Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Mrt 2014 17:11

kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Nee, ik ben niet zwanger en vermoed het ook niet te zijn :) vraag het even voor een vriendin van mij. Zij is een paar weken eerder dan ik bevallen en kolft nu 4-5x per dag. Life voeden doet zij niet meer. Ze heeft nog geen menstruatie gehad. Hoe groot is de kans dan om vrij snel na de bevalling weer zwanger te raken? (of het slim en/of wenselijk is is een ander verhaal)

Lees overal over de LAM methode maar dat is alleen als je life borstvoeding geeft, de kans is dan 2%.

Zijn er hier dames die binnen een paar maanden na de bevalling alweer zwanger waren?
<<

Anoniem166

Bericht 25 Mrt 2014 17:26

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Volgens mij varieert dat echt per vrouw. Ik kolfde nadat ik ging werken 2 keer per dag en mijn dochter kreeg dus gedurende 12 uur geen rechtstreekse voeding en dat 4 dagen per week. En ook toen ze overdag steeds minder dronk, gebeurde er niets. En ook nu ze de afgelopen weken nog slechts 1 voeding per dag heeft gekregen, gebeurt er niets. Volgens die methode had ik al lang en breed weer vruchtbaar kunnen zijn, maar dat is hier niet aan de orde.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2014 17:30

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Ezra kreeg nog borstvoeding toen ik zwanger werd van Yrsa, maar toen was hij al ruim 14 maanden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 25 Mrt 2014 17:32

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Ik had direct weer een cyclus dus ik had met 6 weken al weer zwanger kunnen zijn ondanks volledige bv.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 17:36

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Vroegah zei de huisarts tegen m`n moeder dat ze niet zwanger kon raken als ze borstvoeding gaf.

M`n broers zijn in hetzelfde jaar geboren.. :P
<<

Anoniem193

Bericht 25 Mrt 2014 17:42

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Volgens mij is de kans dat ze zwanger wordt nu net zo groot als dat het zou zijn als ze niet zou kolven.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Mrt 2014 20:47

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

@ cotton, haha zo dat was erg snel dan! Tegenwoordig geven ze in het kraambed al aan dat het inderdaad wel mogelijk is direct zwanger te worden ondanks borstvoeding

Vroeg me vooral af of het vaak voorkomt dat vrouwen binnen een paar maanden zwanger zijn ondanks de borstvoeding. Lijkt me wel pittig hoor, twee kindjes in hetzelfde jaar krijgen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Mrt 2014 22:44

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Mijn vk drukte me op het hart, goed na te denken over anticonceptie. Ook tijdens de bv periode ben je gewoon vruchtbaar vertelde ze me. Ik zou het er dan ook niet op gokken, kan ook nooit goed zijn voor je lichaam om zo snel weer zwanger te raken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2014 22:51

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Ik weet niet of het zoveel kwaad kan, het lijkt me meer gewoon dat je hoofd er nog niet zo naar staat als je net bevallen bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Mrt 2014 00:15

Re: kans op zwangerschap bij geven borstvoeding

Ik werd na de bevalling van T. na 10w voor t eerst ongesteld. Eisprong dus na 8w. Ik kolfde toen fulltime. Ik werd eerst om de 3mnd ongesteld,later om de 2mnd, en toen ik nog 2x per dag kolfde elke maand. (Heb met 10w een mirena spiraal laten zetten, weet niet in hieverre die van invlod was verder).

Na de bevalling van J. ben ik nu na 8mnd og niet ongesteld geweest. Voed nu live, ook snachts. Met 6mnd heb ik een mirena spiraal laten zetten.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers