Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Driftige dreumes

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Mrt 2014 17:31

Driftige dreumes

R wil heel graag met de laptop spelen of in de slaapkamer en dat mag niet. Als ik hem weg pak gaat hij schreeuwen, bijten en probeert zichzelf op de grond te gooien. Afleiden met iets anders helpt niet, op schoot helpt niet, op mijn arm een rondje lopen helpt niet..

Tips? Want ik krijg een beetje last van piepende oren met dat geschreeuw.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 42

Bericht 26 Mrt 2014 17:35

Re: Driftige dreumes

Pfoe, helaas zijn het echt van die fases waar je door moet :nopompom: . Bij mijn oudste hielp alleen laten uitrazen, bij mijn middelste helpt afleiden goed, die is binnen drie seconden vergeten dat ze eigenlijk middenin een driftbui zat. Misschien wat dingen uitproberen tot je erachter komt wat wel werkt?
<<

Anoniem186

Bericht 26 Mrt 2014 17:44

Re: Driftige dreumes

Heeft hij vrij toegang tot de slaapkamer? Of gaat hij bij de deur jengelen?
En je laptop hoog of uit het zicht zetten?

En wat twellie zegt.. Fases... Tot 10 tellen en geduld hebben.

Ons aapje klimt overal op. Daar word ik ook zo hopeloos van. Maar doe je echt niks aan. Behalve het leed beperken. We hebben hem geleerd hoe hij zelf weer van de bank af kan. En goddank snapte hij dat heel snel.
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mrt 2014 17:49

Re: Driftige dreumes

M'n zoon is ook zo. Ik negeer het. En dan is t meestal snel over. Helaas herhaalt deze fase zich wel elke zoveel weken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Mrt 2014 18:13

Re: Driftige dreumes

Jep.. hier ook..
Succes.. :cry: :nopompom:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Mrt 2014 18:19

Re: Driftige dreumes

L. begint nu ook een beetje. Het is vooral met de piano. Als ik wil oefenen terwijl hij wakker is dan komt hij gelijk aangekropen om ook te spelen. Dat mag ook wel, maar niet de hele tijd en hij mag niet aan de klep zitten (die wil hij dicht trekken) en dan gaat hij vreselijk jengelen en huilen. Van de piano kan ik hem ook niet afleiden als ik zit te oefenen want als hij hem hoort wil hij spelen. Ik zet hem nu af en toe er naast in de box om rustig te kunnen spelen maar dan gaat hij er ook continue doorheen schreeuwen en huilen.

Hij begint ook ondeugend te doen, dan doet hij iets wat niet mag, kijkt steeds naar mij en dan gaat dat handje die kant uit. Als ik nee zeg dan gaat hij gauw zitten en twee seconden later weer doen. En als ik hem dan weg haal kruipt hij er gelijk weer naar toe en als ik dan van te voren al zeg: L? Wat ga jij doen? Dat mag niet he? Dan kruipt hij er extra snel heen om het nog een keer te doen en dan gaat hij heel hard lachen. Boef!

Ik probeer vooral consequent te zijn en als ik het gejengel en geschreeuw zat ben dan zet ik hem even weg in de box want daar kan ik gewoon niet de hele tijd tegen. En ik probeer hem altijd af te leiden, meestal lukt dat ook wel als ik hem iets anders geef wat hij écht interessant vind. Maar het blijft lastig!
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mrt 2014 18:22

Re: Driftige dreumes

Soms vind ik mezelf bestwel zielig aangezien ik er twee heb. :laughcry:

Zo, alweer over.
<<

Anoniem85

Bericht 26 Mrt 2014 18:28

Re: Driftige dreumes

Soms helpt afleiden, meestal werkt negeren het beste. Dit herhaalt zich inderdaad om de zoveel weken dat hij dat dagenlang heeft, meestal voorafgaand aan het krijgen van tanden of kiezen, ziek worden of iets nieuws kunnen.

M train, je mag jezelf dan ook best zielig vinden. Als M. zo'n dag heeft denk ik vaak: je zou er maar twee hebben pff
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 26 Mrt 2014 18:31

Re: Driftige dreumes

Heel erg herkenbaar. De ene keer helpt afleiden en de andere keer juist negeren.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Mrt 2014 18:32

Re: Driftige dreumes

M-Train schreef:Soms vind ik mezelf bestwel zielig aangezien ik er twee heb. :laughcry:

Zo, alweer over.


Ja maar het is alleen J. toch zei je? :wink:
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mrt 2014 18:35

Re: Driftige dreumes

Dochter reageert anders, niet driftig. Maar wel dramatisch. :(
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Mrt 2014 18:40

Re: Driftige dreumes

Ging net even snel wat halen bij de AH voor mijn werk. B mee..
Begon al bij binnenkomst, ze wilde zitten in het autootje met de hamster..Nee dat gaat niet, we moeten boodschappen doen. Nou die nee was nog redelijk geaccepteerd (want ze kreeg zelf een karretje om mee te lopen).
Boodschappen doen ging ook goed (met die kar), nou toen we afgerekend hadden mocht ze even in het autootje zitten. Kind blij. Heb haar er uit gekregen door te zeggen dat ze de hond mocht aaien (pluche beest die bij de dierenwinkel staat).............. Toen moesten we naar de auto terug.
Dat ging compleet met zichzelf op de grond gooien, AUTO TITTTUHHHHHH, OND AAAIUHHH!!!!!!! krijsen, mijn haren uit mijn hoofd trekken en wegrennen (over het parkeerterrein).
Ik zeg je I-DE-AAL als je je handen vol hebt :12:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Mrt 2014 19:02

Re: Driftige dreumes

Hij gaat inderdaad voor de deur liggen waar hij niet in mag. Hij mag in de gang en in zijn eigen kamer spelen, maar hij mag dus niet in de andere kamers. Brullen! Helemaal als hij iemand aan de andere kant van de deur hoort. Dan gaat hij bonken met zijn hoofd tegen de deur en als je hem pakt bijt hij. Gezellig.

Hij weet waar de laptop ligt, maar hij kan er niet bij. Toch probeert hij dat en als het niet lukt gaat hij liggen gillen op de vloer.

Afleiden helpt echt niet, heb alles al geprobeerd. Misschien moeten we het maar gewoon negeren.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Mrt 2014 20:06

Re: Driftige dreumes

Ik zou dat gedrag inderdaad dan zo veel mogelijk negeren. Het bestaat vooral omdat hij er reactie op krijgt denk ik. L. doet ook vooral stout omdat ik reageer en hij dat grappig vind. Hij doet sowieso regelmatig dingen die ik niet zo'n goed idee vind, maar dat doet hij dan gewoon omdat hij het interessant vind.

Als ik elke keer als hij wat op de grond gooit reageer dan gaat hij ook dingen op de grond gooien omdát ik reageer. Huilen omdat hij het weer wil hebben heeft alleen zin als hij het dan inderdaad ook krijgt (of een andere vorm van aandacht). Sinds ik niks meer oppak wat hij op de grond gooit is het al een stuk minder. Ik weet alleen nog niet hoe ik hem moet 'afleren' zijn rietjesbeker of eten van zich af te duwen en zo op de grond te laten vallen als hij even genoeg heeft.
<<

Anoniem103

Bericht 26 Mrt 2014 20:15

Re: Driftige dreumes

Lejow schreef:Ging net even snel wat halen bij de AH voor mijn werk. B mee..
Begon al bij binnenkomst, ze wilde zitten in het autootje met de hamster..Nee dat gaat niet, we moeten boodschappen doen. Nou die nee was nog redelijk geaccepteerd (want ze kreeg zelf een karretje om mee te lopen).
Boodschappen doen ging ook goed (met die kar), nou toen we afgerekend hadden mocht ze even in het autootje zitten. Kind blij. Heb haar er uit gekregen door te zeggen dat ze de hond mocht aaien (pluche beest die bij de dierenwinkel staat).............. Toen moesten we naar de auto terug.
Dat ging compleet met zichzelf op de grond gooien, AUTO TITTTUHHHHHH, OND AAAIUHHH!!!!!!! krijsen, mijn haren uit mijn hoofd trekken en wegrennen (over het parkeerterrein).
Ik zeg je I-DE-AAL als je je handen vol hebt :12:


Haha dat klinkt precies als mijn dochter, misschien moeten ze vriendinnen worden kunnen ze samen dramatisch doen.

M. was vandaag boos toen we weg gingen uit de linneaushof. Gillen, schreeuwen, op de grond liggen ze haalde het allemaal uit de kast. Toen ze weer een beetje gekalmeerd was begon het hele drama opnieuw omdat ze haar stok die ze gevonden had niet vast mocht houden in de auto.
Tegenwoordig laat ik haar gewoon gaan of til haar op en neem haar mee. Toen ze nog een jaar jonger was nam ik haar wel altijd op schoot omdat ze anders met haar hoofd op de grond of tegen een tafel of muur ging bonken.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Mrt 2014 20:50

Re: Driftige dreumes

M-Train schreef:M'n zoon is ook zo. Ik negeer het. En dan is t meestal snel over. Helaas herhaalt deze fase zich wel elke zoveel weken.

dit dus maar dan met mn dochter
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 26 Mrt 2014 21:14

Re: Driftige dreumes

Oja zoals B. doet heeft Elena ook gedaan. Dan ging ze gewoon onder 1 arm mee, of ik liep weg. Dan kwam ze wel achter me aan. En nog steeds als ik zeg "ok, dan ga ik alleen" komt ze snel mee. Maar 't is geen weglopertje, anders zou ik het ook niet durven.
<<

Anoniem57

Bericht 26 Mrt 2014 21:33

Re: Driftige dreumes

Hier zwaait ze me lieflijk gedag als ik doei zeg haha
Als ze gaat liggen gillen in een winkel dan laat ik haar liggen en ga zelf verder, maar als ze wegloopt, het wordt gevaarlijk of we moeten gewoon weg dan heeft ze pech en kan ze lopen of ik trek haar mee. Tegenwoordig doet ze ook heel dramatisch 'au, mama!'. Tof!
<<

Anoniem166

Bericht 26 Mrt 2014 21:36

Re: Driftige dreumes

Parel schreef:Hier zwaait ze me lieflijk gedag als ik doei zeg haha
Als ze gaat liggen gillen in een winkel dan laat ik haar liggen en ga zelf verder, maar als ze wegloopt, het wordt gevaarlijk of we moeten gewoon weg dan heeft ze pech en kan ze lopen of ik trek haar mee. Tegenwoordig doet ze ook heel dramatisch 'au, mama!'. Tof!


Hier net zo. Weglopen heeft niet zoveel zin, want ze komt echt niet achter me aan. Ze zegt gewoon doei en ze gaat verder met wat zij wil doen of ze blijft gewoon op de grond liggen krijsen. Ik til haar onder mijn arm (hoofd voor, beentjes achter) en zo neem ik haar mee.
<<

Anoniem25

Bericht 26 Mrt 2014 22:02

Re: Driftige dreumes

Wacht maar tot ze gaan praten, dan wordt het nog leuker ;) Hier ook 'au mama!' of 'mama is stom!'
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Mrt 2014 22:07

Re: Driftige dreumes

In een winkel is hier nog niet voorgekomen.
Maar thuis kan ik haar ook wel eens 'uitlachen'. Dan kijkt ze me aan haha. En verder is t afwisselend negeren of afleiden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 26 Mrt 2014 22:08

Re: Driftige dreumes

Ja dat auw mama zeggen doet ze ook haha. En het interesseert me echt geen ene zak wat andere mensen denken. Ze moet ook gewoon luisteren. Ze loopt mij trouwens wel vaker uit het zicht, maar so far blijft ze wel in de winkels. Als ze dreigt eruit te lopen dreig ik met straf, of met beloning dat we later wat voor haar kopen/doen, werkt 9 vd 10x wel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Mrt 2014 22:28

Re: Driftige dreumes

Normaal til ik haar ook op. Nu had ik wat boodschappen (en geeen taaaaaaaaaaaaaaaaaaaas :nopompom: ), dus dat ging niet zo handig.
En ook hier inderdaad, gaat ze staan zwaaien als ik wegloop haha
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2014 22:42

Re: Driftige dreumes

Julian dan.. Ik had bedacht dat we wel op de fiets konden even gauw pyjamapap halen bij de appie, wij dus hem even los laten lopen in de ah, voor het eerst! Kind helemaal door het dolle met zijn pasgeworven vrijheid dus hij rent als een kip zonder kop overal heen, blijft heel lang bij van de grote pluche ijsberen kijken en: 'sjhaap sjhaaaaap' roepen (schaap) en toen ik zei: daaag Julian mama gaat weg; liep hij heel enthousiast naar een andere vrouw en zei, jawel..... 'MAMA' :palm:

En hij werd heel erg kwaad dat hij weer voorop moest, hij gilde zo hard dat mensen uit het raam keken toen we thuis waren..

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers