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 31 Mrt 2014 13:59

Bericht 31 Mrt 2014 16:19

Re: Zwanger of niet?

Bedankt voor het meedenken allemaal! Eigenlijk moet ik gewoon geduld hebben, maar ik wil gewoon zo graag weten of er wat is of niet. Niet omdat ik zo enorm verlang naar een kindje (als het komt is het hartstikke welkom hoor), maar ook gewoon omdat ik wil weten wat er met mijn lijf aan de hand is. Ik ga streng zijn voor mezelf en wacht tot het weekend af en ga dan evt. een test doen:-)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 31 Mrt 2014 16:25

Re: Zwanger of niet?

Ik was er met drie weken van overtuigd dat ik zwanger was, zn dringend gevoel van ik moet nu nu nu testen en die was positief, dus je kunt zeker wel voor je nod testen. Maar het kan ook zijn, dat als je zwanger bent, je pas een week over tijd positief test. Ligt er maar net aan hoe snel jouw lichaam hcg aan maakt.
Persoonlijk vind ik dat je het voor de kosten niet hoeft te laten. Bij Action heb je er 2 voor 1,49.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 31 Mrt 2014 16:36

Re: Zwanger of niet?

Chaos schreef:Ik was er met drie weken van overtuigd dat ik zwanger was, zn dringend gevoel van ik moet nu nu nu testen en die was positief, dus je kunt zeker wel voor je nod testen. Maar het kan ook zijn, dat als je zwanger bent, je pas een week over tijd positief test. Ligt er maar net aan hoe snel jouw lichaam hcg aan maakt.
Persoonlijk vind ik dat je het voor de kosten niet hoeft te laten. Bij Action heb je er 2 voor 1,49.


Inderdaad, voor 1,49 euro heb je twee testen, dan kun je er nu 1 doen en mocht die negatief zijn en je menstruatie blijft vervolgens toch uit, dan kun je er nog een doen.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 16:40

Re: Zwanger of niet?

Ik kan me voorstellen dat je niet vroeger test omdat het alleen maar meer onzekerheid kan geven. Als je negatief test, is dat dan omdat je te vroeg test of omdat je echt niet zwanger bent? En als je positief test ben je wel zwanger, maar voor de vier weken is de kans nog een heel stuk groter dat het misgaat. Om de kosten zou ik het ook niet laten, wel om de verwarring die het voor jezelf kan geven.
Maar ik zou dan ook proberen helemaal af te wachten en niet te gaan uitpluizen hoe groot de kans is dat je zwanger bent. Echt afwachten tot het weekend en dan testen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem85

Bericht 31 Mrt 2014 16:58

Re: Zwanger of niet?

Susan schreef:
Sun schreef:Maar als je cyclus normaal is, en je 2 tot 1,5 week geleden seks hebt gehad, dan moet je toch zo ongesteld worden?


Je wordt niet per se zwanger op de dag dat je seks hebt, sperma kan wel een paar dagen overleven in je lichaam en je kunt ook pas een of meer dagen later een eisprong hebben.


Dat zou kunnen maar als je cyclus normaal is is de dag dat je ongesteld moet worden toch ongeveer gelijk
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 01 Apr 2014 13:26

Re: Zwanger of niet?

ik had 4! dagen na mijn eisprong een lichte bloeding vanaf dat moment kwamen er allemaal symptomen opzetten. veel plassen (heel veel plassen!) buikpijn, steken, trekkerig gevoel en ga zo maar door. Ik was er van overtuigd zwanger te zijn, maar probeerde me rustig te houden om eventuele teleurstelling niet zo heftig te maken. Mijn vriend was er ook van overtuigd dat het raak was. En ik was wel degelijk zwanger...Volgens de termijn echo korter dan mijn eigen cyclusberekening. Volgens die echo zou ik mijn eisprong hebben gehad op de dag van de innestelingsbloeding en dat ik zwangerschapssymptomen kreeg.Toch ben ik op mijn eigen berekende uitgerekende datum bevallen en vond de kinderarts zelfs dat ze leek alsof het een overtijdskindje was...Ik heb positief getest met 3 weken en 5 dagen eigen berekening volgens de termijn echo zou ik dan positief getest hebben met 3 weken en 1 dag. Dat lijkt me erg stug.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2014 20:27

Re: Zwanger of niet?

Ik kreeg na twee weken een innestelingsbloeding en vlak daarna barsten mijn borsten ineens uit mijn BH en voelde ik me eh... ja zwanger. Ik heb gewacht met testen tot ik ongeveer wel ongesteld had moeten zijn (onregelmatige cyclus dus ergens tussen langste en kortste cyclus in getest) en die was knalpositief. Ik had eerder de hoop dat ik zwanger was en toen dacht ik van alles te voelen maar zwanger was ik niet. Nu was ik er helemaal niet mee bezig, maar ik wist diep van binnen echt dat ik zwanger was. Ik was er ook heel rustig onder en had helemaal geen haast met testen. Als het is is het zo dacht ik bij mezelf.

Ik heb hier toen nog op het forum gevraagd op de dag van die innestelingsbloeding (waarvan ik dus gewoon zeker wist dat dat het was ook al was ik wel eens eerder zo vroeg al weer ongesteld geworden) of je dan al kon testen en toen dus nog een week gewacht.
<<

JackyO

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 31 Mrt 2014 13:59

Bericht 06 Apr 2014 15:09

Re: Zwanger of niet?

Net de test gedaan, ben zo zwanger als wat!! Erg leuk, maar ook wel raar hoor, ik ga voor het eerst moeder worden... Morgen maar eens de dokter bellen, eens kijken wat we nu moeten gaan doen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Apr 2014 15:17

Re: Zwanger of niet?

Wat leuk! Gefeliciteerd!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers