Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

<<

Anoniem237

Bericht 27 Mrt 2014 13:14

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik heb net een broodje (of iets anders) op.
Op? Wat nou op?
En verder zo'n beetje alles wat hier al voorbij is gekomen. :eyes:
<<

Anoniem237

Bericht 27 Mrt 2014 13:16

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Susan schreef:Sommige mensen zetten inderdaad overal meerdere puntjes achter, dat vind ik ook heel stom. Dat vind ik ook van het overmatig gebruik van het uitroepteken. Ik gebruik echt bij hoge uitzondering een uitroepteken.

Die puntjes inderdaad. Op de één of andere manier link ik jou (als forumster) altijd aan Sjonno (komt zij hier nog?) en zij schreef echt altijd zo ontzettend veel puntjes...
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Mrt 2014 13:26

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Silly-One schreef:
June schreef:
Silly-One schreef: Ik kan er slecht tegen als bewoners van (oost)Brabant het hebben over
- afgewerkt zijn ( ik ben afgewerkt/ ik ben klaar met werken)
- ze aanrijden ( wij rijden nu weg).
- de deur of het raam los is ( nee, de deur en het raam is open).

Ik weet dat het het ook elders in het land zeggen, maar (oost) Brabant is in mijn ogen wel een koploper in deze uitspraken
.


Dit klopt niet hoor. Dit wordt in Brabant helemaal niet gezegd. Dat is juist een uitspraak uit de Achterhoek en Twente.


Toch apart dat ik het vooral het eerst gehoord heb bij Brabanders. Ik zeg ook dat andere streken het ook doen. Ik werk nu in de Achterhoek en daar hoor ik het zelden.


Ik woon in Brabant en heb dit nog nooit hier gehoord. Al moet ik wel zeggen dat het pannenkoekenrestaurant wel de woorden toe en los gebruikt volgens mij bij als ze open of dicht zijn.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Mrt 2014 13:35

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Susan schreef:Aanrijden, dat zegt mijn man ook altijd. 'Hoe laat rijden we aan?' Hij heeft door heel Nederland gewoond, maar in zijn eerste jaren in Brabant, dus dat zal hij daar dan aan over hebben gehouden.



Ja dat gebruik ik ook hier in Brabant, aan rijden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Mrt 2014 13:44

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Forumster schreef:Ik heb net een broodje (of iets anders) op.
Op? Wat nou op?


Dit is toch niet persé fout? Het broodje is toch op? Ik zeg dat eigenlijk altijd.

♥♥
<<

Anoniem237

Bericht 27 Mrt 2014 13:45

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Elliot schreef:
Forumster schreef:Ik heb net een broodje (of iets anders) op.
Op? Wat nou op?


Dit is toch niet persé fout? Het broodje is toch op? Ik zeg dat eigenlijk altijd.

Ik zeg toch ook niet dat het fout is? Ik vind het gewoon irritant klinken. :P
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Mrt 2014 13:46

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Kowalski schreef:
rapa nui schreef:Groetjes

huisje (voor een gewone eengezinswoning)


Wat zeg jij dan als 'xxx' of 'liefs' te ver gaat, maar 'met vriendelijke groet' te afstandelijk is?


Ik vind Groetjes gewoon niet klinken in volwassen zakelijke mail (van diverse collega's). Dan heb ik nog liever dat ze er niets onderzetten / alleen hun naam. Ik vind het bij zakelijke mail, ook al is het van directe collega's, dan maar beter om er toch maar standaard "Met vriendelijke groet" onder te zetten
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

ChiQ

Bericht 27 Mrt 2014 13:57

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Die met de puntjes doe ik ook...
Met de uitroeptekens doe ik ook..
Hastags doe ik ook verkeerd.

Ik erger me eigenlijk nergens aan. Alleen aan mensen die zogenaamd de taal 100% beheersen en andere mensen verbeteren maar dan zelf meer dan eens spelfouten maken. #thatsironic
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 27 Mrt 2014 14:44

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

rapa nui schreef:
Kowalski schreef:
rapa nui schreef:Groetjes

huisje (voor een gewone eengezinswoning)


Wat zeg jij dan als 'xxx' of 'liefs' te ver gaat, maar 'met vriendelijke groet' te afstandelijk is?


Ik vind Groetjes gewoon niet klinken in volwassen zakelijke mail (van diverse collega's). Dan heb ik nog liever dat ze er niets onderzetten / alleen hun naam. Ik vind het bij zakelijke mail, ook al is het van directe collega's, dan maar beter om er toch maar standaard "Met vriendelijke groet" onder te zetten


Bij een zakelijke mail wel ja, maar ik heb bijvoorbeeld een oud-docent waar ik best een goede band mee heb. Het is een man van rond de 50 en ik vind 'xxx' of 'liefs' of iets dergelijks niet echt gepast (al doen we wel eens liefs). Maar 'vriendelijke groet' is véél te zakelijk!
<<

Anoniem123

Bericht 27 Mrt 2014 14:49

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Carrie schreef:
SarahKey schreef:manlief/zoonlief etc, vooral in een blog en dan een afkorting (ml, kl, zl, dl) zo irritant. Dan lees ik haast al niet verder.



Ja maar jij noemde je zoon altijd de directeur, en als iemand vroeg waarom je dat deed reageerde je daar nooit op :banaan:


Niemand heeft dat bewust aan mij gevraagd. Of ik heb het gewoon niet gelezen. Maar we noemen hem nog steeds de directeur. Gewoon, omdat ik een hekel heb aan Prinsje, moppie etc. En de directeur past wel bij hem, hij leid hier wel even de boel :smile: :love:
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mrt 2014 15:50

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Silly-one, volgens mij is 'los' ook niet Brabants hoor, ik hoor dat in ieder geval nergens en ik kom in verschillende plaatsten in Brabant. Ik ken één iemand die dat altijd zegt en zij komt van oorsprong uit omgeving Nijmegen/Arnhem.
<<

Anoniem132

Bericht 27 Mrt 2014 16:08

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Een zin als: doe het raam eens los. Is volgens mij Drents/Gronings.

Ik vind de woorden mijn mannetje of vrouwtje erg irritant. In een zin als: hoe gaat het met je mannetje? Brrrr.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mrt 2014 16:13

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Waarvoor staat kl? Ik zie dat echt nooit iemand typen.. Walgelijk :cry:
<<

Anoniem132

Bericht 27 Mrt 2014 16:22

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Volgens mij kindlief, als ik voorgaande reacties lees :palm:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2014 16:27

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Of Klote Lul :lol:
<<

Anoniem 43

Bericht 27 Mrt 2014 16:42

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mrt 2014 16:45

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Tabbie schreef:Of Klote Lul :lol:


Hahaha dit lees ik dus vanaf nu als iemand kl neer zet :)
2015 💙
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 27 Mrt 2014 17:02

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Gezwellig. Behoeft geen uitleg :palm:

Puntjes achter elke zin, ik heb dan het idee dat iemand zijn ongenoegen kenbaar wil maken

Dat pakken ze mij/jou niet meer af.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Mrt 2014 17:41

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Als mensen "na" en "naar" verkeerd gebruiken, vind ik heel irritant.
Bijv. we gaan zo na huis.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2014 19:01

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik vind trouwens dat dit topic wel érg vaak wordt geopend! Kijk, als het om taalergernissen gaat, ben ik er doorgaans als de kippen bij, maar het wordt nu zo vaak geopend en telkens wordt weer hetzelfde riedeltje opgenoemd.
Vervolgens noemen veel mensen allerlei taalfouten op, zoals 'me' ipv 'mijn' enzo, maar daar gaat het toch niet om? Het gaat om bestaande woorden/uitdrukkingen die irritant worden bevonden. Dat taalfouten irritant zijn, is namelijk logisch (in mijn ogen); zo hoort het nou eenmaal niet.

Nou, om nog ff on topic te gaan (en deze heb ik ook al eens genoemd, maar goed): ik vind de uitdrukking "een broertje dood hebben aan..." heel stom, omdat ik zelf een overleden broertje heb en het gewoon nergens op vind slaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem75

Bericht 27 Mrt 2014 19:29

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

ChiQ schreef:Die met de puntjes doe ik ook...
Met de uitroeptekens doe ik ook..
Hastags doe ik ook verkeerd.

Ik erger me eigenlijk nergens aan. Alleen aan mensen die zogenaamd de taal 100% beheersen en andere mensen verbeteren maar dan zelf meer dan eens spelfouten maken. #thatsironic


Dit dus. Alleen vind ik Breezah taal wel verschrikkelijk of mensen die geen hoofdletters en punten gebruiken in een stukje tekst.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Mrt 2014 19:38

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Oh, ik heb iemand op facebook en die praat over 'men' ipv 'mijn' ook heel irritant!
30-04-2017
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Mrt 2014 20:25

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Centjes
Euri
Directeur e.d. Als vernoeming naar een kind
Collegaatje
Respect, niet zo zeer het woord, maar wel hoe het tegenwoordig gebruikt wordt. Ik vind dat het de lading niet meer heeft want voor alles en iedereen is tegenwoordig respect of wordt het gebruikt.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 27 Mrt 2014 20:34

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ergens een ei over leggen
Kindjes
"Mama van" of "Jongensmama" Je bent moeder van en je kind noemt je mama.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Mrt 2014 20:41

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Silly-One schreef:
Toch apart dat ik het vooral het eerst gehoord heb bij Brabanders. Ik zeg ook dat andere streken het ook doen. Ik werk nu in de Achterhoek en daar hoor ik het zelden.


Dit komt zeker wel uit de Achterhoek! Hier gaan deuren en ramen altijd los ipv open.

In welke plaats werk jij eigenlijk?
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers