Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby drinkt weinig

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Mrt 2014 21:47

Baby drinkt weinig

B krijgt alle bv in afgekolfde vorm. Ze drinkt steeds 100 cc per keer, en dat slechts 6 keer per dag. ( ik voed wel op verzoek ) De vuistregel is 150 cc per kg lichaamsgewicht. Ze weegt nu 5690 dus ze zou veel meer moeten drinken. Ze was wel 670 gram aangekomen afgelopen maand. Het cb maakte zich dan ook geen zorgen. Ik eigenlijk wel een beetje. Ze plast en poept wel veel dus alles lijkt in orde, maar toch knaagt het dat ze zo weinig drinkt.

Nog meer baby's die zo weinig drinken maar wel goed groeien?
<<

Anoniem28

Bericht 25 Mrt 2014 21:54

Re: Baby drinkt weinig

Maar als een baby goed groeit, voldoende plast, alert is en er dus verder niks aan de hand is, waarom zou je je dan zorgen maken, dan is er toch geen probleem? 150 cc is een richtlijn, geen harde eis toch?
<<

Anoniem166

Bericht 25 Mrt 2014 21:57

Re: Baby drinkt weinig

Ik denk dat je dochter het prima doet. Niet elk kindje heeft evenveel voeding nodig om fit en gezond te zijn. Ze poept en plast goed, ze groeit goed. Als ze dan ook nog tevreden/vrolijk/alert is, dan is er niets om je zorgen over te maken. Ze regelt haar voedinginname zelf en blijkbaar is het voor haar goed zo.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Mrt 2014 22:12

Re: Baby drinkt weinig

Mijn dochtertje drinkt ook 6 voedingen per dag. Een flesje afgekolfde melk is dan 100 tot 120 ml. Ligt eraan wat ik de dag ervoor gekolfd heb of in het diepvriespotje zat. Dat drinkt ze binnen 3 min. op, maar heeft ze dan wel weer 3,5/4 uur genoeg aan.
Als ze flesvoeding tussendoor krijgt is dat 120+4.

Maar ze drinkt alleen flesjes als ik werk, de rest wel live, dus ik weet niet of ze dan meer drinkt.

Ze woog afgelopen vrijdag 5,5 kilo en 59 cm. Dat was prima.
Zolang ze tevreden is en gewoon groeit volgens haar eigen lijntje vind ik het prima en zal ze genoeg binnenkrijgen.
Die 150 ml per kilo is toch ook een flesvoedings richtlijn. Bv past zich aan in voedingsbehoefte van je kindje dacht ik. Dus de hoeveelheid zegt dan niet alles.
Afbeelding
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Mrt 2014 22:38

Re: Baby drinkt weinig

Mijn dochter dronk nooit meer dan 120 ml. per keer. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt eigenlijk, heb me ook niet bezig gehouden met richtlijnen. Tijdens het voeden zag ik ook niet wat er qua cc inging. Ik vertrouwde op haar, wanneer ze meer behoefte zou hebben zou ze vanzelf wel komen. Ik gaf ook altijd meer afgekolfde voeding mee naar mijn ouders als ik moest werken.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 25 Mrt 2014 23:31

Re: Baby drinkt weinig

M. dronk ook niet veel en zijn flesjes gingen nooit leeg. Hij groeide, plaste, poepte goed en was vrolijk en alert. Op een gegeven moment gingen de flesjes wel leeg en begon hij meer te drinken. Ik heb me niet vastgehouden aan de richtlijnen ervoor.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Mrt 2014 00:11

Re: Baby drinkt weinig

J krijgt bv en tot nu toe als ik weg was heeft hij nooit groter dan 120 cc gehad. Hij drinkt ook meestal maar 1 borst per keer.
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 26 Mrt 2014 13:02

Re: Baby drinkt weinig

mijn lactatiekundige vertelde mij dat baby's die borstvoeding (zowel uit de borst als fles) krijgen zich niet kunnen overeten. Ze 'weten' namelijk zelf wat ze nodig zijn. Het gaat om de voedzaamheid van de melk. De ene vrouw kan dezelfde voedzaamheid hebben bij bijv 60 ml terwijl een andere vrouw daar bijv 80 ml voor nodig is. Je baby regelt echt zelf dat hij/zij voldoende binnenkrijgt aan voedingsstoffen/vetten
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 26 Mrt 2014 13:19

Re: Baby drinkt weinig

Ik denk dat het andersom is stokstaartje. Waarschijnlijk heeft de ene baby genoeg aan 60 ml, de andere aan 80 ml. Volwassenen hebben ook niet dezelfde energiebehoefte en dat geldt ook voor baby's.

Baby's kunnen zich met borstvoeding trouwens wel overeten, je hebt alleen het nadeel van de koemelkeiwitten niet, die in kunstvoeding wel zitten. Deze zijn schadelijk voor de niertjes in grotere hoeveelheden. Daarom bestaat er voor kunstvoeding een max.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 26 Mrt 2014 14:04

Re: Baby drinkt weinig

dat is ook wat ik bedoel rejoy. Doordat de 60 ml dan sterker geconcentreerd is qua voedingsstoffen kan die baby dus genoeg hebben aan 60 ml.

Hoe weet je dan of je baby zich overeet? Ik was namelijk bang dat mijn dochter zich ging overeten toen ze volledig borstvoeding uit de fles kreeg, maar volgens mijn lactatiekundige kon dat dus niet, omdat ze gewoon zelf zou stoppen net als aan de borst als ze het verzadigde gevoel bereikt had...wat ze dus zelf regelt..
Afbeelding
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 27 Mrt 2014 18:01

Re: Baby drinkt weinig

Plotseling drinkt b 700 cc per dag. Helaas wel een fles daarvan midden in de nacht. Probeer me inderdaad geen zorgen te maken aangezien ze alles goed doet, maar dacht altijd dat die 150 cc echt het minimum was ipv een richtlijn. Fijn te horen dat andere kindjes het ook gewoon heel goed doen op minder voeding. Zal wel slagroom uit mijn borsten komen :smile:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers