Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

<<

Anoniem74

Bericht 27 Mrt 2014 13:32

Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Laatst had ik een dermolin pompflacon gekocht, en daarvan ontbrak een gedeelte waardoor het niet pompje niet functioneerde. Mail gestuurd, bleek een bekende productiefout. Heb een nieuwe flacon thuisgestuurd gekregen.

Paar weken geleden heb ik 2 doosjes diepvrieszakken gekocht, waar een vreselijke muffe geur aan zit. Daar stop ik mijn eten niet in, heel smerig. Gemailed en ze sturen 2 nieuwe doosjes op.

Heb verder eigenlijk nooit iets op dit soort dingen uitgedaan, maar vind het wel super dat het zo gecompenseerd wordt.


Sturen jullie dergelijke mankementen ook door/op? En krijgen jullie daar dan reactie op?


Edit. Heb in het verleden ook een kapotte difraxfles gehad bedenk ik mij nu. Kreeg ik ook een nieuwe voor thuisgestuurd. Heb toen een foto bijgevoegd waarop de scheur te zien was.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 27 Mrt 2014 13:48

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ligt eraan wat de prijs is. Laatst had ik een pak rietjes gehaald, waarvan het overgrote deel stuk was (mini gaatje in de buiging), hiervoor ben ik niet terug gegaan.
Andere keer had ik een duopak krieltjes gehaald en toen bleek 1 ervan voor de houdbaarheidsdatum al niet goed meer te zijn en ben ik wel terug gegaan (kreeg toen een nieuw pak mee).

Ik gooi best snel bonnetjes weg, en als er dan iets mis mee is dan ga ik er niet achteraan.
Make happy memories
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 13:54

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik klaag de laatste tijd wat af, maar met weinig effect. :P

Een aantal jaren geleden hadden ze van Wasa hele lekkere crackers en die haalden ze uit het assortiment. Dat vonden ik en een collega heel erg jammer. Dus we hadden besloten om Wasa aan te schrijven. Binnen twee weken ging bij mij de bel, een hele doos met allemaal crackers om uit te proberen en de mededeling dat de oude crackers nooit meer terug zouden komen. De hele doos is leeggegeten door mijn collega, want het huidige assortiment vind ik gewoon echt niet lekker.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Mrt 2014 13:59

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik klaag eigenlijk nooit, omdat ik er niet zo van hou. Ik voel me dan een beetje een zeurmiep. Laatst was ik een keer iets aan het wokken en toen ik mijn kipfiletblokjes in de pan wilde gooien rook ik me toch een vieze lucht toen ik het pakje open maakte. Die kipfilet bleek dus niet meer goed te zijn, terwijl het volgens de verpakking nog twee dagen goed moest zijn. Omdat ik toch nieuwe blokjes moest halen (en omdat ik naast de appie woon) ben ik toen wel teruggegaan en ik kreeg meteen mijn geld terug.
Maar het voelt toch een beetje als een drempel.

Ik heb een paar mensen op facebook die continu van die klachten op de timeline van bedrijven zetten, en daar word ik ook een beetje kriegel van. Het voelt voor mij een beetje als aandacht trekken ofzo, haha.

♥♥
<<

Anoniem40

Bericht 27 Mrt 2014 14:03

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik doe het ook niet snel, maar toevallig ben ik 2 dagen geleden terug gegaan naar de supermarkt. Ik had een liter melk gekocht en toen ik thuis kwam bleek het nog maar 1 dag goed te zijn. Dom dat ik zelf niet had opgelet, want dan krijg je bij die supermarkt het product gratis! Toch besloten om terug te gaan en toen ik het bonnetje nog eens bekeek, bleek hij de eieren dubbel te hebben gescand. Het was geen probleem en ik heb het geld van de melk en de eieren terug gekregen, toch 6 euro, dat vind ik wel de moeite :)
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mrt 2014 14:23

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik doe het weleens, maar niet om alles. Ik heb ooit cremespoeling van andrelon gehad waar mijn haar enorm vet van werd, daar was iets mis gegaan met de productie. Ik had nog 4 flessen dus ik vond het zonde van mijn geld, dus heb ik een klacht gestuurd. Toen heb ik wel nieuwe thuis gehad.

ohja en laatst bij de hoogvliet had ik toetjes gehaald (van die houdbare voor op vakantie, van nestle geloof ik) en die waren al 5 maanden over datum :palm: Toen kreeg ik nieuwe en mijn geld terug. Maar dat is geen klacht naar de leverancier natuurlijk maar gewoon aan de niet oplettende vakkenvullers.
<<

Anoniem40

Bericht 27 Mrt 2014 14:32

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Highway schreef:ohja en laatst bij de hoogvliet had ik toetjes gehaald (van die houdbare voor op vakantie, van nestle geloof ik) en die waren al 5 maanden over datum :palm: Toen kreeg ik nieuwe en mijn geld terug. Maar dat is geen klacht naar de leverancier natuurlijk maar gewoon aan de niet oplettende vakkenvullers.

Dat is wel heel slordig! Hier is dat dus top geregeld, als je iets vindt dat over datum is, krijg je een nieuwe gratis. En als het op de datum of 1 dag ervoor is, krijg je het gratis mee. Zo heb ik al eens een gratis kip gekregen, eergisteren dus melk en een keer 5 bakken aardappelsalade :nerd:
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2014 15:04

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Nee ik doe het niet zo snel. Maar laatst wel, kocht op vrijdagavond twee pakjes kalkoenfilet bij de AH. Dat wilde ik zondag gaan eten, maar toen zag ik dat de laatste houdbaarheidsdatum zaterdag was. Toen ben ik wel terug gegaan (zonder bon, maar ik heb de tijd genoemd en de datum, dat konden ze terugvinden in de computer) en ik mocht mijn geld terug. Maar heb gekozen voor twee nieuwe pakjes.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 27 Mrt 2014 15:15

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik heb een keer een scherp stuk plastic in satésaus gevonden en daarover gemaild en kreeg toen envelop toegezonden om dat stuk op te sturen terug voor onderzoek en week later een enorme doos met allemaal producten van dat merk. Vond ik wel heel attent!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2014 15:18

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik had een keer paprika tuc koekjes en deed ze open en zat er helemaal geen paprika op toen heb ik gemaild en kreeg ik een doos met allemaal artikelen van dat merk

En heb eens jumbo gemaild maar was meer voor de grap want ze hebben in hun reclame dat de producten voor iedereen goed moeten zijn. En wij hebben 2 katten en 1 die wil absoluut geen jumbo eten hebben. Alle andere eet die wel. Toen had ik dat gemaild en mocht ik een nieuwe doos halen Heb ik niet gedaan toen

En zag net in mijn kast een pak drinken die houdbaar is tot november maar voelde het niet bewegen dus deed het open is het helemaal hard en slijmerig van binnen. Dus die ga ik even mailen want is nog lang houdbaar en was nog dicht
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 15:19

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Elliot schreef:Ik klaag eigenlijk nooit, omdat ik er niet zo van hou. Ik voel me dan een beetje een zeurmiep. Laatst was ik een keer iets aan het wokken en toen ik mijn kipfiletblokjes in de pan wilde gooien rook ik me toch een vieze lucht toen ik het pakje open maakte. Die kipfilet bleek dus niet meer goed te zijn, terwijl het volgens de verpakking nog twee dagen goed moest zijn. Omdat ik toch nieuwe blokjes moest halen (en omdat ik naast de appie woon) ben ik toen wel teruggegaan en ik kreeg meteen mijn geld terug.
Maar het voelt toch een beetje als een drempel.

Ik heb een paar mensen op facebook die continu van die klachten op de timeline van bedrijven zetten, en daar word ik ook een beetje kriegel van. Het voelt voor mij een beetje als aandacht trekken ofzo, haha.


Dat dus.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 15:20

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Whoop! Bij de Jumbo in NL is dat datum/producten principe ook, wel handig.

Ik heb 1x geklaagd op een Facebook pagina omdat mijn bestelling bij een bedrijf na 5 dagen ineens niet leverbaar was en het toen nog bijna 3 weken moest duren voordat ik m`n geld terug had, na tig mails waar ik ook de helft van de tijd geen reactie op kreeg of reactie dat het al overgemaakt werd. Na die klacht op Facebook had ik binnen een uur het geld terug.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 15:30

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik doe dat zelf nooit met producten, maar heb er met m'n werk dagelijks mee te maken. Vooral van die mensen die dan eigenlijk iets gratis eisen ondanks dat het hun eigen fout was. Daar moet ik altijd erg om lachen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 15:34

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Haha Marin, jij krijgt vast ook fantastische e-mails en social vragen. Ik moet vaak ook erg lachen op m`n werk om dat soort dingen.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 27 Mrt 2014 15:36

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik had vorig jaar een tube van biodermal die aan de voorkant open ging op de naad, waardoor er dus aan alle kanten crème uit kwam. Gebeld met de klachtenlijn, die mij vroeg de tube op de sturen en binnen een paar weken had ik een nieuwe tube in de brievenbus liggen.

Verder had ik een keer een potje bonen waar een stuk bonenplant bij in zat, foto van gemaakt en opgestuurd naar Bonduelle. Vervolgens kreeg ik een lange excuusbrief waarin stond dat dit waarschijnlijk een eenmalig incident was (ze hadden verder geen klachten gekregen) en als dank voor mijn melding kreeg ik een receptenboekje. Eigenlijk had ik gerekend op een nieuw potje bonen :P
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 27 Mrt 2014 15:39

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik heb dat nog nooit gedaan.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 15:42

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Cotton schreef:Haha Marin, jij krijgt vast ook fantastische e-mails en social vragen. Ik moet vaak ook erg lachen op m`n werk om dat soort dingen.


Ja ik vind dat echt heel mooi.

Echte klachten neem ik natuurlijk altijd serieus en handel ik ook netjes af hoor en de meeste van de tijd is het serieus, maar oh wee als er iets mis is gegaan door een eigen fout en dan tóch proberen er een slaatje uit te slaan, want oei wat zijn wij toch slecht. :palm:
<<

Anoniem132

Bericht 27 Mrt 2014 15:47

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Alleen bij de supermarkt. Ik had rozen maar die waren binnen een paar dagen geknakt, erg zonde. Ben naar de klachtenbalie gegaan en mocht nieuwe uitzoeken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Mrt 2014 16:33

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik heb een product geretourneerd die kapot was bij bol. Het was de laatste die ze hadden, ik heb eerst zelf een voorstel gedaan om het product te houden maar wel met restitutie van het geld (scheelt verzendkosten dacht ik), maar uiteindelijk kreeg ik een standaard mail met een instructie voor een retouraanvraag.

Later had ik Purelan besteld, omdat dit niet in de buurt verkrijgbaar bleek. Ik had ontzettend pijn, kreeg ik een mail dat het bezorgadres niet bekend was en men daardoor niet kon leveren terwijl er niks anders aan het adres was?! Ik belde de klantenservice en midden in mijn verhaal, barstte ik in huilen uit (hormonen, pijn, stress). Toen heeft de medewerkster mij een tegoed van 2,50€ gegeven. Ik deed het er niet om, maar ik vond het wel lief.
L2014 & H2017
<<

Anoniem75

Bericht 27 Mrt 2014 16:43

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik heb het een paar weken geleden nog gedaan. Ik wilde macaroni maken en trok het zakje open en zat er nasikruiden in ipv macaroni/spaghetti kruiden. Klacht ingediend (want ik was meer boos omdat ik daar lekker stond te kijken met m'n pasta en last minute dus nog naar de supermarkt moest) en ik kreeg toen een pakket thuis met 5 verschillende pakjes van dat merk. Dat vond ik erg netjes!
<<

Anoniem260

Bericht 27 Mrt 2014 20:57

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Ik had laatst een mail gestuurd naar 'Quality Street' omdat er in het doosje een paar lege snoeppapiertjes zaten, in de hoop dat ze me een heel pretpakket zouden sturen, maar helaas... NIKS van ze gehoord :nopompom:
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 21:39

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Nee nooit gedaan. Maar ga ik wel doen, ik vind de nieuwe 'plastic hoesje' wat om de tampons OB echt vreselijk om er af te halen. Sta echt 5 minuten te trekken.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 21:41

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Serendipity schreef:Nee nooit gedaan. Maar ga ik wel doen, ik vind de nieuwe 'plastic hoesje' wat om de tampons OB echt vreselijk om er af te halen. Sta echt 5 minuten te trekken.


Bedoel je die die je rond moet draaien? Want dat krijg ik amper voor elkaar.
<<

Anoniem124

Bericht 27 Mrt 2014 22:22

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Lejow doet dat heel veel via Facebook en me valt altijd op dat haar toon zo demanding is. :wtf: mag ik dat zeggen leej? Want zo stel ik je me helemaal niet voor in t echt!
Laatst gewijzigd door Anoniem124 op 27 Mrt 2014 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem74

Bericht 27 Mrt 2014 22:24

Re: Sturen jullie weleens klachten mbt producten?

Via FB zou ik zelf nooit doen, vind dat meteen een andere draai geven aan de klacht.....iedereen kan dat lezen, waar gaat het dan nog over...?
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers