Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitslag rondom mondje

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mrt 2014 20:04

Uitslag rondom mondje

T heeft sinds enige tijd erge uitslag rondom zijn mondje. Het wordt alleen steeds erger. Wij dachten dat het alleen door de speen zou komen, maar ook als ie die niet in heeft wordt het erger. Hebben jullie kindjes dit ook gehad? En wat heb je er toen aan gedaan?

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 20:35

Re: Uitslag rondom mondje

Yrsa had dat ook, bij haar hielp La Roche-Posay Nutritic heel goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 21 Mrt 2014 20:55

Re: Uitslag rondom mondje

Volgens mij is het uitgedroogd. Ik zou er vaselinecreme opsmeren.
Laatst gewijzigd door SDL op 21 Mrt 2014 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Mrt 2014 21:38

Re: Uitslag rondom mondje

Ah gos... ziet er niet echt fijn uit. Ik zou even kijken of je met iets lichts verzorgends kan smeren zoals Susan al zei. Ik zou echt geen Vaseline smeren, dit sluit de huid af. Misschien anders kokosvet?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 21 Mrt 2014 21:50

Re: Uitslag rondom mondje

Ik heb juist vaselinecreme gekregen op doktersadvies en het hielp goed bij mijn dochtertje.
<<

Anoniem51

Bericht 21 Mrt 2014 21:53

Re: Uitslag rondom mondje

Maar je hebt wel verschil tussen de doorzichtige vaseline en de witte tube vaseline Lanette/crematocrogol-nogwattes van de apotheek, natuurlijk :)

Zou het overigens niet een allergische reactie kunnen zijn? Het zijn wel een beetje van die 'knoei'plekken rond de mond.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 21 Mrt 2014 22:50

Re: Uitslag rondom mondje

Mijn zoontje heeft dat ook, maar hij heeft het vooral erg als hij groente of fruit heeft gehad. (Misschien schraal van het mondje schoonvegen)
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mrt 2014 22:56

Re: Uitslag rondom mondje

Geen idee of het allergische reactie is. We hebben alleen de gewone vaseline in huis en bepathen. Dat smeerden we eerst ook fanatiek maar weinig verbetering en dat net in het weekend.
CB zei dat het combi was van doorkomende tandjes en veel kwijlen. Die adviseerde het goed vet te houden.
Ik zal eens even kijken naar die crème die Susan zei. Is dat ook gewoon bij een drogist te krijgen?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 21 Mrt 2014 23:44

Re: Uitslag rondom mondje

Je geeft aan dat het er al een tijdje zit en dat het met huis/tuin/keukenmiddeltjes niet weggaat. Waarom ga je niet naar de huisarts of kinderarts?

Hier wel bekend met plekken (eczeem) maar niet zoals op jouw foto. Het eerste wat ik dacht was dat het door een speen zou kunnen komen. Zoon heeft nooit een speen gehad, maar ik kan me zo voorstellen dat er speeksel/vocht tussen de speen en het gezicht blijft zitten waardoor de huid geirriteerd raakt.
Afbeelding
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 21 Mrt 2014 23:50

Re: Uitslag rondom mondje

Onze zoon had (heeft nu soms nog) precies hetzelfde.
Omdat hij een schimmelinfectie down there had, was ik bang dat hij het nu ook in zijn gezichtje had gekregen (zodra de luier af was krabde hij er aan en zat daarna weer in zijn gezicht)
Dus langs de huisarts maar het is inderdaad een combinatie van tanden en kwijlen. Wij hebben de Cetomacrogol crème voorgeschreven gekregen en dat werkt echt heel goed.
Wij hebben het op doktersrecept maar ik zag het van de week op in de vrije verkoop bij de Etos, dus misschien dat je dat kunt proberen?
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mrt 2014 14:46

Re: Uitslag rondom mondje

We gaan het weekend nog wel even door met bepanthen smeren en laat het maandag maar even beoordelen door de huisarts. Met name omdat het woord allergie ook benoemd is (zelf niet over nagedacht).
<<

Anoniem51

Bericht 22 Mrt 2014 15:25

Re: Uitslag rondom mondje

Mijn broertje kreeg zulke vlekken vroeger altijd van mayonaise. Ik gok dat je hem dat niet voert hoor, maar daar herken ik het van :) Hij had er verder geen last van, trouwens.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 22 Mrt 2014 16:04

Re: Uitslag rondom mondje

Ik zou absoluut niet gaan smeren met Bepanthen of Sudocreme want dat ontrekt juist vocht. Dan liever nog vaseline, iets wat het vet houdt in elk geval.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mrt 2014 18:33

Re: Uitslag rondom mondje

Dundas schreef:Mijn broertje kreeg zulke vlekken vroeger altijd van mayonaise. Ik gok dat je hem dat niet voert hoor, maar daar herken ik het van :) Hij had er verder geen last van, trouwens.

Haha nee dat voer ik hem niet, hooguit 1x per week via de borstvoeding. ;)

Nouja, we zullen maandag zien wat de huisarts zegt. Ik kan dan ipv bepanthen ook vaseline erop smeren. De CB arts had het trouwens wel over bepanthen.
Gister hele dag geen speen gegeven, zelfs vannacht kon ie zonder, maar vandaag wil ie hem wel weer. Merk wel wat verbetering alleen al zonder speen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mrt 2014 16:25

Re: Uitslag rondom mondje

Vandaag contact gehad met huisarts, omdat ze het heel erg druk hebben, via de mail foto's gestuurd. Volgens haar is het wel eczeem en krijg er nu een zalfje voor. 2x daags smeren en dan bijsmeren met vaseline.
Toch wel blij dat ik even gebeld heb. In ieder geval thnx voor de tips. Het ziet er met dank aan de vaseline al veel beter uit.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers