Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pastasaus

<<

Anoniem261

Bericht 09 Sep 2013 09:01

Pastasaus

Hoe maken jullie zelf pastasaus?
Help me even op weg met wat recepten :nerd: :wink: ...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Sep 2013 09:26

Re: Pastasaus

Afgelopen weekend heb ik het op de volgende manier gemaakt. Het was een beetje improviseren en het moest ook vrij snel klaar gemaakt worden.
Ingrediënten
- prei
- paprika
- courgette
- champignons
- pakje tomaten saus ( de goedkoopste_
- blik tomaten met knoflook
- knoflook
- gehakt / chipolata's ontvelt ( gehakt was te duur)
- Rode wijn, op gevoel
- provinciaalse kruiden
- paprikapoeder
- kerriepoeder

Ik heb de tomatensaus, blik tomaten en de rode wijn opgezet en dat vast laten inkoken.
Het gehakt geroerbakt en daar de gesneden groente in laten meebakken. Dit iedere keer in etappes omdat de pan te klein was ( moest voor 8 personen koken met 1 koekenpan). Dat wat gebakken was ging bij de saus erin en kon vast mee op smaak komen.
Daarna nog een knoflookje gefruit ( deze kwamen we pas laat tegen in de kast) en op smaak gebracht met de kruiden. Dat nog even laten inkoken en de mannen hebben er goed van gegeten.
Peper en zout kan naar smaak, ik heb het niet gedaan omdat ik chipolata's had die al gekruid waren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 09:36

Re: Pastasaus

Ik maak het meestal simpel.
Wat gehakt rullen, uitje en knoflook erbij. Eventuele groente zoals courgette, paprika, champignons etc.
pak passata, wat suiker en kruiden (Italiaanse, oregano, thijm, peterselie) en alles even goed roeren en dan even laten koken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Sep 2013 14:14

Re: Pastasaus

Ik doe het vaak ook zo als Sarah alleen voeg ik dan soms nog een flinke schep rode pesto of tapenade toe, zongedroogde tomaatjes of een scheut rode wijn inderdaad en meestal gebruik ik blikjes tomaten blokjes of als het in het seizoen is verse tomaten.

Ik eet liever een salade ernaast en gooi meestal niet zoveel groenten door de saus, vaak wel olijven in plakjes trouwens.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Nyx

Bericht 09 Sep 2013 15:52

Re: Pastasaus

Ik doe soms makkelijk en soms nog makkelijker. :angel:

Gehakt rullen, uitje erbij, champignons erbij, ontvelde tomaten erbij, scheutje ketjap, lepel sambal (ben verslaafd aan heet eten), liter water in een maatbeker, twee zakjes Honig Spaghetti Bolognese en koken maar.

Gehakt rullen, uitje erbij, champignons erbij, ontvelde tomaten erbij, twee potjes saus van Lidl met olijven en als het goed doorgekookt is nog groene en zwarte olijven in plakjes erbij.
<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 15:55

Re: Pastasaus

Maar Nxy, dan is het niet echt zelfgemaakt toch? Met zakjes of potjes :razz:
<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 15:56

Re: Pastasaus

Ik maak tomatensaus met tomatenpuree, van die gezeefde tomatentroep, heel veel groente, wat water, en kruiden erbij (knoflook/basilicum/oregeno enz)
<<

Anoniem219

Bericht 09 Sep 2013 16:33

Re: Pastasaus

Uitje aanfruiten, gehakt rullen (of kip bakken) groente erbij en dan een pakje gezeefde tomaten. Kruiden naar smaak toevoegen n klaar!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers