Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen met kind van 2,5

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Mrt 2014 21:20

Wat doen met kind van 2,5

Vanaf volgende week zorgen mijn vriend en ik elke maand een weekend voor ons neefje van 2,5. Van vrijdagmiddag tot en met zondag eind van de middag/avond is hij dan bij ons.

Zelf hebben wij geen kinderen en vind ik het ook wel wat lastig in te schatten wat we allemaal kunnen doen en wat hij allemaal kan. Het is een vrij slim kind en praten doet hij ook al erg goed. Vanuit zijn huis wordt hij, schat ik in, weinig gestimuleerd om creatief bezig te zijn etc.

Wat doen jullie kindjes van 2,5 graag? Wij hebben alleen een balkon en geen tuin waarin hij lekker kan ravotten.
En als jullie op pad gaan buitenhuis, wat doen jullie dan zoal? Mochten jullie nog tips hebben voor leuke dingen om te doen in de randstad/ Zuid Holland is dat ook welkom!

Ben vooral op zoek naar wat ideeën wat we allemaal kunnen doen en wat voor hem leuk is om te doen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 22 Mrt 2014 21:23

Re: Wat doen met kind van 2,5

Knutselen (verven bv), koekjes bakken, puzzelen, naar kinderboerderij, speeltuin. Zoiets?
<<

Anoniem287

Bericht 22 Mrt 2014 21:25

Re: Wat doen met kind van 2,5

Buiten: lekker naar het strand, het bos, een speeltuin in de buurt, kinderboerderij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Mrt 2014 21:26

Re: Wat doen met kind van 2,5

Het Geertje in Zoeterwoude is erg leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Mrt 2014 21:29

Re: Wat doen met kind van 2,5

Daar zijn we van de zomer geweest, Susan! Inderdaad erg leuk.
Thnx voor de andere tips alvast. Fijn om even wat inspiratie te hebben voor de komende tijd.

Wat voor een soort verf is het makkelijkste om te gebruiken?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 22 Mrt 2014 21:30

Re: Wat doen met kind van 2,5

Kinderboerderij 't Geertje in Zoeterwoude is leuk! Daar kan hij de lammetjes een flesje melk geven :) Wij zijn er vorige week geweest nav wat posts op FB van meiden hier en ik vind het een aanrader (ondanks dat het voor ons ruim 20 minuten rijden was)

Wat we verder doen: veeeeeeeeel naar buiten: speeltuin, rondje stad, ijsje halen, stuk fietsen dat soort dingen. Binnen spelen we eigenlijk alleen met de houten treinbaan en een miljoen auto's. Zoon houdt totaal niet van creatief bezig zijn, helaas voor mij, want ik vind dat wel leuk :ja: Wat hij dan wel weer leuk vindt is koekjes bakken ofzo. Al mag ik dan alles doen en is hij van het opeten :laughcry:

Edit; lees dat je 't Geertje al kent :)
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 22 Mrt 2014 21:37

Re: Wat doen met kind van 2,5

Het Geertje is inderdaad heel leuk!

En anders iets van Ballorig? Avifauna, Blijdorp, dagje strand en schelpen zoeken, noem maar op?
<<

Anoniem28

Bericht 22 Mrt 2014 21:46

Re: Wat doen met kind van 2,5

Heb je wat speelgoed in huis? Anders zijn autootjes altijd leuk, eventueel wat constructie/bouwspul zoals blokken, lego/duplo (onze dochter kon met 2,5 al goed met lego spelen),

Spelletjes zoals het kleurentorentje van Jumbo speelkwartiertje, memorykaartjes, dat soort dingen en niet te vergeten een paar leuke voorleesboeken. Ik vind het grote boek van Jip&Janneke erg leuk, ook wel geschikt voor een talige 2,5 jarige en je hebt direct voor een jaar aan verhaaltjes;).

Verder is hier kinetic sand echt een hele grote hit, daar wordt letterlijk úren en úren mee gespeeld door zowel de 1,5 als de 3,5 jarige, nog veel beter dan klei.

Als je naar buiten gaat zijn simpele dingen ook al leuk, speeltuin, naar het park om eendjes/hertjes te voeren, plassen stampen in de regen en dan een paraplu mee, mooie bladeren of eikeltjes zoeken in de herfst, maar gewoon een ommetje door de bebouwde kom vonden onze kinderen ook altijd wel leuk.

Voor grote activiteiten: bijna alle kinderen zijn denk ik gek op zwemmen en klimmen/klauteren in een indoor speeltuin.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mrt 2014 21:46

Re: Wat doen met kind van 2,5

En je hoeft natuurlijk ook geen volledig weekendprogramma te hebben!

Je kunt ook samen dingen bakken misschien.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Mrt 2014 21:46

Re: Wat doen met kind van 2,5

Je kunt bij de Action wel een grote voorraad knutselspullen halen, je hebt daar heel leuke kleisetjes voor weinig, bijvoorbeeld taartjes maken, ijsjes, enzovoort. Er zit wel erg weinig klei bij maar dat vul ik dan aan met klei van de Hema. Cakejes versieren is ook erg leuk. Of gewoon poffertjes eten op een leuk terrasje, bijvoorbeeld Mevrouw van der Werff in Leiden. In Leiden zijn ook heel veel mooie grote speeltuinen (zie http://www.speeltuinenleiden.nl/), soms moet je 50 cent betalen maar het zijn wel echt mooie speeltuinen, vaak met toiletten, een kioskje om iets te eten en te drinken te kopen en soms zelfs een zwemgelegenheid in de zomer (bijvoorbeeld bij de Maredijk is 's zomers een klein zwembad).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Mrt 2014 21:53

Re: Wat doen met kind van 2,5

Leuk dat jullie zo meedenken! Het hoeft inderdaad geen volgeroosterd programma te zijn, Pompoen, maar leuke ideeën zijn wel handig. Ik kan er zeker wat mee!

We heben al wel wat speelgoed in huis, gekregen van mijn tante wiens kinderen te groot zijn of niet meer met de spullen spelen. Maar nieuwe dingen zijn altijd prima om te horen zodat ik zo nu en dan iets kan kopen. Kleien kan een kind van 2,5 al ja? Ik heb op knutselgebied echt geen flauw idee! Maar dat vind ik zelf ook leuk om te doen. Plastic kleed op tafel en kliederen maar.

Ik word enthousiast van jullie dingen! Gaat helemaal goedkomen de komende weekenden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Mrt 2014 22:35

Re: Wat doen met kind van 2,5

Ze kunnen misschien nog niet doelgericht iets boetseren, maar gewoon lekker kneden, rollen en vormpjes uitdrukken is ook al leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 22 Mrt 2014 22:38

Re: Wat doen met kind van 2,5

Verder is hier kinetic sand echt een hele grote hit, daar wordt letterlijk úren en úren mee gespeeld door zowel de 1,5 als de 3,5 jarige, nog veel beter dan klei.
Voor grote activiteiten: bijna alle kinderen zijn denk ik gek op zwemmen en klimmen/klauteren in een indoor speeltuin.[/quote]


Waar kan je dat kinetic sand kopen? Klinkt leuk!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 23 Mrt 2014 00:38

Re: Wat doen met kind van 2,5

Peach schreef:Verder is hier kinetic sand echt een hele grote hit, daar wordt letterlijk úren en úren mee gespeeld door zowel de 1,5 als de 3,5 jarige, nog veel beter dan klei.
Voor grote activiteiten: bijna alle kinderen zijn denk ik gek op zwemmen en klimmen/klauteren in een indoor speeltuin.



Waar kan je dat kinetic sand kopen? Klinkt leuk![/quote]

Op trendyspeelgoed.nl
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Mrt 2014 08:32

Re: Wat doen met kind van 2,5

- (Indoor) speeltuin
- koekjes bakken
- knutselen
- samen naar de speelgoedwinkel een bal o.i.d. kopen
- pannenkoeken versieren (en opeten)
- voetballen op een veldje in de buurt
- kinderboerderij
- liedjes zingen
- filmpjes kijken
- gewoon samen thuis spelen: met een paar auto's/plastic dieren/puzzels kom je een heel eind
- boekjes lezen/kijken (en hem laten vertellen wat hij allemaal ziet)
- samen een ijsje halen

Voor knutselen zijn er op internet genoeg sites te vinden met ideeën.
Zoek maar eens met google op: "knutselen met peuters". Als je dan onder afbeeldingen kijkt, zie je massa's leuke knutsels.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Mrt 2014 09:19

Re: Wat doen met kind van 2,5

Samen gaan zwemmen is misschien ook leuk. Vooral op zondagochtend zijn er vaak veel gezinnen in een zwembad. Kan hij ook lekker met andere kindjes spelen daar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Mrt 2014 12:39

Re: Wat doen met kind van 2,5

Ik ken kinderen die helemaal blij worden van naar het station gaan en treinen kijken.
Als dat nog kan... Zonder kaartje het station op.
<<

Anoniem275

Bericht 24 Mrt 2014 12:45

Re: Wat doen met kind van 2,5

solei schreef:Ik ken kinderen die helemaal blij worden van naar het station gaan en treinen kijken.
Als dat nog kan... Zonder kaartje het station op.

Dat is precies was ik afgelopen zaterdag met de oudste heb gedaan, hij vond het geweldig!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers