Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wanneer laatste fles eraf?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mrt 2014 08:25

wanneer laatste fles eraf?

E kreeg tot een maand geleden nog 180 melk met pap voor t slapen gaan. De pap heb ik er een week of 2 geleden afgehaald (ze kreeg maar 1-2 schepjes), en dat ging goed.
E heeft nu de laatste dagen iets nieuws: ipv om 7.30/8 uur wakker wordt ze om 6.30 wakker.. Ze ligt dan wel een.uur geluidjes te maken en te spelen, maar daar word ik ook wakker van.
Ik heb haar al verschillende slaapzakken aangegeven, kijken of t door de kou kwam. er is weer een tandje door, zou t kunnen verklaren. Of ik bedacht me nu dat t komt door t missen van de pap. Toen ze 4mnd was en ik de fles van 11 eraf haalde ging dat de eerste week goed, om vervolgens om 4uur 'snachts wakker te worden (wel huilend). Door toen te beginnen met rijstebloem ging t weer,goed.

Hoewel t cb adviseert om na t 1 jr de laatste fles er te halen (ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom) wil ik dus eigenlijk weer beginnen met pap in de laatste fles te doen. Enige waardoor ik twijfel is dat ze wel prima een uurtje in bed kan vermaken, dus of t dan door honger komt? Overigens is dit de eerste ochtend dat ze nu zelf wel weer (ff) in slaap is gevallen.
Wat denken jullie?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem26

Bericht 28 Mrt 2014 08:42

Re: wanneer laatste fles eraf?

Hier krijgt ze 150 melk met een beetje pap. Ze is 21 maanden.
Voorlopig laat ik het zo. Ze word er blij van en krijgt zo gelijk der zuivel binnen.
<<

Anoniem144

Bericht 28 Mrt 2014 08:58

Re: wanneer laatste fles eraf?

D en L worden de laatste dagen ook tussen 06.00 en 06.30 wakker. Ik denk dat het eerder iets met het vroege licht worden te maken heeft. Ik herken het wel van de afgelopen 2 jaar , in deze periode.

Ik zou persoonlijk niet weer met pap beginnen. Maar ik heb D. Op rijstebloem na tot 6 maanden, nooit pap gegeven. Dit vooral omdat ze al aan de zware kant was, en geen extra calorietjes nodig had :wink:
<<

ChiQ

Bericht 28 Mrt 2014 09:17

Re: wanneer laatste fles eraf?

Als ik julian naar bed doe zonder zijn pap dan vraagt hij net zo lang.. Tot hij de fles krijgt.. Dwz trappelen met zijn beentjes en uitgestoken armen en dan geef ik hem zijn fles. Ik luister niet echt naar het CB, daar bestaat maar 1 kind.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Mrt 2014 09:19

Re: wanneer laatste fles eraf?

Hier waren ze beiden rond de 11 maanden helemaal klaar met de fles, en hebben ze nooit een papfles gehad. Maar sinds het 's ochtends eerder licht is, zijn ze hier ook vroeger wakker. 7 uur is vaste prik, en vaak nog wel wat eerder.

Maar je kan het gewoon uitproberen toch? Geef je pap en slaapt ze langer door, dan moet je gewoon doen wat je fijn vindt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

anoniem196

Bericht 28 Mrt 2014 09:24

Re: wanneer laatste fles eraf?

E. Heeft tot ruim 2,5 een fles melk voor het slapen gehad van 120cc.
En krijgt nog steeds elke ochtend een fles melk.
Tot 3 jaar peutergroeimelk.
Nu gewone melk.

Kijk gewoon naar je kindje... als het slapen beter gaat met een fles melk/pap. Waarom zou je dan stoppen?
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 28 Mrt 2014 10:17

Re: wanneer laatste fles eraf?

E. krijgt ook nog melk voor het slapen en in de ochtend pap. Zijn wel kleinere flesjes maar ze vraagt er nog om. Voorlopig stoppen we er ook niet mee.
Doe waar jij je goed bij voelt.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mrt 2014 10:47

Re: wanneer laatste fles eraf?

Als jij het idee hebt dat ze de pap nog kan gebruiken, dan zou ik gewoon je eigen gevoel volgen.
Dat kinderen na het eerste jaar van de fles en de pap af 'moeten', daar heb ik niet naar geluisterd hoor.
Je zou ook 1 schep erin kunnen doen ipv 2.

Hier zijn de kinderen trouwens ook weer wat eerder wakker doordat het vroeger licht is, dus dat zou het ook kunnen zijn.
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mrt 2014 11:08

Re: wanneer laatste fles eraf?

Ik wacht t weekend ff af wat ze doet met de klok verzetten.
Gelukkig is E een klein ding en mag ze wat dat betreft ook nog wel wat extra's hebben. Heb er zelf ook geen moeite mee als ze de laatste fles nog krijgt. Vind het stiekem we wat hebben, het is de enigste fles die ze ng krijgt, de overige 2 is in een beker. Een fles heeft toch meer knuffelgehalte :)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mrt 2014 11:15

Re: wanneer laatste fles eraf?

Elsa schreef:Ik wacht t weekend ff af wat ze doet met de klok verzetten.
Gelukkig is E een klein ding en mag ze wat dat betreft ook nog wel wat extra's hebben. Heb er zelf ook geen moeite mee als ze de laatste fles nog krijgt. Vind het stiekem we wat hebben, het is de enigste fles die ze ng krijgt, de overige 2 is in een beker. Een fles heeft toch meer knuffelgehalte :)


Ik vond het ook altijd heerlijk! <3 En ook zo lekker die warme melk voor het slapen.
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Mrt 2014 11:32

Re: wanneer laatste fles eraf?

Hier nu ook kids die heel vroeg wakker zijn. Denk door het licht. Ben zelf ook vroeg wakker
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mrt 2014 11:35

Re: wanneer laatste fles eraf?

Hier krijgt F 's avonds rond 23u ook nog een fles. Hij drinkt hem nu sinds enkele dagen wat moeilijker dus ben ook aan het kijken of die er misschien af moet, eerder geef of kleinere hoeveelheid.
Die fles moet er nog niet af, als E er nog behoefte aan heeft zou ik het zo laten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 28 Mrt 2014 11:43

Re: wanneer laatste fles eraf?

Ik zou het niet afbouwen, N. heeft de laatste fles sinds 4 weken nu laten vallen. Doordat ze ziek was en enorm vol zat met snot hebben we toen even geen melk gegeven. Blijkbaar is het goed zo, en was ze eraantoe.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mrt 2014 11:51

Re: wanneer laatste fles eraf?

De 5e en 4e fles heb ik ook zelf laten vervallen. Ze dronk hem toen nog wel leeg, maar als ik hem niet aanbood was het ook goed. E is een meisje dat als je het aanbiedt ze het eet/drinkt, maar het ook niet mist als je het niet geeft.
Ik wil dus meer kijken hoe ze het doet zonder, dan of ze hem vanzelf laat staan. Alleen is nu dus de vraag of ze zonder de fles van 20uur, en of hier juist weer pap bij moet, kan omdat ze vroeger wakker wordt. Of dat het vroege wakker worden ergens anders aan ligt.
Ik zie hier al dat t echt heel wisselend is (ook al wist ik dat ergens wel). Maar zie nu ook dat het vroeg wakker worden ook al voorkomt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 28 Mrt 2014 13:13

Re: wanneer laatste fles eraf?

M. heeft tot zijn 2de verjaardag in de avond melk gedronken, nu vraagt hij er soms nog om. Zolang ze het opdrinken zullen ze het wel nodig hebben.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem144

Bericht 28 Mrt 2014 13:33

Re: wanneer laatste fles eraf?

Dronken jullie kindjes dan peutermelk o.i.d. of gewone melk opgewarmd?
D. wilde vanaf 11 maanden geen flessen meer, maar wie weet wil L. dat tegen die tijd wel.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 28 Mrt 2014 13:36

Re: wanneer laatste fles eraf?

M. krijgt nog steeds voordat hij naar bed gaat een fles gewone opgewarmde melk, hij "vraagt" er zelf nog om. Zolang ze het nog nodig heeft gewoon geven. Doen wat voor jezelf goed voelt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Mrt 2014 14:10

Re: wanneer laatste fles eraf?

Hier was de fles er al een tijdje helemaal af, maar sinds deze week wil ze 's avonds toch weer een fles. Geven we die fles niet, dan wordt ze 's avonds of 's nachts wakker.

Ik zou als de behoefte er is dus gewoon een voeding geven en anders niet.. Om een uurtje meer of minder 's ochtends zou ik geen (pap)fles geven.
<<

Anoniem26

Bericht 28 Mrt 2014 15:05

Re: wanneer laatste fles eraf?

Star007 schreef:Dronken jullie kindjes dan peutermelk o.i.d. of gewone melk opgewarmd?
D. wilde vanaf 11 maanden geen flessen meer, maar wie weet wil L. dat tegen die tijd wel.


Sinds een maand geef ik volle melk. Daarvoor was het stap 4.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Mrt 2014 15:08

Re: wanneer laatste fles eraf?

Luuk krijgt ook om 19.30 nog een papfles voor het slapen gaan. Hij vind het heerlijk en gaat tot de laatste druppel leeg we stoppen er voorlopig nog niet mee. Hij krijgt gewone halfvolle melk met pap.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Mrt 2014 15:36

Re: wanneer laatste fles eraf?

Onze dochter drinkt geitenmelk, volle melk of karnemelk. Ik ben nu met het laatste pak opvolgmelk bezig (avondvoeding) en daarna ga ik helemaal over.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Apr 2014 11:48

Re: wanneer laatste fles eraf?

Mijn zoon krijgt nog maar af en toe een avondfles. Hij vraagt er niet specifiek naar maar is wel altijd heel enthousiast als hij er eentje krijgt. Wij eten de laatste tijd meestal pas tegen 18u avondeten en dan krijgt hij rond 19-30 nog yoghurt en dan gaat hij om 20u slapen. Bij hem heeft wel/geen fles krijgen geen invloed op zijn slapen. De ene keer krijgt hij wel een fles 's avonds en is hij om 7u 's morgens wakker, de dag erop krijgt hij geen fles 's avonds en slaapt hij tot 8u. Hier dus geen verband met wel/geen avondfles.
2012 & 2016
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 03 Apr 2014 13:38

Re: wanneer laatste fles eraf?

Puggle schreef:Hier krijgt ze 150 melk met een beetje pap. Ze is 17 maanden.
Voorlopig laat ik het zo. Ze word er blij van en krijgt zo gelijk der zuivel binnen.


Hier net zo, endrinkt ze ook niet altijd meer leeg, maar vind het nog steeds lekker. CB adviseerde om het zo te houden, niet
nodig om met 1jr te stoppen. Wij geven opvolgmelk nr 4
J. 07-11-2012
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Apr 2014 15:18

Re: wanneer laatste fles eraf?

Wij geven trouwens gewoon halfvolle melk, dus geen speciale groei- of opvolgmelk.
2012 & 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Apr 2014 15:26

Re: wanneer laatste fles eraf?

Waarom moet de laatste fles er toch af? Ik drink zelf ook nog wat voor ik ga slapen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers