Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Mrt 2014 10:28

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

ChiQ schreef:Hahahaha omgekeerde wereld hier Susan, terechtwijzende vingertjes. Je kan zeggen wat je wil, feit blijft dat het vrijwel onmogelijk is om 7 kratten bier te jatten en te zeggen: jammer heb het 3 keer gezegd maar zij wilde 't niet aanslaan dus he, finders keepers. Het is gewoon van de zotte 7 kratten bier te pakken, en je nog ok voelen ook. Ik persoonlijk was naar een andere cassiere gelopen, of naar de bloemenbalie maar no way dat ik 7 kratten bier meeneem en me ook nog verdedig achter heb 't 3x gezegd. Ammenooitniet dat ik dát geloof.


Me ok voelen ChiQ?

Siepie schreef:Ja het is diefstal, nee het is niet netjes. Zou ik het weer doen nu ik 10jr ouder ben? Nee, waarschijnlijk niet.
30-04-2017
<<

ChiQ

Bericht 31 Mrt 2014 10:47

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Siepie schreef:
ChiQ schreef:Hahahaha omgekeerde wereld hier Susan, terechtwijzende vingertjes. Je kan zeggen wat je wil, feit blijft dat het vrijwel onmogelijk is om 7 kratten bier te jatten en te zeggen: jammer heb het 3 keer gezegd maar zij wilde 't niet aanslaan dus he, finders keepers. Het is gewoon van de zotte 7 kratten bier te pakken, en je nog ok voelen ook. Ik persoonlijk was naar een andere cassiere gelopen, of naar de bloemenbalie maar no way dat ik 7 kratten bier meeneem en me ook nog verdedig achter heb 't 3x gezegd. Ammenooitniet dat ik dát geloof.


Me ok voelen ChiQ?

Siepie schreef:Ja het is diefstal, nee het is niet netjes. Zou ik het weer doen nu ik 10jr ouder ben? Nee, waarschijnlijk niet.


Blijkbaar voel je je OK met het feit dat je gewoon besluit dat je genoeg hebt gedaan om te betalen, haha.
<<

ChiQ

Bericht 31 Mrt 2014 10:51

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ben gewoon te eerlijk. Wil niet zeggen dat ik nooit een streek uit heb gehaald,maar ik zal nooit een dubbeltje teveel houden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Mrt 2014 10:52

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

In je eerste post zette je er deze smiley bij Siepie: :smile: . Dat suggereert wat anders dan dat je je er heel rot en schuldig over hebt gevoeld.

Tegelijk vind ik dat Siepie wel heel hard veroordeeld wordt. Het is niet netjes en het is inderdaad een sterk verhaal, maar het kan wel zo zijn gegaan. Soms heb je nou eenmaal eigenwijze, ongeïnteresseerde of dromerige kassamedewerkers. Zelf had ik die zeven kratten ook in geen geval zomaar meegenomen, maar als arme student kan ik me voorstellen dat het even door je hoofd schiet. Ik zou me zelf alleen veel en veel te schuldig voelen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem38

Bericht 31 Mrt 2014 10:53

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Vroeger ging ik ooit met een vriendinnetje ringetjes op een braderie passen. Zijn we thuis, komt vriendinnetje erachter dat ze nog een ringetje om had. Wij weer terug en weer 'ringetjes passen' om zo de meegenomen weer terug te leggen. Nu zou ik gewoon teruggaan en zeggen dat ik per ongeluk een ring morgen men heb...toen durfden we dat niet, haha.
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mrt 2014 11:23

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Toen ik een jaar of 10 was en de kermis in het dorp was ging ik met vriendinnetjes snacken bij de plaatselijke cafetaria. Toen we weer op de kermis waren bedacht ik me opeens dat ik vergeten was te betalen. Bij die cafetaria was het namelijk zo dat je je eten kreeg en daarna zelf moest komen afrekenen. Ik dus alsnog terug gefietst en opgebiecht dat ik vergeten was te betalen. De mannen die bij de balie stonden vonden het supernetjes van me dat ik was teruggekomen maar de vrouw van de cafetaria keek vreselijk boos. En volgens mij heeft ze het me ook nooit meer vergeven want al die jaren dat ik nog in dat dorp woonde heeft ze nooit meer een fatsoenlijk woord met me gesproken als ik daar kwam. Echt belachelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 11:28

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik vind het ook raar dat mensen dan boos reageren, je komt het toch alsnog betalen? Met zo'n houding bereik je alleen dat mensen die zijn vergeten te betalen ook niet meer terugkomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mrt 2014 11:37

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ja echt heel raar. Vergeten is menselijk. Terugkomen is netjes en ik denk dat lang niet iedereen dat had gedaan.
Het is dat haar frikandel speciaal altijd zo mega lekker was, anders was ik er nooit teruggekomen :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 11:41

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik heb wel twee keer meegemaakt dat ik bij Bagels & Beans ging eten en mijn portemonnee was vergeten. Klinkt heel stom, maar ik had dan een andere tas bij me met mijn laptop erin en dan was ik vergeten mijn portemonnee over te hevelen vanuit mijn gewone alledaagse tas. Maar dan reageerden ze altijd wel heel aardig, ik mocht dan altijd gewoon later komen betalen, ik hoefde ook niet iets achter te laten of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 31 Mrt 2014 11:57

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Laatst hadden we Chinees besteld (telefonisch). Duurde allemaal erg lang, maar toen het eten klaar was gaf die mevrouw de volle tas en groette ons. Automatisch zei ik al moeten we niet betalen... Zei ze oh ik dacht dat dat al gedaan was. Dus wij gewoon netjes betalen. Achteraf dachten we zo dat had een goedkoop geweest (bestelling van €60) als we niet hoefde te betalen, maar nee dat voelt voor ons gewoon niet goed.

Ook keer vergeten een bier krat te scannen bij de zelfscanners van AH, maar toen zagen we al van dit bedrag klopt niet en hebben we netjes de krat los afgerekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem129

Bericht 31 Mrt 2014 11:58

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ben ook te eerlijk, zeg ook als ze iets niet goed gedaan hebben. Andersom doe ik het ook! Alleen één keer waren we bij Ikea en hebben ze een lampenkap maar 1 keer aangeslagen i.p.v. 2 keer. Ik had toen best veel dingen dus viel niet op.. Voor de Ikea moet ik wel drie kwartier rijden dus daarvoor ben ik niet teruggegaan. Kan me nog schuldig voelen als ik die lamp zie hangen haha!
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 31 Mrt 2014 12:46

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Als ik het zie of merk dan betaal ik , merk ik het niet en kom ik er thuis achter dan ga ik niet terug. Maar ik heb ook weleens gehad dat ze 2 keer iets hebben aangeslagen wat ik maar 1 keer had en daarvoor ben ik ook niet terug gegaan. Nu moet ik oor eerlijk zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit mijn bonnetjes controleer.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 12:54

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik vind het echt iets typisch Hollands. Wel klagen als iets teveel is aangeslagen maar niets zeggen als het te weinig is. Want ja dat is een mazzeltje voor jezelf en pech voor de winkelier/horeca oid. Eigenlijk best een dubbele moraal.

Hoewel ik meestal gewoon even snel kijk of het klopt. Als ik iets zie wat niet klopt zeg ik het wel, maar anders is het gewoon pech voor mezelf of de andere partij.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Mrt 2014 12:59

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Als het overduidelijk niet klopt dan zeg ik er wat van, als ik het pas later zie op de bon dan niet.

Heb wel eens bij de AH gehad dat ik gewoon los een paar dingetjes in mijn handen hand (dus geen mandje of kar) en ook appels in plastic zakje om mijn arm gehangen. Pas na het afrekenen zag ik dat dat zakje daar nog hing, totaal niet in de gaten gehad, dus alsnog even afgerekend. Caissere was het ook niet opgevallen.

Ik lees trouwens meerdere keren iets over een kratje bier op de kar voor de spiegel die dan niet wordt gezien, maar het is toch heel normaal om 1 flesje op de band te zetten en dan aan te geven dat het een krat is?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 13:03

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Atelier Madame schreef:Ik vind het echt iets typisch Hollands. Wel klagen als iets teveel is aangeslagenmaar niets zeggen als het te weinig is. Want ja dat is een mazzeltje voor jezelf en pech voor de winkelier/horeca oid. Eigenlijk best een dubbele moraal.

Hoewel ik meestal gewoon even snel kijk of het klopt. Als ik iets zie wat niet klopt zeg ik het wel, maar anders is het gewoon pech voor mezelf of de andere partij.


Daar sta ik precies hetzelfde in, daar zou ik ook niet heel snel voor teruggaan, tenzij het echt om heel veel geld gaat. Maar als het om heel veel geld gaat dan ga ik waarschijnlijk ook wel terug om te betalen als ik te weinig heb afgerekend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 13:03

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Het valt mij trouwens op dat mensen negatief gedrag vaak als 'typisch Hollands' betitelen. Hoe weet je dat dit in de omringende landen zoveel anders gaat, is daar onderzoek naar geweest of zo?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem73

Bericht 31 Mrt 2014 13:07

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

luisa schreef:
Siepie schreef:Ik zou het niet zeggen.
Als je het wel zegt zou ik als winkelmedewerker ook niet aanslaan en zeggen dat je geluk hebt gehad.

Ik heb het eens gehad bij de C1000. Ik had een feestje en moest nog bier hebben en wat chips. Dus ik leg de chips op de band en zeg "ik heb ook nog 7bakken Jupiler" (de bakken kwamen ongeveer op ooghoogte voorbij). Ik heb het 3x gezegd van die bakken bier en uiteindelijk zegt de cassiere "dat is dan €6,80"
Dus 7bakken bier gratis :smile: ik hoefde iig geen bonnetje.



Serieus? Wat aso zeg.


Nou nee als je tot op ooghoogte bierkratten hebt opgestapeld en dat dan echt niet aanslaat vind ik dat niet aso.

Ooit eens bij de gamma 3 rollen ondervloer gekocht ja als ik dan tot 3x zeg dat dat ik 3 rollen heb en dan 1 aanslaan ja sorry hoor dat is gewoon echt lomp.
<<

Anoniem124

Bericht 31 Mrt 2014 14:12

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik kreeg een keer, járen geleden, een pyama van de Hema ipv voor 20 euro voor 2. Ik had nog heel veel andere dingen maar het viel me wel op en ik heb niks gezegd. Zat toen net krap en dacht jiehaa.
Daarna voelde ik me zó aso en was ik bang dat ergens verborgen camera's zouden hangen van de aso show ofzo. Thuis heb ik de pyama na een week weggegooid omdat ik er alleen maar een rotgevoel van kreeg. Sindsdien ben ik genezen.
<<

Anoniem132

Bericht 31 Mrt 2014 15:30

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Als ik het merk bij de kassa dan zeg ik er meestal wel wat van. Wanneer ik er thuis pas achterkom ga ik er echt niet mee terug, dat vind ik overdreven. Maar dat werkt ook andersom hoor, ik ga ook niet terug als ik merk dat ik teveel betaald heb. Maar meestal als ik ergens bij een kassa sta weet ik ongeveer wel wat ik moet betalen :)
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mrt 2014 15:37

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Susan schreef:Het valt mij trouwens op dat mensen negatief gedrag vaak als 'typisch Hollands' betitelen. Hoe weet je dat dit in de omringende landen zoveel anders gaat, is daar onderzoek naar geweest of zo?

Ik denk omdat het voor veel mensen heel erg herkenbaar is en daarmee cultureel algemeen goed is geworden wat als Typisch Hollands wordt bestempeld. Waarom het over negatieve dingen gaat zou ik dan weer niet weten :razz:
<<

Anoniem 49

Bericht 31 Mrt 2014 16:27

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Jorja schreef:Ik lees trouwens meerdere keren iets over een kratje bier op de kar voor de spiegel die dan niet wordt gezien, maar het is toch heel normaal om 1 flesje op de band te zetten en dan aan te geven dat het een krat is?

Ik heb het nog nooit gedaan. Ik heb ook zelf wat jaren kassawerk gedaan, maar het kwam ook nooit voor eigenlijk dat mensen dit deden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Mrt 2014 16:44

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Majira schreef:
Jorja schreef:Ik lees trouwens meerdere keren iets over een kratje bier op de kar voor de spiegel die dan niet wordt gezien, maar het is toch heel normaal om 1 flesje op de band te zetten en dan aan te geven dat het een krat is?

Ik heb het nog nooit gedaan. Ik heb ook zelf wat jaren kassawerk gedaan, maar het kwam ook nooit voor eigenlijk dat mensen dit deden.

Ik ken dit ook niet eigenlijk, doe dit dus ook nooit.
Over wat voor spiegel gaat het eigenlijk?

Meestal gebruiken wij bij de Jumbo zo'n scanner die je mee de winkel inneemt. We zijn een keer vergeten de sperziebonen te scannen. Hier kwamen we thuis pas achter en het ging om nog geen euro, dus dit hebben we zo gelaten. Daarentegen scanden we ook een keer vier pakken kattengrit, terwijl mijn man er maar drie in de kar had gedaan, hier zijn we ook niet mee teruggegaan, dus we staan wel weer quitte met de Jumbo :wink:

Ik ben best eerlijk, maar het moet niet te veel moeite kosten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem75

Bericht 31 Mrt 2014 17:12

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ga terug als ik te weinig geld hebt terug gekregen of iets dubbel is aangeslagen. En als ze mij geld teveel terug geven of iets vergeten aan te slaan zeg ik dat ook gewoon eerlijk. Ik werk zelf in een winkel en ik zou het erg op prijs stellen als iedereen dat zou doen. Iedereen maakt fouten en dus ook een caissière.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mrt 2014 17:14

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Ik ben ooit wel eens teruggegaan toen iets dubbel was aangeslagen (toen woonde ik pal naast de supermarkt, dus het was echt vijf minuten later) maar ze deden er niks mee, want ik was intussen thuis geweest, en wie zei dat ik niet een van de twee artikelen had thuisgelaten? Ik vond dat best een rare reactie, ook het idee dat ik dat zou verzinnen om een euro te verdienen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mrt 2014 21:18

Re: Hoe eerlijk ben jij? (winkels)

Poubelle schreef:
Lot schreef:Ik heb al een paar keer gehad dat ik ergens was en dat ze mij te weinig wilde laten betalen. Een keer zat ik in een eetcafe en wij kregen de bon en stonden wel even raar te kijken, hier klopte dus niets van. We hebben toen even overlegd over wat nu te doen maar we zijn zo eerlijk geweest om het gewoon te betalen, hier waren ze heel dankbaar voor. Ook in de winkel zou ik hier iets van zeggen, ik voel me ook een dief als ik weet dat ik te weinig betaal en dan met producten de winkel uit loop. Ik zou me dan heel ongemakkelijk voelen.

Ik ben een keer met een potje nagellak in mijn hand de winkel uitgelopen (zonder betaald te hebben), ik schrok me dood buiten en had het ook heel duidelijk in mijn hand vast. Ik wilde toen naar binnen lopen en het betalen maar er stond echt een heeeele lange rij. Toen ben ik niet terug in de rij gaan staan, ik was helemaal in de war en voelde me hier ook heel rot over. De volgende keer zou ik het wel doen.


Als ik niet door heb ik dat ik te weinig betaal en ik ben al thuis ga ik hiervoor niet terug. Maar ik vind ook dat eerlijkheid het langst duurt. En ik vind het niet de taak van de caissière om te zorgen dat de klant betaald, zij biedt je de mogelijkheid om te betalen (je zou het in principe ook in je zak kunnen steken en zo de winkel uitlopen). Maar het is verplicht om spullen af te rekenen. Zo zei een conducteur ooit tegen mij: je betaalt voor het vervoer, niet voor de controle. Net als boodschappen, je betaalt voor het product niet om de caissière te bewijzen dat je een goede klant bent. Oké hij komt niet helemaal over maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.


je had op zich ook de nagellak weer terug kunnen zetten in de winkel..


Klopt. Ik was toen alleen echt even in 'paniek' en dacht dat de pieper misschien wel af zou gaan als ik weer terug naar binnen zou lopen, en dat het dan wel een vreemd verhaal zou zijn. Ik zeg ook dat ik niet de juiste beslissing heb genomen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]

cron