Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn in hoofd/nek/spieren vast

<<

Anoniem30

Bericht 24 Mrt 2014 21:02

Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Ik heb de laatste tijd weer zo'n ontzettende hoofdpijn. Het komt vanuit mijn nek, die spieren zijn echt keihard, ze trekken, steken, kloppen en krijg voorin mijn hoofd enorm veel pijn. Aan die spieren zitten kan niet, dat doet teveel zeer. Ik probeer in mijn nek een beetje los te kneden, en dat verlicht op dat moment een heel klein beetje, maar het is echt niet te doen. Pijnstilling helpt niet. Ik heb jaren al last van spieren, ben bij mensendieck geweest (houding) bij de kraker & voor mijn schouder laatst bij de fysio. Maar hoe kan ik hiermee omgaan, wat moet ik doen? Ik probeer wel in beweging te blijven, maar het klopt zo enorm hard in mijn hoofd, echt niet leuk. Ik heb er ook last van met werken, en het wordt vooral na het werken erger en erger steeds. Ik word er ook enorm misselijk van :eyes:
Laatst gewijzigd door Anoniem30 op 24 Mrt 2014 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Mrt 2014 21:05

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Om dezelfde reden laat ik me elke maand los kraken bij de manueel therapeut.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem30

Bericht 24 Mrt 2014 21:06

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Thunder schreef:Om dezelfde reden laat ik me elke maand los kraken bij de manueel therapeut.


Ik ben alleen bij een chiropractor geweest een lange periode, nu alweer jaar of 5 geleden, maar het was op dat moment fijn, had er 1 dag baat bij, en daarna was ik weer terug bij af, en daar vond ik het dan toch wel echt te duur voor..... Wat doet een manueel therapeut anders?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 24 Mrt 2014 21:12

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Ik heb volgende week hiervoor een afspraak bij de osteopaat. Die zet mijn nekwervel(s) dan weer recht en doet ook wat met mijn spieren. Bij een "normaal" mens zou dit na 1 of 2 behandelingen voldoende moeten zijn. Bij mij blijft deze behandeling nodig, zo eens in de 3 a 4 maanden, omdat mijn wervels niet op hun plek blijven zitten.

In het weekend had ik zo veel pijn in mijn nek en hoofd dat ik met mijn kop tegen de muur wilde bonken! Helaas kan ik deze week dus niet meer bij de osteopaat terecht. Ik bedacht me straks dat ik in de tussen tijd wel even naar de fysiotherapeut kan gaan, ook manueel therapeut, om alvast wat los te maken en mijn nek te laten tapen voor extra ondersteuning en verlichting van de pijn.

Echt hele vervelende pijn! Sterkte!
Laatst gewijzigd door Angela op 24 Mrt 2014 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem30

Bericht 24 Mrt 2014 21:13

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

De kraker had wel gezegd dat er een wervel scheef zit in mijn nek, en dat hij elke keer terug schiet, maar ik weet niet of daar deze pijn van komt. Het is vooral vanuit links, vanuit tussen mijn schouderbladen ongeveer. Hoe zetten ze dat bij jou vast dan? En merk je echt verschil daarin?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 24 Mrt 2014 21:25

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Ik kan natuurlijk niet zeggen of het vanuit je scheve wervel komt maar ik weet wel dat mijn hele schoudergebied, nek en hoofd zeer doen en dat in mijn geval volgens de osteopaat dat oa vanuit die wervel komt. Maar ook de scheefstand van mijn bekken schijnt er invloed op te hebben.

Ik moet op mijn rug gaan liggen, ontspannen (gaat goed als je weet wat er gaat gebeuren, ahum!) en dan beweegt hij mijn hoofd in een keer met een flinke ruk naar links en/of rechts. En hij maakt ook altijd een lange Jan van me :razz: dan legt hij zijn handen in mijn nek, als ik op mijn rug lig, en trekt zachtjes mijn hoofd omhoog. Dat is pijnlijk en fijn tegelijk! Ik voel mijn spieren dan rekken.

Die dag is het altijd wel gevoelig, vooral omdat ik ontspannen moeilijk vind, maar dat voelt al beter als die pijn! En daarna merk ik ook echt dat ik veel minder pijn heb. Meestal dus een aantal maanden maar ik merk dat dit ook gerelateerd is aan stress en aan de fysieke inspanning die ik moet leveren.

Overigens merk ik ook dat ik baat heb bij oefeningen voor mijn arm- en nekspieren.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem30

Bericht 24 Mrt 2014 21:28

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Als ik mijn hoofd lang maak (zoals lange Jan) voel ik wel verschil in die spieren en voelt het ook anders, dat heb ik ook geleerd bij de mensendieck, maar lukt me niet blijvend, dan gaat het weer zeer doen. Klinkt wel fijn.

ik ga eens uitzoeken of een manueel therapeut vergoed wordt.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 24 Mrt 2014 21:37

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Ik zou dat iedere dag wel willen, dat iemand zo aan mijn hoofd trekt! Zeg ik ook altijd tegen hem waarop hij dan zegt dat ze daar vroeger tractie apparaten hadden :smile:

Een manueel therapeut kan/mag minder dan een osteopaat dus persoonlijk zou ik voor een osteopaat gaan. In "mijn" fysiotherapiepraktijk zijn een paar fysiotherapeuten ook manueel therapeut maar wat zij doen is niet zo intensief en succesvol als wat de osteopaat doet.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem30

Bericht 24 Mrt 2014 21:37

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Oké, dan ga ik zoeken naar een osteopaat!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mrt 2014 21:43

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Ik denk, afgaande van jou verhalen hier, dat het ook voor een groot deel spanning is. Bij spanning gaat de spiertonus omhoog van je lichaam en juist bij gewrichten die niet helemaal recht zitten kan dit voor extra spanning zorgen.
Op het moment dat het echt van de spanning komt dan moet je kijken hoe je daar een weg in kan vinden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem30

Bericht 24 Mrt 2014 21:46

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Maar 'vroeger' had ik niet zo'n stressvolle baan en had ik er ook veel last van, het wordt alleen nu de laatste tijd vooral weer erger, en het is juist op een rustige dag vandaag dat ik er zo'n last van krijg eigenlijk, dus daarom vond/vind ik het een lastige wat ik daaraan zou kunnen/moeten doen op zo'n moment.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mrt 2014 22:38

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Op zich ook wel logische dat het op dagen van 'ontspanning' pijn gaat doen. Dan komt de spanning er vaak onbewust uit en doordat dan de rest van je lichaam dan ook meer ontspant en dan voel je juist de spanning meer.
Wat je daar tegen kan doen, daar heb ik zelf ook geen antwoord op. Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar dan in mijn onderrug. Meestal is het voor mij wel een teken op een stap terug te doen in afspraken die ik heb staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mrt 2014 23:47

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Spierspanningshoofdpijn.

Ik heb er jaren dagelijks last van gehad, veel en vaak voor behandeld. Sinds mijn laatste zwangerschap geen last meer van gehad.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 25 Mrt 2014 08:38

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Stress is bij mij ook zeker van invloed! En daar moet ik dus ook wat aan gaan doen, anders kan ik iedere paar weken naar de osteopaat.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Mrt 2014 09:11

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Grappig Angela, want ik had geen baat bij de osteopaat. Mijn manueel therapeut doet ook dry needling, dat werkt bij mij wel redelijk lang. Stress is bij mij idd ook een trigger.
Laatst gewijzigd door Thunder op 25 Mrt 2014 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem30

Bericht 25 Mrt 2014 10:10

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Gisteren zo misselijk en last van het licht dat ik naar bed ben gegaan, nu nog pijn maar wel op weg naar werk, is erg druk vandaag.. Hopelijk kom ik de dag een beetje door.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 25 Mrt 2014 19:00

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Hoe is het gegaan Pippa?

Een collega van mij heeft ook baat bij dry needling, heb het zelf nog nooit geprobeerd. Ik zou juist denken dat een osteopaat meer baat zou hebben dan een manueel therapeut omdat die 'dieper' gaat maar zo simpel is het dus niet Thunder, gelukkig helpt dit je wel!

Ik kan morgen bij de fysiotherapeut terecht, hopelijk geeft dat al verlichting!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Mrt 2014 13:40

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Ik heb ook veel last van spanningshoofdpijn. Toen ik nog dagelijks achter de computer zat had ik er meer last van, maar nu toch ook zeker een paar keer per maand. Sowieso altijd als ik ongesteld moet worden, maar ook bij stress, te lang in dezelfde houding etc.

Ik heb helaas ook nog niet dé oplossing gevonden. Wel merk ik dus dat ik minder vaak last heb nu ik niet meer achter de computer werk. En beweging helpt bij mij soms ook, dat maak de spieren toch wel wat losser denk ik. Het helpt lang niet altijd, maar verminderd het soms wel (even). Ik ben ook een poos naar Cesartherapie geweest, volgens mij lijkt dat op wat een manueel therapeut doet. Je werkt aan je houding en doet oefeningen om dat gebied te ontspannen. Zo moest ik bijvoorbeeld op een krukje zitten en de schouders laten zakken (en verder wel rechtop zitten), dan even inademen en daarna diep uitademen. Tijdens de uitademing voel je dan je schouders en nek ontspannen, heel fijn.
De cesartherapie heeft mij ook echt geholpen toen maar is nu alweer jaren geleden dus ik denk dat mijn houding wel weer verslechterd is.

Wel ontzettend vervelend dat je er soms ook zo misselijk bij bent Pippa. Hopelijk vindt jij ook gauw een oplossing (of iets dat het in ieder geval wat verminderd)

Angela, hopelijk merk je verschil bij de fysio
<<

Anoniem30

Bericht 27 Mrt 2014 21:10

Re: Pijn in hoofd/nek/spieren vast

Dat heb ik ook jaren geleden gedaan Lookie, die therapie voor houding, maar het wil toch niet helemaal lukken daarmee.

Ik heb op Ibuprofen geleefd de afgelopen dagen, en wel 'gewoon' gewerkt, maar merk gewoon dat het niet zo goed lukt. Vandaag vrij, maar ook nu nog veel last. Vooral mijn linker schouder doet erg zeer momenteel, dat blijft echt hangen en trekt door naar mijn nek & hoofd. Misschien de fysio ook even bellen, misschien kan zij me helpen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers