Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 11:46

Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Een familielid van mij is nog heel kort zwanger en heeft al bijna de gehele garderobe bij elkaar geshopt voor de baby, omdat ze het niet kon laten liggen. Hier op het forum lees ik dat mensen al spullen kopen voor de baby, voordat ze daadwerkelijk zwanger zijn.

Doen/deden jullie dat ook? Of wachten jullie tot je echt ver genoeg zwanger bent dat je het kunt vertrouwen?
<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 11:47

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Mijn moeder koopt wel eens spullen die heel goedkoop zijn en bergt die op voor haar kleinkinderen later, en heel soms koop ik een bepaald t-shirt of iets aan kleding voor later, maar kan ook voor bv. kind van mijn zussen zijn. Verder zou ik het nog niet aandurven en het te voorbarig vinden, en wachten tot ik de 12 weken voorbij ben. Daarna nog genoeg tijd om alles bij elkaar te shoppen :yes:
<<

Evalynn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2013 11:48

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik denk dat ik wel zou wachten tot ik wat verder ben in de zwangerschap. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die uit blijheid na het positief testen gelijk naar de winkel rennen om iets voor de baby te kopen (iets van kleding dan).
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 11:49

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Wij hadden al wel wat voor de zwangerschap gekocht, via kennissen, een wandelwagen en een badje met standaard en een maxi cosi. Heeft jarenlang op zolder gestaan maar we hebben er alsnog plezier van gehad. De rest hebben we wel mee gewacht. Kamertje met 13 weken gekocht.
<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 11:50

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen. Maar bedoelde meer de grote dingen, of hele garderobes!
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Sep 2013 11:51

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Voordat ik zwanger zou zijn zou ik nog niks kopen. Als ik zwanger ben wel, ook al voor de 12 we ken. Maar dan meer wat kleine dingetjes, want voor het meeste wachten we het geslacht af. Maar aantal weken zwanger zegt ook niet altijd wat, helaas kan het ook na 12 weken op ieder moment misgaan als je pech hebt.
<<

Anoniem66

Bericht 09 Sep 2013 11:52

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Nee, dat zou ik nooit doen. Het is überhaupt maar afwachten of je zwanger wordt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Sep 2013 11:53

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Wij hadden het kamertje al met 6 weken besteld, maar we hadden de garantie dat het geannuleerd kon worden als het mis zou gaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Sep 2013 11:53

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik was pril zwanger en we kochten een kinderwagen via Marktplaats. Het ging mis en ik heb de kinderwagen weer weggedaan. Bij deze zwangerschap heb ik met alles gewacht tot na de 12 weken.

Ik heb jaren gespaard voor mijn (huis)uitzet en vond sommige dingen niet meer zo mooi. Misschien is dat wel anders hoor, maar toch. Iedereen moet maar doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en als dat vooruit verzamelen is, dan vind ik daar niet zo veel van.
L2014 & H2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Sep 2013 11:55

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb gewacht tot ruim na de twaalf weken! Pas op de negen maanden beurs de eerste dingen gekocht toen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Sep 2013 12:00

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb ook een paar weken gewacht.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem 42

Bericht 09 Sep 2013 12:10

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Bij de eerste heb ik heel veel vroeg in de zwangerschap al gekocht. Bij de andere twee niet, maar dat had er meer mee te maken dat ik al zo extreem los was gegaan met shoppen bij de eerste dat ik niets meer nodig had voor hun.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Sep 2013 12:21

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Voor dat ik zwanger was heb ik niks gekocht maar na de echo van 7 weken heb ik wel een pakje gekocht. Nu ben ik ruim 12 weken en heb naast het pakje een voedingskussen en speelkleed van iemand van hier overgekocht. Verder wacht ik nu nog 5 weken tot het geslacht bekend is en ga ik langzaam nog de dingen kopen die ik nog nodig heb.
<<

Anoniem57

Bericht 09 Sep 2013 12:31

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb me echt kapót geïrriteerd aan die Marianne & Alex uit Babyboom, vorige serie. Die hadden al een hele babykamer enzo, en ze werden maar niet zwanger. Dat is gewoon het lot tarten, als je het mij vraagt.

Mijn schoonzusje had het ook al allemaal voordat ze überhaupt zwanger waren (en dan heb ik het serieus over een kinderwagen etc.), ik heb haar voor gek verklaard en gezegd dat ze de ogen uit d'r kop zou janken als ze niet zwanger zou kunnen worden en alles weer moest verkopen. Zo dom, ik vind het zo dom.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 09 Sep 2013 12:37

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik ben zelf al twee keer zwanger geweest maar helaas mis gegaan. Mijn collega's wisten hiervan. Kon nu van een collega een kinderwagen overkopen en dat heb ik gedaan. Het geeft mij veel troost als ik even ernaar kijk, dan weet ik weer waar ik alle pijn en moeite voor doe.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 09 Sep 2013 12:41

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

ik heb 1 rompertje gekocht voor ik zwanger was, maar we er al wel voor gingen. Ik twijfelde of ik dit ging doen i.v.m. het tarten van het lot zoals hier boven genoemd. Ik heb het toch gedaan, omdat mijn toen nog vriendin mij overhaalde en zei dat het onzin was en alleen maar leuk om al wat dingen te kopen. Zij had de helft dus ook al voor ze zwanger was hahaa. Ik was meteen zwanger, maar heb wel gewacht met kopen tot ik de 12 weken en de combinatietest voorbij was.
Afbeelding
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 09 Sep 2013 12:43

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb na de eerste echo met 7 weken een pakje gekocht. De babykamer hebben we geloof ik met 11 weken gekocht, maar mocht het misgaan konden we het annuleren.
Nu heb ik een tijd geleden 2 zwangerschapsbroeken gekocht op mijn werk die zo goedkoop waren dat ik ze niet kon laten liggen. Mocht ik toch niet zwanger raken verkoop ik ze.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem103

Bericht 09 Sep 2013 12:43

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb niks gekocht voordat ik zwanger was. Toen ik net zwanger was heb ik wel een babypakje gekocht maar alle grote dingen zijn we pas gaan bestellen met een week of 16.
<<

Anoniem5

Bericht 09 Sep 2013 12:46

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik zou pas kopen na een positieve test, dat kan ook zijn als het heel pril is en ik iets ontzettends mooi tegen kom of iets wat momenteel enorm is afgeprijsd en de kans heel klein is dat dat nog eens zo voordelig wordt, verder voornamelijk na de 12 weken, denk ik.

Voor een positieve test zou ik het persoonlijk nooit doen, mede doordat de kans op weer een tweeling behoorlijk aanwezig is en ik dan niets heb aan 1 bedje (zou dan toch twee dezelfde willen) of een gewone kinderwagen. Maar ook omdat mijn smaak nogal per jaar kan verschillen en ik er niet vanuit wil gaan ik weer zo snel en makkelijk zwanger raak als voorheen. En als het een jaar duurt bijvoorbeeld en dan nog 9 maanden moet dragen is de kans behoorlijk aanwezig dat ik het bij de geboorte al niet meer mooi vind of toch iets anders wil wat net nieuw op de markt is.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Sep 2013 12:51

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik zou sowieso niets kopen voor ik zwanger ben. Straks lukt het niet of duurt het heel lang en dan zit je met al die spullen. Tegen de tijd dat je dan zwanger bent heb je nog tijd genoeg om op zoek te gaan.
Ik zou als ik pril zwanger was ook nog wel even wachten met de grote aankopen. Misschien dat ik wel alvast een leuk pakje of rompertje zou kopen, uit voorpret, maar meer ook niet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Sep 2013 12:55

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb na de eerste echo met 8 weken wel een paar kleine dingen gekocht, na de 11 weken-echo zijn we 'los' gegaan. Met 12 weken stond de box hier al in huis omdat ik die goedkoop via marktplaats had kunnen kopen.
Ik wilde absoluut niets kopen voor de eerste echo, kreeg toen wel al allemaal cadeautjes, dat voelde ook een beetje gek, omdat ik zelf nog niets gekocht had, maar het was gewoon wel heel lief. Mijn moeder had sokjes gekocht bijvoorbeeld. Maar ik zelf ben dus pas toen ik de 12 weken voorbij was echt dingen gaan kopen. Het had op zich niet zo veel te maken met het lot tarten als wel zelfbescherming. Stel nou dat het fout gaat of dat het helemaal niet lukt, dan zit je met die spulletjes, dat leek me naar!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Sep 2013 13:22

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb bij deze zwangerschap nog niks gekocht. Ik wacht op de nieuwe collecties.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Sep 2013 13:35

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

De eerste keer heb ik na de positieve test al wel een paar dingetjes gekocht omdat ik op dat moment in Polen was en ik het wel leuk vond om wat spullen van daar mee te nemen, een paar knuffels en een (Engelstalig) zwangerschapsboek. Oh ja, en in die zwangerschap waren het wiegje en de wagen ook al besteld. Kleertjes kopen heb ik pas na 12 weken gedaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem25

Bericht 09 Sep 2013 13:51

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik vind dat iedereen dat gewoon lekker zelf moet weten. Ik denk dat het sowieso pijnlijk is om geen kinderen re kunnen krijgen, dat die paar spulletjes die je misschien al gekocht hebt het niet zo veel erger maken.

Bij Luuk hadden we al vrij vroeg alles gekocht. Alleen kleertjes niet, want die wilden we niet geslachtsneutraal. Nu wachten we langer omdat we vrijwel alles al hebben en ook weer het geslacht af willen wachten.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Sep 2013 13:56

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Na de eerste goede echo met 8 weken en 4 dagen heb ik een klein jasje gekocht wat ze niet eens heeft gedragen.

Het kamertje en andere toebehoren pas met 22 weken. We wilden eerst weten of alles goed was met de 20 weken echo en wat het geslacht was. Daarna zijn we ook wat meer kleertjes enzo gaan kopen.

Ik zou het nooit durven vóór het zwanger zijn of vóór een goede echo...kweet niet het is een gevoel.
22-2-2013
28-8-2015
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers