Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dat slapen..

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2014 20:55

Dat slapen..

Het drijft ons echt tot wanhoop. We zijn al maanden bezig met een soort slaaptraining maar het helpt niet en we weten niet wat te doen.

Hij slaapt sinds hij 6 maanden in in zijn ledikant op zijn eigen kamer. We brengen hem naar bed als hij gaapt. Dan gaat hij huilen, brullen, gillen.. Na 10 minuten gaan we naar hem toe, sussen we hem en leggen we hem terug. Dan gaat hij weer schreeuwen en huilen. Na 10 minuten gaan we weer naar hem toe, sussen we hem en leggen we hem terug. Enzovoort enzovoort tot hij uiteindelijk in slaap valt. Of overdag tot hij zichzelf zoveel pijn gaat doen dat ik hem maar pak.

Het inslapen is dus echt een ramp. Wat we ook doen, hij gaat alleen maar brullen brullen brullen.

Hij kan niet bij ons in bed slapen omdat als we er niet allebei in liggen hij er uit valt. Het is te hoog om hem te leren uit bed te gaan en we hebben geen muur waar het bed tegenaan kan staan.

Ik weet het echt niet meer. Ik zou echt graag wat vaker iets 's avonds met mijn vriend doen maar we gaan een oppas dit ook niet aan doen. Overdag is het precies hetzelfde en ik ben dus ook gesloopt want hij slaapt gewoon niet overdag en hij is zo chagrijnig omdat hij moe is maar hij gaat dus maar niet slapen. De laatste tijd wordt het overdag met de dag slechter.

:cry: :cry:
R. 2013
D. 2016
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Mrt 2014 21:04

Re: Dat slapen..

Misschien te warm of te koud? Zeg ook maar wat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Mrt 2014 21:07

Re: Dat slapen..

Ik heb wel eens gelezen dat het bedje verplaatsen kan helpen. Maar heb geen kind zelf dus geen ervaring.
<<

Anoniem28

Bericht 27 Mrt 2014 21:08

Re: Dat slapen..

En hem in een peuterbedje en er gewoon bij gaan liggen tot ie in slaap valt? Bij de ikea hebben ze van die uitvalbalkjes die je dan op de zijkant kunt zetten als je zelf weer weg gaat als ie in slaap gevallen is.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 27 Mrt 2014 21:11

Re: Dat slapen..

Helpt het om bij hem te blijven tot hij slaapt?
Luuk was ook een heeele moeilijk slaper. We zijn begonnen met in de kinderwagen in slaap sussen en dan overtillen in bed. Toen zijn we op zijn kamer gaan zitten en lieten hem bij ons op schoot in slaap vallen. Tot we nu al een hele tijd hem gewoon in bed kunnen leggen. We blijven wel altijd bij hem tot hij slaapt. Dit duurt van een paar minuten tot maximaal 20min. Als we meteen weg lopen wil het niet.
Overdag wil hij niet in zijn bed. Raakt dan volledig overstuur. Hij slaapt overdag in de kinderwagen. Eerst reed ik door de woonkamer tot hij sliep. Nu staat de wagen in zijn slaapkamer en kan ik hem er gewoon in leggen en blijf ik bij hem tot hij slaapt. Hij slaapt nu gemiddeld 1.5 uur per dag.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 21:23

Re: Dat slapen..

Geen tips, maar het lijkt me wel gruwelijk vervelend! Heel veel succes.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Mrt 2014 21:32

Re: Dat slapen..

Wat Amber zegt, wat als je erbij blijft zitten? Dit doen we ook bij D., het is echt de enige manier om haar op een rustige manier te laten slapen. Het heeft ons heel veel moeite gekost, soms sliep ze pas na ruim een uur. Tegenwoordig kost het ons 5 minuten. Sterkte, het is enorm slopend en ik kan me voorstellen dat je er flink doorheen zit.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2014 21:40

Re: Dat slapen..

Hij schreeuwt al zodra we zijn kamer binnen lopen, en in bed gaat hij staan, ook als we er bij blijven.

We wilden hem sowieso een nachtje ergens laten logeren om het patroon een beetje te doorbreken, maar dat worden er nu waarschijnlijk 2 omdat ik net kaartjes heb gewonnen voor het Q hotel.
R. 2013
D. 2016
<<

No. 3

Bericht 27 Mrt 2014 21:57

Re: Dat slapen..

Heb je een ritueeltje? Iets met boekjes lezen/verhaaltje vertellen, liedje zingen, knuffels geven?
<<

Anoniem186

Bericht 27 Mrt 2014 21:58

Re: Dat slapen..

Ik zou sowieso een hoog bedhekje kopen, dan kan hij veilig bij jullie in bed slapen.

Vervelend hoor. We hadden met dochter exact dezelfde problemen... Dus het is heel herkenbaar.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2014 21:59

Re: Dat slapen..

No. 3 schreef:Heb je een ritueeltje? Iets met boekjes lezen/verhaaltje vertellen, liedje zingen, knuffels geven?


Hadden we. Nu is het slaapzakje aan en samen het gordijn dicht, knuffel aan en in bed. Verhaaltje werd hij alleen maar meer overstuur van.
R. 2013
D. 2016
<<

No. 3

Bericht 27 Mrt 2014 22:01

Re: Dat slapen..

Ik zou dan inderdaad proberen wat vaker samen te slapen. Dat 'ie leert dat slapen veilig en fijn is misschien. Sterkte joh, logisch dat je er gek van wordt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2014 22:05

Re: Dat slapen..

Ik laat hem maar zo veel mogelijk op ons zijn dutjes doen inderdaad. En als hij 's nachts wakker word dan mag hij bij ons verder slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Mrt 2014 22:16

Re: Dat slapen..

D. bleef ook staan, schreeuwen en huilen. We gingen dan bij haar zitten (of liggen op een matras) en maakten daarbij geen oogcontact. Voelt heel erg tegenstrijdig. Op een gegeven moment ging ze rustig liggen en gaf ze het op, omdat het geen zin had om aandacht te blijven trekken (dag was het echt, er was verder niks aan de hand). Dit ging steeds makkelijker. Je kan het dan eventueel afbouwen door niet meer ernaast te gaan zitten, maar in de deuropening, daarna in de gang, op de trap enz. Bij D. werkt dit niet, ze heeft echt de zekerheid nodig om niet alleen te hoeven gaan slapen. We zijn er ruim 3 jaar terug mee begonnen, op aanraden van de huisarts. Wij hebben er nog steeds erg veel baat bij, het is voor ons allemaal de beste oplossing zo.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 27 Mrt 2014 22:17

Re: Dat slapen..

Wij lopen ook al bijna twee jaar te kutten. De laatste week laten we hem maar tussen ons in slapen en hij slaapt nu volledig door (dit is na een behandeling bij fysio/cranio/osteopaat, eerder sliep hij ook niet tussen ons in). Ook overdag doet hij nu zo z'n dutje. Onze zoon is er nu groot genoeg voor, ik heb verder ook geen tips voor je. Ik weet hoe enorm rot het is, hopelijk gaat hij snel beter slapen!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Mrt 2014 22:22

Re: Dat slapen..

Als D. trouwens 's nachts wakker wordt, komt ze ook bij ons slapen. Dan voelt ze zich veilig en geborgen en slaapt rustig weer verder, maar goed, ze valt inmiddels niet meer uit bed. Doe waar jij je goed bij voelt. Wij hebben heel veel commentaar gehad op onze wijze, mensen vonden dat we teveel aandacht aan haar besteedden, maar die zaten er niet iedere avond én nacht mee. Anderen hebben makkelijk praten hoor!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 27 Mrt 2014 22:29

Re: Dat slapen..

Anderen hebben zeker makkelijk praten. Wij werden ook veroordeeld (niet door veel mensen, maar je maakt het wel mee...) voor de slaapproblemen van onze dochter die tot 3,5 jaar niet doorsliep en haar eigen bed weigerde en nu begint zoon dus ook zo. Je kan wel blijven strijden maar soms is acceptatie puur overleven en kun je vanaf daar weer ademhalen en ooit verder kijken. Mijn oudste zoon heeft nooit problemen gegeven en als ik alleen hem had gehad had ik het misschien ook vreemd gevonden en er makkelijker over gedacht, maar laat anderen maar eens een avond en nacht ruilen en kijken hoe ze zich dan voelen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Mrt 2014 22:33

Re: Dat slapen..

Nou inderdaad. Ze dachten dat het wel meeviel, totdat ik vertelde dat mijn man zichzelf zowat dood reed, omdat hij in slaap viel achter het stuur :laughcry:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 28 Mrt 2014 00:05

Re: Dat slapen..

Zoals Lind@ haar D naar bed brengt doen wij dat ook bij onze D. :-). Werkt prima en ze slaapt tijd vrij snel. En mocht ze s nachts wakker worden komt ze zelf naar onze kamer en kruipt tussen ons in. Soms wordt ik daar niet eens wakker van haha.

F slaapt bij ons in bed met een bedhekje aan mijn kant, ik blijf er altijd bij tot ze slaapt. Aai dan over haar rug tot ze rustig is en in slaap valt. Dat is meestal vijf min huilen en dan geeft ze zich over aan de slaap.
Je moet idd gewoon doen wat voor jullie werkt, niet wat anderen vinden dat hoort. Slaap is zo belangrijk!
14-01-2011
01-04-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mrt 2014 00:09

Re: Dat slapen..

Jans schreef:Ik zou sowieso een hoog bedhekje kopen, dan kan hij veilig bij jullie in bed slapen.

Vervelend hoor. We hadden met dochter exact dezelfde problemen... Dus het is heel herkenbaar.



Zou hij er dan niet via het voeteneind uit kunnen? Misschien moet daar ook maar een hekje.
R. 2013
D. 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 28 Mrt 2014 00:12

Re: Dat slapen..

Carool schreef:
Jans schreef:Ik zou sowieso een hoog bedhekje kopen, dan kan hij veilig bij jullie in bed slapen.

Vervelend hoor. We hadden met dochter exact dezelfde problemen... Dus het is heel herkenbaar.



Zou hij er dan niet via het voeteneind uit kunnen? Misschien moet daar ook maar een hekje.

Als je bij hem blijft tot hij slaapt is dat niet nodig toch? F blijft meestal redelijk stil liggen als ze wakker wordt en gaat dan roepen. Ik ga er wel altijd snel heen want wil natuurlijk niet dat ze van ons bed valt.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Mrt 2014 00:32

Re: Dat slapen..

Wij hebben T. een tijdje op onze rug i slaap gedragen. Als hij sliep legden we hem in zn bed.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem57

Bericht 28 Mrt 2014 01:57

Re: Dat slapen..

R slaapt toch al vanaf baby af aan bij jullie op de arm overdag? Dan zou ik ook niet zonder papa of mama gaan tukken.
Ik ben dan misschien een keiharde, maar hier is het muziekje aan (vd babyfoon, duurt 20 minuten ongeveer) en deur dicht. Ze heeft heus dagen dat ze niet zo snel slaapt, maar vooral overdag gaat hier steeds makkelijker. Ik ging niet eens kijken bij haar, heb haar 1x laten huilen sn mopperen en sindsdien weet ze wel dat ze gewoon moet gaan slapen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Mrt 2014 08:38

Re: Dat slapen..

Kun je hem niet in slaap voeden?
<<

ChiQ

Bericht 28 Mrt 2014 09:56

Re: Dat slapen..

Ik ben net als Parel eens resoluut gestopt met de zachte hand en gewoon eens doorgezet. Ja de eerste avond was het brullen alsof zijn leven ervan af hing maar na een paar dagen sliep hij gewoon zonder te morren want ik werd ook helemaal gek op een gegeven moment. Ik zou niet mijn hele bed en slaapkamer aanpassen maar hem gewoon leren te slapen in zijn eentje.

Julian heeft voor het eerst sinds hij 5 maanden was gisterochtend 2 uurtjes naast ons geslapen omdat hij doodmoe en ziek was, maar hij snapt gewoon niet dat hij moet slapen naast ons. Hij trekt aan mijn haar, bijt in onze neus, bonkt zijn hoofd tegen die van ons omdat hij dichtbij komt om te kijken, hij kruipt het bed af en rent met slaapzak en al de gang op, klimt op onze nachtkastjes. Heb je nou een kind die gewoon gaat slapen naast je, dan zou ik dat ook wel eens toelaten maar heel veel snappen dat niet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels