Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal + foto

<<

Anoniem75

Bericht 21 Mrt 2014 22:54

Mijn bevallingsverhaal + foto

Vrijdag 14 Maart was het dan zo ver. Om 8.45 moest ik mij melden voor de geplande keizersnede. Eerst moest er bloed worden geprikt en daarna mocht ik door naar de afdeling waar ik de komende 3 nachten zou overnachten. Mijn kamer was nog niet klaar en op een andere kamer werden wat controles gedaan zoals een hartfilmpje. Mijn geplande keizersnede stond gepland om 11 uur dus werd ik al snel naar de voorbereidingskamer gebracht. Daar kreeg ik een infuus en na een tijdje wachten werd ik rond half 12 opgehaald om naar de ok te gaan. Er stond een team mensen klaar die stuk voor stuk ontzettend aardig voor me waren. Ze zagen aan mij dat ik ontzettend bang was (werd later aan mij verteld) en ze waren op de hoogte van mijn vorige nare bevalling. Ik kreeg een ruggenprik en ik werd aan alle kanten goed ondersteund. Dat ding deed natuurlijk godsgruwelijk pijn en ik keerde helemaal in mezelf. Een jongen (co assistent) pakte pijn hand vast en begon zachtjes te aaien en stelde me gerust. Ik werd daar heel rustig van en en voor ik het wist werd ik door 4 man zachtjes op m'n rug gedraaid. De katheter werd ingebracht en een verpleegster begon uit te leggen wat er ging gebeuren. Dat ik niet bang hoefde te zijn en dat deze keer alles goed en rustig zou verlopen en ik in goede handen was. Ik was vooral bang voor de eerste snee die werd gezet. Bij S. raakte ze een zenuw en toen schreeuwde ik het uit van de pijn en raakte totaal in paniek. Ik kreeg toen een roesje en ben in slaap gevallen en werd pas een kwartier later nadat S. was geboren wakker. Ik vroeg de verpleegster of ze me wilde vertellen wanneer de eerste snee was gezet. Nou zegt ze ze zijn al met de tweede laag bezig. Toen kon ik mij pas ontspannen en ik wachtte rustig af op wat zou komen. Mijn man zat rustig achter mij en was verder doodstil. Op het moment dat ze bij het hoofdje kwamen werd het doek omlaag gehouden en werd mijn hoofd door de verpleegster omhoog getild. Voordat ik iets zag begin ik al te huilen want dit moment was echt zo ontzettend bijzonder voor me. Ik kon zien hoe ze T. omhoog tilde en de tranen vloeide rijkelijk. T. en mijn man werden daarna samen meegenomen voor controle in een klein kamertje naast mij. Ik heb wel 20 keer aan 5 verschillende mensen gevraagd of hij gezond was. Niemand van hun kon daar natuurlijk nog antwoord op geven maar een verpleegster ging voor me kijken. Toen ze terug kwam met het antwoord kwam mijn man al naar mij toegelopen met T. in zijn armen. Ons mannetje was gelukkig gezond en hij was goed op kleur dus hij mocht gelijk met ons mee. T. werd nog even langs mijn hoofd gelegd en na het hechten mochten we naar de uitslaapkamer. Mijn man gaf T. met tranen in zijn ogen aan mij. Hij was ook zo opgelucht dat het allemaal achter de rug was. Vanaf de eerste seconden dat ik hem vast had en hem eens goed had bekeken stroomde ik over van moedergevoelens. Ik was echt op slag verliefd op dat kleine ding!

We mochten al snel naar onze kamer en daar heb ik T. voor de eerste keer aangelegd en kon ik herstellen van de operatie. Totaal heb ik daar 3x nachten geslapen. 2 nachten was mijn man bij mij en 1 nacht is mijn moeder bij mij gebleven. Volgens de verplegers ging ik rap qua herstel. De dag na de ks stond ik al alleen onder de douche (wel met de deur op een kier en mijn man in de buurt) en op dag drie kon ik al soepel in en uit bed. De eerste dag van de borstvoeding ging goed. M'n productie was nog niet helemaal op gang maar dat werd iedere voeding beter. De tweede dag kreeg ik 's avonds pijn bij het voeden en bleek dat ik al kloven had in beide tepels. Toen heb ik voor mezelf besloten om een dag te kolven met wat extra bijvoeding. Want ik kwam net iedere keer 5 ml te kort. Zo konden mijn tepels herstellen en de volgende dag heb ik ook een lactatiekundige laten komen. Daaruit bleek dat ik heb een paar keer te lang aan de borst heb gehad, dat T. niet goed lag en daardoor verkeerd aanhapte en ik gewoon ook nog eens de pech heb dat mijn huid gewoon heel gevoelig is. Diezelfde dag ben ik weer gewoon met de borst gaan voeden en voelde het gelijk beter. Met T. ging het goed al zag hij een beetje geel op de laatste dag. Na bloedafname viel het gelukkig mee en mochten we lekker naar huis. Verder werd al snel duidelijk in het ziekenhuis dat het een rustig en tevreden mannetje is.

We zijn nu een week verder na de geboorte van T. en alles gaat goed. Ik ben nog steeds oh zo verliefd op mijn kleine kereltje en ik ben echt zo trots op hem, mezelf, mijn man en op grote broer S. S. is echt ontzettend lief voor T. en is totaal niet jaloers of ongeïnteresseerd. Hij heeft nog steeds van die buien dat het allemaal teveel voor hem wordt maar we zien dat het iedere dag een beetje beter gaat. Straks als alle bezoekjes minder worden (kraambezoek, kraamverzorgster, verloskundige etc) en ik volledig hersteld ben komt dat wel goed. Ritme en regelmaat zijn voor hem gewoon heel belangrijk. Met de bv gaat het ook goed. Ik heb echt weer veel productie dus T. komt niks te kort. Alleen omdat m'n tepels/huid erg gevoelig zijn moet ik een tepelhoedje gebruiken en iedere keer goed insmeren met zalf (Purelan). Met T.gaat het verder super goed. Het is nog steeds een rustig en tevreden kereltje en is alweer bijna bij zijn geboortegewicht. Met mij gaat het ook goed. Ik kijk goed terug naar de dag van de keizersnede, het verblijf in het ziekenhuis (want deze keer had ik wel lieve verplegers) en de kraamweek die bijna afgelopen is. Alles is rustig verlopen en dat doet me echt goed. Ik weet nu hoe het is om een normale bevalling of in dit geval keizersnede te hebben en het is gelukkig totaal anders gegaan als bij S. Qua herstel ga ik ook nog steeds de goede kant in en geniet iedere dag van mijn 3 mannen. Mijn gezin is nu ook compleet :heart:

*foto weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 23 Mrt 2014 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Mrt 2014 22:59

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Dat klinkt als een fijne bevalling, Razz. Fijn dat nu nu ook zo'n ervaring hebt ten opzichte van de vorige keer.

En wat een prachtig mannetje :love:
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Mrt 2014 23:01

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat alles zo goed gegaan is.
En wat een mooi mannetje!!!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 21 Mrt 2014 23:04

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat mooi om te lezen Razz, fijn dat alles zo goed is verlopen. En wat is hij mooi!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 21 Mrt 2014 23:06

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een knap mannetje! Fijn dat het allemaal goed is verlopen.

Als ik later geopereerd was had ik jullie nog kunnen zien in de uitslaapkamer :) . Maar ik was om half 9 al aan de beurt.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem75

Bericht 21 Mrt 2014 23:07

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Ja dat zei je al ja. Zou wel wat zijn geweest als we elkaar daar zagen haha. Is bij jou ook alles goed gegaan Sabje?
<<

Anoniem119

Bericht 21 Mrt 2014 23:09

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

:heart: Wat lief!!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 21 Mrt 2014 23:10

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een mooi mannetje! En wat fijn dat je er met een goed gevoel op terug kijkt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem26

Bericht 21 Mrt 2014 23:13

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een plaatje!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 21 Mrt 2014 23:26

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een mooi mannetje!!! :)
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 21 Mrt 2014 23:36

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat je er met een goed gevoel op terugkijkt. Wat een mooi mannetje.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Mrt 2014 23:51

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een mooi kereltje!
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Mrt 2014 01:21

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Fijn dat het zo goed is gegaan. Wat een mooi mannetje! Veel geluk samen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Mrt 2014 04:56

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Gefeliciteerd met je mooie mannetje, fijn dat je er met een goed gevoel op terug kijkt!
Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Mrt 2014 08:27

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat je er zo positief op terug kijkt en wat een mooi mannetje!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Mrt 2014 08:32

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een mooi mannetje! Wat fijn dat je zo'n positief gevoel nu hebt
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Mrt 2014 10:11

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat het zo goed is gegaan, en wat issie mooi :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 22 Mrt 2014 10:19

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Fijn dat je dit keer hebt mogen ervaren hoe het ook kan en er met een goed gevoel op terug kunt kijken. Het geluk straalt in ieder geval van je post af, dus geniet lekker van jullie mooie gezin!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 22 Mrt 2014 10:23

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Fijn dat je het zo positief ervaren hebt. Mooi mannetje!
februari 2011
april 2013
<<

Patsy

Bericht 22 Mrt 2014 10:50

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat je het zo positief vervaren hebt. En wat een mooi mannetje is het. Heel veel geluk gewenst.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 22 Mrt 2014 10:55

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een mooi verhaal Razz! Zo ging mijn geplande keizersnee destijds ook en ik zou het zo weer doen. Fijn hè dat je er nu wel met een goed gevoel op terug kunt kijken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Mrt 2014 11:01

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat alles goed is gegaan! Kan me voorstellen dat dat erg spannend is geweest voor jullie. Wat een mooi mannetje hebben jullie!
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:31

Bericht 22 Mrt 2014 11:12

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat fijn dat alles goed is gegaan! Een mooi mannetje is het hoor!
Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Mrt 2014 12:20

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Oh wat een prachtig kereltje! En fijn dat je er zo goed op terug kijkt! Heel veel geluk!
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 22 Mrt 2014 12:52

Re: Mijn bevallingsverhaal + foto

Wat een prachtig mannetje, Razz!
2014 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers