Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben een luie huisvrouw...

<<

Anoniem 52

Bericht 22 Mrt 2014 18:02

Ik ben een luie huisvrouw...

Ik roep nu al dagen dat ik 't huis eens goed onder neem, maar uiteindelijk stofzuig ik een beetje, prop er een wasje in en roer beetje met de schrobber door de WC en that's it... Hoe motiveer jij jezelf om 't huishouden te doen?! Ik ben zelfs blij dat m'n vriend de badkamer vies heeft gemaakt; nu heeft hij gelijk gezegd dat-ie 'm morgen gaat uitstoppen; hoef ik dat tenminste niet te doen...
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Mrt 2014 18:08

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Het voelt fijner als het allemaal gedaan is. Maar hoe ik me motiveer: ik koop altijd bloemen en die staan mooier in een opgeruimd/schoon huis, dus dan mag ik ze pas neerzetten als het klaar is :). Wil niet zeggen dat ik het elke week doe hoor (wel opruimen/wassen/keuken etc, maar niet de badkamer, stofzuigen, dweilen), zeker niet, een paar keer per jaar doe ik het echt heeeel goed. Dan krijg ik ineens de kriebels en ga alles grondig poetsen. De andere keren gewoon stofzuigen, stoffen (soms dweilen) soms doe ik alleen even de vieze plekjes op de grond weg met een doekje haha. Oja en wat ook heel goed helpt, visite uitnodigen, dan ga ik ook altijd alles net wat beter opruimen en poetsen dan ik normaal zou doen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Mrt 2014 18:09

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Herkenning... Gelukkig heb ik een man die vrij actief is in het huishouden. Ik voel me dan zo lullig als ik niks doe, dus doe ik dingen uit schuldgevoel :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Mrt 2014 18:11

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Taeda, m'n vriend is gelukkig ook redelijk actief in 't huishouden, alhoewel hij wel weer onwijs rommelig is. Voor m'n gevoel ben ik per dag al half uur aan 't opruimen, omdat hij z'n kleding zelden opruimt en eigenlijk gewoon alles achter z'n kont laat aan slingeren. Daarna heb ik geen zin meer om nog te gaan dweilen!

We hebben dinsdag visite, eters, dus de kans is wel groot dat ik dinsdag aan het poetsen sla, ja :laughcry:
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Mrt 2014 18:12

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Zwanger zijn werkt ook heel goed, ik heb super nesteldrang op het moment :P En visite uitnodigen werkt ook goed. Soms komt er iemand onverwachts langs terwijl het een puinhoop is, dan schiet ik daarna ook gelijk in de opruim modus (heel logisch)..
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem50

Bericht 22 Mrt 2014 18:16

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben echt een luie huisvrouw.

Gisteren heb ik spullen van KPN binnengekregen. Als ijverig persoon heb ik gelijk alles uit de dozen gehaald en aangesloten. Niet dat ik verbinding heb, maar dan stond het alvast. Vandaag moest ik van mezelf de dozen opruimen en de modem en decoder netjes bij het meubel zetten en de rest van het huis schoonmaken. Tja.... De dozen liggen nog zo zoals ik ze gisteren heb uitgepakt, niets opgeruimd en al helemaal niets schoongemaakt. Vanavond maar even onder Kassa. Informatief en lucratief voor het huishouden.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2014 18:17

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik hoop dat ik ook nog last krijg van nesteldrang.
Ik ben ook een hele luie huisvrouw. En heb er een hekel aan.
Ik wil ooit nog eens een schoonmaakster voor 1 keer in de 2 weken of zo.
Dus sorry geen motivatie tips.
2014 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Mrt 2014 18:18

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben een zeer luie huisvrouw, daarom heb ik iemand ingehuurd ;)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Mrt 2014 18:58

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben echt een enorm luie huisvrouw. Helaas mijn man ook. Moet dan ook toegeven dat ons huis altijd een rommel is. En dan bedoel ik niet dat het vies is, maar wel dat overal kleren rondslingeren en ook papieren/dvd's o.i.d. eerst geruime tijd ergens liggen voordat ze opgeruimd worden. Ik moet mijzelf er verder altijd toe zetten om te gaan stofzuigen, het gebeurt wel wel uiteindelijk. De wc, badkamer en keuken schoonmaken zitten nu gelukkig wel in mijn systeem.
<<

Anoniem187

Bericht 22 Mrt 2014 19:23

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Daarom wil ik ooit een poetsvrouw.
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Mrt 2014 19:26

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Serendippen, ik heb 't daar met m'n vriend over gehad, maar we hebben echt maar zo'n bescheiden huisje, dat een schoonmaakster weer overdreven is :P Ik weet namelijk stiekem heus wel, dat als ik me even kwaad maak, ik binnen een uur klaar kan zijn. Maarjaa.... TV is interessant, 't forum is leuk, oeh iets nieuws op FB, oooh leuk filmpje op YouTube, kijk! Schattig plaatje van een kat, zo lief.. Even Hayday spelen. Oh nog even mam bellen. En ik ga naar bed.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Mrt 2014 19:27

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik zou ook wel een schoonmaakster willen, maar ik denk dat ons huis met twee uur inzet per week volledig gerenoveerd kan worden :laughcry: Dus toch maar zelf blijven doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mrt 2014 19:29

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben de allerluiste huisvrouw. Onze vakantie tassen liggen nóg midden in de woonkamer. En het is zelfs zo erg dat ik vandaag echt dacht of we niet uit eten konden, zodat we niet thuis in de zooi hoeven te zitten.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 22 Mrt 2014 20:08

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Daarom hebben wij iemand die voor ons het grote werk poetst, wij doen zelf alleen opruimen en meubels afnemen, scheelt enorm!
Ik heb er ook met alle liefde het geld er voor over.
Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Mrt 2014 20:28

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Wonen jullie samen Baz? Wat leuk!

Ik ben een waardeloze huisvrouw. Maar ik woon alleen en niemand heeft er verder last van gelukkig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mrt 2014 20:33

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Hier ook een waardeloos iemand. Vandaag wilde ik echt gaan poetsen, maar ben niet verder gekomen dan de hoek waar mijn bureau staat. Oke, dat heb ik wel goed gedaan door alles een keer af te stoffen en de kasten een keer goed in te richten ( nog niet echt gedaan sinds de verhuizing half december).
Morgen verder met de voorkant van de woonkamer. Kom er zo wel beetje bij beetje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mrt 2014 20:36

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben ook extreem lui, heb er ook gewoon een schijthekel aan. Flink schoonmaken is voor mij de keuken doen, de badkamer en de wc. Dat riedeltje herhaalt zich regelmatig, maar niet vaak genoeg denk ik. Stofzuigen doe ik ongeveer 1x per week. Verder doe ik vrij weinig in het huishouden. Eens in de zoveel tijd stof ik eens af, vooral als er visite komt :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2014 21:01

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben momenteel ook een luie huisvrouw. Is zo erg dat ik al sinds de zomervakantie 1 grote bende heb ik mijn inloopkast. ik haal mijn schone was uit de wasmand om weer te dragen. Maar vanochtend heb ik mezelf een schop gegeven en alles opgeruimd.We kunnen nu weer een vloer zien in de inloopkast

Momenteel heb ik totaal geen puf om iets in huis te doen. Gelukkig stofzuigt mijn man af en toe maar normaal deed ik het elke dag. Word tijd dat ik mijn energie weer terug krijg
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Mrt 2014 21:05

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

We wonen nog op papier nog niet samen, maar heb al 3 weken niet thuis geslapen en de plannen die we (lees; ik) voor 't huis maken zeggen ook wel genoeg!

En euh als ik 't zo lees, ben ik dus helemaal niet lui! Haha bedankt :D Ik stof(zuig) 3x in de week, maak de WC om de dag schoon en doe een was zodra de wasmand vol is. Alleen dweilen en alles met een natte doek afnemen doe ik 1x per week, net als de badkamer schrobben. Alleen ik doe alles wel met flinke tegenzin....
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mrt 2014 21:09

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Nee dan ben je verre van lui in mijn ogen!
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Mrt 2014 21:17

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Dus je woont niet officieel samen maar doet al wel het huishouden? Het is dus het huis van je vriend neem ik aan? Doet hij dan deze klussen niet in het huishouden (hij woonde dan toch eerst alleen?). Niet veroordelend maar ik zou niet meteen alles gaan doen hoor, dadelijk vindt hij dat wel makkelijk ;).
<<

Anoniem50

Bericht 22 Mrt 2014 21:21

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Als je zo aan het schoonmaken bent, Bazinga, dan ben je geen luie huisvrouw. :)
<<

Anoniem 52

Bericht 23 Mrt 2014 07:36

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Lot, ik ben hier al een paar weken elke dag en mn vriend maakt langere dagen. Ik ga niet zitten niksen tot hij thuis komt ;) bovendien stel ik andere eisen aan het huishouden, hebben we ook al 'ruzie' over gehad.. Zijn idee van stofzuigen is gewoon stofzuiger door het huis halen en klaar. Ik trek de kussens van de bank, schuif meubels opzij etc. Hij vindt dat onzin en doet dat mss 1x in de twee weken zo grondig maar ik wil dat het elke keer gebeurt. Hij doet zn best, maar zei uiteindelijk dat ik het dan zelf mag gaan doen, dus ja...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Mrt 2014 09:29

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Hmm ik stofzuig ook altijd overal omheen :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 23 Mrt 2014 09:43

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik heb er gisteren de hele dag overgedaan om uiteindelijk pas na het eten alleen de badkamer schoon te maken....
Dus kan ik vandaag nog verder gaan!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers