Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klagen/terugsturen in een restaurant

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 31 Mrt 2014 00:12

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Wat bedoel je met weglopen als iets te lang duurt Zwilling? Als in diefstal plegen?
<<

Anoniem 43

Bericht 31 Mrt 2014 09:38

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik heb nog nooit iets terug gestuurd naar de keuken, heb eigenlijk ook nog nooit meegemaakt dat het nodig was.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 31 Mrt 2014 09:57

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Toet schreef:Wat bedoel je met weglopen als iets te lang duurt Zwilling? Als in diefstal plegen?

Als ik een kwartier moet wachten op een drankje bijvoorbeeld, of wanneer de bediening het belangrijker vindt om met elkaar bij te kletsen dan om gasten te helpen.
Ik ben 1 keer weggelopen zonder te betalen, ik heb toen 20 minuten met mijn portemonnee staan zwaaien en het meisje negeerde me volledig keek over me heen en was druk bezig met haar vrienden die een paar tafels verder zaten. Ik ben toen met veel bombari opgestaan en dacht die loopt wel achter me aan, maar nee dus.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 10:01

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Silly-One schreef:Als ik niet tevreden ben zeg ik het vaak na afgeloop wel. Op dat moment eet ik het gewoon op, of het moet echt heel slecht zijn, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vind wel dat ze recht hebben om te weten of je als klant tevreden bent, zodat ze er iets mee kunnen doen.


Ik vind niet dat ze er recht op hebben. Het is aardig als je wel feedback geeft, maar het is je goed recht om ergens niks over te zeggen en voortaan ergens anders te gaan eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 31 Mrt 2014 10:12

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Susan schreef:
Silly-One schreef:Als ik niet tevreden ben zeg ik het vaak na afgeloop wel. Op dat moment eet ik het gewoon op, of het moet echt heel slecht zijn, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vind wel dat ze recht hebben om te weten of je als klant tevreden bent, zodat ze er iets mee kunnen doen.


Ik vind niet dat ze er recht op hebben. Het is aardig als je wel feedback geeft, maar het is je goed recht om ergens niks over te zeggen en voortaan ergens anders te gaan eten.


Alleen hebben ze aan dat laatste natuurlijk helemaal niks. Dan liever feedback. Een kok doet ook z'n werk. Die kan er ook van leren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 10:15

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Nee, ze hebben er ook niks aan, daarom zei ik ook dat het aardiger is als je wel feedback geeft, maar het is niet je plicht om dat te doen. Het komt op mij een beetje over alsof je verzaakt als je geen feedback geeft en gewoon niet meer gaat, maar dat vind ik dus onzin.

Sowieso ligt het ook niet altijd aan de kok, het kan ook gewoon een kwestie van smaak zijn. Er is een restaurant in Den Haag waar ik het tot nu toe altijd vond tegenvallen, terwijl het een heel populair restaurant is. Ik ga er dan vanuit dat het gewoon niet helemaal mijn smaak is en dat ga ik dan niet melden, dan kies ik gewoon een ander restaurant. Ze hebben klanten zat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Mrt 2014 10:32

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik heb twee keer iets teruggestuurd. Eén keer had ik een witvisje dat gewoon niet goed meer was, het was slijmerig en smakeloos. En één keer was er iets met beef reepjes, ik geloof dat ze nog helemaal rood waren in plaats van medium. Die heb ik nog heel even laten afbakken.

Ik heb een paar keer echt niet lekker gegeten in een restaurant, en dan zeg ik dat ook eerlijk. Ik had niet altijd tijd om te wachten tot ze iets nieuws hadden gemaakt omdat ik bijvoorbeeld daarna naar een concert ging, maar als ik het zo laat zeg verwacht ik ook geen compensatie meer. Wel verwacht ik dat ze de klacht serieus nemen en bijvoorbeeld niet met hun ogen gaan rollen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Mrt 2014 11:18

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik vind het altijd eng om iets terug te sturen, ik voel me dan altijd een enorme zeikerd. Ik had een keer ergens pasta met ricotta en spinazie besteld en daar kwam zo'n vieze geur vanaf! Het rook echt naar natte hond, of naar was die te lang nat in de wasmachine had gezeten ofzo. Echt heel muf en vies. Ik heb nog een paar hapjes geproefd, maar het was ook heel vies. Toen heb ik mijn vriend gevraagd of hij het wilde zeggen, want ik vond het echt zo eng. :palm:
Uiteindelijk heeft het overigens ook niets opgeleverd, volgens de medewerker van het restaurant hoorde ricotta zo te ruiken. Ik ben er dus ook echt nooit meer naar toe gegaan.

♥♥
<<

Anoniem99

Bericht 31 Mrt 2014 12:41

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Wij hebben vorige week voor het eerst geklaagd over het eten.. En we gaan toch best regelmatig uit eten.
Het werd ons niet in dank afgenomen. Die vrouw werd gewoon boos en schoot in de verdediging. Het zou aan ons liggen en we zouden geen echt mexicaans eten gewend zijn. Maar je kon gewoon proeven dat het geen verse producten waren en dat het opgewarmd was in de magnetron (het stond ook in no time op tafel). Verder klopte het totaal niet met wat er op de menukaart stond.
We waren dus behoorlijk pissig en wilden dan ook direct de rekening. Vraagt die domme muts ook nog: 'Wilt u de dessertkaart nog zien?'. :palm: We kregen niks aangeboden, geen korting of iets dergelijks. Asociaal.

Ik heb dan ook best een behoorlijk slechte recensie geschreven..
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Mrt 2014 12:46

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Bij de Beren heb ik weleens mijn crème brûlée teruggestuurd. Het smaakte heel verbrand, mijn vriendin was het met me eens. We kregen een nieuwe en hierbij was het weer niet goed. Met rode wangen hebben we het nog een keer teruggestuurd en toen bleek dat de rietsuiker op was en ze basterdsuiker hadden gebruikt :palm:
We kregen toen alle drankjes van die avond gratis en een kop koffie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Mrt 2014 13:03

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Afgelopen zaterdag hadden we een etentje met mijn man zijn voetbalploeg. Ze maakten daar zelf hun mayonaise, en een iemand van de bediening vroeg of ik Calvé mayonaise wilde omdat er dus in hun eigen rauwe eieren zit (mag dat tegenwoordig nog?). Heb de Calvé mayonaise niet gebruikt, en maar goed ook, want ik zag dus dattie al bijna 2 maanden over de datum was... Bij de bediening aangegeven en ze zouden het in de keuken doorgeven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 31 Mrt 2014 13:15

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik ben ook best wel kritisch moet ik zeggen. Ik werk zelf ook in de horeca en als ik iets uit de keuken mee krijg waar ik al zie hoe of wat en ik er niet achter sta neem ik het ook niet mee. Dan zorgt de keuken maar dat het goed komt.
Ik vind het niet erg als mensen iets terug sturen, maar dan moet het wel terecht zijn. Met, ik vind het niet lekker kom je er niet. Want smaken verschillen en er zijn altijd zeikerds.
Ik heb 1 keer een groep gehad die om alles gingen zeuren, toen heb ik overleg met de werkgever besloten om ze op te laten stappen zo erg was het en ik kon toen ook echt niet vriendelijk meer blijven.
Dus als ik iets niet goed vind, dus dan gaat het niet om ik vind het niet lekker, maar als het rauw, verbrand, oud of iets is dan gaat het wel terug.

Edit: Linnie er mag inderdaad gewoon rauw ei gebruikt worden voor mayonaise.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 31 Mrt 2014 15:12

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik heb nog nooit wat teruggestuurd en ook nog nooit gezegd dat het niet lekker was. Wel eens gehad dat ik het eten niet zo lekker vond maar dan vroeg de bediening weer net niet of het gesmaakt had.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Mrt 2014 15:15

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Linnie, ik vind het wel netjes dat ze er aan denken!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Mrt 2014 15:32

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Taeda schreef:Linnie, ik vind het wel netjes dat ze er aan denken!


Dat wel, alleen jammer dat het over de datum was :laughcry:.

Ook kwa vlees was er aan mij gedacht er waren maar 2 opties: biefstuk of varkenshaas. Zat ik daar tussen 40 man met mijn schnitzel hihi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 31 Mrt 2014 15:39

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

1x zijn wij met het hele gezin weggelopen (was wel in een all inclusive resort btw dus je hoefde niet apart nog te betalen) maar de service was zo slecht, heel lang op drankje moeten wachten, eerst de ene helft een koud voorgerecht, de rest moest nog maar wachten, op dat moment zat ik nog steeds met dochter op schoot want de kinderstoel waar we al 5x om gevraagd hadden, kwam maar niet.. nee dat was echt niks, toen zijn we opgestaan en vertrokken.
In NL nooit zoiets gehad, weleens een gerecht terug gestuurd. 1x omdat het niet was wat ik besteld had en de tweede keer omdat er teveel zout op zat. Beiden keren is het opgelost, de eerste keer wel met wat gedoe. aangezien de serveerster beweerde dat ik echt gekregen had wat ik besteld had... maar het was duidelijk iets anders dus uiteindelijk ging de manager er met mij in mee.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Mrt 2014 18:45

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Wij waren vorige week 'lastig' in de friettent. Ze hadden onze bestelling naar een verkeerde tafel gebracht. Daar was ons eten alle handen rond gegaan (als ik broodje uitgebreid vast gehouden etc.) Na 3 minuten kwamen zij erachter dat het hun bestelling niet was, brachten het terug en toen werd het bij ons gebracht. Mijn man vroeg om een nieuwe bestelling, vanwege het feit dat andere mensen er uitgebreid aan gezeten hadden, het werd hem niet in dank afgenomen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 18:50

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Wel raar dat ze allemaal dat broodje hebben vastgehouden aan die andere tafel, je ziet toch wel vrij snel dat je het verkeerde hebt gekregen? Ik zou in dat geval ook iets nieuws willen trouwens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Mrt 2014 18:59

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Dat zou ik ook denken. Het waren een man of 4, die echt geen flauw idee hadden wat de rest van de tafel besteld had. Het kwartje viel echt pas laat.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem97

Bericht 01 Apr 2014 14:55

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ja als het echt niet te eten is dan stuur ik het terug.
Ik had een keer burgers die zwart waren aan de onderkant nou sorry hoor maar dat ga ik niet eten.

En laatst had ik munt thee besteld, ik snap dat het een natuur product is maar ik hoef er geen beesten in ( zat vol met luizen de thee) dus ook teruggestuurd.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Apr 2014 15:12

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Wat een vies topic is dit haha. Bij sommige dingen word ik gewoon misselijk als ik het lees.

Ik heb bij een duur restaurant mijn eten een keer teruggestuurd. Weet niet meer precies hoe het zat, maar ik kreeg gewoon een heel ander gerecht dan ik had besteld. Ik lustte het wel en wilde het best opeten, maar de bediening vond zelf ook dat dit niet kon en hebben gezorgd dat ik het juiste gerecht alsnog kreeg.

Verder kan ik me zou snel niet echt iets bedenken. Soms stuur ik wel eens een biefstuk terug als het nog te rauw is (ik vraag altijd doorbakken).
<<

Anoniem321

Bericht 01 Apr 2014 15:44

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik doe dat eigenlijk bijna nooit. Ik voel me gauw bezwaard en heb het gevoel dat ik zeur. Terwijl als bijv. je eten koud is, of echt niet lekker, of je krijgt iets anders dan je besteld hebt, het dan juist helemaal niet raar is als je teruggaat.

Ik heb het één keer gedaan bij de Ikea, toen was het vlees koud. Ik kreeg nieuwe, dat was lauw, dus weer niet echt warm, maar deze keer niet koud. Maar ik ben niet een 2e keer teruggegaan en heb het opgegeten.
<<

Anoniem132

Bericht 01 Apr 2014 19:34

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Dat doe ik nooit. Voel me toch ongemakkelijk als ik iets terug zou sturen. Dus als iets is aangebrand o.i.d. eet ik het met tegenzin op. Dom voor mezelig bezig dus.
<<

marjoleinnn

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:51

Bericht 01 Apr 2014 20:17

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

Ik werk zelf in de horeca, en vind het niet erg als mensen iets terug sturen of ergens over klagen. Wij nemen het dan gewoon terug en doen er iets aan. Wel vind ik het irritant als mensen eerst iets voor meer dan de helft opeten of drinken om vervolgens te gaan klagen en alsnog iets nieuws verwachten. Als het echt zo vreselijk is eet je het niet voor meer dan de helft op lijkt mij.
Als mensen achteraf klagen dat iets niet naar wens was, zeg ik er altijd bij dat ze het de volgende keer gewoon terug moeten sturen. Achteraf kan ik er namelijk niet veel meer aan doen.

Zelf heb ik eens bitterballen terug gestuurd omdat deze kapot geklapt waren en dus leeg waren van binnen. Laatst was ik ergens aan het lunchen. Bij het broodje wat ik had, waren ze een aantal ingrediënten vergeten die wel op de kaart stonden. Ik heb hier niks van gezegd, maar vind dat ik vervolgens ook niet kan gaan klagen als ze vragen of alles naar wens was.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Apr 2014 20:31

Re: Klagen/terugsturen in een restaurant

ChiQ dat is ook erg als je fleurige bloemen besteld en je krijgt saaie bloemen


ik heb volgens mij nog nooit geklaagd, wel eens dat mijn man het verkeerde eten kreeg. En toen namen ze mijn eten ook mee en kregen we een tijdje later het juiste. En nog een gratis drankje na.

Maar heb nog nooit eten gehad wat niet goed was of dingen in zaten
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers