Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Quality time & drukke baan

<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 27 Mrt 2014 21:06

Re: Quality time & drukke baan

Herkenbaar. Ik werk in de horeca en vriend van 8-5. Ik begin dinsdag met mijn nieuwe baan, en heb er bewust rekening mee gehouden, met het doorspreken van mijn contract. Ik ga om en om, de ene week 4 dagen werken en de andere 5 dagen. En heb minimaal 2 weekend dagen per maand vrij.

Ik herken heel erg wat je in het begin beschrijft. Dat had ik ook, als we dan eens samen vrij waren, dat ik dan perse iets wilde gaan doen. Uit eten bijvoorbeeld. Maar vaak was dat dus een doordeweekse dag, en moest vriend de volgende dag vroeg op, en had er dan al een weekend zelf opzitten waar hij gewoon ook al zijn ding had gedaan wat ook geld kost. Dus toen werd het allemaal dubbelop. Nu merken we dat we het allebei ook heel fijn vinden om gewoon lekker samen thuis te zijn. En dan ook bewust niks met andere afspreken, maar gewoon samen zijn. Verder niet echt tips, sorry.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Mrt 2014 21:38

Re: Quality time & drukke baan

Hier was het ook zo. Toen kregen we een kind en ben ik minder gaan werken. Probleem opgelost :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 21:59

Re: Quality time & drukke baan

Annie24 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet anders gewend ben en het wel heerlijk vind. Niemand die zeurt als ik 's avonds een bepaald programma wil kijken :thumbup:

Ik vind dat voor een avondje of twee ook wel leuk, maar daarna is de lol er wat mij betreft wel af. Dan zit ik liever naast m eigenlijk. Als je dat elke avond hebt, wanneer spreek jij je man dan? Is dat niet heel eenzaam?

Carool, ja als hier een kindje komt zal dit ook niet meer te doen zijn met deze baan. Maar ja dat duurt nog wel een paar jaar ;-)

Kreeft fijn dat je het herkent. Ik vind het al een goede realisatie dat banghangen ook gewoon moet kunnen en dat jij dat in t begin ook herkende met die dingen buitenshuis doen. Succes met je nieuwe baan trouwens!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 27 Mrt 2014 22:10

Re: Quality time & drukke baan

Marin schreef:
Annie24 schreef:Ik moet zeggen dat ik niet anders gewend ben en het wel heerlijk vind. Niemand die zeurt als ik 's avonds een bepaald programma wil kijken :thumbup:

Ik vind dat voor een avondje of twee ook wel leuk, maar daarna is de lol er wat mij betreft wel af. Dan zit ik liever naast m eigenlijk. Als je dat elke avond hebt, wanneer spreek jij je man dan? Is dat niet heel eenzaam?


Ik zie mijn vriend op dinsdagavond vanaf 22 uur (daarvoor trainen), op woensdag zijn we de hele dag vrij samen + de avond, op donderdag ook vanaf 22 uur (trainen) op zaterdag tot 18 uur en op zondag de hele dag + avond, alleen moet hij tussendoor voetballen. Y. heeft nu de leeftijd dat het voor hem op de voetbal ook leuk is en hij daar vriendjes maakt, dus bij thuiswedstrijden (om de week) gaan we naar de voetbal.

Het valt dus eigenlijk wel mee: alleen de maandag en vrijdag zie ik hem zo goed als niet. Ik ga meestal rond middernacht naar bed, dus dinsdag en donderdag zien we elkaar ook een paar uurtjes.

Eenzaam vind ik het niet, maar dat komt denk ik omdat ik niet anders gewend ben en het al zo is sinds dat we samen zijn. Ik weet niet beter. Het was denk ik anders geweest als hij jarenlang een kantoorbaan had gehad en dan opeens veel 's avonds zou gaan werken.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 22:14

Re: Quality time & drukke baan

CCC schreef:
We nemen nu een maand van te voren, of eerder al door wat voor dingen we graag willen doen en wanneer en dan plant hij deze dagen vrij in. Dat is wel fijn, nu hebben we al een aantal weken een x een dag samen vrij gehad, maar nu volgen er weer een aantal weken waar we elkaar amper zien.


Dat vind ik echt een hele goede tip, CCC. Ok, het vereist wat vooruit planning, maar het is wel goed om bewust met je tijd samen om te gaan. Ik heb vandaag al al mijn vrije dagen voor het hele jaar in onze gedeelde agenda gezet, dan kan hij ook zien wanneer ik vrij ben. Zeker de echte weekenden op zat en zon zijn dan handig om alvast samen bewust in te plannen, al plannen we een dagje thuis ;-)
Succes met de komende weken weer veel alleen zijn, niet leuk.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 22:16

Re: Quality time & drukke baan

Annie ja dat klinkt alsof t dan nog wel goed te doen is. En als je idd niet beter weet.. En het ie elke week hetzelfde, dat lijkt me ook schelen, zo val je vanzelf wel in dat ritme.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 27 Mrt 2014 22:30

Re: Quality time & drukke baan

Hij heeft sinds november 2013 een andere baan en daarvoor was zijn rooster iets gunstiger. Maarja...je hebt niet alles voor het zeggen en mag blij zijn dat je een baan hebt tegenwoordig. Zijn rooster was in het begin elke week anders, maar dat kwam ook ivm personeelstekorten. Inmiddels is dat opgelost en heeft hij zo goed als een stabiel rooster. Soms wat eerder/later beginnen of voor nood invallen zoals nu, want diegene die nu werkt kan niet afsluiten, dus dat is hij nu doen.

We hebben bewust allebei de woensdag vrij zodat we in ieder geval een dag met z'n drietjes hebben. Al is het ook de dag waarop tandarts/dokter e.d. gepland wordt. Op de dagen dat we met het hele gezin vrij zijn doen we ook leuke dingen. Boodschappen haal ik bv op zaterdag om 8 uur samen met Y. Die is toch vroeg wakker en mijn vriend ligt er dan net een paar uurtjes in omdat die tot laat heeft gewerkt. Als wij dan terugkomen met de boodschappen maken we broodjes en maken we papa wakker. Dan eten we met z'n allen aan tafel en gaan daarna iets leuks doen. Niet dat we elke week naar een pretpark gaan ofzo, maar gewoon kinderboerderij/zwemmen/wandelen/naar het strand e.d.

We weten beiden waar we aan toe zijn wbt werktijden en Y. draait netjes in ons ritme mee. Die weet niet beter.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Mrt 2014 08:51

Re: Quality time & drukke baan

Herkenbaar!

Ik probeer de lat niet te hoog te leggen, ik had ook het gevoel dat als we dan elkaar zagen er ook van alles moest en weg wilde of iets wilde doen.
Zeker toen we kinderen kregen werd dat natuurlijk veel moeilijker en nu als mijn vriend thuis is wil hij ook aandacht aan de meien geven dus moet hij zijn aandacht over 3 meiden verdelen :)

Maar we kijken eens samen een filmpje, ipv dat een een programma kijkt wat de ander niet leuk vind. We gaan met zijn alle naar speeltuin, de meiden zijn tegenwoordig wat groter en hebben ons niet overal bij nodig dus zitten wij op een bankje naar ze te kijken en te kletsen.

Mijn vriend gaat ook veel later naar bed dan ik, ik vraag hem wel gewoon eens gezellig mee te gaan, altijd maar alleen gaan slapen vind ik ook niet leuk.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem291

Bericht 28 Mrt 2014 10:21

Re: Quality time & drukke baan

Wij hebben allebei een drukke baan en ben ik sinds 2 avonden in de week gaan sporten. Ook werk ik 1 avond in de week dus we hebben gelukkig als we door de weeks 1 avond samen kunnen eten en in het weekend zijn er ook vaak plannen. Wat wij doen is bewust een activiteit samen plannen, de dierentuin, bios, uit eten etc. Soms nemen we daarvoor ook echt allebei een vrije dag.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 28 Mrt 2014 11:13

Re: Quality time & drukke baan

Marin schreef:
CCC schreef:
We nemen nu een maand van te voren, of eerder al door wat voor dingen we graag willen doen en wanneer en dan plant hij deze dagen vrij in. Dat is wel fijn, nu hebben we al een aantal weken een x een dag samen vrij gehad, maar nu volgen er weer een aantal weken waar we elkaar amper zien.


Dat vind ik echt een hele goede tip, CCC. Ok, het vereist wat vooruit planning, maar het is wel goed om bewust met je tijd samen om te gaan. Ik heb vandaag al al mijn vrije dagen voor het hele jaar in onze gedeelde agenda gezet, dan kan hij ook zien wanneer ik vrij ben. Zeker de echte weekenden op zat en zon zijn dan handig om alvast samen bewust in te plannen, al plannen we een dagje thuis ;-)
Succes met de komende weken weer veel alleen zijn, niet leuk.


Zat dus toch een tip tussen :laughcry: Ja, hier werkt het best prettig. Alleen heeft het soms ook wel nadelen, als we iets spontaan willen doen zitten we al redelijk vol. Onze omgeving weet ook goed dat het goed puzzelen is en dat er weinig tijd samen is, we proberen echt alles nog te doen maar soms moeten bepaalde afspraken met vrienden of iets dergelijks wat langer wachten.
Maar goed, het is zoals het is en ik probeer zoals Studiebol ook al aangeeft de lat niet te hoog te leggen.

Ik weet eigenlijk ook niet echt beter, sinds dat we elkaar kennen werkt mijn vriend in de horeca, enige wat nu veranderd is, is dat hij eigen baas is sinds 2.5 jaar. Dit heeft ook weer voor en nadelen.

Hoop dat het voor jullie ook goed werkt! :)
<<

Anoniem57

Bericht 28 Mrt 2014 22:47

Re: Quality time & drukke baan

Ik denk dat als je echt quality time wil hebben samen, je meer uit die tijd haalt door lekker samen te koken, in elkaars armen te liggen op de bank en laveloos discovery te kijken, dan star tegenover elkaar te zitten tijdens een, door een ander bereid, diner.

Je hebt je rooster voor 8 weken toch, dan zou ik de roosters naast elkaar leggen en de vakjes die quality time kunnen zijn, markeren. Dan weet je iig per week waar je naartoe kan leven.

Zelf had ik ook heel erg het idee dat het gezin uit elkaar groeide en ik de hele dag aan het plannen, werken of slapen bezig was. Daarom ben ik minder gaan werken, ik wil er heel graag zijn als mijn vriend of dochter me nodig heeft. Wij zijn verre van klef, maar we eten eigenlijk altijd samen en voor we gaan slapen hebben we nog even contact, of dat fysiek, via telefoon of verbaal is, maakt niet uit. Gewoon even weten wat er speelt.
<<

Anoniem38

Bericht 29 Mrt 2014 08:27

Re: Quality time & drukke baan

Wij hebben allebei ook een druk leven. Mijn vriend werkt fulltime en ik 30uur. Daarbij sport ik 15-20 uur per week en mijn vriend zo rond de 15uur. Quality time hebben wij nu door bijna altijd samen te eten, voor het slapen gaan kletsen of knuffelen en tegenwoordig trainen we af en toe samen of gaan we samen naar een toertocht (rijden we op ons eigen tempo, maar de tijd in de auto kletsen we dan).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Mrt 2014 09:35

Re: Quality time & drukke baan

Wij werken ook allebei fulltime maar wel tijdens kantooruren. In het weekend zijn we samen, maar ja. Dan hebben we vaak weer een hoop 'verplichtingen'. Dat vind ik echt heel vervelend, want je moet keuzes maken en soms ook mensen teleurstellen. Daar voel ik me dan weer (terecht) lullig over. Tegenwoordig kies ik echt meer voor mezelf en voor m'n rust. Ik word ook een dagje ouder. :laughcry:

Het lijkt mij écht fantastisch om eens per week of per 2 weken samen een doordeweekse dag samen te hebben.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Mrt 2014 09:37

Re: Quality time & drukke baan

Oja, de ideale quality time is voor mij is in onze joggingpak thuis op de bank hangen met een spannende film of serie, en eten laten bezorgen ofzo. Of samen koken. :yes:
<<

Anoniem318

Bericht 29 Mrt 2014 10:09

Re: Quality time & drukke baan

Moeilijk Marin, het is, zo te lezen, vooral jullie schema's die eigenlijk niet compatibel zijn. Lijkt me erg lastig.

Ik ben zelf veel in het buitenland, gelukkig de laatste weken vooral in Europese landen en telkens maar 3 dagen ofzo, maar ik weet bijvoorbeeld dat de dag dat ik weer terug ben, dat we die avond dan zeker samen gaan koken of uiteten gaan ergens. Dat ligt vast, dus er wordt op zo'n avond ook niet per ongeluk iets anders gepland. Qua quality time invullen, denk dat je daar niet te veel over moet nadenken / analyseren. Je hoeft geen gesprek te forceren door de tv uit te zetten of iets dergelijks.
<<

Anoniem35

Bericht 30 Mrt 2014 07:30

Re: Quality time & drukke baan

Kwallitietaaim daar doe ik sowieso niet aan. Een avond samen thuis is heel prima als we samen een serie kijken, of een film. Of als hij zijn ding doet en ik mijn ding. Evengoed gezellig. We gaan echt niet elke keer samen iets ondernemen, gewoon samen op de bank zitten is prima.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 31 Mrt 2014 10:03

Re: Quality time & drukke baan

Ik denk dat je quality time inderdaad moet plannen, ook al is het maar door samen te eten bijv.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem 43

Bericht 01 Apr 2014 08:36

Re: Quality time & drukke baan

Zo te lezen is het voor jullie best lastig met die wisselende diensten om dat in te plannen Marin.
Ik denk dat je moet doen wat goed voelt, wil je samen op de bank hangen en tv kijken, doe dat dan gewoon. Het gaat er tenslotte om dat je tijd samen doorbrengt :) .
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 09:00

Re: Quality time & drukke baan

Ja ik vind het gewoon erg lastig, omdat ik inderdaad het gevoel krijg dat ik extra moet genieten dan ofzo. Omdat we niet zo vaak meer samen thuis zijn, denk ik dan, dat het direct super gezellig moet zijn ofzo, omdat het anders zonde is.
<<

Anoniem 43

Bericht 01 Apr 2014 09:16

Re: Quality time & drukke baan

Op de bank hangen en een film kijken kan ook gezellig zijn :) .
Kan me voorstellen dat je met allebei een drukke baan ook beiden moe bent en rustig bij wil komen op een avondje vrij. Zou de lat qua ' het super gezellig hebben ' niet te hoog leggen :) .
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Apr 2014 14:13

Re: Quality time & drukke baan

Eucalypta schreef:Kwallitietaaim daar doe ik sowieso niet aan. Een avond samen thuis is heel prima als we samen een serie kijken, of een film. Of als hij zijn ding doet en ik mijn ding. Evengoed gezellig. We gaan echt niet elke keer samen iets ondernemen, gewoon samen op de bank zitten is prima.

:smile: :good:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Apr 2014 14:43

Re: Quality time & drukke baan

Wij gaan eens in de vier weken samen uit eten, dat vind ik wel quality time. Laatst had mijn man drie dagen vrij, toen zijn we drie keer samen gaan lunchen, daar heb ik ook heel erg van genoten. Thuis doen we wel wat eerder elk onze eigen dingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 01 Apr 2014 15:20

Re: Quality time & drukke baan

Het is misschien even wennen als je hiervoor niet of minder werkte, maar het is de realiteit voor de meeste mensen. En dan ben je nu nog met z'n tweeën; als er kinderen bijkomen wordt het nog veel drukker en kun je je QT helemaal met een vergrootglas gaan zoeken :) zorgen voor wat kleine dingen die je allebei leuk vindt helpt goed. Wij eten bijvoorbeeld op vrijdagavond vaak samen wat uitgebreider, met een wijntje erbij, als ons kind op bed ligt. Of kijken zondagavond samen Game of Thrones.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 01 Apr 2014 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Apr 2014 15:23

Re: Quality time & drukke baan

Dat wil ik aankomende vrijdag ook gaan doen, met z'n tweeën uitgebreider eten als de kinderen op bed liggen. Ik zit te denken om verse pizza's te maken, en een lekker toetje natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2014 15:26

Re: Quality time & drukke baan

Caulfield ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de realiteit is voor de meeste stellen, gezien ik bijna elke avond werk en de meeste mensen van 9-5 werken. Hiervoor had ik ook een 9-5 baan (en werkte ik thuis) en had ik er geen moeite mee. Ik vind de baan heel leuk, maar het slechte combineren van een sociaal leven ernaast begint me steeds meer tegen te staan. Dat ik m'n vriendinnen lastig zie is nog tot daar aan toe, maar m'n vriend meestal maar 5 min per dag is niet echt leuk. Gelukkig hebben we bijna weer een aantal weekendjes samen, dat is wel heel fijn. En afgelopen dagen wel samen kunnen eten ivm m'n nachtdienst. Dan zie je elkaar tenminste even!
Als we kinderen krijgen, stop ik met werken dus dan volg ik iig dit rare rooster niet meer. Het is dus maar voor een paar jaar, dat hou ik mezelf maar voor.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers