Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de kleuterjuffen onder ons

<<

Anoniem115

Bericht 25 Mrt 2014 23:01

Voor de kleuterjuffen onder ons

Bij mijn zoontje (4 jaar en 8 maanden) op school doen ze niet aan belonen maar aan straffen.
Straffen in de vorm van kruizen geven bij "slecht" gedrag. (niet luisteren, ongehoorzaam, maar ook bij slaan en schoppen)
Bij 3 kruizen mogen ze de hele week niet buiten spelen. Vrijdag aan het eind van de dag verdwijnen de kruizen en maandag begint het weer opnieuw.

Nu zijn wij het hier niet mee eens natuurlijk. Wij zijn al in gesprek met juf en met een IB-er.
Maar ik wil met concrete voorbeelden komen over hoe zij kunnen gaan belonen en op wat voor manier.

Dus juffen geef alsjeblieft je voorbeelden ....




Als wij er niet uit gaan komen op school zijn wij sowieso genoodzaakt om over te stappen van school.
Want mijn zoontje is niet meer zichzelf en lijkt gewoon "op" te zijn.
Het draait de hele dag alleen maar om die verdomde kruizen ....
<<

Anoniem156

Bericht 25 Mrt 2014 23:07

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Wauw wat een bizarre manier van werken zeg, ik heb nog nooit een school gezien waar dit gebeurde.
Gebeurt dit alleen in de klas van je zoontje of is dit de manier van werken in de hele school?
Ik kan me voorstellen dat je er dan over denkt om een andere school te kiezen.

Zelf ben ik geen voorstander van alle kinderen een stickerkaart geven, maar op de school waar ik werk krijgen de kinderen met 'probleem'gedrag een stickerkaart en kunnen zij bijvoorbeeld per les een sticker verdienen (in de hogere groepen kan dat dan 3 keer per dan, voor de pauze, na de pauze en 's middags). Is de stickerkaart vol dan krijgen ze een beloning, dat mag een beloning voor zichzelf zijn (10 minuten tekenen ipv werken , een dag met gelpen schrijven..) of een beloning voor de hele klas (10 minuten langer buiten spelen).
De andere school waar ik werk is een PBS-school dus daar werkt het heel anders.

Edit: Ik neem aan dat de leerkrachten en de IB-er een pedagogische opleiding hebben gedaan dus deze manieren zouden zij zelf ook moeten kunnen bedenken...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Mrt 2014 23:08

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Jeej, zijn er echt scholen die zo werken en helemaal die zo werken met kleuters. Wat naar zeg:-( Ik kan me voorstellen dat je hierover in gesprek bent. Ik zou het ook totaal onacceptabel vinden om kinderen een week niet buiten te laten spelen als ze 3 kruizen hebben. Kinderen hebben het juist nodig om naar buiten gaan.
Ik heb verder geen tips, maar hoop dat jullie eruit komen op school.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2014 23:11

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik vind het goed dat je hierover in gesprek bent, maar persoonlijk zou ik denken dat je dit beleid toch niet zo snel verandert, ik zou dus sowieso voor een andere school kiezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Mrt 2014 23:13

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik ben dan wel geen kleuterjuf, maar hier gaan mijn haren recht van overeind staan! Een kleuter die een hele week niet mag buitenspelen? 1 van mijn collega's heeft wel eens leerlingen een hele week laten binnen blijven, bij herhaaldelijk verkeerd gedrag op het plein (op 't kleuterplein spelen terwijl dat niet mocht). Dit was bij groep 8 leerlingen en daarvoor vond ik het al een heftige straf.
Persoonlijk vind ik dat door kinderen binnen te laten, je eigenlijk jezelf straft. Buiten spelen is ook een uitlaatklep voor de kinderen, als ze dat niet gehad hebben merk je dat (wat een hel als het een keer de hele dag regent en ze helemaal niet naar buiten kunnen).
Ik weet niet zo goed wat handige beloningen zijn bij de kleuters, ik werk zelf in de bovenbouw. Misschien iets als een klusje doen voor de juf, als eerste mogen kiezen, 10 min extra buiten spelen, knutselen, zandtafel oid, naast de juf mogen zitten, een sticker. En vooral heel positief zijn, vooral benoemen wat er goed gaat, heel veel complimenten geven. Op het goede de nadruk leggen.

Ik ben het overigens met Susan eens dat het me lijkt dat dit beleid lastig te veranderen is. Zijn er andere ouders die er ook zo over denken?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem115

Bericht 25 Mrt 2014 23:14

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Het blijkt dat de school dit voor alle groepen hanteerd
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2014 23:15

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik zou sowieso trouwens weinig vertrouwen hebben in een school waar ze zelf niet kunnen verzinnen hoe het anders kan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem115

Bericht 25 Mrt 2014 23:16

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik hoor helaas steeds meer ouders hierover klagen onderling
<<

Anoniem28

Bericht 25 Mrt 2014 23:19

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik zit echt zo te lezen: :omg: :wtf:

echt héél bizar dit. Ben je over de rest van de school wel tevreden?
<<

Anoniem124

Bericht 25 Mrt 2014 23:20

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Lijkt me hopeloos. Andere school dus.
<<

Anoniem115

Bericht 25 Mrt 2014 23:26

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Rejoy schreef:Ik zit echt zo te lezen: :omg: :wtf:

echt héél bizar dit. Ben je over de rest van de school wel tevreden?



Ik heb goed contact met juf, directeur en onder directeur zijn laagdrempelig.
We komen er alleen stukje bij beetje achter dat het een school is met heel veel rugzakjes en kinderen die eigenlijk op speciaal onderwijs horen te zitten.
Er zitten veel minderheden op school, 3/4 van de klas is niet nederlands.
De laatste 4 kinderen die in de klas er bij zijn gekomen spraken geen woord nederlands
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 25 Mrt 2014 23:57

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Rejoy schreef:Ik zit echt zo te lezen: :omg: :wtf:

echt héél bizar dit. Ben je over de rest van de school wel tevreden?


ik ook :wtf:
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Mrt 2014 23:58

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik heb het met verbazing gelezen. Ik zou hier ook niet achterstaan en dus op zoek gaan naar een andere school (uiteraard door wat stappen te ondernemen en te kijken of het ook anders kan).
<<

Anoniem115

Bericht 26 Mrt 2014 00:02

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Susan schreef:Ik vind het goed dat je hierover in gesprek bent, maar persoonlijk zou ik denken dat je dit beleid toch niet zo snel verandert, ik zou dus sowieso voor een andere school kiezen.



Hier ben ik ook bang voor Susan. Ik vind het alleen ook zo sneu voor mijn zoontje.
Hier kent hij nu een aantal kindjes, gaat daar ook spelen of ze komen hier.
En met een nieuwe school moet hij helemaal opnieuw beginnen.
En met een andere school komt ook een andere VSO/BSO.
De opvang die we nu hebben haalt en brengt alleen naar de school waar hij nu zit
<<

Anoniem26

Bericht 26 Mrt 2014 00:14

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik zou ook voor een andere school kiezen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mrt 2014 00:31

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik snap wel dat het niet leuk is, maar ik denk dat de kans klein is dat je hier op korte termijn echt verandering in gaat brengen, zeker als het op de hele school zo gaat en jij nota bene met voorbeelden moet komen hoe het anders kan. Het is niet uitgesloten dat je uiteindelijk tot ze door kunt dringen, zeker niet als meerdere ouders hiertegen in opstand komen, maar tegen de tijd dat er echt iets verandert ben je wel een hele tijd verder. En al die tijd blijft het gewoon doorgaan zoals het nu gaat, en voor je zoontje is dat dan precies in de periode dat hij nog erg klein en kwetsbaar is. Ik zou zelf dat risico niet durven nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem115

Bericht 26 Mrt 2014 00:37

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Susan schreef:Ik snap wel dat het niet leuk is, maar ik denk dat de kans klein is dat je hier op korte termijn echt verandering in gaat brengen, zeker als het op de hele school zo gaat en jij nota bene met voorbeelden moet komen hoe het anders kan. Het is niet uitgesloten dat je uiteindelijk tot ze door kunt dringen, zeker niet als meerdere ouders hiertegen in opstand komen, maar tegen de tijd dat er echt iets verandert ben je wel een hele tijd verder. En al die tijd blijft het gewoon doorgaan zoals het nu gaat, en voor je zoontje is dat dan precies in de periode dat hij nog erg klein en kwetsbaar is. Ik zou zelf dat risico niet durven nemen.



Daar heb je ook helemaal gelijk in.
Ik ben vanavond ook al met andere scholen aan het mailen voor informatie.
En ik heb aanstaande dinsdag een gesprek bij een ander kdv met bso.
Deze mevrouw mailde mij vanavond nog terug
<<

Anoniem115

Bericht 26 Mrt 2014 08:24

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Samen met mijn buurvrouw ga ik straks naar de directeur.
Eens kijken wat deze te zeggen heeft over dit hele verhaal.
En we gaan een mail doen naar de MR.
<<

Anoniem58

Bericht 26 Mrt 2014 08:32

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Eens met Susan. En ik vraag mij af of je je hier niet in verdiept hebt voordat je de keus maakte je zoontje naar deze school te doen?
<<

Anoniem115

Bericht 26 Mrt 2014 08:45

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Als het bekend was dat de school aan straffen deed in plaats van belonen voordat ons zoontje hierheen ging was hij hier nooit heen gegaan. Het staat nergens op de site of in de regelementen.
Toen heb ik ook gekeken op zo'n site om te kijken hoe goed de school stond aangeschreven en ook hier waren geen problemen.
Mijn zoontje is mijn belangrijkste bezit, die zou ik echt niet zomaar naar de eerste de beste school sturen.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Mrt 2014 09:40

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik zou sowieso op zoek gaan naar een andere school. Duidelijk aangeven waarom je dat besluit neemt tegenover de school. Niet afwachten of er wat gaat veranderen.
Je kind zit zo'n groot deel van de week op school, daar moet hij zich wel veilig voelen. Er word immers een basis gelegd. En eerlijk gezegd vind ik niet dat zijn leerkrachten daar hun best voor doen. Voor mij een reden om een andere school te zoeken. Uiteindelijk past het kind zich daar wel op aan.
<<

Anoniem31

Bericht 26 Mrt 2014 12:54

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Heb je toendertijd geen intakegesprek gehad. Dat hebben wij toen wel gehad met onze dochter. Maar wat een vervelende situatie. Maar denk dat een andere school wel een van de opties zal zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mrt 2014 12:57

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik denk dat je er gewoon helemaal niet vanuit gaat dat een school dit zo doet en er dus ook niet naar vraagt, omdat het gewoon zo ontzettend niet van deze tijd is dat je het echt totaal niet verwacht. Dat zou mijn gevoel tenminste zijn, dat ik de mogelijkheid dat een school anno 2014 zo met kinderen omgaat niet eens zou hebben ingecalculeerd. Dus dat ze dit niet wist vind ik niet zo raar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 26 Mrt 2014 13:24

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Ik sluit me bij Susan aan. Succes straks! Al denk ik ook dat je er niet teveel van moet verwachten.
<<

Anoniem115

Bericht 26 Mrt 2014 14:32

Re: Voor de kleuterjuffen onder ons

Helaas was de directeur niet aanspreekbaar vandaag.
Morgenmiddag om half 3 heb ik nu een gesprek.
Mijn buurvrouw om 11 uur. Hij wou ons liever niet tegelijk hebben omdat het om verschillende kinderen gaat.

Man en ik zijn al de hele dag aan het nadenken en hebben net ook besloten dat wat de uitkomst ook is van het gesprek,
wij toch op zoek gaan naar een andere school.
Zo meteen ga ik bellen met andere scholen om een afspraak te maken voor begin volgende week.
En dan maar kijken hoe snel alles gerealiseerd kan worden.

En in het intake gesprek is hier met geen woord over gesproken. Wel is ons toen over het anti-pest beleid verteld en over de manier van werken (die achteraf niet bepaald klopt)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron