Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn in schaambot/bekken

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Mrt 2014 17:10

Pijn in schaambot/bekken

Heeft iemand dit ook (gehad) op het einde van de zwangerschap?
Ik ben vanmorgen wakker geworden van de pijn in mijn schaambot/bekken en kon me niet meer omdraaien in bed of uit bed stappen.
Heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n pijn gehad. Kan mijn benen amper optillen. Liggen en lopen lukt amper. Heb de vk gebeld en die geeft aan dat dit de laatste loodjes zijn en dat ik er niks aan kan doen. Maar ik strompel door het huis en moet echt nog weg vanavond.
Ook trappen lopen gaat niet, ik ga zittend naar boven.
Iemand nog tips? Denk dat naar de fysio gaan geen nut meer heeft, anders had de vk dit ook wel verteld.
Het kraakt ook helemaal als ik me omdraai in bed, alsof het gebroken is. Niet leuk, want ik was nog behoorlijk wat dingen van plan hier in huis qua schoonmaak.
Pfff......
04-2014
10-2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Mrt 2014 17:21

Re: Pijn in schaambot/bekken

Heb je wel aangegeven hoe hevig de pijn is, dat je je nauwelijks nog kunt voortbewegen en dat je nooit zoveel pijn hebt gehad? Of heb je alleen gezegd dat je pijn in je schaambot hebt?

Ik zou in elk geval rustig aan doen en dat schoonmaken maar gewoon vergeten. Zoveel vrouwen moeten het aan het eind van hun zwangerschap - om uiteenlopende redenen - rustig aan doen, dus ik zou zoveel mogelijk ontspannen en me niet gaan zitten opvreten over werk wat niet is gedaan. Als je ruim 38 weken zwanger bent moet je daar je hoofd niet meer over hoeven breken. Maar als de pijn te gortig wordt zou ik nog even terugbellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Mrt 2014 17:27

Re: Pijn in schaambot/bekken

Ik heb niet verteld dat ik eraan onderdoor ga... stom eigenlijk van me.
Als het morgen hetzelfde is of nog erger bel ik ze nog een keer.
Ik kan alleen heel slecht stilzitten en erger me nu al dat ik niet gestofzuigd heb, het bed niet verschoond heb, etc.
Maar als iemand nog tips heeft of oefeningen..... graag!
04-2014
10-2015
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 25 Mrt 2014 19:58

Re: Pijn in schaambot/bekken

ik zou gewoon nu nog even bellen. Het is nu nog een prima tijd om te bellen.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Mrt 2014 20:13

Re: Pijn in schaambot/bekken

Ik ben net met heel veel pijn en moeite een stuk gaan lopen buiten. En het gaat gelukkig iets beter. Ik kijk de nacht even aan, als het dan weer erger wordt bel ik morgen maar weer. Denk toch dat in beweging blijven het beste is. Hoe langer ik zit, hoe meer moeite ik heb met opstaan en lopen.
04-2014
10-2015
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 25 Mrt 2014 20:19

Re: Pijn in schaambot/bekken

Veel afwisselen helpt, alles niet te lang doen. Dus niet te lang zitten, niet te lang lopen, staan of wat dan ook. Ook een beetje op gevoel. Als je gaat staan probeer dit dan vanuit je benen te doen en niet vanuit je heupen. Voor vannacht slapen met een kussen tussen je benen en als je draait probeer dit dan in 1x te doen en niet in stukjes. Verder heel goed op je houding letten. Goed vanuit je benen bukken en recht staan.
Als het echt niet gaat dan morgen gewoon de verloskundige nog eens bellen en aangeven dat het echt niet te harden is.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 25 Mrt 2014 20:20

Re: Pijn in schaambot/bekken

Ik had dat ook aan het einde van de zwangerschap van de jongste. Kon bijna mijn bed niet uit en alles deed verschrikkelijk veel pijn. De Vk zei toen dat er niks meer aan te doen was, ze zei dat het te laat was om me nog door te sturen naar de fysio oid met 37 weken. Dus even doorbijten, bij mij tot 41 weken en snel daarna was het weg.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Mrt 2014 20:23

Re: Pijn in schaambot/bekken

Ohja ik had dat ook heeel erg, kon ook amper lopen, was het alweer vergeten. Na de bevalling was het meteen over.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem28

Bericht 25 Mrt 2014 20:28

Re: Pijn in schaambot/bekken

Ik heb bij de fysio destijds best wat praktische tips gekregen voor bekkenproblemen. Misschien kun je door kleine aanpassingen in je houding (bekken kantelen, bepaalde manier van bewegen) het toch nog wat dragelijker maken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers