Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Morning after pil boven 75 kilo

<<

Anoniem103

Bericht 27 Mrt 2014 08:20

Morning after pil boven 75 kilo

Ik lees dat de morning after pil minder goed werkt bij vrouwen boven de 75 kilo en eigenlijk niet werkt boven de 80 kilo. Maar wat dan? Is er nog een alternatief?
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 27 Mrt 2014 08:24

Re: Morning after pil boven 75 kilo

nog nooit gehoord. Waar lees je dat dan?
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 27 Mrt 2014 08:26

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Het staat in de bijsluiter. Toen ben ik op google gaan zoeken en daar staat ook vrij veel.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 27 Mrt 2014 08:32

Re: Morning after pil boven 75 kilo

als het in de bijsluiter staat, zou ik contact opnemen met je huisarts. Hij/zij kan je dan het allerbeste verder helpen.
Afbeelding
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 27 Mrt 2014 14:53

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Wist ik helemaal niet. Ik zou inderdaad contact opnemen met je huisarts.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 15:32

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Ow! Dan heb ik heel veel geluk gehad geloof ik.
Heb ook mijn hele bijsluiter doorgelezen, maar stond er destijds niet in. Zijn er misschien meerdere merken/soorten?
<<

Anoniem 52

Bericht 27 Mrt 2014 15:44

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Het stond bij de mijne niet in de bijsluiter. Sterker nog, ik heb 't op misschien 2 websites gelezen en die tig andere sites die ik gezien heb (ja, ik was paniekerig) stond er niks over in. 't Is gewoon een dosis hormonen en meuk van 5 normale ACpillen, die ervoor zorgen dat het slijmvlies van de baarmoeder geen eitjes opneemt, of zo...

Ik kan je over 2,5 week laten weten of 't werkt, boven de 75 kilo :D
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 27 Mrt 2014 15:52

Re: Morning after pil boven 75 kilo

R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem 52

Bericht 27 Mrt 2014 16:06

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Hangt 't niet van de pil af? Ik heb de bijsluiter en 't doosje bewaard ('t Was de eerste keer! En om eerlijk te zijn bewaarde ik 't in de eerste instantie om 'm in een soort scrapboek te doen haha omdat ik allerlei dingetjes heb bewaard uit onze eerste 'keren' ghehe) en daar staat een ander merk op dan in 't artikel wordt genoemd. Bovendien stond er niks in de bijsluiter en de dames bij de apotheek zeiden ook niks, terwijl ik duidelijk (ietsjes maar, hoor... Ghehe) zwaarder ben dan 75 kilo.
<<

Anoniem103

Bericht 27 Mrt 2014 16:16

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Het gaat om de pil die je vrij kan kopen in de winkel of bij de apotheek. Dit is de bijsluiter:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h32303.pdf

Ik heb de huisarts gebeld, die wist het ook niet maar heeft het nagevraagd bij de apotheek voor me. Het was inderdaad verstandiger om een andere pil te nemen, de Ellaone. Die is alleen op recept verkrijgbaar.

Inmiddels heb ik besloten om hem niet in te nemen trouwens :laughcry:
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 17:35

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Ohh dat wist ik helemaal niet!

Haha hoezo neem je hem niet? Een nummer 3 is welkom?
<<

Anoniem100

Bericht 27 Mrt 2014 18:18

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Dit wist ik ook niet! Paar jaar geleden ooit eens 1x gebruikt omdat ik de pil was vergeten (onverwacht 's avonds later thuis, moe...etc) Of het kwam doordat ik niet in m'n vruchtbare dagen zat of dat het wel gewoon werkte, weet ik niet. Zat toen ook rond de 80 kg en heb 'm geloof ik bij de Etos of Kruidvat gehaald.

Toch goed om te weten!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Mrt 2014 20:29

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Tania schreef:Inmiddels heb ik besloten om hem niet in te nemen trouwens :laughcry:


:good:
Durft hij het mogelijk risico aan?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem126

Bericht 27 Mrt 2014 22:31

Re: Morning after pil boven 75 kilo

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 22:33

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Dat wist ik al een paar jaar.

Vroeger kon je het niet bij de drogist kopen, maar bij de huisarts vragen en aangezien dit telefonisch gebeurde en hij me niet zag (toen woog ik rond de 50 kg) vroeg hij altijd of ik niet boven een bepaald gewicht zat, omdat de MAP anders minder of niet werkzaam was.

Toen ik jaren later in de schappen bij de drogist keek en zag dat de MAP net als een zwangerschapstest gewoon te koop is, heb ik me weleens afgevraagd hoeveel mensen ermee de mist in gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2014 22:41

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Huh, hier heb ik nog nooit van gehoord. Dus boven de 75 kilo moet je de baby maar gewoon krijgen? :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Mrt 2014 22:50

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Ik vraag me af hoe dit dan komt.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 23:00

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Surya schreef:Ik vraag me af hoe dit dan komt.


Misschien denk ik wel te simpel en te dom, maar kan het niet zo zijn dat het hetzelfde werkt als met kcal. Als iemand van 105 kg eet wat iemand van 50kg moet eten om niet aan te komen/af te vallen, dan valt hij af. Als de pil is gemaakt om zwangerschap te voorkomen bij een persoon tot 75 kg, dan kan ik me voorstellen dat de bonk hormonen niet door het lichaam van iemand van 105 kg gaat. Maar of ik daar wel juist zit?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2014 23:06

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Moet je dan niet gewoon twee pillen nemen ofzo?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 23:08

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Bliss schreef:Moet je dan niet gewoon twee pillen nemen ofzo?


Volgens mij bestaat de pil uit twee pillen. Ik ben het alweer vergeten. Maar volgens mij waren het er twee. Wat slecht dat ik zoiets weer vergeten ben. Misschien moet je boven een gewicht vier pillen nemen? Maar als dat al zou moeten zou ik eerst de huisarts bellen. Lijkt me niet gezond.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2014 23:16

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Ik heb ook ooit, járen geleden, een MAP gehaald, maar hier nog nooit iets over gehoord.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem103

Bericht 28 Mrt 2014 08:59

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Bliss schreef:Huh, hier heb ik nog nooit van gehoord. Dus boven de 75 kilo moet je de baby maar gewoon krijgen? :laughcry:


Nee dan kun je dus een andere pil krijgen maar daarvoor moet je een recept vragen aan je dokter. Ellaone het die pil.
Twee pillen schijnt niet te helpen, maar waarom weet ik niet.
<<

Anoniem111

Bericht 28 Mrt 2014 09:11

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Marley schreef:Dat wist ik al een paar jaar.

Vroeger kon je het niet bij de drogist kopen, maar bij de huisarts vragen en aangezien dit telefonisch gebeurde en hij me niet zag (toen woog ik rond de 50 kg) vroeg hij altijd of ik niet boven een bepaald gewicht zat, omdat de MAP anders minder of niet werkzaam was.

Toen ik jaren later in de schappen bij de drogist keek en zag dat de MAP net als een zwangerschapstest gewoon te koop is, heb ik me weleens afgevraagd hoeveel mensen ermee de mist in gaan.

Als het echt zo is, gaat het heel vaak mis denk ik, maar dan vind ik het echt bizar dat daar bij een apotheek niks over wordt gezegd. Ik heb toen ik 100 kg woog een vrij verkrijgbare MA-pil gehaald, je zou zeggen dat ze dat toch wel moeten kunnen inschatten...
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Mrt 2014 08:27

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Pitufo> ja precies, dat hebben ze mij destijds ook niet verteld. En ik was toen echt wel dik nog. Ik vind dat ze het altijd moeten vermelden eigenlijk dan als het echt niet werkt boven de 75 kg.
Nu moet ik zeggen bij mij is het al jaren geleden. Misschien was het toen nog anders? Weet bijsluiter ook niet meer wat er in stond.
<<

Anoniem103

Bericht 29 Mrt 2014 08:47

Re: Morning after pil boven 75 kilo

Volgens mij staat het pas sinds kort in de bijsluiter. Dus is het wel logisch als ze er een paar jaar geleden nog niks over zeiden als je hem kocht.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers