Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Management Assistent

<<

Anoniem124

Bericht 27 Mrt 2014 10:48

Management Assistent

Ik heb misschien een baan in het verschiet als management assistent. Is voor mij wel een nieuw soort baan, qua titel dan, inhoudelijk deed ik het eigenlijk al deels bij mijn laatste baan, ook al stond het niet in m'n functie omschrijving,

Maar voor ik het ga doen heb ik er nog wel wat vraagjes over. Misschien dat er iemand hier is die er ervaring mee heeft.

-wat hield/houdt jouw baan inhoudelijk in?

-deed/doe jij het voltijd of deeltijd?

-wat verdien(de) je?

-maak(te) je veel overuren?

-wat waren/zijn de voor- en nadelen van jouw baan?
<<

Anoniem238

Bericht 27 Mrt 2014 11:09

Re: Management Assistent

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 27 Sep 2018 20:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Mrt 2014 11:30

Re: Management Assistent

-wat hield/houdt jouw baan inhoudelijk in?
Ik werk voor de voorzitter en leidinggevende van een team binnen de rechtbank. Ik beheer hun agenda's, ben aanwezig bij verschillende overleggen over de voortgang binnen het team (en maak daar ook verslagen/actielijsten van), ben betrokken bij het opmaken van formatieoverzichten en jaarbegrotingen en doe daarnaast nog wat secretariële dingen zoals het bestellen van kantoorartikelen en het organiseren van teamuitjes etc.

-deed/doe jij het voltijd of deeltijd?
Ik werk voltijd (36 uur)

-wat verdien(de) je?
ca. 1700 euro netto

-maak(te) je veel overuren?
Nee, meestal zit ik wel standaard een half uurtje langer dan mijn standaard werktijd, maar dat is meer omdat ik dan zelf iets even snel af wil maken en omdat ik er een hekel aan heb om precies aan het einde van mijn werktijd alles te laten vallen.

-wat waren/zijn de voor- en nadelen van jouw baan?
Ik vind het voordeel dat het vrij flexibel en afwisselend is, ik heb de vrijheid om mijn eigen tijd in te delen en om thuis te werken als dat nodig is. Ook ben ik erg betrokken in het team, het is echt een 'spin in het web' functie en dat vind ik wel leuk.
Het nadeel is dat mensen niet veel verschil zien tussen een secretaresse en een MA, waardoor ik soms de meest vreemde verzoeken krijg. Ook vind ik het jammer dat deze baan niet aansluit op mijn opleiding.
Laatst gewijzigd door Elliot op 30 Aug 2017 08:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2014 14:56

Re: Management Assistent

-wat hield/houdt jouw baan inhoudelijk in?
Agenda beheer, bezoekers ontvangen, kantoorartikelen bestellen, brieven redigeren, e-mails beantwoorden, meelezen in de inbox van de twee managers waar ik voor werk en daar waar mogelijk de e-mail oppakken en behandelen, notuleren, powerpoint presentaties maken, lichte financiele werkzaamheden, telefoon beantwoorden, koffie halen :smile: evenementen organiseren, jubilarissendiner mede organiseren, gastvrouw zijn bij directievergaderingen, enz enz.

-deed/doe jij het voltijd of deeltijd?
36 uur

-wat verdien(de) je?
2885 bruto

-maak(te) je veel overuren?
Nee, er heerst hier over het algemeen een 9-5 mentaliteit. Soms wil ik wel graag dingen afhebben, of heeft iets spoed en dan werk ik wat langer door. En dan een andere keer neem ik wat langer pauze, of ga eerder naar huis. Dat gaat hier op basis van vertrouwen en dat werkt heel prettig.

-wat waren/zijn de voor- en nadelen van jouw baan?
Het voordeel van deze functie vind ik dat geen dag hetzelfde is, veel ad hoc zaken. Goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, leuk bedrijf, leuke omgang met collega's, 'down to earth' managers en directeur. Nadeel kan zijn dat bij sommige mensen, als je ze één vinger geeft nemen ze je hele hand. Sommige mensen kijken een beetje neer op assistentes maar dat komt niet vaak meer voor. En vind het soms irritant als ik voor 12 personen koffie moet tappen.
<<

Anoniem37

Bericht 27 Mrt 2014 15:03

Re: Management Assistent

hahaha Carrie, dat koffie halen hoort er ook echt bij hé! Een tijdje terug moest ik een afspraak inplannen voor mijn baas met een externe relatie (deze man kende hij nog van vroeger). Hij zei "plan maar in op een dag dat jij ook werkt, dan kun jij koffie halen voor ons en kan ik mooi laten zien dat ik een eigen secretaresse heb".
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2014 15:31

Re: Management Assistent

Laced schreef:hahaha Carrie, dat koffie halen hoort er ook echt bij hé! Een tijdje terug moest ik een afspraak inplannen voor mijn baas met een externe relatie (deze man kende hij nog van vroeger). Hij zei "plan maar in op een dag dat jij ook werkt, dan kun jij koffie halen voor ons en kan ik mooi laten zien dat ik een eigen secretaresse heb".

Hahah jeetje zeg! Ik werk dus voor twee managers, en daar haal ik altijd koffie voor enzo. Mijn collega die naast me zit werkt voor één van de directeuren, en hij zegt altijd tegen haar "ben je gek zeg, kan toch zelf wel koffie halen?" Het is dus echt persoonsafhankelijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Mrt 2014 15:39

Re: Management Assistent

Het lijkt me echt een hele leuke functie, een beetje manusje van alles, de spil van veel organisatiebehoevende taken. Maar ik heb er dus geen ervaring mee. Als ik voor iets nieuws zou moeten kijken, zou dit wel een functie voor mij zijn denk ik. Of Office Manager.
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2014 15:45

Re: Management Assistent

mzcharlotte schreef:Het lijkt me echt een hele leuke functie, een beetje manusje van alles, de spil van veel organisatiebehoevende taken. Maar ik heb er dus geen ervaring mee. Als ik voor iets nieuws zou moeten kijken, zou dit wel een functie voor mij zijn denk ik. Of Office Manager.


Ja Ofice Manager/(Directie)secretaresse/Managementassistent het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer. Het is indedaad leuk door de afwisseling!
<<

Anoniem238

Bericht 27 Mrt 2014 15:45

Re: Management Assistent

mzcharlotte schreef:Het lijkt me echt een hele leuke functie, een beetje manusje van alles, de spil van veel organisatiebehoevende taken. Maar ik heb er dus geen ervaring mee. Als ik voor iets nieuws zou moeten kijken, zou dit wel een functie voor mij zijn denk ik. Of Office Manager.

Wat leuk dat je het een leuke functie lijkt! Wat mij alleen opvalt, is dat je er ontzettend lastig tussenkomt. Ik heb nu 3,5 jaar werkervaring als secretaresse en moet op zoek naar een nieuwe uitdaging (na 3 jaar contracten geen vast contract). Nu ik weer keihard aan het solliciteren ben valt mij op dat ik teveel ervaring heb voor een junior functie en te weinig ervaring voor een senior functie. Daarnaast te weinig ervaring voor gemeentes, commercieële functie...Argh!!! :cry:
Het is echt een baan waar je met zoveel tegelijk op solliciteert, dat is soms echt niet leuk meer..
.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Mrt 2014 15:59

Re: Management Assistent

Dat is wat me lastig lijkt. Ik denk zelf dat ik ooit een stapje terug wil doen, ik ben nu zelf Sales/Marketing Manager en dan lijken me deze functies echt bij me passen. Eerst wil ik proberen om in mijn huidige functie en bedrijf te blijven.
L2014 & H2017
<<

Anoniem35

Bericht 27 Mrt 2014 18:38

Re: Management Assistent

Ik heb het ook twee jaar gedaan.
Ik had 4 managers waar ik de post voor moest regelen, in en uitgaand, mail van de directeur lezen en sorteren, notuleren bij vergaderingen, vergaderingen plannen, bezoek ontvangen en dienstreizen regelen, als er bezoek van bijv. Amerika kwam dan regelde ik de hotels, de taxi's, lunches, dat soort dingen.

Archiveren van dingen die gearchiveerd moesten worden, koffie verzorgen, en wat andere administratieve dingen die te maken hadden met het soort bedrijf. En verder dingen als bosjes bloemen voor verjaardagen regelen, recepties organiseren voor jubilarissen en meer van dat.

Ik werkte 32 uur, maar het had wel in minder gekund, ik verdiende toen denk ik rond de 1500,- netto per maand voor 32 uur.

Ik was er geen ster in :smile: maar gelukkig vond mijn baas me aardig, en vond hij het geen ramp dat ik een chaoot eerste klas was :)
<<

Anoniem35

Bericht 27 Mrt 2014 18:45

Re: Management Assistent

Oh en voordelen: ik kon redelijk mijn eigen gang gaan, het was best flexibel qua uren en het zat om de hoek.
Qua werk is het gewoon niet echt mijn ding, ik heb het twee jaar gedaan omdat het goed verdiende en het om de hoek zat, maar de uitdaging was er na het eerste halfjaar wel af. Ik had leuke collega's, dat hielp. Ik had juist een soort 'aanzien' daar, gek genoeg, omdat ik 'de assistente van de directeur' was, al stelde het echt geen ruk voor in werkelijkheid :)
Dus het was prima om tussendoor te doen, en in een groter en wat dynamischer bedrijf kan het best een leuke functie zijn denk ik, met uitdaging. Die miste ik heel erg, bij vier ruim 50-plus heren :) gezellig was het wel : )
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 27 Mrt 2014 18:55

Re: Management Assistent

M-Train schreef:Ik heb misschien een baan in het verschiet als management assistent. Is voor mij wel een nieuw soort baan, qua titel dan, inhoudelijk deed ik het eigenlijk al deels bij mijn laatste baan, ook al stond het niet in m'n functie omschrijving,

Maar voor ik het ga doen heb ik er nog wel wat vraagjes over. Misschien dat er iemand hier is die er ervaring mee heeft.

-wat hield/houdt jouw baan inhoudelijk in? agenda beheer van 5 vice presidents, email beantwoorden, meetings opzetten, lunch verzorgen, gasten ontvangen en verzorgen, diners organiseren, evenementen organiseren, vluchten boeken, transport verzorgen, notuleren bij vergaderingen, presentaties maken. Kortom zorgen dat het de vice presidents aan niks ontbreekt.

-deed/doe jij het voltijd of deeltijd? fulltime

-wat verdien(de) je? weet ik niet

-maak(te) je veel overuren? Zij maakt veel overuren. Ik denk dat dit branche afhankelijk is.

-wat waren/zijn de voor- en nadelen van jouw baan? veel leuke feestjes, veel overwerken


Ik heb t ingevuld voor de management assistentie bij mij op de afdeling.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Apr 2014 17:33

Re: Management Assistent

Hee M-train, hoe gaat het met (het vooruitzicht op) deze baan?
L2014 & H2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Apr 2014 17:49

Re: Management Assistent

Dit lijkt mij dus ook een leuke baan, heb er ook wel eens naar gezocht toen ik wat anders wilde doen, maar ik kom niet echt in aanmerking met m'n Pabo-diploma :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 05 Apr 2014 07:54

Re: Management Assistent

Bliss schreef:Dit lijkt mij dus ook een leuke baan, heb er ook wel eens naar gezocht toen ik wat anders wilde doen, maar ik kom niet echt in aanmerking met m'n Pabo-diploma :laughcry:


Het is wat lastiger, maar het kan wel! Een vriendin van mij is directiesecretaresse, ik zit in een salesfunctie, het is alleen een beetje geluk hebben. Gewoon proberen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 05 Apr 2014 09:28

Re: Management Assistent

Taeda schreef:
Bliss schreef:Dit lijkt mij dus ook een leuke baan, heb er ook wel eens naar gezocht toen ik wat anders wilde doen, maar ik kom niet echt in aanmerking met m'n Pabo-diploma :laughcry:


Het is wat lastiger, maar het kan wel! Een vriendin van mij is directiesecretaresse, ik zit in een salesfunctie, het is alleen een beetje geluk hebben. Gewoon proberen!


Ik heb ook een Pabo-diploma en een masterdiploma onderwijskunde, maar het lijkt mij ook een heel leuke baan. Hoe ben jij hieraan gekomen,Taeda?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Apr 2014 09:37

Re: Management Assistent

Taeda schreef:
Bliss schreef:Dit lijkt mij dus ook een leuke baan, heb er ook wel eens naar gezocht toen ik wat anders wilde doen, maar ik kom niet echt in aanmerking met m'n Pabo-diploma :laughcry:


Het is wat lastiger, maar het kan wel! Een vriendin van mij is directiesecretaresse, ik zit in een salesfunctie, het is alleen een beetje geluk hebben. Gewoon proberen!


Kan idd wel hoor! Bij ons bestaat de hele ondersteunende afdeling 10/20 man uit 75% mensen die hier niet voor opgeleid zijn maar zich hierin gewoon ontwikkeld hebben :) Ik heb ook een totaal andere opleiding en ben hier nu praktijkmanager. Maar dit heeft natuurlijk ook een beetje aan de tijd (crisis) gelegen. Veel van deze mensen wilden graag bij ons bedrijf werken omdat het inhoudelijk wel vakgerelateerd is. Onder het mom van: dan zijn we maar vast binnen haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem124

Bericht 05 Apr 2014 19:29

Re: Management Assistent

Hoi allen!

Ik heb een motivatiebrief gestuurd plus cv eergisteren en nu is het maar afwachten. Ik ben min of meer gevraagd maar het is niet gezegd dat ik de baan krijg, ik ken het bedrijf waarvoor ik zou werken ook niet dus dat moet klikken. Hopelijk hoor ik volgende week iets, zo spannend! Wat wel minder is: ze delen een gebouw met m'n oude werk dus ik zou m'n oude collega's wel eens zien en dat zou me misschien wel een beetje pijn doen. Maarja,geen reden een baan af te wijzen.

Bliss, ik heb een diploma l.ogopedie dus ook niet het meest voor de hand liggen. Ik ben wel coördinator, roostermaker en teamleider geweest en heb me veel beziggehouden met pr waardoor ik het Microsoft office pakket goed beheers. Maar voor de hand lig ik ook niet!

Wat is volgens jullie dan eigenlijk precies het verschil tussen een secretaresse en een management assistent?
<<

Anoniem113

Bericht 06 Apr 2014 10:31

Re: Management Assistent

Bij mij op het werk had je drie secretariële functies: secretaresse, management assistente en directiesecretaresse. Van een secretaresse werden de basisvaardigheden verwacht zoals agendabeheer, postverwerking, de eenvoudige overleggen notuleren, kantoorartikelen, verjaardagskaarten etc.beheren. De secretaresse ondersteunde ook de management assistente.
Als management assistente beheers je bovenstaande taken maar ook nog een verdieping in de ondersteuning van de General Manager. Je las mee met zijn mail, bereid vergaderingen voor met agenda, stukken en notulen. Je bereid rapportages voor. Je denkt met hem mee, bent een belangrijk kanaal tussen de mensen op de werkvloer en de General Manager. Ook werk je zelfstandig aan projecten waar je spreekt namens je GM.

Bij ons is het zo dat er van een MA meer verwacht wordt qua inhoud dan van een secretaresse. Maar dat verschilt ook per bedrijf denk ik.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Apr 2014 12:08

Re: Management Assistent

Zouden dit soort functies er ook zijn voor twee dagen per week?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 13:56

Re: Management Assistent

Ik geloof het wel, maar niet heel veel. Jou zou gewoon open sollicitaties rond kunnen sturen? :D
<<

Anoniem113

Bericht 06 Apr 2014 14:53

Re: Management Assistent

Bliss schreef:Zouden dit soort functies er ook zijn voor twee dagen per week?


Misschien wel in een duo-team! Dus dat je met zn 2e totaal wel 40 uur aanwezig bent.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Apr 2014 15:26

Re: Management Assistent

Ik ga me er eens een keer in verdiepen. Ik zou namelijk best twee dagen mijn huidige werk willen blijven doen en twee dagen zoiets als dit. (niet quoten)
❤ 7 juni 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Apr 2014 15:47

Re: Management Assistent

Spannend M-Train, ik ben benieuwd!

Ik hoop dat je iets kunt vinden Bliss.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron