Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Mrt 2014 11:24

Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Afgelopen week kocht ik bij de slager verschillende dingen waaronder een maaltijd, ik heb er met de winkelmedewerkster nog over gepraat ivm nieuw aanbod/verschillende portiegroottes. Misschien is ze juist daarom wel vergeten om deze aan te slaan op de kassa. Het is mij niet opgevallen omdat ik al een behoorlijk bedrag moest betalen. Ik schrok eigenlijk al wat van dat bedrag maar de rekening zou dus nog 6 euro hoger moeten zijn.

Ik zit me nu zelf af te vragen of ik het de volgende keer zal noemen en dan nog 6 euro zal betalen of dat ik het niet noem.

Eigenlijk vind ik dat ik eerlijk moet zijn en hiervoor gewoon moet betalen. Aan de andere kant zijn zij het vergeten.

Wat doen jullie in dit soort situaties?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mrt 2014 11:25

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Fout van de verkoopster, ik zou het zelf zo laten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Mrt 2014 11:35

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik zou het niet zeggen.
Als je het wel zegt zou ik als winkelmedewerker ook niet aanslaan en zeggen dat je geluk hebt gehad.

Ik heb het eens gehad bij de C1000. Ik had een feestje en moest nog bier hebben en wat chips. Dus ik leg de chips op de band en zeg "ik heb ook nog 7bakken Jupiler" (de bakken kwamen ongeveer op ooghoogte voorbij). Ik heb het 3x gezegd van die bakken bier en uiteindelijk zegt de cassiere "dat is dan €6,80"
Dus 7bakken bier gratis :smile: ik hoefde iig geen bonnetje.
30-04-2017
<<

Anoniem198

Bericht 30 Mrt 2014 11:38

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

In dat soort dingen ben ik heel eerlijk en als ik het meteen zie zeg ik er ook wat van.
Van mijn verzekering heb ik onterecht 100 euro terug gekregen.( bijdrage voor zwangerschapscursus die ik niet heb kunnen volgen)
Dit heb ik bij ze gemeld. Hoor ik niks jammer dan maar ik heb het wel gemeld en ben bereid het terug te betalen.

Zelf hoop ik ook dat mensen eerlijk zijn en dat begint bij jezelf!
<<

Anoniem74

Bericht 30 Mrt 2014 11:40

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Laatst was ik bij de AH en daar waren de sokken van 6 naar 3 afgeprijsd. Stond echter niet in de kassa. Na een heel gepruts keek ze mij een keer aan en ging verder. Dus ik dacht nog....goed de bon checken. Heeft ze de sokken helemaal niet aangeslagen. Ze had volgens mij geen zin om iemand erbij te roepen.

Niet helemaal goed voorbeeld gezien ze mij bewust de sokken gratis meegaf....maar dan ga ik er echt niet meer op in.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mrt 2014 11:43

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ligt er aan of ik het merk. Als ik het zie wil ik er nog wel zeggen, maar ik zal er niet voor terug gaan. Ik weet bij de kassa vaak wel wat ik ongeveer moet betalen en als dat niet klopt zeg ik het meestal wel. Vaak is het in de supermarkten dat de scanprijs de juiste prijs is.

Tijdens het verhuizen had ik friet gehaald voor de helpers en dat bedrag wat ik moest afrekenen klopte, maar ik kreeg teveel terug. Omdat er niet werd terug geteld had ik het niet in de gaten. Ik zag het pas toen ik thuis was. Tja, dat is ook hun fout. Daarom moest ik altijd terugtellen toen ik in een winkel werkte. Is namelijk ook een stuk controle.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 30 Mrt 2014 11:43

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ben te eerlijk,afgelopen dinsdag zat ik op een terras, en ik rekende af, maar ik vond het te weinig alleen besteedde ik er geen aandacht aan, buiten bekeek ik de bon en realiseerde ik me dat een aantal dingen niet opstonden, ik ben toen teruggelopen. Ik vind t onwijs aso om het niet te doen, je zou zelf ook zeggen wanneer je 6,- te weinig krijgt, dus moet je t ook zeggen als je teveel krijgt, fout of niet van de winkel.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mrt 2014 11:48

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Zo'n winkel draait niet direct verlies hoor, als er een paar producten tussendoor glippen. Hun winst is groter dan mijn jaarsalaris, zelfs zonder alle 'vergeten' producten, de caissière krijgt gewoon haar salaris, niemand wordt er slechter van, dus ga ik er echt niet meer achteraan en zie ik het als een mazzeltje voor mezelf.
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Mrt 2014 11:52

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ben eerlijker dan ik wil zijn... Dan denk ik achteraf, 'D'oh, muts, had nou gewoon je waffel gehouden!' Maar nee, ik ga 't wel melden. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het wss niet doe als ik al thuis ben. Loop ik net naar buiten of sta ik nog voor 't pand, dan ga ik wel terug. Denk anders ook niet echt lekker te slapen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mrt 2014 11:53

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik zou het niet zeggen.

Zo hebben wij eens bij een grote bouwmarkt een kar vol tegels gratis gekregen. We hadden ook een bon voor bestelde tegels. En toen ze het bedrag zei. Zei ik nog heb je die op de kar ook aangeslagen. Ja zei ze. Toen ik de bon bekeek had ze die tegels niet aangeslagen
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 30 Mrt 2014 11:54

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Dundas schreef:Zo'n winkel draait niet direct verlies hoor, als er een paar producten tussendoor glippen. Hun winst is groter dan mijn jaarsalaris, zelfs zonder alle 'vergeten' producten, de caissière krijgt gewoon haar salaris, niemand wordt er slechter van, dus ga ik er echt niet meer achteraan en zie ik het als een mazzeltje voor mezelf.


Tja, winst of niet JIJ zit daar vrijwillig boodschappen te doen/te terassen, dat jouw salaris kleiner is dan hun winst vind ik echt géén goede reden niet te betalen en t als een mazzeltje te zien. Tenslotte weet ik zeker dat jij ook zegt wanneer je te weinig terug krijgt, het is een principe kwestie.
<<

ChiQ

Bericht 30 Mrt 2014 11:55

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

sarah1985 schreef:Ik zou het niet zeggen.

Zo hebben wij eens bij een grote bouwmarkt een kar vol tegels gratis gekregen. We hadden ook een bon voor bestelde tegels. En toen ze het bedrag zei. Zei ik nog heb je die op de kar ook aangeslagen. Ja zei ze. Toen ik de bon bekeek had ze die tegels niet aangeslagen


Voel je je hier serieus goed bij?!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mrt 2014 11:58

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ben trouwens wel een keer weggelopen van het terras zonder te betalen. Iets wat ik echt niet zou doen.
Met een vriendin had ik al 3 keer om de rekening gevraagd en iedere keer werd gezegd dat ze iemand daarvoor zouden sturen. Na een half uur wachten waren we er wel klaar mee en zijn we gegaan. In dat half uur hebben we ook constant geprobeerd oogcontact te zoeken met de bediening. Als ze na 3 keer vragen nog niet komen dan is het heel jammer voor hun.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem280

Bericht 30 Mrt 2014 11:58

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik zeg er niets over. Zij maakt een fout.

Zo stonden wij laatst bij de supermarkt, mijn vriend had al tegen de caissière gezegd een krat bier te hebben, ik dacht dat zij hem aangeslagen had, maar bleek niet zo te zijn. Mijn vriend wilde terug lopen, maar bedacht zich later wel. Zij maakt die fout en niet ik, omdat het gemeld is.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 30 Mrt 2014 12:08, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mrt 2014 11:59

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

ChiQ schreef:
sarah1985 schreef:Ik zou het niet zeggen.

Zo hebben wij eens bij een grote bouwmarkt een kar vol tegels gratis gekregen. We hadden ook een bon voor bestelde tegels. En toen ze het bedrag zei. Zei ik nog heb je die op de kar ook aangeslagen. Ja zei ze. Toen ik de bon bekeek had ze die tegels niet aangeslagen


Voel je je hier serieus goed bij?!

Ze heeft het toch aangegeven? Als de caissière dan alsnog ja zegt, dan is het haar eigen fout, hoor. Tot twee keer toe zelfs, want ze is er zelfs nog op gewezen. Het is haar eigen verantwoordelijkheid dat ze haar werk goed doet, niet die van de klant.

Ik zou het niet gaan opzoeken, maar gebeurt het, dan gebeurt het. De komende maanden zullen we rond moeten komen met 50 euro in de week dus wat dat betreft... Áls het gebeurt dan houd ik m'n mond. En dan ben ik niet gelijk een halve crimineel, want de caissière maakt de fout, ik hou niets achter.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 30 Mrt 2014 11:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Mrt 2014 11:59

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

ChiQ schreef:
sarah1985 schreef:Ik zou het niet zeggen.

Zo hebben wij eens bij een grote bouwmarkt een kar vol tegels gratis gekregen. We hadden ook een bon voor bestelde tegels. En toen ze het bedrag zei. Zei ik nog heb je die op de kar ook aangeslagen. Ja zei ze. Toen ik de bon bekeek had ze die tegels niet aangeslagen


Voel je je hier serieus goed bij?!


Dit vind ik ook echt geen 'normale' woordkeuze.

Het is niet zo dat de kassamedewerker tegen je heeft gezegd "Oh mevrouw, die tegels kunt u gratis meenemen hoor". Het is gewoon een gevalletje miscommunicatie (dan wel non verbaal).
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Mrt 2014 12:00

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Silly-One schreef:Ik ben trouwens wel een keer weggelopen van het terras zonder te betalen. Iets wat ik echt niet zou doen.
Met een vriendin had ik al 3 keer om de rekening gevraagd en iedere keer werd gezegd dat ze iemand daarvoor zouden sturen. Na een half uur wachten waren we er wel klaar mee en zijn we gegaan. In dat half uur hebben we ook constant geprobeerd oogcontact te zoeken met de bediening. Als ze na 3 keer vragen nog niet komen dan is het heel jammer voor hun.


Ja maar kom op. da's toch onzin? 'Geprobeerd oogcontact te zoeken', dan loop je toch gewoon naar binnen? Steek je je hand op?
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mrt 2014 12:01

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Bazinga schreef:
Silly-One schreef:Ik ben trouwens wel een keer weggelopen van het terras zonder te betalen. Iets wat ik echt niet zou doen.
Met een vriendin had ik al 3 keer om de rekening gevraagd en iedere keer werd gezegd dat ze iemand daarvoor zouden sturen. Na een half uur wachten waren we er wel klaar mee en zijn we gegaan. In dat half uur hebben we ook constant geprobeerd oogcontact te zoeken met de bediening. Als ze na 3 keer vragen nog niet komen dan is het heel jammer voor hun.


Ja maar kom op. da's toch onzin? 'Geprobeerd oogcontact te zoeken', dan loop je toch gewoon naar binnen? Steek je je hand op?

Dat doe ik dan weer wel, dan betaal ik gewoon binnen.
<<

ChiQ

Bericht 30 Mrt 2014 12:01

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Bazinga schreef:
Silly-One schreef:Ik ben trouwens wel een keer weggelopen van het terras zonder te betalen. Iets wat ik echt niet zou doen.
Met een vriendin had ik al 3 keer om de rekening gevraagd en iedere keer werd gezegd dat ze iemand daarvoor zouden sturen. Na een half uur wachten waren we er wel klaar mee en zijn we gegaan. In dat half uur hebben we ook constant geprobeerd oogcontact te zoeken met de bediening. Als ze na 3 keer vragen nog niet komen dan is het heel jammer voor hun.


Ja maar kom op. da's toch onzin? 'Geprobeerd oogcontact te zoeken', dan loop je toch gewoon naar binnen? Steek je je hand op?


Ja. Ik zou echt niet zomaar weglopen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mrt 2014 12:02

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Het was op dat moment zo druk dat dat niet eens mogelijk was. Plus als je al een half uur lang 3x om de rekening vraagt mag je er toch wel vanuit gaan dat het wordt doorgegeven als de persoon waar je het aan vraagt alleen mag uitserveren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem152

Bericht 30 Mrt 2014 12:02

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Een tijdje terug deed ik behoorlijk wat aankopen bij een groot warenhuis.
Thuis kwam ik er pas achter dat de caissière een broek (€15,-) niet had aangeslagen.
Het was teveel moeite om terug te gaan. Voelde me in het begin wel een beetje schuldig, maar dan moet die caissière maar beter opletten. Bovendien was het onaardige muts: hoeveel moeite is het nou om de klant even fijne Kerst en een gelukkig Nieuwjaar terug te wensen?
<<

Anoniem29

Bericht 30 Mrt 2014 12:02

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Silly-One schreef:Ik ben trouwens wel een keer weggelopen van het terras zonder te betalen. Iets wat ik echt niet zou doen.
Met een vriendin had ik al 3 keer om de rekening gevraagd en iedere keer werd gezegd dat ze iemand daarvoor zouden sturen. Na een half uur wachten waren we er wel klaar mee en zijn we gegaan. In dat half uur hebben we ook constant geprobeerd oogcontact te zoeken met de bediening. Als ze na 3 keer vragen nog niet komen dan is het heel jammer voor hun.


Dan loop je toch even naar de bar?

Who je kunt wel zien in dit topic dat sommige mensen duidelijk niet in de horeca dan wel supermarkt gewerkt hebben. Natuurlijk is het niet netjes en zouden ze gewoon langs moeten komen. Maar weglopen zonder te betalen is gewoon diefstal.

Net als die kratten bier. Zet dan 1 flesje op de band en zeg het tegen de kassamedewerker. Gelukkig hebben wij het beleid dat alles op de band moet (of dan wel 1 flesje uit de krat).
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mrt 2014 12:04

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Silly-One schreef:Het was op dat moment zo druk dat dat niet eens mogelijk was. Plus als je al een half uur lang 3x om de rekening vraagt mag je er toch wel vanuit gaan dat het wordt doorgegeven als de persoon waar je het aan vraagt alleen mag uitserveren.

Naar binnen lopen niet? Want, er stonden zes Hulk Hogans voor de deur die na de vraag of je er even langs mocht alleen nog maar breder uit voor je gingen staan?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mrt 2014 12:04

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Dundas schreef:
Silly-One schreef:Het was op dat moment zo druk dat dat niet eens mogelijk was. Plus als je al een half uur lang 3x om de rekening vraagt mag je er toch wel vanuit gaan dat het wordt doorgegeven als de persoon waar je het aan vraagt alleen mag uitserveren.

Naar binnen lopen niet? Want, er stonden zes Hulk Hogans voor de deur die na de vraag of je er even langs mocht alleen nog maar breder uit voor je gingen staan?

Ongeveer wel.Want als ik nog een half uur onderweg ben naar de bar omdat het zo druk is, dan ben ik een uur bezig met het betalen van twee cola.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem29

Bericht 30 Mrt 2014 12:06

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Right. Goed praten noem ik dit.

Sorry hoor, haha ik word hier echt pissig van.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers