Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mail van ING spam? Of niet?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2014 15:00

Mail van ING spam? Of niet?

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van de ING maar kan niet duidelijk zien of het echt spam is of niet. Is niet verstuurd naar een vreemd email adres o.id. Hebben meer deze mail ontvangen?

Beste klant,

De ING spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen.

Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende. Afgelopen jaar is de ING, samen met veel andere nederlandse banken, doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op

uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Tevens gaan wij op korte termijn starten met het bankieren via Iban-nummer ipv met het bij u welbekende bankrekeningnummer.

Wat is IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het is het internationale bankrekeningnummer van u.

Bij elke betaling gaat u in de toekomst de IBAN gebruiken. Uw eigen IBAN vindt u onder andere op het rekeningafschrift en in Internet Bankieren.

Om de veiligigheid te garanderen bij het internetbankieren via IBAN in Nederland dient het beveiligingssysteem hier op aangepast te worden.

Er is geconstateerd dat uw online ING rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem.

Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.

klik hier
Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien.

Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ING.

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,

ING ONLINE

Copyright 2014, ING NETHERLANDS. All rights reserved
Laatst gewijzigd door Silver op 27 Mrt 2014 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2014 15:01

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Lijkt op spam!
<<

Anoniem132

Bericht 27 Mrt 2014 15:03

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Spam! Als ze echt iets wijzigen krijg je dat volgens mij te horen door middel van een brief, niet door een mailtje.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2014 15:03

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Wel hea! Nou ik twijfelde al, maar kon niet een soortgelijke waarschuwing vinden over deze mail. Dan gaat ie de prukkenbak in.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 15:05

Re: Mail van ING spam? Of niet?

SPAM!

Banken sturen nooit e-mails met linkjes om iets te bevestigen o.i.d.

Als je in de toekomst voor je IBAN iets moet bevestigen komt dat altijd up in de beveiligde omgeving van je internetbankieren en nooit via de e-mail.
<<

Anoniem31

Bericht 27 Mrt 2014 15:11

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Zou ook ING bellen dat dit mailtje rond gaat
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2014 15:12

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Ik kreeg dat mailtje ook
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 15:19

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Je bank heeft je e-mailadres in 9 van de 10 gevallen niet eens.
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 17:46

Re: Mail van ING spam? Of niet?

SPAM!
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 17:49

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Op mijn oude mailadres, bij mijn oude provider, kreeg ik niet anders dan e-mailtjes uit naam van ABN. De één zag er nog professioneler uit, dan de andere. Heb toen contact opgenomen met mijn bank en de bank garandeerde dat ze hun klanten nooit via email zullen benaderen. Dus alles wat uit naam van ABN komt gaat linea recta de prullenbak in.
<<

Anoniem130

Bericht 27 Mrt 2014 18:00

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Ik kreeg hem ook....

En ik heb alleen rabobank..... ;)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Mrt 2014 18:05

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Zo krijg ik inderdaad ook wel eens mail van de Rabobank en ABN AMRO en ik ben zelf bij de ING. Maar geen mail gehad van ING. En wat de rest al zei, banken benaderen he nooit via mail. Is spam dus weg ermee.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Mrt 2014 18:30

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Overduidelijk SPAM.
Vaak verraad het taalgebruik een hoop, maar als je toch twijfelt kun je vaak aan de link zien dat het niet klopt. Niet klikken dus, maar als je met je muis op de 'klik hier' link gaat staan verschijnt meestal de link die er achterzit. Over het algemeen is deze erg ingewikkeld en zal nooit met www.ing.nl beginnen.
Overigens is die hele IBAN onzin, dat is allang doorgevoerd en merk je vanzelf in je internetbankieren omgeving.

Overigens hebben alle banken een speciaal mailadres waar je dit soort dingen naar toe kunt sturen, vaak iets van valse-email@ing.nl (maar als je googled op valse email en naam van de bank, dan vind je het zo). Ze stellen het op prijs als men dit doorstuurt, ze proberen dan de link te blokkeren zodat niemand slachttoffer wordt.
(op mijn werk komen regelmatig mailtjes binnen, dus stuur ze vaak door)

Oh trouwens, als Marin dit leest, heeft KLM ook zo'n emailadres? Kreeg vandaag spam van KLM binnen over een account waar iets mee zou zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Mrt 2014 18:59

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Spammerdespam, zoals hierboven al staat.
Een bank zal dit soort zaken nooit via de mail laten weten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2014 21:17

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Ik krijg ook steeds mail van ING en ik zit niet eens bij die bank!
❤ 7 juni 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 27 Mrt 2014 23:41

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Ik krijg op mijn werk sinds een week van zowat alle banken spam mail....
December 2009
juli 2012
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 28 Mrt 2014 10:36

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Spam. Kwam bij mij ook van ing.com ipv .nl. Daarnaast bankier ik er niet eens..
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mrt 2014 15:25

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Het was idd spam, ik had voordat ik hier een topic opende dezelfde mail naar valse-email@ing gestuurd, en gisteravond kreeg ik reactie erop met de tips wat ik kon doen als ik wel ingelogd had.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2014 15:28

Re: Mail van ING spam? Of niet?

PiP schreef:Ik krijg op mijn werk sinds een week van zowat alle banken spam mail....

Ik krijg het op m`n werk al heel lang, maar de laatste tijd is het wel erg en de mailtjes worden ook steeds beter. :eyes:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 28 Mrt 2014 22:31

Re: Mail van ING spam? Of niet?

Cotton schreef:
PiP schreef:Ik krijg op mijn werk sinds een week van zowat alle banken spam mail....

Ik krijg het op m`n werk al heel lang, maar de laatste tijd is het wel erg en de mailtjes worden ook steeds beter. :eyes:

Ik kreeg nooit Spam, op een of andere manier komen deze alleen door de filter heen :S
December 2009
juli 2012

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers