Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geld voorschieten

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Mrt 2014 14:22

Geld voorschieten

Ben jij makkelijk in het voorschieten van geld? En als je bijvoorbeeld een gezamenlijk cadeau koopt namens een aantal mensen, hoe snel verwacht je dan dat ze het benodigde bedrag naar je overmaken?

Zelf vind ik het vervelend als mensen op hun geld moeten wachten, en maak het het liefst zsm over. Als ik het domweg vergeet (wat natuurlijk ook weleens gebeurt) dan voel ik me heel vervelend als ik er aan wordt herinnerd en maak het dan alsnog snel over.

Een paar weken geleden heb ik een best groot bedrag voorgeschoten voor een gezamenlijk cadeau, en na een week had nog maar 1 van de 7 mensen het overgemaakt. Toen heb ik een luchtige reminder gestuurd, maar nog steeds heb ik niet van iedereen het geld terug. Het is niet zo dat ik nu geen boodschappen meer kan doen maar ik erger me wel aan de laksheid.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Het nog een tijdje aankijken, weer er om vragen of gewoon het erbij laten zitten? Ik merk dat ik me een zeikerd voel als ik er nog een mail overheen stuur, alsof ik onwijs gierig ben :laughcry: . Maar ondertussen zit het me dus niet echt lekker.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 23 Mrt 2014 14:27

Re: Geld voorschieten

Ik zou er zeker nog eens over beginnen en helemaal als het om een groot bedrag gaat. Kan je niet de mensen een WA of sms sturen? Misschien als je een algemene mail stuurt dat mensen zich minder snel aangesproken voelen dan dat je ze persoonlijk benadert.
<<

Anoniem291

Bericht 23 Mrt 2014 14:29

Re: Geld voorschieten

Ik zou na verloop van tijd er echt nog naar vragen, maar dan geen algemeen mailtje maar iemand erop aanspreken. Ik zou er zelf wel wat meer tijd tussen laten zitten als een week
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 23 Mrt 2014 14:30

Re: Geld voorschieten

Ik vind dit ook altijd lastig: je wil geen zeikerd zijn maar je hebt ook gewoon recht op het geld.
In het verleden zou ik het er uiteindelijk bij hebben laten zitten en mezelf ondertussen opvreten, maar tegenwoordig spreek ik mensen er uiteindelijk op aan (nog steeds ongemakkelijk, maar je moet ergens beginnen).

Stuur je dit nu naar een groep? Zo ja, misschien helpt het als je mensen persoonlijk benadert per sms of face to face. Wellicht dat ze zich dan meer aangesproken voelen en sneller tot actie overgaan.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Mrt 2014 14:31

Re: Geld voorschieten

In jouw geval zou ik er nog een keer om vragen. Doe je dat niet dan vergeten ze het misschien. Dan maar een zeikerd, maar je hebt gewoon recht op het geld. Het zal vanuit de anderen ook wel gewoon laksheid zijn, ze zijn waarschijnlijk alleen maar blij met een reminder.

Ik schiet zelf ook wel makkelijk voor maar wil het dan wel graag binnen een week terug. Helemaal als het om een groot bedrag gaat. En ik ben zelf idd ook weleens vergeten om iets terug te betalen, en was dan blij dat diegene het nog even zei (en dan maakte ik het ook meteen over, want voel me dan zo lullig!).
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Mrt 2014 15:52

Re: Geld voorschieten

Ik schiet gemakkelijk voor, maar ik verwacht wel dat het geld er binnen een week opstaat. Als ze een reden gegeven op voorhand dat het wat langer kan duren heb ik daar begrip voor.

Maar grote bedragen schiet ik niet voor.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Mrt 2014 15:57

Re: Geld voorschieten

Ik krijg vaak al binnen 2 dagen een appje o.i.d. of ik er nog aan denk En dan gaat het om kleine bedragen.
Meestel probeer ik het binnen een dag over te maken, maar ik kan niet altijd direct geld overmaken omdat ik dan mijn editifier niet bij heb.

Ik zou er gewoon nog een keer naar vragen en als geintje erbij zeggen dat je rente gaat vragen. Misschien dat ze het dan wel ineens snel kunnen overmaken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 23 Mrt 2014 18:24

Re: Geld voorschieten

Herkenbaar, ik zou de mensen nogmaals er op aanspreken. Zelf ben ik bij bepaalde mensen wel inmiddels zo ver dat ik niet meer voorschiet. Geen zin in het gedoe.

Zelf betaal ik altijd zsm en als ik het vergeet voel ik mij daar ook flink lullig over.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Mrt 2014 18:29

Re: Geld voorschieten

Ik schoot altijd heel gemakkelijk geld voor. Het gebeurde elke maand wel een keer dat ik nog wat kreeg van iemand. Maar ik moest zo vaak geld terug vragen en soms ook meerdere keren aan 1 persoon dat ik het nu veel minder doe. Ik geef zelf altijd gelijk geld terug als iemand iets krijgt van mij, maar heb er echt een hekel aan als ik constant achter mijn geld aan moet zitten. Pas heeft iemand er 3 weken over gedaan om geld terug te geven en toen had ik het al 4 keer gevraagd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 23 Mrt 2014 18:43

Re: Geld voorschieten

Ik vind het niet erg om geld voor te schieten, maar ik krijg het dan wel het liefst zo snel mogelijk terug. Je hebt anders toch het risico dat je het vergeet, jij of degene die geld van je heeft geleend.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 23 Mrt 2014 20:20

Re: Geld voorschieten

Ik schiet regelmatig geld voor en leen ook regelmatig geld van anderen. Meestal maak ik het direct met mijn telefoon over, dus heb ik geen schulden bij anderen.
Ik vind het niet erg om geld voor te schieten, maar verwacht wel een beetje dat mensen het normaal op tijd terug geven. Dus binnen een week vind ik reëel en na 2 weken vind ik het uiterste. Vooral na 1 of 2 keer vragen. Ik zou het aan de mensen zelf vragen (dus via app) en niet via een algemene mail.

Ook vakanties heb ik regelmatig voorgeschoten. Ik was dan hoofdboeker en maakte het hele bedrag over. Daarbij vraag ik dan wel om het binnen een paar dagen over te maken, want ik vind dat wel heel veel geld. Vriend(inn)en doen daar nooit moeilijk over en snappen dat volkomen
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2014 20:25

Re: Geld voorschieten

ik schiet ook snel iets voor.

Heb ook eens heel vaak er achteraan moeten gaan bij een vriendin voor haar vrijgezellenfeest. De laatste betaalde pas naar maanden. Zo irritant
Afbeelding
<<

Anoniem30

Bericht 23 Mrt 2014 20:27

Re: Geld voorschieten

Ik doe het liever niet, omdat het vaak zo lang duurt voordat mensen het overmaken aan me, en ik dat vervelend vind. Maar ik pin wel eens bij een etentje bv. en dan maakt de rest het telefonisch gewoon direct over, dat vind ik geen probleem, maar verder schiet ik liever niet meer voor.

Mijn vriend heeft iets aan zijn zusje voorgeschoten, aan een vriend & een collega en heeft het geen van allen nog terug gehad, dus nee, geen goede ervaringen mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mrt 2014 20:29

Re: Geld voorschieten

sarah1985 schreef:ik schiet ook snel iets voor.

Heb ook eens heel vaak er achteraan moeten gaan bij een vriendin voor haar vrijgezellenfeest. De laatste betaalde pas naar maanden. Zo irritant


Huh, voor haar eigen vrijgezellenfeest? Op een vrijgezellenfeest hoeft de bruid toch niks te betalen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2014 20:42

Re: Geld voorschieten

Susan schreef:
sarah1985 schreef:ik schiet ook snel iets voor.

Heb ook eens heel vaak er achteraan moeten gaan bij een vriendin voor haar vrijgezellenfeest. De laatste betaalde pas naar maanden. Zo irritant


Huh, voor haar eigen vrijgezellenfeest? Op een vrijgezellenfeest hoeft de bruid toch niks te betalen?


huh er mist een stukje. Maar was voor de andere vriendinnen. Niet de bruid natuurlijk
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 23 Mrt 2014 20:49

Re: Geld voorschieten

Ik leen te gemakkelijk geld. Zo heb ik mijn eigen sinterklaascadeautje betaald, want ik had het zelf gehaald, vriendin zou het terugbetalen. Aantal keren naar gevraagd, maar nooit gekregen. Maargoed, dat is een klein bedrag dus dat vind ik verder niet erg. Maar ongemerkt schiet ik veel voor en krijg ik het niet terug.
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Mrt 2014 20:56

Re: Geld voorschieten

Ik leen niets meer uit en schiet niets meer voor (ja hooguit een paar euro voor een broodje ofzo). Dan maar een krent, ik hou ook niet van die laksheid van mensen. Ik zou dan nu ook gewoon weer een reminder sturen, maar op een luchtige/grappige toon.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Mrt 2014 21:31

Re: Geld voorschieten

Ik denk niet dat ik nu minder snel geld voor zal schieten, want soms is het gewoon makkelijker en ik vertrouw mijn vrienden op zich wel. Maar het zou gewoon fijner zijn als ik er niet achteraan zou hoeven gaan. Fijn om te lezen dat meer mensen het niet normaal vinden om er zo lang mee te wachten!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem321

Bericht 24 Mrt 2014 10:02

Re: Geld voorschieten

Ik doe dat ook best wel vaak. Laatst heb ik voor de vriendengroep kaartjes voor de dierentuin gekocht. Maar als ik dan een mail stuur met het verzoek geld over te maken dan heb ik het ook meteen terug.
Verder doe ik het regelmatig voor familieleden. Zo heb ik best wel wat voor mijn ouders betaald. Ze zijn gescheiden en zolang hun huis niet verkocht is hebben ze bijna geen geld. Dus als straks het huis wordt verkocht kunnen ze mij terugbetalen.
Voor mijn ene broer heb ik in het verleden ook al heel wat voorgeschoten en lang niet alles teruggekregen. Daar hebben we een streep onder gezet en tegenwoordig werkt hij met een 'prepaid'tegoed. Als we met de hele familie uit eten gaan maakt hij van tevoren geld naar mij over en dan betaal ik voor zowel hem als mijzelf.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 24 Mrt 2014 19:11

Re: Geld voorschieten

Ik hou niet zo van voorschieten, al doe ik het af en toe wel. Het verschilt wie het is, als ik van iemand weet dat die het snel over maakt vind ik het prima, maar anders ben ik flink terughoudender. Vind het gewoon erg vervelend als ik op mijn geld moet wachten en er om moet 'zeuren'. Ik had een keer wat voorgeschoten voor een vriendin, kreeg het niet terug dus stuurde na een week eens een mailtje. Werd ze helemaal woest dat ik me niet zo druk moest maken en het heus wel zou overmaken :eyes: zij mag voortaan voor mij voorschieten dus.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 24 Mrt 2014 19:33

Re: Geld voorschieten

Nee, voorschieten doe ik inmiddels alleen nog voor mijn broer, schoonfamilie of een hele goede vriendin. Heb in het verleden te vaak achter mijn geld aan moeten gaan waardoor ik er op een gegeven moment wel klaar mee was.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2014 10:25

Re: Geld voorschieten

Ragazza schreef:Ik doe dat ook best wel vaak.


He wat bijzonder, waarom is dat? Kan je broer niet zo goed met geld omgaan, aangezien hij het eerst naar je overmaakt en jij dan zijn deel van het het etentje van zijn geld betaalt?
<<

Anoniem124

Bericht 27 Mrt 2014 10:44

Re: Geld voorschieten

Ik ben daar heel makkelijk in. Misschien wel te waardoor ik er vorige week door in de problemen kwam omdat ik een heel groot bedrag zelf nodig had. Had ik nog een topic over. Dus ik ga er in toekomst toch wel verstandiger in zijn.
<<

Anoniem32

Bericht 27 Mrt 2014 11:06

Re: Geld voorschieten

Het ligt er helemaal aan bij wie.

Ik ben echt iemand die snel iemand anders helpt ook met geld. Maar ik ben ook al vaak op mijn bek gegaan dat wanneer ik even hulp nodig had, ik dan van die personen geen hulp kreeg. Dus daar ben ik mee gestopt.

Van hen waarvan ik zeker weet dat het wederzijds is, schiet ik meteen tot hulp.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2014 11:22

Re: Geld voorschieten

Als ik echt goed nadenk dan krijg ik nog heel veel geld tegoed van diverse mensen, sommige spreek ik niet eens meer :S

Nu ben ik daar voorzichtiger mee. Voor goede vriendinnen schiet ik echt weleens wat voor en soms boeit het me dan echt niet of ik dat dan terug krijg, want ik kom ook vaak genoeg langs en dan eet ik mee/drink ik de wijn op etc. Geldtechnisch verdelen we dat dan ook weer niet. Dus gaat vast wel gelijk op denk ik dan.

Grote bedragen schiet ik overgens niet graag voor. Ik merk inderdaad dat mensen zeer laks zijn, en ik heb daar nooit zo zin in om erachter aan te moeten zitten. Aan de andere kant, ben ik ook weleens laks.. Heel slecht I know.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers