Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben een luie huisvrouw...

<<

Anoniem58

Bericht 23 Mrt 2014 10:38

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Nou, dan mag hij wel in zijn handjes knijpen met een vriendin die meteen het hele huishouden op zich neemt! Dat is echt het laatste wat ik zou doen haha.. Beetje helpen ok, maar zo grondig zijn huis poetsen?
Ik vind je dus verre van lui!
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2014 10:52

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Haha Bazz, luie huisvrouw, jij? No way.

3x per week stofzuigen en dan alles aan kant halen? Nou dat is in mijn ogen gewoon een top huisvrouw. :thumbup:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Mrt 2014 11:05

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Taeda schreef:Herkenning... Gelukkig heb ik een man die vrij actief is in het huishouden. Ik voel me dan zo lullig als ik niks doe, dus doe ik dingen uit schuldgevoel :laughcry:



+1 :smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 23 Mrt 2014 11:14

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik vind je ook verre van een luie huisvrouw! Ik heb nog nooit gedweild hier haha!

Stofzuigen doe ik als mijn allergie weer te erg wordt, de schone was haalt mijn kledingkast niet en draag ik zo van het droogrek af, zelfde met de vaat en de badkamer maak ik misschien 1x per jaar grondig schoon.

Maar ach, ik woon alleen en niemand heeft er verder last van :-).
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Mrt 2014 11:22

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Jij doet echt veel! Dus nee, niet lui.
Ik vind mezelf wel lui, maar gelukkig is mn man wat actiever dus die spoort mij dan weer aan. Zo doen we dan 1 keer per week samen het hele huishouden. Ik vind er geen bal aan, maar ja, het moet... We doen het overigens niet altijd even grondig (vooral ik niet :redface: ). De was houd ik tussendoor bij, dat vind ik niet erg om te doen. Mijn man doet dagelijks de afwas. Rommelig is het nooit overigens, dus dat kost weinig tijd. Elke dag even 1 of 2 minuutjes opruimen is genoeg om het hier netjes te houden over het algemeen.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Mrt 2014 12:53

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik vind je écht niet lui als ik het zo lees!

Ik ben niet lui in het huishouden qua opruimen, stoffen, stofzuigen, keuken, wc, slaapkamers. Maar de badkamer.. tja daar ben ik heel lui in.. Ik heb een hekel aan de badkamer schoonmaken! Altijd al gehad, maar in dit huis is het nog erger. De badkamer is 20 jaar oud en zo ziet hij er ook uit. Na het schoonmaken zie je amper resultaat en dat staat mij zo tegen, gezien ik het vrij intensief schoonmaken vind.
Ik probeer het nu maar in delen te doen en hopen dat het daardoor wat helpt.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Mrt 2014 14:25

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ik ben ook geen superhuisvrouw. Het is nu wel netter dan een paar jaar geleden toen ik nog veel werkte, maar ik vrees dat het niet in mij zit om het altijd helemaal spic en span te hebben. Ik doe wel echt mijn best, stofzuig minstens eens in de 2 dagen en meestal wel vaker, maak elke avond de keuken schoon en poets de wc en badkamer regelmatig. Maar als het rommelig is ruim ik dat niet altijd meteen op. Als ik me even inzet is het wel zo aan kant, zo is het wel, maar gisteravond bijvoorbeeld kwam er onverwacht visite en toen stond er nog een wasrekje met was eraan (moest ik nog opvouwen), er lag een stapel tijdschriften op een stoel, en er lag hier en daar zand van mijn zoon die in de zandbak had gespeeld. Ik stofzuig meestal 's ochtends dus dan kan het zijn dat er 's avonds dan hier en daar wel wat sotf of zand ligt. Ik maak me daar niet druk om, behalve dus als er visite komt.
Ik ben soms jaloers op mensen die hun huis altijd netjes en schoon lijken te hebben. Bij mij kan een poging daartoe best een paar weken duren maar uiteindelijk komt er weer een moment dat het lijkt alsof er een bom ontploft is.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 23 Mrt 2014 14:44

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Een en al herkenning hier.. Als iemand onverwacht op bezoek komt, ren ik eerst door het huis om de rommel uit het zicht te leggen. Het voelt altijd heerlijk als ik heb gepoetst. Helaas heb ik die behoefte niet zo vaak.
Uitstelgedrag tot en met!

Marin, dat van die reistassen herken ik ook. Toen bezoek kwam hebben we ze een ruimte verplaatst, dus daar staat het nu.
Het grappige is dat mensen op mijn werk en mensen die mij niet heel goed kennen, vinden dat ik een opgeruimd persoon en dat terwijl ik hartstikke chaotisch ben :p. Ik laat ze graag in die waan!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 23 Mrt 2014 15:32

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Dit is precies de reden dat er iedere dinsdag een oppas komt! Ik heb er ook een hekel aan maar voor de oppas wil ik het netjes houden, dus 1x in de week flink poetsen! En als de oppas er is gaan we samen sporten. Goedkoper als een poetsvrouw maar het werkt voor mij wel.

Tussendoor hou ik het wel bij en stofzuigen doe ik eigenlijk elke dag wel vanwege de honden en kind.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 23 Mrt 2014 18:10

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Door het goed bij te houden is het hier altijd schoon en netjes. Mijn man en ik hebben ieder onze taken wat er wekelijks etc moet gebeuren. Werkt prima!
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Mrt 2014 18:43

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Bokaal voor 's werelds slechtste huisvrouw: Ik win hem met vlag en wimpel.
Naast met feit dat ik het lichamelijk (helaas) erg zwaar vind, vind ik er ook gewoon geen zak aan.
De 'kleine' klusjes lukken wel, kattenbak, stofzuigen, doekje over de wc.. Maar de grote dingen, badkamer en keuken :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom:
<<

Anoniem187

Bericht 23 Mrt 2014 22:11

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Bazinga schreef:Serendippen, ik heb 't daar met m'n vriend over gehad, maar we hebben echt maar zo'n bescheiden huisje, dat een schoonmaakster weer overdreven is :P


Ik geloof dat er bij mij dan toch eentje komt.. Om te dweilen, de badkamer/keuken/wc poetsen en het liefste ook strijken. Wat overblijft kan ik zelf nog nét :angel:
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 24 Mrt 2014 19:08

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

Ja, dat ben ik en misschien dat eventuele nesteldrang daar nog iets aan gaat veranderen maar tot nu toe weinig van gemerkt.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 24 Mrt 2014 21:45

Re: Ik ben een luie huisvrouw...

obsessieve cleaners kijken... word ik altijd heel poetserig van.

En een leuk muziekje opzetten helpt ook.

Nou moet ik zeggen dat ik pietje precies ben alleen de badkamer doet mijn man, kan niet tegen die geuren van de kalkreinigers..
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom