Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrouwtje blijkt mannetje te zijn.. (konijn)

<<

Anoniem 43

Bericht 28 Mrt 2014 11:34

Vrouwtje blijkt mannetje te zijn.. (konijn)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:50, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 28 Mrt 2014 11:48

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Oeps.... Zou wel sneu zijn als die weg moest!
Terug naar de fokker?
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Mrt 2014 11:58

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 28 Mrt 2014 13:37

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Zou fokker wel 'aansprakelijk' stellen en zo vind je vast wel een fijn huisje voor konijn
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 28 Mrt 2014 14:17

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Als je ze beide laat helpen gaat het vast wel goed. Dan zijn ze van hun hormonen af. Het geslacht van een mannetjes konijnen is ook lastig om te zien. Ze kunnen de balletjes intrekken. Dan lijkt het er dus op dat het een vrouwtje is.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Mrt 2014 14:30

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 28 Mrt 2014 14:42

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Leeftijd maakt niet uit. De balletjes kunnen ze altijd intrekken. Hier hebben wij ook wel eens twee rammen samen gehad. Na de castratie ging het wel goed. Wel zat er een lang introductieproces bij. Elke avond hebben wij van hok gewisseld. Zodat ze aan elkaars geur konden wennen. Dames kunnen ook goed vechten. Een mannetje en vrouwtje zou inderdaad de beste combi zijn.
10-08-2017 ♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Mrt 2014 14:45

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Ik heb jaren geleden ook een konijn gekocht als vrouwtje. En na een paar maanden bleek het een mannetje te zijn. Wat heb ik gehuild zeg. Ik wilde helemaal geen mannetje! Uiteindelijk was het het tofste konijn ooit. :heart:

Balen zeg. Ik hoop dat je snel een ander huis voor hem vindt. Ik zou de fokker wel even bellen.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 28 Mrt 2014 14:59

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Oh die ken ik...
Wij hadden twee zusjes (vlaamse reuzen) bij een fokker vandaan. We hebben er gewoon niet bij stil gestaan om het te controleren. Totdat het ene zusje wel erg vaak boven op het andere zusje klom. Resultaat... 8 konijnen ipv 2. Nu hebben we voor het mannetje gelukkig een goed huis gevonden. Over 2 tot 3 weken mogen de jongen weg.
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Mrt 2014 15:22

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem79

Bericht 28 Mrt 2014 15:37

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Je kunt er twee vrouwtjes bij nemen ;), dan heb je twee koppeltjes, dat gaat vaak ook goed. Moet je er wel de ruimte voor hebben (of maken).
Ik heb heel lang 4 konijntjes gehad, heel gezellig en ze zaten vaak met zijn viertjes opgepropt in 1 doosje, zo schattig.
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Mrt 2014 16:01

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 28 Mrt 2014 17:19

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn..

Ze waren bij mij ongeveer 6 maanden. Precies de leeftijd dat vlaamse reuzen geslachtsrijp zijn. Beter zou 9 maanden zijn geweest, maar de natuur hou je niet tegen. Haha. We houden nu een vrouwtje, dan hebben we moeder en dochter. Hopelijk blijft dat goed gaan.

Dus mocht iemand over een week of 2-3 een heel leuk lief zacht konijn('tje') willen... :angel:
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 28 Mrt 2014 19:04

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn.. (konijn)

Mocht de fokker hem niet terug nemen of jij zelf geen nieuw baasje willen zoeken dan zou je nog kunnen overwegen om hem naar de konijnenopvang te brengen. Vanuit de opvang wordt hij dan weer geplaatst bij een nieuwe baas met leuk konijnen vriendinnetje. Moet je waarschijnlijk wel geld betalen om er afstand van te doen (omdat de opvang er meestal ook weer kosten aan heeft)
<<

Anoniem121

Bericht 28 Mrt 2014 20:53

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn.. (konijn)

Hoe zie je trouwens bij een konijn of het een mannetje of vrouwtje is? Wij krijgen volgende maand 2 dwergkonijntjes maar ik wil wel graag 2 vrouwtjes. Niet dat ik straks ook een hok vol heb :^^:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Mrt 2014 09:24

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn.. (konijn)

Bij de konijnopvang kun je misschien ruilen? Je mannetje tegen een vrouwtje? En natuurlijk even de fokker inlichten. Misschien dat hij je kan helpen. Aangezien hij het niet gezien heeft.
Of sommige konijnen fora zitten mensen met hetzelfde probleem die misschien kunnen helpen?

Puis: als je google zoekt 'geslachtsbepaling konijn' zie je veel afbeeldingen. Sommige daarvan duidelijk, andere wat minder. Iemand die ervaring heeft kan het nu eenmaal het beste zien. Maar wat je doet is: Je drukt net boven of net aan de zijkanten van het geslachtsdeel. Dan komt er bij mannetjes en vrouwtjes allebei iets naar buiten. Dáár kijk je naar. Heeft wat naar buiten komt een rondje, dan is het een mannetje. Heeft wat naar buitenkomt een iets langwerpige opening, dan is het een vrouwtje. Maar..... Alleen al het konijn zo vasthouden dat je het kan zien is al best lastig als je het niet gewend ben.
Naar wel of geen balletjes heb ik nooit gekeken, daar waren de konijnen in onze winkel te jong voor.

http://dierenartsrogiest.be/algemene-info-over-konijnen/geslachtsbepaling/
<<

Anoniem 43

Bericht 31 Mrt 2014 09:32

Re: Saar blijkt geen Saar te zijn.. (konijn)

.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers