Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wonen in Nederland en werken in België

<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 25 Mrt 2014 22:18

Wonen in Nederland en werken in België

Is hier iemand met ervaring in deze situatie? Ik ben aan het twijfelen te solliciteren voor een tijdelijke functie in België en heb wat vragen.
2019
2022
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 26 Mrt 2014 20:30

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Niemand? :(
2019
2022
<<

Anoniem111

Bericht 26 Mrt 2014 20:34

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Ik heb de situatie juist precies andersom, ik woon in België en werk in Nederland. Misschien dat ik je kan helpen maar ik weet niet wat je vragen precies zijn.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 26 Mrt 2014 21:54

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Ik heb echt heel domme vragen haha want ik weet echt helemaal niks van dit soort dingen, mijn eerste vragen zijn:
Moet je iets van een werkvergunning hebben?
Waar betaal je belastingen? Waar heb je verzekeringen? Dit is niet dubbel lijkt mij..
Wat moet je regelen voordat je er kunt gaan werken, kun je zomaar solliciteren?
2019
2022
<<

Anoniem122

Bericht 27 Mrt 2014 02:10

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Het enige wat ik weet is dat je je zorgverzekering in NL stop moet zetten, en deze in Belgie aan moet vragen. Dit is gunstig omdat dat daar veel goedkoper is en via 1 bepaalde verzekering kan je dan ook regelen dat alle medische kosten in NL vergoed worden. Hoe of wat precies weet ik niet. Is 3 jaar geleden dat ik het nagekeken heb omdat ik zat te kijken voor een bijbaantje in Belgie naast mn studie daar.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 27 Mrt 2014 07:25

Re: Wonen in Nederland en werken in België

03/2019
11/2020
<<

Anoniem111

Bericht 27 Mrt 2014 21:27

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Ik heb echt heel domme vragen haha want ik weet echt helemaal niks van dit soort dingen, mijn eerste vragen zijn:
Moet je iets van een werkvergunning hebben? Nee, volgens mij mag je in Europa gewoon overal werken zonder vergunning.
Waar betaal je belastingen? Waar heb je verzekeringen? Dit is niet dubbel lijkt mij.. Je bent verplicht om een zorgverzekering te hebben in het land waar je werkt en ook in het land waar je woont. Ik ben dus inderdaad dubbel verzekerd. Maar gelukkig is een zorgverzekering in Belgie ontzettend goedkoop. Ik betaal iets van 15 euro per kwartaal (ja echt...)
Wat moet je regelen voordat je er kunt gaan werken, kun je zomaar solliciteren? Dat weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien ik dus in Nederland werk.

Die link van de svb die Kaat heeft gepost, is erg nuttig trouwens!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Mrt 2014 17:31

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Pitufo schreef:Ik heb echt heel domme vragen haha want ik weet echt helemaal niks van dit soort dingen, mijn eerste vragen zijn:
Moet je iets van een werkvergunning hebben? Nee, volgens mij mag je in Europa gewoon overal werken zonder vergunning.
Waar betaal je belastingen? Waar heb je verzekeringen? Dit is niet dubbel lijkt mij.. Je bent verplicht om een zorgverzekering te hebben in het land waar je werkt en ook in het land waar je woont. Ik ben dus inderdaad dubbel verzekerd. Maar gelukkig is een zorgverzekering in Belgie ontzettend goedkoop. Ik betaal iets van 15 euro per kwartaal (ja echt...)
Wat moet je regelen voordat je er kunt gaan werken, kun je zomaar solliciteren? Dat weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien ik dus in Nederland werk.

Die link van de svb die Kaat heeft gepost, is erg nuttig trouwens!


Dat is niet waar. Je moet je verzekeren in het land waar je werkt. Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -woon.html
19-12-2012
04-07-2015
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Mrt 2014 19:16

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Zorgverzekeringen in België zijn heel goedkoop, ik betaal 15 euro per kwartaal maar betaal het altijd in 1 keer aan het begin van het jaar (gewoon 60 euro dus). Wel heb ik een hospitalisatieverzekering maar geen idee of dat in jouw geval nodig/handig is.
Laatst gewijzigd door Vanya op 28 Mrt 2014 19:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Mrt 2014 19:17

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Ik heb even snel gegoogled en kwam deze link tegen: http://www.cm.be/wat-te-doen-bij/grensarbeid/index.jsp

En hier nog specifieker:

Je werkt in België en woont in Nederland

http://www.cm.be/wat-te-doen-bij/grensa ... erland.jsp
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 29 Mrt 2014 13:43

Re: Wonen in Nederland en werken in België

Super, dank jullie!
2019
2022

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers