Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


jézus ik baal van die belastingzooi

<<

Anoniem185

Bericht 26 Mrt 2014 21:28

jézus ik baal van die belastingzooi

... ik mag 1000 euro terug gaan betalen. Are you fucking kidding me.

Fijne avond.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Mrt 2014 21:30

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

... dan heb je dat kennelijk teveel gehad, toch?
#teammaple🍁
<<

Anoniem185

Bericht 26 Mrt 2014 21:32

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Ja, maar dat heb ik dus nooit geweten. Ga morgen ook gelijk mijn werk bellen dat ze als de wiedeweerga eens gaan zorgen dat er belasting afgetrokken gaat worden op de juiste manier.

Prima, ik ben het ze verschuldigd, maar het is gewoon écht niet leuk om dit onverwacht ineens op je bordje te krijgen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Mrt 2014 21:34

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Ik snap wel dat je baalt van het geld, maar daar kan de Belastingdienst natuurlijk vrij weinig aan doen.

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 26 Mrt 2014 21:36

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Ja, ik baal er gewoon enorm van dat dit onverwacht ineens naar boven komt. Dat mijn werk dus kennelijk zo achterlijk is om niet meteen te zorgen dat ik mijn belastingen betaal. Ook mijn eigen schuld dat ik niet op mijn loonstroken heb gezien dat ik geen belasting betaalde.

Maar dat neemt niet weg dat het gewoon enorm balen is als je het niet aan ziet komen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 26 Mrt 2014 21:43

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Dat is zeker even balen, zeker als j het niet aan zag komen,
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Mrt 2014 21:50

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Nee dat snap ik, onverwacht lijkt me dat ook heel vervelend.
#teammaple🍁
<<

Anoniem50

Bericht 26 Mrt 2014 21:53

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Voor 2012 net € 465 betaald en voor 2013 € 378. Verteld mijn stiefmoeder vanmiddag cryptisch aan mijn vader dat hij minstens € 1000,00 terugkrijgt. Wel grmbl!

En ja, ik heb teveel gehad. Maar ik had dan liever minder gehad. Want deze afgelopen twee jaar kon ik niet voorzien.
<<

Anoniem173

Bericht 26 Mrt 2014 22:45

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

1000 euro is ook gewoon niet leuk meer, ach 150 euro dat is nog wel te overzien maar dit is echt een hoop geld. Snap goed dat je baalt!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mrt 2014 22:47

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Check wel goed of het klopt. Ik heb wel eens een brief gekregen dat ik 2000 euro moest terugbetalen, maar dat bleek dus een fout te zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 27 Mrt 2014 10:29

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Tja helaas klopt het echt. Ik ben zo stom geweest om niet ik de gaten te hebben dat ik dus het hele jaar geen belasting heb betaald. Terecht dus dat ik het nu nog moet betalen.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 27 Mrt 2014 10:50

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Dan heb je nog mazzel dat het maar 1000 euro is! Aangezien het voor een heel jaar is!
<<

Anoniem185

Bericht 27 Mrt 2014 10:55

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Ja, zeker. Gelukkig heb ik het maar als weekend baantje, dus heb ik niet extreem veel verdiend!
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 18:17

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Ohhh das wel balen inderdaad!!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Mrt 2014 18:21

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Kut zeg!!

Ik wou dat ik aangifte kon doen. Wordt een beetje lastig zonder jaaropgaaf....en mijn ex werkgever komt maar niet over de brug. Ben dus ook echt woedend.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 18:24

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Das dan ook lekker Poppy :S
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mrt 2014 18:48

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Poppy schreef:Kut zeg!!

Ik wou dat ik aangifte kon doen. Wordt een beetje lastig zonder jaaropgaaf....en mijn ex werkgever komt maar niet over de brug. Ben dus ook echt woedend.


je kunt dan toch gewoon alles optellen ahv je loonstrookjes?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Mrt 2014 20:06

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Highway schreef:
Poppy schreef:Kut zeg!!

Ik wou dat ik aangifte kon doen. Wordt een beetje lastig zonder jaaropgaaf....en mijn ex werkgever komt maar niet over de brug. Ben dus ook echt woedend.


je kunt dan toch gewoon alles optellen ahv je loonstrookjes?


Laatste loonstrook heb ik ook niet gekregen....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 27 Mrt 2014 20:47

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Rot hé, wij moeten ook 1100,- betalen. Zo vaag. Een hypotheekadviseur (geloof ik) heeft toen alles gedaan toen we ons huis kochten. Tussendoor heeft mijn man nog s gebeld of onze renteaftrek niet te hoog stond. En nu mogen we terugbetalen. Mannetje zou er nog naar kijken maar schiet maar niet op.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Mrt 2014 20:55

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Ik heb vandaag mijn werk gebeld en kennelijk sta ik in een kwartaaltabel en moet het in een witte maandtabel ofzo?! En dat zou fout gelopen zijn doordat ik met mijn studie daar ben gaan werken na een stage. Heel raar, want de andere jaren ging het wel gewoon goed. En ze bleef maar vragen of ik ook andere baantjes er naast had waar misschien ook loonheffingskorting is toegepast... maar die heb ik dus niet. Er is niets in mijn situatie veranderd ten opzichte van de andere jaren dat ik daar werkte.

Maar goed, ze ging me een formulier toesturen en dat moet ik invullen en dan word ik in de goede tabel gezet en wordt vanaf nu wel gewoon ingehouden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mrt 2014 21:12

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Oh wat balen!

Ik baal ook, niet omdat ik moet betalen, ik krijg zelfs een heel flink bedrag terug. Maar ik baal omdat het allemaal zo freaken' ingewikkeld is. Man dood = papieren aangifte doen voor hem, maar we zijn wel voor heel 2013 fiscaal partners én we hebben een kind gekregen én we hadden zorgkosten etc. en dan nog een heleboel andere dingen die uitzoekwerk en nadenkwerk vergen. En nu heeft de vooringevulde aangifte de hypotheek ook nog bij box 3 van de schulden gezet in plaats van bij de hypotheekschuld (waar je ook hypotheekrenteaftrek van krijgt) terwijl dat toch echt niet kan kloppen volgens mij.

Kortom, ik ben er denk ik al meer dan 10 uur mee bezig geweest in totaal en ik moet nog meer uitzoeken...bluh!!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 27 Mrt 2014 23:19

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

@pompoen; waarom laat je het dan niet invullen als er zoveel bij komt kijken?
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mrt 2014 23:27

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Annie24 schreef:@pompoen; waarom laat je het dan niet invullen als er zoveel bij komt kijken?


Omdat ik dan nog het grootste deel van het uitzoekwerk moet doen en omdat het invullen het probleem ook niet is. Het probleem is niet dat ik het niet snap (op 1 raar puntje na), maar dat het gewoon véél is, veel gedoe, veel uitzoekwerk.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2014 10:15

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Pompoen, je hoeft niet persee papieren aangifte te doen voor je man toch? Mijn moeder had die papieren ook gekregen al vlak naar m`n vaders overlijden, maar ze kon ook gewoon m`n vaders gegevens downloaden in de vooraf ingevulde aangifte. Onze belastingadviseur wilde helemaal niets van al dat papierwerk weten. Omdat ze er ook voor gekozen heeft om over heel 2013 fiscaal partner te zijn én samen aangifte te doen, kon er ook nog wat geschoven worden.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 28 Mrt 2014 10:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 28 Mrt 2014 10:21

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Lampenkapje schreef:Tja helaas klopt het echt. Ik ben zo stom geweest om niet ik de gaten te hebben dat ik dus het hele jaar geen belasting heb betaald. Terecht dus dat ik het nu nog moet betalen.


Het is uiteraard terecht, maar dat betekent niet dat dit ook wel heel erg zuur is als dat zo onverwacht komt. Het is me nogal een bedrag.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers