Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Strakkere buik, hoe??

<<

Anoniem112

Bericht 24 Mrt 2014 07:41

Strakkere buik, hoe??

Ik heb echt een pap buik overgehouden na twee kinderen.. Heb niet t idee dat t echt vet is maar voornamelijk vel..
Ik loop ongeveer 2 keer per week hard en zwem 1 keer baantjes
Wie heeft er goede oefeningen voor die buik???
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mrt 2014 08:36

Re: Strakkere buik, hoe??

Kracht oefeningen doen voor de buik. Op deze manier train je de spieren. Je kan hierbij denken aan push-ups of de hover.
Wat goed is voor je schuine buikspieren is met een stang in je net( gewicht) gaan staan, voeten op schouderbreedte. Buikspieren aanspannen en dan je bovenlichaam draaien. Het klinkt raar, maar op deze manier train je dus echt je schuine buikspieren.

Niet vergeten je rug ook te trainen als je je buik traint. Op deze manier hou je balans tussen je rug en buik.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 24 Mrt 2014 08:44

Re: Strakkere buik, hoe??

Planken! Daarbij train en echt al je buikspieren. Veel effectiever dan bijv crunches.
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mrt 2014 09:51

Re: Strakkere buik, hoe??

Liz dat is de hover :P,
Je moet daar wel heel goed opletten dat je de rug op de juiste manier houdt. Je bekken op de juiste manier kantelt en je je billen niet omhoog duwt, anders is het effect veel minder.
Je kan deze ook voor de schuine buikspieren gebruiken, dan ga je op een arm leunen.
Voor dynamische training kan je ook 'spelen' met het optillen van je benen, maar dat moet je pas gaan doen als je de basis goed onder de knie hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Mrt 2014 10:41

Re: Strakkere buik, hoe??

Liz schreef:Planken! Daarbij train en echt al je buikspieren. Veel effectiever dan bijv crunches.


Hoe doe je dat?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 24 Mrt 2014 11:00

Re: Strakkere buik, hoe??

Annemie schreef:
Liz schreef:Planken! Daarbij train en echt al je buikspieren. Veel effectiever dan bijv crunches.


Hoe doe je dat?


Even Googlen: http://fitdoorfitness.nl/Fitness-oefeni ... r-oefening
Ik kende 'm al en het principe is: steunen op je tenen en ellebogen en je lijf / buik als een plank houden, vandaar planken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 24 Mrt 2014 11:22

Re: Strakkere buik, hoe??

Ik noem het altijd de plank als ik op mijn handen leun met gestrekt armen, en ik noem het de hover als ik op mijn ellebogen steun.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Mrt 2014 11:56

Re: Strakkere buik, hoe??

Dankjewel.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem112

Bericht 27 Mrt 2014 07:56

Re: Strakkere buik, hoe??

Bedankt!

Ik ben inmiddels begonnen met twee keer per dag oefeningen, merk echt dat mijn buikspieren nog slap zijn, 20 sit ups lukt net in 1 keer!
Planken lukt me net een minuut, haha! Maar goed ik ga lekker door!
<<

Anoniem37

Bericht 27 Mrt 2014 08:03

Re: Strakkere buik, hoe??

Ik ben vorige week begonnen met de beginners calender van Blogilates. Op de website van Blogilates staan ook veel filmpjes specifiek gericht op de buikspieren.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2014 10:29

Re: Strakkere buik, hoe??

Annemijn schreef:Bedankt!

Ik ben inmiddels begonnen met twee keer per dag oefeningen, merk echt dat mijn buikspieren nog slap zijn, 20 sit ups lukt net in 1 keer!
Planken lukt me net een minuut, haha! Maar goed ik ga lekker door!


Goed planken is geen minuut vol te houden. Plus planken is een stuk zwaarder dan sit-ups.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem112

Bericht 27 Mrt 2014 10:50

Re: Strakkere buik, hoe??

Je hebt gelijk, heb net de stopwatch erbij gepakt en houd het echt maar net 25 sec vol... :palm:
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mrt 2014 11:10

Re: Strakkere buik, hoe??

Ik heb gisteren mijn ouders voorgedaan hoe je moest planken. Ze vonden het heel erg makkelijk en deden het zo een minuut - mijn moeder zei 'Na een minuut of vijf zal het wel pittig worden, denk ik'.
Ik kan het echt maximaal 80 seconden! Silly One, wat doen zij fout en ik goed? Want dat moet het zijn, natuurlijk.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 11:39

Re: Strakkere buik, hoe??

Caulfield, Waarschijnlijk hun billen te hoog, dan wordt het makkelijker namelijk.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mrt 2014 11:54

Re: Strakkere buik, hoe??

Ik ben net ook begonnen met de plankworkout, houd het nog geen 25 sec voledig vol. Maar wel een goeie tip om toch die minuut vol te krijgen
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mrt 2014 12:10

Re: Strakkere buik, hoe??

Oh dat ga ik ook eens proberen.
Ik doe op de sportschool een oefening met een bal in de lucht houden terwijl ik op mijn rug op de grond lig. Schouders van de grond tillen en dan de bal richting het plafond drukken (snap je het? ) ik voel het altijd goed.
Of op de grond liggen, schouders iets in de lucht en dan benen iets in de lucht en scharen, hoe lager je benen, hoe zwaarder het wordt.
Of op de grond op de rug, hakken op de grond (dus knieen buigen), iets gaan zitten (niet helemaal) en dan de bal in je hand en die steeds naast je tikken, van links naar rechts. Wel de bal achterna kijken.
Ik weet niet hoe de oefeningen heten dus kan ze niet onderstuenen met een plaatje, maar je voelt ze goed.
<<

Anoniem58

Bericht 27 Mrt 2014 12:37

Re: Strakkere buik, hoe??

Ik wil ook buikspieren! Dus ik ga vanaf nu iedere dag planken :)
Net geprobeerd, 10 seconden hield ik het vol :D
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mrt 2014 13:32

Re: Strakkere buik, hoe??

haha mijn collega ging net weg dus ik heb het gewoon even op het werk geprobeerd :P Ik hield het 29 sec vol, na 2 seconden trilde mijn hele lichaam al, jeetje. Dit ga ik ook eens oefenen de komende tijd,
<<

Anoniem58

Bericht 27 Mrt 2014 13:45

Re: Strakkere buik, hoe??

De tweede keer hield ik het 20 seconden vol, ik had vooral pijn aan m'n ellebogen!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 27 Mrt 2014 13:51

Re: Strakkere buik, hoe??

Silly-One schreef:
Annemijn schreef:Bedankt!

Ik ben inmiddels begonnen met twee keer per dag oefeningen, merk echt dat mijn buikspieren nog slap zijn, 20 sit ups lukt net in 1 keer!
Planken lukt me net een minuut, haha! Maar goed ik ga lekker door!


Goed planken is geen minuut vol te houden. Plus planken is een stuk zwaarder dan sit-ups.


Dat is niet per definitie waar. Ik kan toch wel zeggen dat ik de plank goed uitvoer, heb behoorlijk wat professionele begeleiding (gehad), maar ik houd het wel langer vol hoor. Ik zeg niet dat het niet zwaar is, maar ik ben het er niet mee eens dat de plank in een goede uitvoering niet langer dan een minuut vol te houden is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2014 13:57

Re: Strakkere buik, hoe??

Kowalski schreef:
Silly-One schreef:
Annemijn schreef:Bedankt!

Ik ben inmiddels begonnen met twee keer per dag oefeningen, merk echt dat mijn buikspieren nog slap zijn, 20 sit ups lukt net in 1 keer!
Planken lukt me net een minuut, haha! Maar goed ik ga lekker door!


Goed planken is geen minuut vol te houden. Plus planken is een stuk zwaarder dan sit-ups.


Dat is niet per definitie waar. Ik kan toch wel zeggen dat ik de plank goed uitvoer, heb behoorlijk wat professionele begeleiding (gehad), maar ik houd het wel langer vol hoor. Ik zeg niet dat het niet zwaar is, maar ik ben het er niet mee eens dat de plank in een goede uitvoering niet langer dan een minuut vol te houden is.


Als je het vaker gedaan hebt wel, maar als je begint echt niet. Ik heb toch al geregeld de plank uitgevoerd. En in het begin lukte het mij echt niet langer dan 60 seconde. Na een maand of twee kon ik het wel langer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 27 Mrt 2014 14:05

Re: Strakkere buik, hoe??

Ok :) Dat 'in het begin' had ik er niet uitgehaald. Maar dan nog, niet iedereen is hetzelfde!
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 14:11

Re: Strakkere buik, hoe??

Zijn crunches niet effectief? :(
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2014 17:58

Re: Strakkere buik, hoe??

Op zich wel, maar met planken/hover neem je ook de rug mee. Hierdoor blijft er een balans tussen je rug en buik bestaan. Als deze balans er niet meer is dan kan je lichamelijke klachten krijgen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem83

Bericht 27 Mrt 2014 19:50

Re: Strakkere buik, hoe??

Ik denk dat het effectiever is als je je hele lichaam traint. Voorgaand deed ik ook alleen diverse buikspieroefeningen, maar met krachtige buikspieren verbrand je geen plaatselijk vet/buikvet.
Ik heb nu best een strak buikje, maar dat heb ik bereikt met heel gezond eten en door mijn hele lichaam te trainen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers