Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 23 Mrt 2014 12:49

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Van Wikipedia: De (voor)laatste vrijdag van maart is het in Nederland Nationale Pannenkoekdag. In Nederland is deze dag in 2007 in het leven geroepen door Koopmans en Tefal. Doel van deze dag is om, behalve pannenkoeken te eten, ook extra aandacht te besteden aan de oudere medemens. Hoogtepunt van deze dag is de scholenactie, waarbij door duizenden leerlingen van basisscholen pannenkoeken worden gebakken voor ouderen in de buurt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem51

Bericht 23 Mrt 2014 13:04

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

D'n Ibbel schreef:
Dundas schreef:Ik hoor net dat ik vrijdag alleen eet... Beetje veel om voor mezelf een heel pak pannenkoeken te maken, haha. Hoeveel pannenkoeken gaan er uit zo 'n bus/fles, minder dan een pak, toch?


Je kan ook bloem, ei en melk doen ;)

Haha, maar dan hebben we een ander probleem, we eten beiden verder geen ei en dan staan er nog vijf eieren in de kast :) In die flessen hoeft geen ei en verder pakken we vanwege eieren die anders overblijven, altijd de pakken die je aanlengt met water.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Mrt 2014 13:31

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

rapa nui schreef:Van Wikipedia: De (voor)laatste vrijdag van maart is het in Nederland Nationale Pannenkoekdag. In Nederland is deze dag in 2007 in het leven geroepen door Koopmans en Tefal. Doel van deze dag is om, behalve pannenkoeken te eten, ook extra aandacht te besteden aan de oudere medemens. Hoogtepunt van deze dag is de scholenactie, waarbij door duizenden leerlingen van basisscholen pannenkoeken worden gebakken voor ouderen in de buurt.


Oh lekker commercieel dus ;-)
Wel gek dat ze dan niet dezelfde datum als Engeland hebben gekozen, als t toch een recent bedachte traditie is. En wat die ouderen er mee te maken hebben snap ik ook niet helemaal. Maar eet smakelijk vrijdag! Ik zou nu ook wel een pannenkoekje lusten!
<<

Anoniem51

Bericht 23 Mrt 2014 13:34

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ouderen en eenzaamheid? Basisscholen gaan naar instellingen toe, die zitten vaak bomvol ouderen die zelden tot nooit visite krijgen en uitkijken naar een groep kinderen die speciaal voor hun komen. En over de datum... Engeland is nou eenmaal niet hetzelfde als Nederland.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Mrt 2014 14:05

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Dundas schreef:Ouderen en eenzaamheid? Basisscholen gaan naar instellingen toe, die zitten vaak bomvol ouderen die zelden tot nooit visite krijgen en uitkijken naar een groep kinderen die speciaal voor hun komen. En over de datum... Engeland is nou eenmaal niet hetzelfde als Nederland.


Dat snap ik, maar ik snap niet wat ouderdom met pannenkoeken te maken hebben. Klinkt mij beetje als een zomaar iets bedacht om er een liefdadigheidsinitiatief achter te plakken. Prima hoor, moeten scholen vooral doen maar t klinkt nogal random haha. En het Christendom bestaat ook in Nederland, dus dan had me dat logischer geleken als je dan toch een zogenaamde traditie bedenkt die eigenlijk al bestaat. Maar goed, vooral pannenkoeken eten hoor ;-)
<<

Anoniem51

Bericht 23 Mrt 2014 14:07

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Oh, ik vind het heel logisch. Ik at altijd pannenkoeken bij opa en oma, als ik daar was/logeerde.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2014 20:00

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

wij eten altijd pannenkoeken op as woensdag en op goede vrijdag. Denk niet dat we vrijdag pannenkoeken gaan eten
Als we ze eten neem ik altijd met kaas en dan opgerold.

Dundas wat wij doen met een pak pannenkoeken is gewoon een deel van het pak gebruiken. Wij doen hem vaak in tweeën. Dan hebben we 6 pannenkoeken.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mrt 2014 20:06

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Uit zo'n fles gaan maar vijf of zes pannenkoeken.

Ik bak ze vaak op woensdagmiddag als mijn moeder er is, dan gebruiken we met z'n drieën (Yrsa, mijn moeder en ik) zo'n fles van Koopmans.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem123

Bericht 23 Mrt 2014 20:18

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ik bak bijna elke woensdag pannenkoeken voor de lunch. S is gek op pannenkoeken. Maar nu kan ik ze vrijdag wel bakken als lunch, lekker! Gewoon met bloem, ei en melk. Ik rol ze het liefst op. Met s troop of rietsuiker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mrt 2014 20:27

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ik vind ze lekker met jam, honing of kaneelsuiker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem30

Bericht 23 Mrt 2014 20:29

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Kaneelsuiker, bruine suiker, appelstroop, jam, appelmoes, chocoladepasta. Spek met stroop! Ik ben GEK op pannenkoeken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 23 Mrt 2014 23:10

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Lekker! Ik heb wel zin om vrijdag pannenkoeken te eten. Ik rol ze het liefst op met veel stroop.
<<

Anoniem50

Bericht 24 Mrt 2014 00:34

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Prima, ik heb nog een kilo tarwebloem... Kan ik daar Pannenkoeken van maken?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 24 Mrt 2014 08:00

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Marley ja dat kan. Google maar eens voor recept ;)
<<

Anoniem29

Bericht 24 Mrt 2014 10:40

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ik eet zowat elke dag pannenkoeken, dus vrijdag de 28e waarschijnlijk ook haha :D
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Mrt 2014 19:02

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Yay ik ga vrijdag niet uit eten, dus ik ga pannenkoeken bakken :P
❤ 7 juni 2018
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 24 Mrt 2014 20:53

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ik ga vrijdag uit eten, dus wordt geen pannenkoeken. Heb ze zelf al in geen jaren meer gebakken eigenlijk.

In mijn studentenhuis hadden we af en toe een pannenkoekenfeest. Dan werden er echt stapels pannenkoeken gebakken met de meest rare combinaties. Dan met zijn allen aan tafel met een paar biertjes erbij, was echt heel leuk altijd.
<<

Anoniem280

Bericht 24 Mrt 2014 23:44

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ik moet vrijdag avond werken, maar had ze anders thuis wel gemaakt, of poffertjes.
Wij eten ze met spek, kaas, stroop en poedersuiker.
Wat ik lekker vind is met spek en daarop stroop, dan met vork een rol maken en daar nog een laagje poedersuiker op. Mmmm krijg er nu al trek in.
<<

Anoniem50

Bericht 25 Mrt 2014 02:09

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

D'n Ibbel schreef:Marley ja dat kan. Google maar eens voor recept ;)


Recept gevonden. Vrijdag kijken of ik een beetje kan doseren. Ga het proberen. :D
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2014 12:11

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Dundas schreef:
D'n Ibbel schreef:
Dundas schreef:Ik hoor net dat ik vrijdag alleen eet... Beetje veel om voor mezelf een heel pak pannenkoeken te maken, haha. Hoeveel pannenkoeken gaan er uit zo 'n bus/fles, minder dan een pak, toch?


Je kan ook bloem, ei en melk doen ;)

Haha, maar dan hebben we een ander probleem, we eten beiden verder geen ei en dan staan er nog vijf eieren in de kast :) In die flessen hoeft geen ei en verder pakken we vanwege eieren die anders overblijven, altijd de pakken die je aanlengt met water.


Je kan ook prima het ei weglaten, geen probleem!

Ik bak heel vaak in het weekend een paar pannenkoeken voor mijn man, dan gebruik ik een restje melk en wat ( volkoren)bloem en bak ik een stuk of 3 dunne pannenkoeken, een heel ei door het beslag vind ik dan te veel, dus dat laat ik dan gewoon weg, kan prima!

Ik gooi voor hem meestal wat Stevia en kaneel op de pannenkoek, rol hem op, snijd hem door de helft, rol ze in aluminiumfolie en mik ze in de vriezer. Hij neemt ze dan mee naar zijn werk als tussendoortje.

Wij eten vrijdag geen pannenkoeken, gewoon omdat ik er geen zin in heb haha en mijn man heeft deze week dus ook al pannenkoeken mee naar zijn werk.

Zelf vind ik een pannenkoek met krokant gebakken kaas heel lekker of thuis maak ik ook weleens hartige pannenkoeken met tomaat, brie en Provencaalse kruiden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2014 12:22

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Marin schreef:
Dundas schreef:Ouderen en eenzaamheid? Basisscholen gaan naar instellingen toe, die zitten vaak bomvol ouderen die zelden tot nooit visite krijgen en uitkijken naar een groep kinderen die speciaal voor hun komen. En over de datum... Engeland is nou eenmaal niet hetzelfde als Nederland.


Dat snap ik, maar ik snap niet wat ouderdom met pannenkoeken te maken hebben. Klinkt mij beetje als een zomaar iets bedacht om er een liefdadigheidsinitiatief achter te plakken. Prima hoor, moeten scholen vooral doen maar t klinkt nogal random haha. En het Christendom bestaat ook in Nederland, dus dan had me dat logischer geleken als je dan toch een zogenaamde traditie bedenkt die eigenlijk al bestaat. Maar goed, vooral pannenkoeken eten hoor ;-)


Daarom wordt in het zuiden van het land carnaval gevierd, ook om nog even "los"te gaan voor het vasten!
Omdat de helft van het land dus altijd vakantie heeft op de datum waarop het in Engeland gedaan wordt, snap ik wel dat daar niet voor gekozen is, zeker in combinatie met de schoolkinderen, die ze voor de ouderen willen laten bakken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Mrt 2014 15:59

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Wij eten dan bij mijn ouders, heb net even doorgegeven dat het dan nationale pannenkoekdag is :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2014 19:00

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

minoessepoes schreef:Daarom wordt in het zuiden van het land carnaval gevierd, ook om nog even "los"te gaan voor het vasten!
Omdat de helft van het land dus altijd vakantie heeft op de datum waarop het in Engeland gedaan wordt, snap ik wel dat daar niet voor gekozen is, zeker in combinatie met de schoolkinderen, die ze voor de ouderen willen laten bakken.


Lekker, gebakken schoolkinderen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem40

Bericht 25 Mrt 2014 19:31

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

Ik eet ze vandaag al! Mijn vriend houdt er niet van en aangezien hij vandaag niet mee eet, maak ik vandaag pannenkoeken! Ik kreeg de melk gratis bij de supermarkt, dus het is nog lekker budget ook. Ik maak ze met banaan, kaas en spek en misschien nog een paar naturel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2014 18:12

Re: Nationale Pannenkoekdag: vrijdag 28 maart 2014

wij eten vandaag pizza pannenkoeken. Dus toch pannenkoeken
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron