Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duowagen

<<

Anoniem123

Bericht 25 Mrt 2014 09:40

Duowagen

Voor de mama's die een duowagen hebben:

Welk merk heb je?
Bevalt deze?
Waarom heb je voor deze gekozen?
Heb je achteraf spijt dat je voor een duowagen hebt gekozen of word de wagen veel gebruikt?
<<

Anoniem57

Bericht 25 Mrt 2014 09:43

Re: Duowagen

Mijn zus had een hele fijne duowagen van easywalker. Niet heel compact, maar hij loopt echt heerlijk.
Op de leeftijd van jouw zoon, zou ik het geld liever in mijn zak houden en een meerijdplankje halen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 25 Mrt 2014 09:55

Re: Duowagen

M was 2jaar en 3 maanden toen T kwam.
We hebben niet voor een duo wagen, maar een meerijdplanje.
Dit is goed bevallen. We hadden een mutsy wagen en ook een mutsy plankje. Ze kon er ook prima op zitten.
Als we echt lang weggingen dan nam de een de wagen, en de ander de buggy.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem123

Bericht 25 Mrt 2014 10:02

Re: Duowagen

Een meerijdplankje past niet op onze kinderwagen, daar zit de duwstang te laag voor. En dat lijkt mij echt gewoon heel onhandig lopen, hoor vaker van mensen dat ze er constant tegen aan lopen met hun voeten.

Wij zitten dus nog wel te twijfelen. S is dan 2,5, kan op zich redelijk veel alleen lopen maar hij gaat wel steeds langzamer op het eind. Ook ben ik echt uren bezig als wij ons boodschappenrondje doen en meneer loopt alles zelf. Is het dan een keer slecht weer dan wil ik gewoon opschieten en moet hij in de wagen. Maar daar ligt dan straks de baby in als we het bij deze wagen houden. Dragen wil ik niet.
En ik loop echt veel, die alles lopend in het dorp dus wil straks ook met de baby en S gaan wandelen.

Qua geld maakt het niet uit, wij kopen weer tweedehands en dit is eigenlijk het enige wat we dan nog moeten kopen.

En dan zitten we te twijfelen over een wagen met 2 zitjes naast elkaar of achter elkaar. Vind die achter elkaar eigenlijk zo lelijk.. Maar die past wel bij ons door de achterdeur haha.

Dus ben benieuwd naar de ervaringen van bepaalde merken :angel:
<<

Anoniem121

Bericht 25 Mrt 2014 10:03

Re: Duowagen

Wij hebben een safety1st tandemwagen. Twee jaar terug gekocht voor 130 bij Amazon.de. Alles bij elkaar is ie een goed jaar gebruikt toen was de oudste groot genoeg om zelf te lopen en heb ik de enkele wagen weer van zolder gehaald.

Een meerijdplankje hebben we ook gehad van kid-sit maar nadat zoon er 2x afgeknikkerd is wilde hij er niet meer op.
<<

Anoniem121

Bericht 25 Mrt 2014 10:04

Re: Duowagen

Oh ja, als ik naar de winkel ging was ik altijd erg blij met die tandemwagen want die past door iedere kassa :smile:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Mrt 2014 10:20

Re: Duowagen

M. was 2,5 toen J. kwam en wij hebben geen duo of plankje. Of M. gaat in de buggy en J. in de doek/drager of J. gaat in de bak en M. loopt. Tot nu toe mis ik niks. Meerijdplankje heeft een vriendin van me maar M wilde er niet op. Hij zou ook niet blijven zitten.
M:21072011
J :08012014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 25 Mrt 2014 10:47

Re: Duowagen

Wij hebben van het weekend een duowagen van topmark via marktplaats gekocht voor 80euro. Zitjes zitten achter elkaar. Hij ziet er echt nog mooi uit.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Mrt 2014 11:03

Re: Duowagen

Wij hebben een koelstra flexxo twin. Bevalt na (bijna) 4 jaar nog steeds goed.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Mrt 2014 11:04

Re: Duowagen

Happydobby schreef:M. was 2,5 toen J. kwam en wij hebben geen duo of plankje. Of M. gaat in de buggy en J. in de doek/drager of J. gaat in de bak en M. loopt. Tot nu toe mis ik niks. Meerijdplankje heeft een vriendin van me maar M wilde er niet op. Hij zou ook niet blijven zitten.


+1 alleen hebben wij zelf het plankje. Doet hij niks mee.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem136

Bericht 25 Mrt 2014 12:06

Re: Duowagen

Wij hebben een x-adventure duo, we hebben m aangeschaft bij de middelste (zit 18 maanden tussen haar en oudste) maar ook voor haar en de jongste nog veel gebruikt (zit 2,5 jaar tussen). We hebben er ook een babynestje bij. Ik weet niet waar je woont maar we doen m weg.... voor weinig geld (weet nog niet hoeveel maar daar kunnen we het evt over hebben :wink: )
<<

Anoniem255

Bericht 25 Mrt 2014 18:47

Re: Duowagen

Wij hadden een easywalker en ik ben nog steeds blij dat we die toen aangeschaft hebven.
We hebven m echt heel veel gebruikt en het was zo handig.
Dochter liep al ruim voor het eerste jaar en kon toen zoon geboren werd echt al goed lopen maar ik wilde ook dat als ze moe was, het regende, ik haast had o.i.d. dat ze kon zitten.
Ik heb enorm snel last van mijn rug dus zo'n plankje was hier echt geen optie.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Mrt 2014 18:51

Re: Duowagen

Wij hadden er één van Toppi. We hebben hem 1 keer gebruikt en daarna verkocht. Ik grijp altijd naar de doek/drager en Louise loopt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mrt 2014 19:16

Re: Duowagen

Hier zat er 1, 5 jaar tussen de oudste 2, dus we hadden toen een tandemwagen gekochtm achteraf gezien jammer, de oudste liep veel zelf.
Gelukkig was het geen dure, en deze was zo weer verkocht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2014 19:18

Re: Duowagen

Ik vind de wagens van Phil & Teds erg fijn. Veel mensen vinden het er stom uitzien, en zielig dat de baby zo onderin ligt, maar Yrsa sliep er altijd heerlijk in. Ik heb wel een los babynestje erbij gekocht zodat ze net wat comfortabeler lag en ik haar er binnen makkelijk uit kon halen zonder dat ik haar wakker hoefde te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem133

Bericht 25 Mrt 2014 20:24

Re: Duowagen

Er zit tussen mijn oudste en jongste 1,5 jaar. Mijn oudste liep vrij laat, ik heb daarom een tandemwagen gekocht. Vooral in het begin heb ik hem ontzettend veel gebruikt. Mijn oudste is echter vrij groot en de tandemwagen kan maar tot 15 kilo hebben, dus het werd steeds lastiger om ermee te lopen. Ik heb ook nog een plankje geprobeerd, maar daar liep ik constant tegenaan met mijn voeten.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 25 Mrt 2014 20:38

Re: Duowagen

Hier zit er straks 1 jaar en 10 mnd tussen.
Ik ben nog aan de twijfel voor een plankje of een duowagen. Neig meer naar een plankje omdat het beter in de auto past.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Mrt 2014 21:09

Re: Duowagen

Wij gaan voor n plankje, verder wil ik de baby veel gaan dragen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Mrt 2014 22:26

Re: Duowagen

Geen leeftijdsverschil maar wel een duo wagen. Wij hebben de easywalker, misschien niet de meest compacte wagen maar ik vind hem wel heel lekker duwen en lopen.
:heart: :heart: 2011
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 25 Mrt 2014 23:10

Re: Duowagen

Hier de mountain buggy urban jungle via marktplaats. Wordt erg veel gebruikt. Dochter vindt het heerlijk om te zitten naast haar broertje en blijft ook rustig zitten als ik het dorp inloop. En straks verkoop ik hem wel weer voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 26 Mrt 2014 08:43

Re: Duowagen

Bedankt voor jullie antwoorden!

Lucy: zal wel toevallig zijn, ik woon in de kop van noord-holland. Ik gok zo dat je niet in de buurt woont :smile:
<<

Anoniem123

Bericht 26 Mrt 2014 09:02

Re: Duowagen

Susan schreef:Ik vind de wagens van Phil & Teds erg fijn. Veel mensen vinden het er stom uitzien, en zielig dat de baby zo onderin ligt, maar Yrsa sliep er altijd heerlijk in. Ik heb wel een los babynestje erbij gekocht zodat ze net wat comfortabeler lag en ik haar er binnen makkelijk uit kon halen zonder dat ik haar wakker hoefde te maken.


Aan zoiets had ik nog helemaal niet gedacht. Dit zou ook handig zijn.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 26 Mrt 2014 09:12

Re: Duowagen

SarahKey schreef:
Susan schreef:Ik vind de wagens van Phil & Teds erg fijn. Veel mensen vinden het er stom uitzien, en zielig dat de baby zo onderin ligt, maar Yrsa sliep er altijd heerlijk in. Ik heb wel een los babynestje erbij gekocht zodat ze net wat comfortabeler lag en ik haar er binnen makkelijk uit kon halen zonder dat ik haar wakker hoefde te maken.


Aan zoiets had ik nog helemaal niet gedacht. Dit zou ook handig zijn.


Als we wel voor een duo wagen waren gegaan, was het een Phil en Teds geworden. Echt een veelzijdig dingetje.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem112

Bericht 26 Mrt 2014 09:36

Re: Duowagen

Wij hadden er net geen twee jaar tussen zitten en mijn oudste was echt een kind dat wegrende en zo ineens overstak enz dus ik ben het eerste jaar zo blij geweest met die duowagen,ondanks dat we de jongste ook veel gedragen hebben.

Wij hadden een koelstra flexxo twin, echt een hele fijne wagen!
Hij staat nu nog op zolder, twijfel nog steeds om m te verkopen, nu gebruiken we hem niet meer maar wie weet in de toekomst..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mrt 2014 12:02

Re: Duowagen

Het handige aan de Phil & Teds is dat je er uiteindelijk ook weer een enkele wagen van kunt maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo